Wat is het rustig hier! Geen nieuwe verwikkelingen?
Hoe gaat het met jou Suusje? inmiddels al wat beter of zo zo?
En hoe is het met Clejo? Camilla? Omipomi is het allemaal gelukt nu of is je man nog steeds bezig met dingen regelen?
Ik heb niets bijzonders te melden, mijn vriend is vandaag in Qena, naar een bruiloft van een vriend van hem. Ben benieuwd naar zijn verhalen.
Fijne dag allemaal.
Ben ziek thuis, alhoewel het al iets beter gaat. Verder ook rustig, nu wel weer online en dan praat Ahmed wel als hij zich aanmeld…als ik offline sta, zegt hij ook niets. Wel jammer want offline messages krijg ik gewoon en vind het wel leuk om te zien dat hij iets heeft geschreven als ik offline ben geweest, maar ja… die moeite neemt hij dus niet. Gister me wel gesmst voor het eerst of ik niet wat terug wilde sms-en (ik was alweer niet online :)) en dat hij geen geld had om te bellen. Reageerde dat als hij wilde praten me dan maar moest miscallen dan zou ik online komen. En zowaar deed hij dat nu eindelijk, nadat ik hem dat al 4 dagen probeerde wijs te maken (even (mis)callen)…maar ja hij was al zo gewend at ik altijd online ben ook al ben ik dan niet altijd thuis…pc stond dag en nacht aan.
Af en toe word ik wel eens moe van hem wat dat aangaat…lijkt soms zo’n uitleg nodig te hebben dat ik echt denk hoe moeilijk is het om mij en iets te begrijpen? Hij heeft toch ook HBO-niveau! Maar ja,…geduld is een schone zaak zullen we maar denken. Dat hij soms wat langer nodig heeft voordat het kwartje valt, neem ik dus nog even voor lief, totdat ik er echt niet meer tegenkan Moet daarbij wel zeggen dat hij soms expres vervelend en dom doet om grappig te zijn en omdat hij weet dat ik snel op de kast zit. Vervelende is dat je met chatten niets hoort en ziet en het soms verkeerd interpreteert. Maar bellen doe ik voorlopig ook niet. Had tot nu toe iedere keer een nota van rond de 65, maar blijkbaar toch iets te lang gebeld afgelopen maand …292 euries! shit… had ik twee enkeltjes voor kunnen kopen! Hij blijft namelijk maar vragen wanneer ik weer kom, omdat hij nu ook wel beseft dat een visa voor hem heel wat voeten in de aarde heeft al is het maar voor vakantie! Ben daar dus ook nog niet mee begonnen en hij heeft het ook niet meer over een uitnodiging gehad (zou zelf een adres zoeken waar ik dat heen kon sturen…vond het geen goed plan om dat naar zijn app. in Delta Sharm te zenden). Maar ja probleem is dat hij niet kan aantonen dat hij weer terug gaat naar Egypte. Is van mening dat zijn manager geen verklaring/brief zal schrijven en heeft nog geen huis en hopelijk ook geen kinderen, haha en dus zal vestigingsgevaar een issue worden.
Voor een missed call heb je ook tegoed nodig, volgens mij minimaal 7 pond (in ieder geval naar een buitenlands nummer). Ik ben daar ook een tijd mee bezig geweest, het leek me dan een kleine moeite om te doen maar als ze geen tegoed hebben kan een missed call dus ook niet.
Wel fijn voor je Maud dat hij wat meer moeite doet om contact op te nemen. Ja, met bellen zit je zo aan hoge kosten. Maar ik bel meestal met Dialnow, dan heb je het wat meer in de hand dan met je gewone telefoon.
Mijn vriend zei dat als hij naar NL komt dat hij een weekje wilde komen. Ik zei toen dat hij zich dan alle moeite kan besparen want het is een hele klus voordat je een toeristenvisum hebt. Voor een weekje is het bijna niet de moeite, ik wil dat hij dan langer komt.
ja idd. heb je daar ook credit voor nodig…maar 7 pond heeft hij echt wel hoor! hij is gewoon zo van oh ze is niet online…dan heeft het ook geen zin om iets te schrijven. Zat dus iedere keer wel te kijken of ik online was, maar zag dat het niet zo was en liet dus ook niets van zich horen. Ja, als mijn pc uit staat zie ik dat dus niet, maar misschien is wat minder contact ook niet zo verkeerd. Ben soms zelf zo moe van al dat gechat. Hebben toch iedere dag contact en ja zijn leven is ook niet zo boeiend dat hij iedere keer wilde nieuwe verhalen heeft en dat van mij de laatste tijd ook niet omdat ik merendeels in mijn vrije tijd met hem zat te chatten Iets minder contact is dus eigenlijk niet eens zo erg, maar even wennen voor beiden. Alhoewel hij daar duidelijk minder moeite mee heeft, maar ja vrouwen he, willen altijd aandacht Ik dan tenminste hihi…
en wat je zegt een weekje…, als je dan toch al zo’n moeite moet doen en de nodige kosten, dan kan je maar beter wat langer doen. Bovendien heeft Ahmed al aangegeven dat hij dan eerst een week wil slapen hahaha. Moeten daar ook zo hard werken, heeft vannacht ook maar weer 2 uurtjes geslapen. Stuurde een foto en zag er idd geradbraakt uit. Moest naar het vliegveld, maar de volgende dag gewoon weer naar het hotel hoor… ochtend en avond present. Is hij normaal dinsdagochtend vrij, maar had hij gister een jeepsafari om te begeleiden en zo is er iedere keer wat. Ging nu dus ook slapen (aangezien ik online was ff gechat).
Hoi,
Hier alles goed hoor geen echte bijzonderheden hij zit lekker op school nederlands gaat goed kan al een zinnetje zeggen al klopt het niet altijd wel heel grappig. Verder is het restuarant waar hij kan werken nog steeds niet open dus ik hoop binnenkort want het geld vliegt er wel uit hoor 2 mensen op 1 salaris ppffff.
Ja jammer he dat het zo moeilijk is voor hun om naar hier te komen toch ook fijn als ze zien hoe het hier er aan toe gaat. 1 week lijkt me ook kort maar 3 maanden lijkt me weer te lang.
Vanavond feesten te ere van het suikerfeest nog met veel man lekker eten in de kroeg hihi altijd goed. Tradinotineel zoals daar zal het hier niet zijn hij heeft ook geen familie hier wonen en ik ken niet veel moslims en degene die hij hier kent die doen er niet veel aan.
hahaha we lijken wel een egyptische familie, we bespreken onze zorgen, waar we het beste kunnen boeken, hoe we een profielfoto moeten plaatsen (ik krijg trouwens keer op keer een foutmelding bij het uploaden :() over appartementen en zelfs de wc’s hahaha is de liefde mooi of niet? Het brengt zelfs ons bij elkaar
greetz Dimphij
Hoi allemaal,
Ik geloof dat het inderdaad met iedereen een beetje zo zo’n gangetje gaat.
Hier je eigen leven hij daar en dagelijks contact. Toen hij nog snachts werkte in Sharm was dat wel wat meer maar nu wat makkelijker.
De hele familie zegt al wat als we een avond niet hebben gebeld .
Het duurt nog 5 1/2 week voordat ik weer ga en voor die tijd zo ontzettend druk dat ik er nog niet zoveel aan denk om weer te gaan. Eerst hier alles maar weer eens achter de rug.
Ja een vakantie voor een week is echt te kort, gezien alle romp slomp erom heen en ook gezien de kosten. Ik ben blij dat ik deze keer weer ga ik had zeker niet de tijd en enrgie nu om weer alles van voor af aan te beginnen. Februari staat weer voor ons in de planning dat hij naar NL wil komen dus we hebben nog even. Als ik in november ga kan ik weer een halve tas papieren meebrengen.
Hallo Marmah
heb je tips voor cairo? Niet zozeer bezienswaardigheden maar waar je op moet letten etc. Ik weet dat jij er geen fan van bent, maar ik ga er volgende week toch een week naartoe.
Hoi,
Nou het is er gewoon TE DRUK. Maar ik zeg wel tegen iedereen je moet er geweest zijn. Als het kan zou ik zeker met de metro reizen, veel goekoper en veel sneller met de taxi sta je gewoon soms een half uur helemaal vast en word je gek ven het getoeter.Verder is het qua bezienswaardigheden ook wel nteressant hoor. Het egyptisch museum bijvoorbeeld en natuurlijk Gizeh met de pyramiden. "s-Avonds loekker wandelen langs de Nijl terrasje pikken aan het water. Er zijn ook veel leuke dingen hoor.
Ik was er in mei voor 5 dagen i.v.m. visum en heb een leuke tijd gehad maar als ik mag kiezen is het niet Cairo.
Ja en smerig waar is dat niet in Egypte. Ik weet zeker dat je het naar je zin gaat hebben het gaat er toch tenslotte om dat je weer samen bent.
Waar verbljven jullie?
Ik begrijp dat jij inmiddels ook een chronisch slaaptekort hebt opgebouwd.
Ik slaap nu al 10 maanden geen nacht meer door. En als hij vroeg belt dat is dan 1 uur half twee. Wat dat betreft is het er zo anders. Dan hoor ik ook nog de kinderen van zijn zus op de achtergond allemaal heel normaal als je drie bent toch:)
Aandacht krijg ik genoeg geniet er ook met volle teugen van.
ik ben in 1993 al eens in Cairo geweest voor een paar dagen, maar is een beetje geschiedenis/ ver weg in geheugen… heb toen de piramides en het museum, de beroemde markt en de citadel/ moskee al bezocht. Weet dat het toen ook al heel druk was, en ook s nachts heel lawaaierig. Ik weet niet waar ik ga verblijven is nog een verrassing… mijn vriend weet nl niet dat ik kom, alles geregeld met zijn beste vriend. Ik laat het maar op me afkomen, hoop dat ik s nachts slapen kan, heb nl een best lichte slaap hihi. Kan me herinneren dat ik toen ook het idee had dat ik midden op straat lag ipv op mijn hotelkamer. En daar deed het toilet het helemaal niet… wij ophef gemaakt dat we graag het toilet gemaakt wilden hebben, ja zei die medewerker " morgen", maar toen gingen wij dus weer weg, ons " nee nu" werd geaccepteerd en het toilet deed het dus die nacht.
kijken jullie ook weer grenzeloos verliefd?! Is het nou toeval dat het weer om een islamtische jongen gaat?! maar dit is wel precies hou Ahmed ook wel is, nou ja Ahmed is wel wat leuker hihi
chronisch slaaptekort nog niet, maar sinds ik nu ook weer via het uitzendbureau extra uren maak, moet ik helaas ook weer een aantal ochtenden vroeg opstaan en ja dan wordt het wel vermoeiend.
was weer een leuke aflevering…die bruiloft lijkt me echter ook niet ideaal zo zonder je eigen familie, maar ze heeft toch een feestje
Hallo allemaal, ik heb hier al eens eerder gereageerd want ik volg jullie berichtjes altijd. Ik heb zelf een ex vriend uit egypte. Ik ben van plan om in November naar sharm el sheikh te gaan maar ik wil niet alleen. Al me vriendinnen moeten gewoon werken en naar school dus ik vroeg me af of hier iemand is die ook van plan is om te gaan maar niet alleen wilt?
Ik wil het liefst 2 weken gaan in een hotel, maar ik heb geen zin om alleen te gaan. !