'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

hallo allemaal,

dank je voor de visumantwoorden, ik schrijf ook maar het adres van mijn vriend op, weet niet of ik daar verblijf, maar ja beter iets dan niets. Ik durf dat niet goed met een hoteladres. ben nl meestal zo een gelukkige die op " leugens" betrapt wordt, en ik geloof dan heb je in Egypte geen goede status… Ik vertrek donderdagavond vanuit Amsterdam, allemaal erg spannend, en kom volgende week donderdagmorgen weer naar huis. Kort bezoek, maar verheug me wel.

groetjes en een fijne zondag
Laetitiana

hallo allemaal,

terug van weggeweest, zonder kleerscheuren terug met een heleboel toffe herinneringen aan een onvergetelijke vakantie, ben wel aan het afkicken nu en alles een plaatsje aan het geven. is niet zo gemakkelijk als je je terug
moet aanpassen hier. is heel lastig ! verdorie, waarom ben ik toch zo stapel
op dat land ?

gr,

hapsetchut

Hallo Raks,
ik vind nog steeds niet dat je iedereen over een kam kunt scheren… Helaas zijn er overal “rotte appels en peren " te vinden, zelfs tussen ons Nederlanders/ Belgen. Dat betekent nog steeds niet dat per definitie iedereen slecht is, en wij goed!! Ik heb door mijn werk met vele nationaliteiten te maken, en moet zeggen “wie goed doet, goed ontmoet”. en dat is en blijft mijn instelling. Door te praten over feiten, kom je er toch achter dat de insteek " niet slecht bedoeld is”.

groetjes Laetitiana

ik ben in luxor geland, heb geen problemen gehad, ondanks dat ik bij een vriendin logeerde, ik noteer altijd private flat, daar zijn ze nog nooit over gevallen, nog nooit vragen overgesteld. vond het wel raar toekomen in luxor, moest nu een extra form invullen ivm de mex griep, ze liepen daar allemaal met mondmaskers rond, namen foto’s van de ogen voor je kon verdergaan.

wie goed doet goed ontmoet? nou das totaal mijn instelling niet, dan word er meestal geprofiteerd van ons- maar inderdaad er zijn overal rotte appels.
als toerist heb je inderdaad geen goede status met liegen, als egyptenaar maakt dat niet uit
(als het maar opbrengt)
en op het werk met nationaliteiten omgaan of in een priveesituatie is niet te vergelijken
ik wens je een goede reis,ook al is het kort je bent in egypte- , en de temperatuur zal beter zijn ginder, brrrrrrrr wat is het tog koud nu bij ons(ik haat die koude) en winterse kledij! x

hallo hapsetchut,

nou foto’s van de ogen maken, waar is dat dan voor nodig?? Kun je in de ogen aflezen of iemand griep heeft of had? Ik ben benieuwd hoe het in Cairo zal gaan.
Ja… Raks… dat was me ondertussen wel duidelijk dat “wie goed doet, goed ontmoet”, geen stelling voor jou is ;-). Ik heb op al mijn vakanties privecontacten opgebouwd met de locale bevolking en moet zeggen dat ik er heel dierbare vriendschappen aan over heb gehouden en na al die jaren nog steeds een goed contact mee heb. Het kan dus inderdaad anders.
Bedankt voor je " good wishes" en inderdaad ben ik ook heel blij om even van de temperatuur daar te kunnen genieten
fijne zondag
L.

laetitiana,

dat is ook mijn instelling, wie goed doet, goed ontmoet, maar dit geldt uiteraard niet altijd, heeft met karma te maken. ik ben ervan overtuigd dat mijn slechte ervaringen me geholpen hebben om me sterker te maken en m’n karma af te werken. gelukkig ben ik geen verbitterd mens geworden hierdoor en kan ik nog steeds het goede zien erin.
ook al ben ik net terug, ik zou zo met je mee willen gaan laetitiana, ik wens je een prachtige vakantie, net als ik, geniet ervan, het is je gegund !

gr,

hapsetchut

Dankjewel, en inderdaad charma is belangrijk en chemistry ook.
Slechte ervaringen hebben we allemaal. Maar ik laat die niet mijn leven bepalen. genieten en positiviteit is een betere optie. Energie steken in negativiteit is verloren energie in mijn ogen. en inderdaad mocht iemand je teleurstellen, kun je dit bespreken en anders snel negeren en laten rusten ipv er verder op te blijven vastlopen.

gr L.

laetitiana,

je hebt een goeie ingesteldheid meid, chapeau, doe zo verder !
ik steun je volledig ! energie steken in negativiteit leidt nergens toe,
beter aandacht besteden aan het positieve en mensen die het waard zijn !

gr,

Hallo H. ja en daar vaar ik absoluut heel erg goed mee. een lachend gezicht opent vele harten, er is al genoeg ellende om ons heen. Ik zal ook in de tijd dat ik er ben mijn vakkennis geven aan een down-meisje van een jaar oud, en dat doe ik met veel liefde en plezier!

gr L.

L,

ik wou dat ik bij je was, samen met het down-meisje
dat is nu mijn droom, om kinderen gelukkig te maken !

gr,

hapsetchut

hallo H,

misschien een optie om een keer samen te gaan!! Ik heb mijn kennis en weet door die te delen, dat zij een andere weg kan inslaan. Ik hoop dat ik zo een steentje kan bijdragen aan een betere toekomst voor haar. Ik heb al orthpedische schoenen georganiseerd en ander materiaal om haar ontwikkeling te steunen.

gr L.

Wat goed L! Hopelijk zal het lukken en wat fijn dat je speciale schoenen geregeld hebt. Dat zal in Egypte niet echt makkelijk zijn om te krijgen.
Ook ik ben van mening dat je een leuk leven zult leiden als je kijkt naar het positieve, proberen mensen te helpen waar je kunt maar wel de mensen die het nodig hebben.
En dan maakt het niet uit wie, wat of waar. Alvast heel veel plezier L, maar het aftellen duurt nog even.:vak01:

En wat leuk dat je een fijne vakantie hebt gehad H.

ja ik zit dicht aan de bron met de schoenen en weet dat die daar niet te krijgen zijn, ik heb een helelading souvenirs al bij me, tandenborstels en andere spullen die kinderen nodig hebben. ik kan niet tegen bedelende kinderen en geef ze dan meestal zoiets , want geld houdt het gebedel in stand

gr L. Inderdaad duurt het aftellen nog even, maar moet nog tot en met woensdag hard werken dus weinig tijd voor rest van voorbereiding

Ja dalfien,

ik heb een onvergetelijke vakantie gehad,
ook al ben ik een blonde getrouwde vrouw die het lef heeft om alleen naar egypte te reizen, ik kan mijn mannetje ginder staan ! Heb geen man nodig om me te amuseren !

gr,

hapsetchut

maar hapsetchut, ik vraag me dan toch af wat je iedere keer daar doet, ik bedoel hoe vermaak je je daar? Wat doe je dan zoal daar? of veel op het strand :slight_smile:

En L. wat heerlijk dat je iets voor een ander kan betekenen op die manier! Zat net naar Robert en zijn dochter in Malawi te kijken… dan heb ik altijd zoiets van wat zou ik nou eens voor iemand die het echt nodig heeft kunnen doen (in zo’n derdewereld land). Dat is pas voldoening hebben van je werk denk ik dan! Hoe ben je in contact gekomen of iets met dat babyt’je met Syndroom van Down (vind het nog een babytje dan hoor met dat Syndroom :), alhoewel dat natuurlijk niet zo hoeft te zijn; vele gradaties he en ligt er aan of dat alles is of het kindje ook nog meervoudig gehandicapt is of blijkt). In ieder geval heel mooi dat je zelfs op vakantie je werk nog op een zeer positieve manier kan gebruiken!

ja maud,

meestal ga ik duiken overdag, dat is dus 's morgens redelijk vroeg uit de veren want ze komen je afhalen.
zonnen met vriendinnen.
lekker lui niks doen
genieten.
de wereld verkennen en de cultuur leren kennen

in maart heb ik bijna niet gedoken wegens te wilde zee, heb daar verschillende belgen ontmoet, veel gezond en op het strand gelegen.
deze belgen waren er dit keer weer, heb veel contact met ze gehad,
ben een week bij een belgische vriendin geweest die in luxor woont,
na mijn vertrek is er een andere vriendin bij haar toegekomen die ik ook ken, samen zijn ze dan naar hurghada gekomen voor een kleine week, hiertussen ben ik 5 dagen gaan duiken, samen veel op stap geweest en gezond, maar vooral veel gelachen en fun gemaakt. ja mogelijkheden genoeg hoor, ik amuseer me altijd, en verveel me nooit !

gr,

hapsetchut

hallo ,
ik ben nog opzoek naar 2 goedkope appartementen voor de tyd
van 31 oktober tot 14 november in het centrum van hurghada
heeft nog iemand nog een tip ?
groetjes pien

hoi hapsetchut, klinkt goed! Zelf duik ik alleen voor de lol, dus zou dat niet 5 dagen achter elkaar kunnen. Zonnen klinkt wel weer erg aantrekkelijk. Ben echt een zonneaanbidster, toch vind ik het zelf veel leuker om naar allerlei landen te gaan. Australie en Amerika staan nog op mijn verlanglijstje nu. Wie weet …wel ff flink sparen eerst daarvoor :slight_smile:

Wat goed man dat je dat doet voor je medemens ik waardeer dat echt enorm. Ik begeleid zelf mensen met een verstandelijke beperking en doet mijn veel goeds om ze zo goed mogelijk leven te geven. Heb zelf altijd vrijwillergerswerk gedaan helaas nu niet meer omdat ik naar Belgie ben verhuist.
Super :slight_smile: