nou ja 3000 pond is ong. 450 euro he, das toch duurder maar ligt eraan voor hoelang dat is
apartementje waar ik zat is ( miss. wel was )150 GP per week
Hey Camilla,
Bedankt voor je info!! Ik had het even nog niet zo goed doorgelezen, dus ook nog niet gereageerd. Ben echt ziek als een hondâŠ
Ik heb mn man het uitgelegd en hij begrijpt het nu ook. Daarnaast heb ik na al mijn stalkpogingen een reactie van de ambassade gekregen. Die schrijven het volgende:
De Egyptische huwelijksakte dient gelegaliseerd te worden (als laatste) door deze ambassade voor gebruik in Nederland.
Voor dat u de akte door deze ambassade kunt laten legaliseren dient deze vertaald te worden. Indien u de akte en vertaling in Nederland wenst te gebruiken, dient de vertaling van de huwelijksakte inderdaad door de SharâQari gedaan te worden en deze wordt dan ook door ons gelegaliseerd.
U kunt de akte door een willekeurig vertaalbureau laten vertalen, echter de vertaling wordt dan niet in Nederland geaccepteerd en dient u daar alsnog een nieuwe vertaling te laten maken.
Die laatste regel slaat ook echt weer nergens op⊠Waarom zou je alles willen laten legaliseren als je het niet buiten Egypte zou willen gebruikenâŠPfffâŠ
Over die ongehuwdverklaring schrijven ze het volgende:
Voor wat betreft het vermelden van de toestemming van de ambassade in de ongehuwdverklaring, kunnen wij u informeren dat het niet aan de Nederlandse overheid is om geen bezwaar/toestemming te geven voor een te sluiten huwelijk. De Nederlandse ambassade kan derhalve niet verklaren dat zij akkoord gaan met een door u te sluiten huwelijk.
Dus zoân verklaring bij de ShahrâIqari blijft gewoon een lastig verhaalâŠ
B. is nu niet zo bezig met dat contract, omdat de kantoren nog niet allemaal open zijn door het Ramadan-feest.
Maar ik hou jullie wel weer op de hoogte!
Liefs!!
Hoi Omipomi,
Wat een lastige taal zeg, heb het nu 3 keer gelezen of komt dat omdat ik even heb geslapen ![]()
Ik snap ook niet waarom je zegt dat die laatste regel nergens op slaatâŠis een conclusie van het stukje erboven toch?
Waarvoor moest er een toestemming in de ongehuwdverklaring komen volgens jou? De verklaring is op zich idd toch genoeg om te kunnen trouwen? Had je die overigens niet nodig voor je daar ging trouwen?
En ik had ergens anders de tekst vandaan:
Zo wist men in Nederland bijvoorbeeld niet dat ik met m.b.v. mijn Nederlandse geboorte-akte en bewijs van inschrijving inclusief stempel van buitenlandse zaken in Den Haag, een brief zou krijgen van de Nederlandse ambassade in Cairo die als bewijs zou dienen voor de Egyptische overheid dat ik toestemming zou krijgen om met een Egyptische man getrouwd te zijn.
Ik vraag me nu af of wat je nu nodig hebt nog? niet gewoon die brief van de ned. ambassade is waarin ze toestemming geven (welke dus niet op de ongehuwdverklaring komt, maar een losse brief is?!). Of volg ik het nu niet meer?
Hallo dames,
Misschien zijn jullie al bekend met deze site maar wil hem toch even aan jullie doorgeven,
www.travel-libary.com, daar kun je appartementen huren,goekope en duurdere.
Was maar even een idee,
groetjes
Hoi Zeenees ken de site niet, maar heb even gekeken⊠kan alleen niet goed mijn weg vinden naar app. in EgypteâŠwaar moet ik dan klikken
zie alleen app. in portugal enzo.
Hallo Maud,
Ik heb hem bij m,n favorieten gezet dus als ik hem open gaat hij gelijk naar hurghada voor het huren van appartemanten,hotels,auto,s noem maar op.
hoop dat het je lukt
groetjes:zon02:
Hallo Maud,
Heb nog even gekeken,rechts boven in staat zo,n balkje waar je je bestemming kan in toetsen,dan krijg je gelijk hurghada.
groetjes :zon02:
nog even gekeken, rechtsboven zie ik alleen taalkeuze, maar zag nu wel een balkje onderin waar je de bestemming kon typen. ik zoek voor Sharm, maar helaas geen app. kom wel linken naar sites als Skytours enzo. tegen. In ieder geval wel bedankt! ![]()
Hallo Maud
daar ben ik weer,je zei dat je sharm niet kon vinden,
ik heb net gekeken en ja hoor het staat er wel op.gewoon even zoeken.
groetjes
Ik kan ook niets vinden behalve de welbekende reissites.
Misschien kan je de pagina als jij hem geopend hebt op appartementen kopieren en dan de link hier plaatsen? Rechtsbovenin staat alleen de taal en beneden kan je alleen zoeken en als je appartement hurghada intoetst krijg je links van neckermann en skytours te zien.
Hallo Wil je graag helpen maar ben niet zo,n ster in die dingen,
ga kijken wat ik kan doen,maar beloof niets oke.
groetjes
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
http://www.traval-libary.com/apartments/africa/egypt/hurghada-2.html
er hoort tussen te staan/africa/egypt/hurghada-2.html
EN meiden lukt het met dat wat ik heb gestuurd???
ben wel beniewd,
laat het me even weten aub:slapen:
Jaja wat een gedoe allemaal omipomi hopelijk is het allemaal snel achter de rug.
Succes
He Maud!
Ik denk dat die âbriefâ de ongehuwdverklaring is, het ziet er namelijk wel uit als een brief.
In die ongehuwdverklaring staat vertaald in het arabisch dat je ongehuwd bent en je verdere GBA gegevens (leeftijd, adres, volledige naam etc).
De Egyptische overheid echter eist ook dat er in die verklaring letterlijk vermeld staat dat je permissie hebt om te trouwen.
De link van ongehuwd/meerderjarig naar permissie om te trouwen leggen ze zelf niet.
Wat er dus met mij gebeurde, en blijkbaar met een heleboel anderen ook, is dat ik met die brief bij de Sharhrâ Iqari stond om te trouwen, in de veronderstelling dat de NLse ambassade wel weet wat ze in die verklaring moeten zetten, en daar de mededeling kreeg dat we NIET mochten trouwen op basis van die verklaring. En dat alleen maar omdat er dus niet in stond dat ik permissie had om te trouwen.
Voor ons betekent â ongehuwd en meerderjarigâ automatisch dat je mag trouwen, daar dus niet.
Ik had daar nog een opmerking over gemaakt in mijn mail aan de ambassade en dit was hun reactie daarop.
Wat die laatste regel betreft: het lijkt mij logisch dat als je âinternationaalâ trouwt je de huwelijksakte ook in NL wilt gebruiken. Dus informatie over een vertaling door een willekeurig vertaalbureau is dan totaal onzinnig. Die laatste opmerking vind ik daarom echt nergens op slaan. Geef dan alleen de juiste informatieâŠ
Daarbij vind ik dat mijn man daarin is misleid, alleen zodat hun eigen privevertaalkantoortje lekker geld kon verdienen⊠Want hij is door de ambassade dus naar een âwillekeurigâ (hun eigen!!) vertaalkantoor gestuurd, terwijl zij allang wisten dat hij dat papier nodig had voor in nederland. Gewoon flauwekul dus, wat hem alleen maar veel geld heeft gekost. Nu kan hij de akte nog een keer laten vertalenâŠ
Ik word echt kotsmisselijk van die ambassadeâŠ
Hallo Omipomi,
ik vind dit verhaal ook schandalig, misschien moeten we in de strijd om de verkiezingen straks, dit toch eens bij mevrouw Albayrak aankaarten. Zij heeft dit in haar portefeuille, legt ons sowieso het vuur aan de schenen, maar heeft ook de eindverantwoording over haar ambassades, en moet daar ook de verantwoording voor nemen. Ik wens jullie heel veel sterkte, en hoop dat alles snel en zo goedkoop mogelijk geregeld kan worden.
liefs L.
He Omipomi, als ik dit zo lees ben ik blij dat ik nog niet zo ver benâŠwacht wel tot L. dit heeft aangekaart bij mevr. Albayrak hihiih. Of L. wil je dat ik hierin meestrijd?
Vroeg nog aan Ahmed of hij wel naar een ander land zomaar kan op vakantie, maar hij zei toen: no, my government is rubbishâŠ
Blijf er dus een beetje bij dat het ook aan Egypte ligt. Zij willen per slot van rekening van alles weten. Wij kunnen echter wel zomaar trouwen met iemand die misschien al 3? vrouwen heeft! Misschien moeten ze daar bij ons ook op staan om âonzeâ vrouwen zomaar te laten trouwen
Ik bedoel maar wil ook wel een ongehuwdeverklaring van die mannen zien! Ja toch? niet dan! ![]()
Nou in ieder geval Omipomi, vind het desondanks wel vervelend voor je hoe dit allemaal gaat en voor je mannetje uiteraard. Sterkte en succes! Voel je je trouwens alweer wat beter?
Groetjes
Hallo allemaal,
ik wil best een brief opstellen voor Miss Albayrak⊠alleen heb ik zelf dat probleem nog niet aan de hand gehad omdat ik nog niet zover ben. Mocht er hulp gevraagd worden om het schrijven van een âduidelijkeâ brief, wil ik graag ondersteunen. Maar dan wel pas nadat ik terug ben uit Cairo.
Ik kan gaan aftellen, en vind het allemaal erg spannend.
Fijne zondag L.
@zeenees, de link werkte niet, ik kom gewoon weer op de startpagina terecht. Maar maakt niet hoor:chin:
Omipomi, echt irritant dat ze verkeerde informatie geven. Ik snap niet wat de moeilijkheid is want veel mensen trouwen in Egypte en volgens mij is het elke keer iets anders waar ze moeilijk over doen.
Ik blijf het zeggen maar een klacht indienen bij de nationale ombudsman is echt zinvol hoor, het is wel handig om de klacht in eerste instantie bij de ambassade of het ministerie van buitenlandse zaken in te dienen. zij hebben 6 weken de tijd om de klacht af te handelen, als ze dit niet doen dan kan je de klacht indienen bij de ombudsman.
Fijne dag allemaal!