'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ja, het is wat met die egyptische mannen van tegenwoordig.
Ik heb weer tijd genoeg op het werk vandaag, dus ben blij dat ik alle verhalen weer een beetje heb kunnen lezen en weer een beetje bj ben. Helaas vanaf morgen zit ik wee rin het andere hotel, waar er een aantal websites (zoals deze) geblokkeerd zijn. Ik heb dus geen idee wanneer jullie weer van me zullen horen! In ieder geval (zoals ik al gezegd had) gaa thet op dit moment erg wisselend in mijn relatie.
Zelfs gisteravond alweer een ruzie om neits gehad. Het lijkt wel alsof de dingen die ik zeg gewoon nooit doordringen! zelfs na tig keer zeggen, snapt ie het nog niet!
En ja, over alleen een handje: ik heb liever ook een grote knuffel, maar met die hitte hier, is het soms ook wel erg lekker om alleen een hand te hebben inplaats van een bezweet lichaam ;).
Misschien maak ik maak sneller kwaad, aangezien ik het werk dat ik nu doe niet echt leuk vind. en daardoor minder lekker in mijn vel zit. En ja welke egyptenaar heb geen stress van het werk, waar de manager het ‘‘alleen’’ op hun gemunt heeft…
Nouja ik akn torts zijn op mijn mannetje, wan tij heeft promotie gehad (terwijl iedereen het op hem gemunt heeft en hem wilt laten otnslaan enz.). Ja dat blijkt en dat blijkt natuurlijk al helemaal , aangezien thoms cook graag wil dat hij hun reserveringen regelt! Ja echt weaar, hij krijgt totaal geen waardering voor wat hij doet… ja soms moet ik hem toch even duidelijk maken dat hij op die manier zijn waardering krijgt.
Toch skypen blijft makkelijker. Voor degene (ik weet even niet meer wie) waarvan de vriend/man geen laptop meer heeft, waarom gaat hij dan neit gewoon naar een internet cafe? voor 1 le kan hij daar dan sowieso 30 min. skypen:je hebt beeld, geluid en daarbij is het goedkoper dan elke keer credit/beltegoed kopen voor hem?
Dus niet echt bellen, maar een videogesprek houden via het internet. Nouaj in iedergeval allemaal veel succes en plezier en als je in Hurghada bent, kom even langs bij Festival Le jardin of Riviera, want daar ben ik hahaha!

hallo wie weet in welke terminal je aankomt, als je met klm vliegt naar Cairo?

gr L.

Hoi L., ik niet :frowning: :slight_smile:

En Suusieme, weer lekker herkenbaar wat je schrijft! Precies waar ik tegen aan loop, je zegt iets tig keer en het dringt niet door …ben ik nou stom of wat? Ben ik zo onduidelijk? Leg ik het misschien toch niet goed uit?..Nu dacht ik daarnet ik weer met mijn lappen tekst, ik schrijf en zeg juist te veel!.. Hij antwoordde op mijn teksten met: echt niet
Erg grappig weer van meneer (heb ik hem zelf geleerd). Vraag ik me echt af, waarvoor ik soms zo uitgebreid iets duidelijk maak…net of hij het niet snapt. Werd ik ook zo boos om een keer, onwijs zitten uitleggen en hem duidelijk gemaakt waarom ik me de 1e keer zo klote voelde toen hij me negeerde enzo. En toen nog snapte hij het niet, dacht ik zit ik daar mijn tijd en energie in te steken (onwijze lappen tekst weer :slight_smile: en meneer snapte het nog niet).
Maar ja, toen ik daar sliep in een app. had ik lekker de airco aan en lagen met z’n tweeën in een éénpersoonsbed hahaha. Als ik daaraan terugdenk vraag ik me af hoe ik lekker kon slapen, maar was ook wel een soort van geradbraakt eind van de week.
haha, dus al die managers hebben het op hum gemunt hihi…dat krijg ik dus ook te horen…my rubbish manager.
En dat was ik idd van die vent die zijn laptop weg deed :frowning: Heb het zelf nooit over een internetcafé gehad. Hij weet dat vast wel en had daar blijkbaar geen zin in?.. het was trouwens wel van beide zijden dat bellen en beltegoed…hij belde me via msn (met mobiel) en ik via Ortel of skype vanuit huis (en dus een keer blijkbaar veel te lang via mijn gewone mobiel).

Maar in ieder geval leuk dat hij promotie heeft gemaakt! En jij veel succes met je werk en probeer er toch van te genieten…wordt niet zo’n egyptenaar waar de manager het op heeft gemunt hahah. Werk je nu trouwens ook 7 dagen per week?

Groetjes

Hallo Maud En Suusieme
volgens mij werkt de informatieverwerking/ auditieve waarneming bij de Egyptenaren ook anders. Zij kennen het hokjesdenken helemaal niet, zijn op hun gemak met werk bezig en dat veroorzaakt al veel stress in hun ogen. dan nog het feit dat wij Nederlandse vrouwen erg “intelligent” zijn en snel kunnen reageren en schakelen, maakt het voor de heren niet erg gemakkelijk. En hoe meer je pusht/ probeert uit te leggen hoe meer ze “dicht” maken. Ze zijn het in hun cultuur ook niet gewend dat een vrouw zoveel bespreekt, meer dat we zwijgen en toestemmen, “maar niet echt dus in Nederland”, en dat is erg frustrerend. Zij halen hun schouders op en jullie verwachten een discussie… of gefundeerd antwoord, en dat is er dan niet.
Probeer ook een beetje te overleggen wat je " uitzendt" krijg je ook terug, dus negativiteit uitzenden, betekent negatieve energie terug en dan heb je heel snel weer ruzie om niks. Mijn tip voor het boek waarom mannen liegen en wvrouwen steeds schoenen kopen, geldt nog steeds als waardevol :wink: voor dit soort conflicten.

groetjes en een fijne avond L.

nee, ik werk er maar 6 (gewoonlijk)
De eerste 2 weken wel zonder een dag vrij. En op dit moment ook weer 2 weken achtereenvolgend, omdat mijn manager en andere collega op vakantie zijn, moet ik het maar even overnemen… maarja dankzij dat heb ik straks wel 2 dagen vrij om met mijn lief naar Cariro te gaan, dus voor wat hoort wat.
Wat trouwens heel handig is bij ons is dat hij zijn certificaat/diploma als gids (toeristenbegeleider) heeft. Dus als politie ons aanhoud, laat hij gewoon dat papiertje zien en geen problemen :P. Dus in die zin heb ik het orficontract zelfs niet nodig.
We wonen ook nog eens samen in een appartement. Ook totaal geen problemen. de hele straat herkent me al, dus elke keer als ik weer terug kom krijg ik allemaal: Hey welcome back! how are you! Geeft ook wel een extra vertrouwd gevoel, weet je tenminste zeker dat ie geen andere meiden meeneemt in t appartement haha:P

had je andere meiden verwacht dan? trouwens vind ik geen reden om te denken dat er geen andere meiden zijn…wil je niet ongerust maken (ik bedoel dat kunnen ze tegen andere meiden ook zeggen toch) :slight_smile: Maar vertrouwen daar gaat het om en volgens mij zit dat wel goed tussen jullie of gaan de ruzietjes daar om nee toch?!
ik weet nog wel dat Ahmed me op het vliegveld zetten, liep hij gewoon ook door voorbij de 1e security check…ik hmm oh ja da’s waar, hier komt hij wel vaker met zijn pasje (had hij meegenomen) :slight_smile: hij moet zijn diploma voor egyptologist nog steeds ophalen en dat pasje wat hij had was voor hem niet genoeg om samen in een app. te kunnen (orfi moest erbij).

En L., heb het boek inderdaad nog niet gelezen :frowning: …wel wat bladzijden doorgekeken en wat stukjes gelezen via internet :slight_smile: Ik ben bang dat ik echter al zo gevormd ben nu dat ik het wel kan lezen, maar er wellicht niet ten positieve door zal veranderen, maar er zijn nog wel wat onderwerpen die ik eruit wil lezen dus zal nog even naar de bieb moeten…goh waarom dit weekend niet. Terrasjes weer is toch voorbij.

Dus Suus geniet tussendoor ook lekker voor het weer, want ik heb de kachel alweer aan.

Doegie

Halo Maud,
of je nu veranderen wilt/ kunt of niet, je krijgt door het lezen van het boek " aha"-momenten waar je je zelf betrapt op " not done-gedrag" en herkent het ook bij je partner, waardoor je er gelatener en anders mee om gaat. probeer het maar. het is inderdaad geen terrasjesweer meer. heb de neiging om zelfs de verwarming aan te zetten, brr koud hier. Ik kan nu ook gaan aftellen , om naar Cairo te vertrekken jippie

groetjes en een fijne avond nog

Laetitiana

Hoi L.
Ik kom altijd uit terminal 3. Nieuw vliegveld. Maar de taxichauffeurs brengen ze altijd naar de verkeerde terminal. Ligt wel een eindje van elkaar maar allemaal te overzien.

Ik vind het wel prettig om te lezen dat we allemaal wat van dezelfde problemen hebben. Ook M. zegt jij maakt problemen om de kleinste dingen. Zal wel zo zijn maar dat eeuwige te laat en straks en morgen. Pffff zo zit ik niet in elkaar gewoon nu en direct. :slight_smile:
Nog 5 weken te gaan dan mag ik weer. Maar voor die tijd zo verschrikkelijk druk. Ieder weekend twee dagen werken voor ik op vakantie ga maar het telt op die manier wel snel af.

Dus Suusieme het hoort er gewoon bij denk ik. En fijn dat je de tijd kunt gebruiken om elkaar beter te leren kennen en aan te passen denk ik. Al die dingen die zij normaal vinden zijn voor ons vreemd en anderso,. Ik dacht ook dat M. al aardig westers was maar soms snapt hij het echt niet ook al zeg ik het dertig keer hij ziet er het nut of het probleem dan echt niet van in.
Ach misschien morgen :slight_smile:
Marmah

haha Marmah, ja misschien morgen hihi…waarschijnlijk …echt niet!

Hallo Marmah
bedankt voor het antwoord, ik moet nl ook doorgeven waar ze me af kunnen halen op het vliegveld, en aangezien ik een electronisch tiocket heb, kan ik het daar niet op ontdekken, pas als ik definitief mijn zitplaats heb vrees ik, en je kent ze, je moet ze tig keer vertellen waar je aankomt… en steeds het antwoord do not worry. Maar ja ik ken mezelf, ben een regeltante die wel altijd alles super op orde heeft. Nog een vraag wat vul je op het visumkaartje in… toerist, en welk adres dan, want ze willen toch de naam van een hotel weten , vul je zomaar een hotelnaam in of geef je het adres van je vriend op met alle risico’s voor hun…

gr L.

pffffffffffffff hoe houden jullie dit vol
ik koop liever geen schoenen ,en een man die niet liegt. straight to the point!

hallo Raks wat bedoel je met die tweede zin mbt schoenen en de rest??

ik bedoel dat ik liever een man heb die niet liegt - en dat ik nog liever geen schoenen koop
dan met een man om te gaan die liegt.
ik vul altijd in toerist(dat blijft het veiligste), je kan dan altijd bij je ambassade terecht mochten er ernstige problemen optreden, adres? dat weet ik zo niet aangezien ik altijd op goeikope hotelletjes zit, .- ps- hoort mischien niet op dit forum, maar mijn danslessen zijn weer gestart sedert vorige week) niveau 2 zaaaaaaaalig,. x

orientaalse dans??? ik heb donderdag mijn ehhh 3e les gehad hahaha heerlijke antistress moet ik toegeven hahaha

Ik zet toerist op visum. Maar toen ik in mei ging (was er zware controle ivm griepvirus) mocht ik niet door zonder adres. Ik wist helemaal niet waar we zouden zitten. Toen heb ik M. gebeld en die heeft alles doorgegeven. Ik geef zijn adres nu door van zijn ouders. Zijn we altijd te bereiken.
He Raks lees je dit nu echt op dit forum tussen de regels door dat er gelogen wordt. Ik zie dat nergens staan. Tussen liegen en cultuurverschil is ook een verschil hoor.
Ik vind het niet liegen als hij morgen zegt hoor. Want anders zouden alle egyptenaren, grieken, turken marokkanen, spanjaarden en noem maar op liegen. Voor hun is dit normaal.Easy life, be quiet. En ja dat maakt het nu voor ons (lees mij) heel moeilijk omdat ik altijd alles direct wil doen en niet uit wil stellen wat ik vandaag kan doen doe ik niet morgen.

Wie zit er binnen kort nog meer in Egypte?

Latitiana (pfff) wanner vertrek je nu ook weer precies?

Marmah

Heeft iedereen een fijn weekend? Ik wel, gisteravond heerlijk gesproken met mijn lief. Hij zou vandaag weer teruggaan om te werken, gisteren nog even een uitrustdagje.
Ik hoop snel weer te gaan Marmah, maar het duurt denk ik nog wel even. Ik had in juli ook dat ik op het papier tegen mexicaanse griep gezet toerist zonder adres. Maar toen gingen ze moeilijk doen, toen heb ik mijn vriend gebeld en die heeft aangegeven waar ik zou verblijven. Afgelopen keer dat ik er was hoefde dat formulier niet meer ingevuld te worden maar het is het handigst om gewoon een hotel in te vullen, dan doen ze helemaal niet moeilijk.

Fijne avond nog!

Jullie ook een fijne avond. Net weer lekker gesproken met mijn vriend zoals iedere avond. Maar hij belt straks weer terug. En ja straks… vannacht of zo. Sinds 11 maanden heb ik nog geen nacht normaal doorgeslapen. Chronisch slaaptekort maar ja … ook weer fijn hem te horen dus je moet was :slight_smile:
Marmah

He Maud, Hoe is tie vandaag?

een fijn weekend, ach ja wat zal ik zeggen… lichamelijk niets aan de hand (misschien wat meer sporten!), maar zoveel gezeik met mijn werk en natuurlijk Ahmed de zak gegeven, maar die begon weer te chatten tegen me. Dat hij ruzie had gehad op het werk, vanavond zou stoppen en naar huis zou gaan voor twee weken en daarna in Cairo wil gaan wonen. Heb niet gereageerd en toen zetten hij achter zijn naam: wants to commit suicide. Moest ik weer om lachen dus toen hij offline ging berichtje achtergelaten: you are so funny. Daarna kwam hij weer online en wilde chatten, why don’t you support and console me…, doet dus eigenlijk net of er niets aan de hand is. Nou echt niet he, wat een mannetje joh…hem supporten en consolen omdat hij het ‘zogenaamd’?! moeilijk heeft. Sorry hoor even klagen hier :slight_smile: Omdat ik qua werk niet lekker zit dus niet zo’n lekker weekend, maar wel een allerschattigst nieuw neefje in mijn armen gehad vandaag :). Hij sliep alleen maar maar toch, maakte weer veel goed! Hoop dat jullie weekend (iets) beter is!

ja dat besef ik quiet, the easy way, zo zit ik ook beetje in elkaar, maar ze draaien zo omheen hun eigen woorden heen , weten dan niet meer hoe ze het zeiden, of ze zijn het vergeten, of am sorry- ik hou gewoon van duidelijkheid ,en das met egyptenaren heeeeeeeel moeilijk, en (ik) word er moe van turken,grieken,spanjaarden hun mentaliteit ken ik zo niet, maar in mijn stad wonen heel veel turken, 1ding is duidelijk ,je moet hun zo geen tig keer alles uitleggen ! ja heeeeel anti-stress bellydans. degenen die vertrekken goeie reis x