Yasmine,
Ik ga op 8 november naar Sharm toe voor 12 dagen. Maar ja ik verblijf wel bij mijn vriend natuurlijk. Jij niet?
Werkt jouw vriend in Sharm?
Marmah
Yasmine,
Ik ga op 8 november naar Sharm toe voor 12 dagen. Maar ja ik verblijf wel bij mijn vriend natuurlijk. Jij niet?
Werkt jouw vriend in Sharm?
Marmah
Oh sorry ik zag het woordje ex niet.
Dus jammer ik kan je niet helpen. Maar als je toch gaat kunnen we misschien samen reizen. Ik heb die dag een ticket voor 80 euro naar Sharm en voor 130 terug van Cairo wel vanaf Brussel.
hallo allemaal,
ik vergeet er steeds naar te kijken, moet toch maar een keer uitzending gemist kijken. Inderdaad niet leuk een bruiloft zonder je eigen familie!
fijne dag allemaal
gr L.
Ik heb grenzeloos verliefd gezien maar ik vond het een raar stel. De jongen vond ik niet leuk en het meisje was ook een beetje raar. Het leek alsof ze nog helemaal geen relatie hadden voordat ze kwam, heel erg onwennig.
Het leek alsof ze voornamelijk bevestiging nodig had maar ik denk dat ze veel gelukkiger zou zijn met iemand anders. Ze pasten helemaal niet bij elkaar.
Bij de andere afleveringen spatte de liefde er gewoon van af, zeker als je NL verlaat om ergens anders te gaan wonen. Maar hier niet. Ik ben benieuwd hoe lang ze het volhoudt daar.
Mijn lief heeft gisteren een leuke dag gehad, hij was vol enthousiasme over de bruiloft. Hij had veel van zijn vrienden gezien en veel gedanst en gegeten. Toen ik hem sprak was hij erg moe, het ging toen nog een paar uur door het feest en hij gaat vandaag weer terug naar zijn winkel. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, ik ben wel benieuwd naar zoān egyptisch bruiloftsfeest.
Hoi Dalfien, ik weet niet of het door die uitzending komt of watā¦herkende wel wat dingen. Misschien ben ik ook te onzeker? Zoek namelijk ook bevestiging bij Ahmed, maar heeft mijns inziens ook wel een beetje met hem te makenā¦net als die jongen een beetje stil en rustig.
Ik was het gister toch weer zat ⦠hij liet me weer wachten omdat hij zat te eten. Nou zat ik zelf t.v. te kijken dus was geen probleem, maar na een half uur nog geen chatbericht. Dus ik vragen of hij nog zat te etenā¦geen reactie⦠nog wat gestuurdā¦maar helemaal geen reactie meer. Werd steeds pissiger want hij was wel online. En als hij niet antwoord is er altijd wel wat, maar ik heb daar geen zin meer in. Was het gister dan ook zo zat dat ik zei ok laat maar ik ben moe ga slapen, dag. Toen ging hij offline! Oftewel hij heeft mijn berichten dan blijkbaar wel ontvangen?!, maar reageerde gewoon niet. Zal wel weer zijn connectie zijn geweest, beweert dan niets van mij te ontvangen en ik zie niet wat hij stuurt, maar gaat dan vaak over van nimbuzz naar fring als hij dat idee heeft zodat hij toch weer kan chatten. Hij ging dus wel offline maar kwam niet weer online, dus ga ik er vanuit dat hij mijn berichten wel heeft gelezen. Kreeg ook geen sms van hem dat er iets mis was, dus ik dacht laat ik hem dan nog even proberen te bellen want misschien is het nog dat hij geen credit heeft. Alhoewel ik dat vreemd vind, want hij heeft me de laatste tijd ook niet gebeld of gesmst (eergister 1 sms en een miscall). Maar ik had al wat boze chatberichtjes getypt en hij nam dus zijn tel. niet aan en deed hem zelfs uit. Waarschijnlijk omdat ik al pissed was had hij zoiets van ik hoef haar nu niet te spreken. Daardoor werd ik natuurlijk nog pissiger en had ineens zoiets van bekijk het maar lekker. Ik zit op jou te wachten, ik doe moeite om je toch nog te bereiken en dit is nu de tweede keer (half augustus ergens was de eerste keer) dat je me weer zo negeert. Ik hoef dit geen derde keer dacht ik.
Er zijn ook wat andere zaken die meespelen nu omdat ik zelf erg veel aan mijn hoofd heb en ik heb er gewoon geen zin in op deze manier. Misschien passen we ook niet bij elkaar⦠Ik heb het in ieder geval āuitgemaaktā, wat mij betreft stopt het wachten en mijn onzekerheid of hij echt voor mij ging e.d. hier. Kan dat er nu gewoon niet bijhebben. Ik geef om hem (hou van hem) en mis hem, maar ik zit alleen maar te zeuren en klagen en zo wil ik ook niet zijn. Heb dus gezegd nog via chat: ok Ahmed you donāt want to talk, you turn your mobiles off itās ok Ahmed. Itās over I am done with you. have a nice life.
De redenen waarom hij niet reageerde e.d. interesseren me niet eens meer, hij heeft toch altijd wel een excuus. Ik weet dat hij moe is, ik weet alles, maar het boeit me niet meer⦠even geen excuses, geen extra gezeik en stress nu vanwege deze verre afstandsrelatie ⦠heb er even geen zin meer in. Dus, wellicht ook niets voor mij. zucht.
goh maud, wellicht had je deze reactie ook aan hem kunnen geven? Dan weet hij dat je ook veel aan je hoofd hebt en dat je zijn bevestiging wilt hebben en dat je niet wilt āzeurenā?. Meid hij kan moeilijk een arm om je heen slaan en je een kus op je wang geven⦠wellicht wilt hij je wel helpen maar weet ook niet hoe⦠is er een kans dat hij hoopt dat je je zorgen een plaatsje kunt geven en de liefde en blijdschap aan hem? mocht je dit nog willen natuurlijk⦠het lijkt mij handiger als je hem probeerd uit te leggen waar jij behoefte aan hebt al zul je dan eerst echt moeten weten waar jij behoefte aan hebt natuurlijk⦠het is niet zo dat hij vreemd gaat, slaat, verslaafd is aan wat dan ook hij geeft wel aan dat hij moe is en jijzelf ook, dus meid kom op, girlpower laat je niet kisten door een communicatieprobleem wees blij dat er voor noodgevallen tegenwoordig middelen zijn als gsmās, internet, msn fax enz enz in Nederland zijn wij gewend gelijk NU meteen antwoord te krijgen terwijl dat in die omgevening helemaal niet normaal is⦠liever elkaar de ruimte geven om af te koelen, deur open houden en (mocht hij moslim zijn⦠wacht hij op jou excuses of je ze nu meent of niet daarna is het als vanouds) mja het is geven en nemen in een relatie. Als jij gelijk antwoord wilt zul je hem dat ook duidelijk moeten maken anders weet hij dat gewoon weg niet
geven en nemen, communiceren en respect voor elkaar, bedenk wat de reden was waarom je juist voor hem gevallen bent?
alleeh genoeg filosofie voor vandaag : donāt worry be happy
Oh Dimphij wat zou het lekker zijn even een arm om me heen en een kus op mijn wang, maar ja. Hij merkte gister al op dat hij dacht dat hij problems had, maar dat ik meer problems heb. Hij weet dus dat ik wat gestressed ben. Het zou voor hem zeker fijn zijn als ik mijn zorgen een plaatsje kan geven en liefde en blijdschap aan hem. Toch zeur ik niet zozeer over mijn problemen tegen hem, doet hij eerderā¦problems at work. Ik dacht toch wel dat ik duidelijk heb aangegeven wat ik wil en verwacht van hem, maar blijkbaar is het toch niet duidelijk. Dit communicatieprobleem hadden we dus al eerder en ja communicatie daar moet je het nu wel van hebben met zoān afstand ertussen. Ik heb hem al zo vaak gezegd dat ik niet wil wachten, omdat ik nooit weet of en wanneer hij er weer zal zijn. Heb ooit eens 45 minuten gewacht (uiteraard ondertussen wel zelf achter de pc mijn mail gecheckt of andere dingen, maar toch!). Ging hij ook alsnog offline (zal wel zijn credit zijn geweest, want sinds hij zijn laptop niet meer heeft doet hij alles via zijn mobiel en dan kan je met een bepaald crediet natuurlijk een bepaalde tijd online zijn). Maar ja, weet je⦠het blijft een probleem en blijkbaar kan ik het hem niet aan zijn verstand brengen wat ik wil en nodig heb en zal het hem - in mijn beleving - een worst zijn dat ik wel of niet moet wachten. Ik moet hem maar iedere keer begrijpen ā¦why donāt you understand, why donāt you think it can be bad connectionā¦etc. Ja, ik ben er klaar mee. Eergister zei ik dat ik het jammer vond dat hij me niet even belde via msn, omdat hij zo moe was en ging slapen, maar toen beloofde hij tomorrow I will, dat was dus gister en dan gaat het zo. Nee, even niet meer.
Heel erg vervelend dat je je steeds zo voelt Maud. Het geeft jezelf erg veel stress en onrustige gevoelens. Ik heb ook ervaring met een andere man en die was heel anders dan mijn huidige vriend. Die belde geregeld en smste, gaf vaak missed calls etc.
Dus ik ging mijn lief vergelijken met mijn ex. Ik vond dat hij niet genoeg belde en smste. Maar mijn lief vindt bellen verschrikkelijk, hij belt niet met zijn vrienden en hij spreekt zijn familie hooguit 1 x in de twee weken. Maar als ik hem bel neemt hij binnen 2 x overgaan op, en is altijd blij om me te spreken. Hij zegt dat hij altijd aan me denkt en dat ik me niet zo druk moest maken. Hij geeft niet vaak missed calls omdat hij mij geen stress wil geven dat ik hem dan moet gaan bellen enzo. Maar ik vind bellen niet erg.
Maar iedereen is anders en heeft voorkeuren en ideeen. Dus ik leg me neer bij het feit dat ik een vriend heb die me niet 8x op een dag een missed call geeft omdat hij aan me denkt. Maar als we elkaar spreken me alle tijd en aandacht geeft en me een bijzonder gevoel geeft. :wub:
Dat geeft mij persoonlijk een gevoel van rust. Maar het fijnst is het natuurlijk als je elkaar ziet en in de armen kunt nemen en leuke dingen kan gaan doen. Geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens.
Ik wens je in ieder geval sterkte toe Maud.
Ik ben gewoon geen makkelijke, maar heb ook gezegd laat me weten hoe of watā¦wat je wel of niet doet of wel of niet kanā¦dan weet ik waar ik aan toe ben, waar ik rekening mee moet houden en dan hoef ik niet te zeuren en klagen. Zegt dan sorry, dat hij geen slecht persoon is enzo. Dat weet ik ook wel, maar er veranderd niets. Ahmed wilde de telefoon niet meer opnemen zei hij gister (al voordat ik belde!), omdat ik hem ook had laten weten dat ik zoān hoge rekening had. Maar ik wil gewoon graag dat hij blij is als ik bel en mijn stem en ik die van hem kan horen. Ik mis dat speciale gevoel een beetje, misschien ben ik gewoon te veeleisend of zoals ik zei passen we gewoon niet bij elkaar. Heeft op mijn facebook gezet: things are getting complicated now. Nou wat mij betreft was dat het al en heb ik het nu heel simpel gemaakt. Maar ja, ā¦ik ben soms net het weer en hij blijkbaar ook, dan belt hij me 4 dagen achter elkaar en dan is hij 4 dagen te moe om ook maar even te chatten of de moeite te nemen om mij te bereiken. Dat ik zelf al zo onrustig ben alla, maar misschien moet ik iemand die heel stabiel is vinden. Ik weet het niet, genoeg gemijmerd
Bedankt voor jullie reacties! x En het komt wel goed met mij en de liefdeā¦uiteindelijk. Ik heb deze beslissing nu genomen en het is wel even goed zo.
Hallo allemaal,
Ja ik wee thet, het is een hele tidj da tik neit gereageerd/gelezen heb. En ik heb dus een hoop gemist van wat er gebeurd is bij jullie. Toch zal ik jullie wer even op de hoogte brengen van mij en mijn liefie.
Ik ben nu alweer bijna 3 weken in Egypte. Aan het werk als Guest Relation in een hotel in Hurghada. Tis niet geweldig werk (erg makkelijk zelfs) maarja het verdient redelijk. boven egyptische maatstaven, en net iets onder de nlse maatstaven voor een 20 jarige.
e afgelopen weken waren behoorlijk zwaar. we hebben beiden behoorlijk wat dingen aan ons hoofd. De ene dag is echt alles heerijk om weer bij elkaar te zijn en een seconde later kan het helemaal aferechts werken. ruzie om de kleinste domme dingetjes! Kan ej ej voorstellen ruzie te hebben doordat er wat stof/zand op mijn schoenen zit. Of dat ik boos op hem word omdat ik dacht dat hij een pan ging pakken, maar iets anders pakte?
Echt zulke domme dingen en daar maken we de grootste problemen van! en daarna zijn we nog bozer omdat we voor zoiets doms, zo een grote ruzie hebben. Het is nog nooit zo erg geweest en het is echt ontzettend vervelend. heb nu echt al 3 ker gedacht dat ik weg zou gaan. da thet over was, dat ik het zat was! 1 keer zelfs zo erg dat ik alles al in mijn koffer wilde proppen en echt gelijkd e volgende dag op t werk een vliegticket kopen en vertrekken.
Maar als ik danw eer onder de koele douche heb gestaan en met mijn verstand aan het denken was, ging het meestal wel weer beter. Ook mijn vriend heeft zo nu en dan van die woede uitbarstigen en als ik dan iet s doe: zoals mijn koffer inpakken. dan opeens begint hij te relaiseren wat er gebeurd en probeert me gerust te stellen.
Deze weken waren echt heel erg lastig. ik werd zelfs al boos als hij zijn hand niet tegen me aan hield tijdens het slapen! Ik dnek da tik dat gewoon veels te veel gemist heb bloos.
Ik weet van mezelf dat ik wat rustiger moet zijn en niet zo snel boos.
Op dit moment heeft mijn vriend net promotie gemaakt op het werk en hij heeft dus heel wat bezigheden erbij gekregen en is dus ook een stuk gestressder.
mar toch hebben we gellukig ook ngo lol samen haha. afgelopen maandag waren we naar Titanic Aquapark geweest en hebben de lol van ons leven gehad!
Ook is het gelukt om een afspraak te maken bij de Nederlandse ambassade. op 18 oktober om 10.00 uur hebben we het gesprek. We vertrekken al op 16 oktober savonds, zodat we zaterdag de hele dag anar de piramides en t egyptisch museum kunnen gaan (ik weet niet wat hij nog meer voor me in petto heeft daar;)).
Toch is het wel ontzettend prettig om weer bij mijn mannetje te zijn. en zelfs nu kunnen we neit stoppen emt missed calls geven. hij elt me regelmatig op het werk en eht is altijd prettig om zijn stem te horen.
Toen ik in nederland was heb ik gellukig neit heel vaak gehad da tik lang op hem moest wachten. we zaten altijd samen op skype en niet op msn, skype is toch net even wat intiemer. Ben blij dat ik nu niet elke avond voor de computer zit om hem te zien.
hoe gaat het verder emt iedereen?
Ok bedankt voor het aanbod, maar ik zoek denk ik toch iemand waarmee ik een hotel boek snap je? En ik woon ook in amsterdam dus voor mij is het handiger via amsterdam dan brussel,. Maar bedankt~!
Wat leuk dat je daar werkt Suusieme! Ikzelf heb ook guest relation werk gedaan in Turkije, zou het ook graag in Egypte willen doen. Hoe ben je aan het werk gekomen? Via internet? Ik had me werk in Turkije namelijk wel via internet, ging erg makkelijk
Mijn vriend had het werk voor me geregeld. Ik kon gelijk de 2e dag dat ik en egypte was aan de slag.
Ik weet toevallig dat ze in dit hotel ook nog meer mensen nodig hebben, dus als je ook duits en/of frans en/of misschien zelfs russisch spreekt, dan word je heir met gemakt aangenomen!
toruwens ik bengin russisch zelfs al te snappen na 3 weken:S ojeej! hahaha
Graag gedaan! Maar de prijs van Brussel is vaak zoveel goedkoper moet je toch eens naar kijken.
Oh ik denk dat het het weer is. Allemaal een beetje problemen. Gelukkig gaat het hier goed maar dat komt dat ik er ook aan ga wennen. Morgen is en blijft morgen! Hij begint al te lachen als hij het woord morgen zegt. Ja en over een uur is er minimaal twee. Ik noem het egyptische tijd. Probeer me maar wat in te leven in de cultuur want veranderen nee dat gaat niet lukken. Maar hij mij ook niet. Aanpassen misschien.
Pfff nog vijf weken te gaan voordat ik hem weer zie. Maar we kunnen nu wat meer chatten en elkaar zien dat is veel leuker.
Ik heb ook zovaak gezegd dat ik het niet meer zag zitten maar dat is niet eerlijk want in mijn hart wil ik dat niet en eigenlijk meer een dreigement om hem te veranderen.
Marmah
hoi Marmah, ik hoef hem niet te veranderen. Ik moet hem nemen zoals hij is en daar heb ik blijkbaar een beetje moeite mee :). Als hij mij zou begrijpen en uit zichzelf wil veranderen is dat natuurlijk geweldig, maar het lijkt wel of hij mij niet wil begrijpen :(.
En Suusieme een handje tegen je aanā¦ik wil dat hij me vasthoudt hahah. Ben jij nog makkelijk
Wel jammer idd van die ruzies om niks, meestal gaat het niet om de kleine dingetjes maar om iets anders?! Machtstrijd misschien? Je bent waarschijnlijk niet een heel erg volgzaam type en elkaars eigenaardigheden spelen misschien ook nog een rolā¦wat de ƩƩn belangrijk vindt is voor de ander totaal onbenullig. Zal idd ook wel weer het wennen zijn. Af en toe er samen lekker uit is natuurlijk altijd even relaxed en gezelligā¦even de dagelijkse sleur en stress van het werk achter je laten. Veel plezier in Cairo (voor als je weer een tijdje niet schrijft :)). Groetjes
Jammer dat ik met studie zit, nog 1 jaar en dan vertrek ik zeker weten naar sharm voor werk. Met talen zit het wel goed, ik spreek goed frans en engels en beetje duits.
Jaa had ik ook in Turkije! Zoveel russische daar dat ik sommige woorden nog weet haha.
Welk hotel werk je?
Dit hotel ligt tussen Hurghada en El Gouna. Festival Le jardin & Festival Riviera. ![]()
Hey hey,
Een simkaarjte van lebara is erg goedkoop en elke keer als ej opwaardeerd krijg je eht dubbele aantal belmintuen. ook erg handig voor smsen. tis 0,12 cent coro een sms en 0,24 cent om te bellen geloof k. je kan t ook op de internetsite van lebara vinden.
Verder zijn er ook nog andere telefoonnummers:
0900-1230276 (dit is een nr. bellen van mobiel naar mobiel nummer) Dit is 6/7 cent per min.
en je kan ook kijken op www.hallobuitenland.nl daar staat een telefoonnummer voor 9 cent per minuut.
Wieweet hebben jullie er wat aan. Hou er wel rekening mee dat als je met de 0900 nummers belt, je vriend/man een egyptisch nummer ziet. Hij weet dan dus niet dat jij degene bent die belt.
Wieweet hebben jullie er wat aan! liefs suus
Hey Buffy,
Onwijs leuk joh! El Minya! ben ik ook geweest!!! Wees er wel op voorbereid: Iedereen staart naar je en wijst/praat over je. je bent ontzettend speciaal daar. Het lijkt bijna alsof je een beroemdheid ebn (ik spreek uit ervaring).
Wat ik sowieso aan kan raden daar is altijd met een lange broek lopen en schouders bedekt/geen laag decolletee. Je bent al bijzonder genoeg zonder dat!:zon02: haha.
Verder zla de kans behoorlijk aanwezig zijn dat zijn ouders geen engels kunnen. eht is dus wel ene idee om een nederlands/araish boekje te hebben om toch een beetje te kunnen communiceren met zijn familie.
Heel erg veel plezier daar ![]()
Hoi Suusieme, heb ook een lebara kaartje, maar dat werkte niet en is volgens mij misschien net 1 cent goedkoper dan Ortel (ook Ortel heeft dezelfde opwaardeeractie 10 -> 20, etc.). En qua skype bellen ontloopt het elkaar ook niet veel. Toch is dat Dial Now en wat jij zegt over die 9 cent uiteraard nog goedkoper. Alleen dat 0900 bellen via mijn mobiel daarheen lukte me in het verleden ook niet (volgens mij alleen via vaste aansluiting). Gewoon wat informatie, want bel toch niet. Heeft na twee dagen gereageerd op mijn laatste teksten met: I know now bcz you donāt want to talk that you donāt want me! thank you for giving me difficult times. Gereageerd dat hij het niet moet omdraaien, dat hij niet wilde praten en hij het mij moeilijk maakte (in hele lappen tekst, want daar ben ik goed in hahaā¦had niet eens hoeven reageren, maar kan het dan ook niet latenā¦).