Heey iedereen, weer even een snel berichtje van mij uti Egypte.
Ik vroeg me af of iemand van julllie me een prive-bericht/e-mail kan sturen i.v.m. een egyptenaar naar nederland halen. Aangezien ik over anderhalve week (17/18 okt.) naar de ambassade ga samen met mijn mannetje voor het visum. Ik heb al de uitnodiging/garant verklaring uit nederland. Wat moet IK nogmeer zelf meenemen? (niet mijn mannetje, maar echt ikzelf?)
Jullie kunnen me vast wel helpen!
hoi allemaal,
ik heb geen man als relatie in egypte,maar een jongeman van 23 jaar die ik helemaal als een zoon ben gaan beschouwen.hij noemt me ook mam en ik wil samen met mijn man er voor zorgen dat hij hier naartoe op vakantie kan.hij werkt in een winkeltje bij het hotel in shalm el sheik in het prima life sharm resort.we zijn er zelf al verschillende keren geweest,en het doet me steeds zeer als ik moet gaan.kan iemand mij vertellen hoe ik hem het snelst gezien alle formaliteiten naar nederland kan krijgen
mocht er een van jullie binnenkort toevallig naar dit hotel gaan,hij heet ragy en werkt in de papyruszaak.het is een klein kereltje met prachtige ogen.gaan jullie doe aub de groeten van mom toos en martin.door ziekte kan ik voorlopig niet.maar bij de gedachte er heen tr kunnen begint mijn bloed al sneller te stromen
gr toos
hoi suus,bij toeval weet ik dat je de drie laatste loomstroken mee moetnemen.wij willen ook iemand uit egypte over laten ko,men en die informatie had ik al.en voor je kereltje moet hij een werkvergunning uit egypte kunnen overleggen
vraag voor mij als je wil hoe ik het beste en het snelst iemand kan laten over komen.gr toos
sucses
ik geloof dat ik dit een keer van Camilla heb gekopieerd of in ieder geval iemand van het forum hier.
Wat je zelf al had gedaan:
Uitnodigingsbrief halen bij je gemeente en deze laten legaliseren bij je gemeente.
Je kan zelf garant staan, maar bijvoorbeeld ook iemand van je familie (als ze je willen helpen)
Voor degene die naar nl. komt:
Als je bp zelf voldoende middelen van bestaan heeft, moet hij dit aantonen met een papier van de bank.
Je bp moet een afspraak maken bij de Nederlandse ambassade. Voor een interview.
Hij/zij moet dan vertellen waarom hij/zij naar nederland wil en waar hij/zij degene die hem/haar uitnodigd van kent. En hoe lang al, enz. enz.
Verder moet hij/zij een aanvraag formulier voor schengenvisum invullen.
Een retour ticket reserveren, maar niet definitief voor als hij het visum niet krijgt.
jaaa dat is daar echt mogelijk.
Je bp moet een medische reisverzekering afsluiten,voor de duur dat hij wil blijven,en moet volgens mij een dekking hebben van 30.000 minimaal. Maar hoeft pas getoond te worden bij het ophalen visum.
Dat was het volgens wat ik had gekopieerd, maar volgens mij is het belangrijkste dat ze kunnen aantonen dat ze teruggaan naar hun land omdat ze daar gebonden zijn door huis, kinderen of werk. Dus een contract van hun baas overleggen met toestemming van hem dat ze met vakantie gaan ontbreekt in bovenstaand lijstje, maar is dacht ik het belangrijkste. Anders zijn ze bang dat hij zich hier misschien wil vestigen.
Groeten en succes!
P.S.: je moet dus garant staan als de uitgenodigde niet zelf over voldoende financiƫle middelen beschikt. Dan moet je idd loonstroken overleggen en zelf ook een werkcontract overleggen, maar als hij zelf genoeg geld heeft (ik dacht dat er minimaal 34 euro per dag op zijn rekening moet staan?) hoeft dat weer niet.
Bedankt voor jullie tips.
Ik ben echt zo benieuwd of het gaat lukken. Ben wel blij dat ik zelf mee kan gaan naar de ambassade. Ik hoop echt dat t zla lukken, dan ga ik samen met mijn lief op t vliegtuig terug naar Nederland! Ik kan nu al niet meer wachten, maarja niet te veel gaan hopen want dat het word afgewezen is altijd ook mogelijk natuurlijk. Ik hoop het echt niet, maar toch moet er wel rekening mee houden.
Als ik iets hier geleerd heb is:
Hoop nergens op, als het dan lukt ben je helemaal blij en als het niet lukt is het geen verschil.
Dus afwachten maarā¦
Hoe gaat het verder met iedereen?
Gelukkig gaat het met mij en nabil nu wel beter, in ieder geval een stuk minder ruzie om die kleine domme dingetjes.
Mijn buikpijn is gelukkig ook over (had bijna een week last va mn buik, maar geen vloek van farao). Denk dat t dankzij de medicijnen van de dokte ris haha.
Wel magisch eigenlijk. sinds ik hier ben (nu zo een 3/4 weken) heb ik nog helemaal geen las van de vloek van de farao gehad! echt beter!! Hopen dat het de komende maand zo blijft!
Nouja ik spreek jullei snel weer
euh suusieme heb je nog wat zalige temperaturen momenteel in egypte??
ik had vorige week n,hevige niercrisis- 2 dagen hospitaal, mn eerste niercrisis had ik trouwes in egypte!! inmiddels 10 jaar geleden
verder was het vorige week op 6 oktober mn verjaardag( ook feestdag voor egypte) ik ben ook vervloekt hie hie. x
Hey Maud, hoe gaat het met je? Heb je helemaal niets meer gehoord en zelf ook geen contact meer opgenomen? lijkt me wel lastig hoor, zo ineens dat het over is. Hopelijk voel je je er goed bij, je had de hele tijd al wel twijfels en geeft het je nu wat meer rust. In ieder geval heel veel sterkte van mij gewenst.
Met mij gaat het verder wel goed, alles zijn gangetje. Mijn lief raakt een beetje gestresst omdat het rustig is in de winkel. Dat is wel naar om te merken dat hij zich veel zorgen maakt. Hopelijk wordt het de komende herfstvakantie periode wat drukker zodat hij wat beter verkoopt.
De vloek van de farao daar heb ik maar een keer last gehad en dat was toen ik twee weken in een hotel zat, ongeveer na 1.5 week, maar een dagje. De andere keren dat ik bij mijn vriend was en in aparte eettentjes gegeten heb, nooit last van gehad. Maar het is het beste om veel thee te drinken en niet hele koude dranken omdat je lichaam daar last van krijgt, de grote tegenstellingen in warm en koud.
vloek van de farao is diarree
ik heb daar in egypte nooit last van, maar ja dn krijg je andere kwaaltjes
inderdaad veel drinken (warm) - en zout chips helpt ook ,om je lichaam gewend te raken aan de hitte. x
Ja ik bedoelde inderdaad diaree. Ik heb er al ene paar keer lastvan gehad. 1 keer, dankzij de Burger King (ga ik hier dus nooit meer heen) en denk nog een stuk of 4 keer, alleen in de periode dat ik er voor een half jaar was. Tijdens elke vakantie van max 3 weken heb ik er geen last van gehad. maarja ik zit er nu alweer bijna 3/4 weken, dus ik moet niet te vroeg juigen haha. In sommige hotels zijn ze zo āāslimāā om de groentes te wassen met kraanwater, ja hoe kan je dat nou weten heah? Maarja die keer van de burger king zal ik nooit vergeten. om de 10 minuten overgeven en maar naar de wc blijven rennen. Was zelfs aan het werk toen. Ik moest oversteken en precies in de middenberm ging ik volop over me nek. Hmm nee geen prettige ervaring. Zelfs die arme housekeeing moes tmijn kamer schoonmaken wat helemaal ondergekotst was. Echt ik hoop dat ik het nooit meer krijg als die keer!! Verder heb ik nooit andere kwaaltjes gehad.
Ja en als je er tochlast van hebt: veel rijst, droog brood en absoluut geen groete/fruit nemen. Ik ga weer door doeg doeg!
Nou ook toevallig. Zat in de auto na een rit oostwaarts vanwege een 50 jarig trouwfeest van mijn oom en tante (al een prestatie op zich!) en half uurtje geleden belde hij me zowaar! Had niet aangenomen, maar zag dat hij het was⦠geen sms. Eerst even mijn mail gecheckt bij thuiskomst en een e-mail van hem: I feel shit and I am sick. I had 70 customers and didnāt sell any trip. Had eerder gezegd dat ik geen mail meer zou sturen, maar ja toch maar even gereageerd of hij echt ziek is of ziek omdat hij niets heeft verkocht en of hij mij daarom belde?!.. dus jaā¦gister dacht ik wel even ā¦ik mis hemā¦, maar eerlijk gezegd was het meer het contact wat ik miste, want we hadden toch wel iedere dag zoān beetje contact via (offline)messages. Ja, zou nu wel weer kunnen bellen (heb nog wat skype tegoed over :)), maar het is idd ook wel een stuk rustiger nu voor mij. Niet zo die stress van wel of geen berichtjes en wel of geen contact zoeken. In een relatie voel ik mij blijkbaar toch een soort van verplicht altijd maar contact te zoeken en dat heb ik nu dus niet, maar de verleiding is groot moet ik zeggen om toch te bellen nu. Laat het nog even van zijn kant komen (ook al ben ik degene die liep te schelden en het uit heeft gemaakt), had overigens ook met de tijd van de maand te maken bleek achteraf :)ā¦een weekje ervoor ben ik niet altijd even vrolijk en makkelijk hihi.
En Suus, hoop dat je vrij blijft van die vloek idd, klinkt niet echt gezellig dat Burger King verhaal
erg warm, rond de 35 graden⦠en vandaag ook nog eens weinig wind, dus lekker zweten. vanochtend een paar uur zonder electriviteit gezeten, dus dat maakt het ook niet bepaald koeler op ;). Sorry voor het geval da tik jullie jaloers maak haha!
Morgen eindelijk weer een dagje vrij! en daarna ga ik vrijdag avond met mn mannetje naar Cairo, we gaan heen met vlucht en terug met de bus. om hem in iedergeval 1 keer in het vliegtuig te laten zitte voordat hij 5 uur erin moet zitten en nog nooit eerder in een vliegtuig gezeten heeft. hihi!
Ik heb er zo een zin in! ik kan niet wachten!!!
nee hoor, je maakt ons niet jaloers want ik weet hoe warm het bij jullie is, ik ben net een goeie week terug, geniet ervan met volle teugen en breng een extra valiesje zon mee als je komt, want dat hebben we hier wel nodig !
In ieder geval heel veel succes in cairo, ik duim voor jullie, laat ons hopen dat het je lukt !
hapsetchut, praat maar voor jezelf, want ik ben wel jaloers!!! Ik heb veel liever warmte en zon dan regen (onweer zonet) en somber grijs weer de hele tijd.
En Suus hou ons op de hoogte he, ben toch niewsgierig!