'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Zeenees, graag gedaan hoor… wel mijn visie en mening en wat ik weet he, maar ben blij als je er toch iets aan hebt :slight_smile:

En L. za ff kijken op internet. Stuur je even een privé berichtje dan maar?!

hallo Zeenees,

je ticket is niet echt heel erg goedkoop, sorry, meld je aan bij easyjet voor de nieuwsbrief, zij hebben de komende tijd echt vluchten vanaf 99 euro per enkele reis.

Hoi allemaal,
Het gedoe met de papieren blijft toch wel het grootste probleem voor iederen of het nu om een visum gaat of legaliseren van papieren. Ik heb hier nog niemand gehoord geloof ik waar het nu eens in een keer goed is gegaan. Zijn wij dan allemaal zo stom… Nee denk het niet maar ja ieder papier is weer een weg naar een visumaanvrage zo zie ik het tenminste.

Ik las over ee appartement tegenover Delta Sharm. Zouden jullie mij de naam en de prijs willen zeggen. Ik zit er in de week van 8-11 t/m 18-11 weer. Of we gaan naar een andere plaats allemaal nog onduidelijk maar goed daar ben ik inmiddels wel aan gewend:). Als het maar geen Cairo is vind ik alles best.

Pfff het lijkt al weer zo lang geleden dat M. hier was en iedere dag weer bellen, chatten etc. etc. zit er al weer ingebakken alleen na een jaar inmiddels een chronish slaaptekort opgebouwd. Wat leven ze daar toch andersom. Het is allemaal zo anders dat ik betwijfel of het ooit zal wennen voor wie van ons beide dan ook.

Gaan er nog meer "lovers"die tijd weer naar Egypte? Ik heb enkele reis naar Sharm voor 79,-- maar dan wel vanuit Brussel. Helaas werd mijn retor vanuit Cairo geannuleerd dat is de reden dat ik pas twee dagen later terug kon. Vervelend he :slight_smile:

Marmah

Hoor weer graag van jullie.

Zeenees, ik denk dat je een reis met hotel enzo hebt geboekt toch? Als je zover bent dat je niet meer van een hotel afhankelijk bent dan zijn losse tickets inderdaad goedkoop te vinden, soms ff zoeken maar ze zijn er. Is het niet vanuit A’dam dan wel vanuit Brussel of Dusseldorf/Koln.

Tja Marmah, zo gauw je weer thuis bent, of in jou geval alleen thuis bent :slight_smile: komt snel dat gevoel weer dat het eeuwen geleden is dat je elkaar gewoon vast kan houden. Dan weer vroeg opstaan smorgens met wallen onder de ogen…we moeten er wat voor over hebben. Er wordt wat afgebeld en gechat zo 'savonds laat tussen NL en Egypte . Als het maar de moeite waard is en dat is het voor de meesten van ons wel gelukkig.
Ik ben al weer terug Marmah als jij gaat, hoewel ik iedere maand wel een weekje wil gaan hoor, geen probleem. Dat zou toch de mooiste oplossing zijn totdat we alle papieren rompslomp achter de rug hebben.
En wat vervelend dat je nu 2 dagen langer moet blijven daar, he wat naar :slight_smile:

Over die besnijdenis…ik heb het ook (weer eens) gelezen en het is verschrikkelijk gewoon, dit moet zo snel mogelijk uit de wereld. Is toch onvoorstelbaar!

He Zeenees,
Je wordt er vanzelf handig in hoor, goedkope tickets boeken! Want ook ik ga er vanuit dat dit een ticket incl. hotel is. Tis soms wel even zoeken, maar ik vind het dan ook altijd leuk om te weten dat ik voor een heeeel zacht prijsje in hetzelfde vliegtuig als de echte toeristen zit!

He Marmah wat rot zeg, 2 dagen langer! Je kon vast echtecht niks anders vinden…? Haha!!

B. zit heel hard aan zn inburgeringsexamen te leren en heeft gisteren de eerste 25 vragen van voor naar achteren geleerd, engels-NL, NL-engels. Hij zit heel hard te oefenen met die cd erbij. Echt zo grappig om hem ook te horen zeggen: die vrouw zegt het heel anders dan ik, ik zeg het beter he? Ben benieuwd hoe dat gaat!

Liefs

Hoi Omipomi, wel grappig lijkt me dat hij dat nederlands nu onder de knie probeert te krijgen. Vond de uitspraak van Ahmed erg goed. Heeft hij ook zo’n goeie uitspraak? Ben er zelf niet mee bezig om hem echt veel te leren, maar hij had toen van nl. en belg. toeristen het een en ander geleerd.
Maar wat is nu de planning? Is het papierwerk nu alsnog gelukt? Wilde hij niet meteen met jou mee naar Nl.? Of was dat gewoon echt niet mogelijk? I’m curious :slight_smile:

Nu heb ik je informatie gegeven waar je jullie huwelijksakte kan vertalen maar zal het fijn vinden als ik weet dat jij en je man het begrijpt.
Is hij er al mee bezig en lukt het allemaal.

Hallo,

Ja ik ga idd ook naar een hotel,maar vond het na lang zoeken,
en dat de tickets zo goedkoop zijn bij easyjet wist ik ook niet,
weer iets geleerd,
ben echt blij om zoveel info te krijgen van jullie,
kan niet wachten tot het 1 oktober is:zon02:

daar zijn we op dit forum voor om elkaar bij te staan en te informeren,
veel plezier alvast gewenst op je vakantie, hoelang blijf je?

gr . Laetitiana

hallo,ik blijf 8 dagen in hurghada,heb net met hem aan de telefoon gezeten,hij is op zoek naar een flatje,zegt dat het voor een week misschien 1000 pond kost,zei dat ik dat duur vond,en verder moest kijken,kan mij niet wijs maken dat er geen goedkopere zijn voor een week.
zal zelf nog eens rondkijken op het internet.wie weet er trouwens een advocaat voor dat orfiegeval??? groetjes

Hoi zeenees, ik heb het orficontract in de auto onder mijn neus gekregen terwijl ik had gezegd dat ik nog niet wilde trouwen … Maar achteraf was het dus niet officieel maar puur zodat hij bij mij in dat app. kon zijn zonder gezeik. Alleen de manier waarop dat bij mij ging is wel een beetje vreemd/uitzonderlijk, want getekend zonder dat er ook maar een advocaat bij was. Heb later op internet gelezen dat je zo’n contract gewoon via mensen die daar business in doen kan kopen zonder dat er een advocaat aan te pas hoeft te komen (verdienen zij weer aan he :)). Het is dan al getekend en wel (kost geloof ik iets van 50 euro wat ik las). Op het contract stond dat het 100 egyptische pond koste (in arabisch en engels). Ahmed wilde er niet veel over zeggen, maar wel dat hij 300 had betaald ipv de 100 die er op stond, dus ga ik er vanuit dat hij het gewoon ook ‘gekocht’ heeft. Kan je hier dus niet bij helpen :slight_smile:

Hoi Maud,

Hopelijk heb je wel een goed contract. Toen ik in Alexandria was zeiden ze eerst dat we met orfi niet konden huren samen. Nadat ze de orfi gezien hadden zagen ze dat het door een advocaat was en ingeschreven in ??? weet ik veel. Toen konden we alsnog een flat huren.
Wij moesten 200 pound betalen en natuurlijk ook de getuigen :slight_smile: (taxichauffeur en jongen van de straat) ook wat geven.

Kan iemand mij al meer zeggen om een flat /appartement te huren tegenover Delta Sharm?
En wat betaalden jullie per nacht in Delta Sharm?
Alle suggesties voor de huur zijn welkom hoor.

Marmah

In Delta Sharm had Ahmed iets geregeld voor 35 euro per nacht. Ik wacht ook op info. over het/de ? app. tegenover Sharm :slight_smile:

Oh en dat orficontract zegt mij niet zo veel hoor. Dus of het goed is? Ik zou het echt niet weten. Vraag me trouwens af waar dat van jullie is ingeschreven? Hij hoeft het echt niet in te schrijven, als ik trouw dan is het echt officieel en anders niet en wordt er wat mij betreft ook niets nergens ingeschreven. Voor mij is het dus niet officieel en we zijn niet gecontroleerd :)…hoorde laatst dat het orficontract helemaal niet hoeft, maar ja…is maar net met wie je bent denk ik. Ahmed wist niet beter dan het zo te doen …zonder was volgens hem niet mogelijk, maar gebeurd dus ook gewoon.

Hey,

Nou daar ben ik weer… het contact is weer een beetje hersteld, na ruim een week geen contact belde die me via skype vanavond! En tja als ik hem zie dan maakt mijn hart een klein sprongetje en ook hij gaf aan mij erg te missen! Maar ja ik weet ook nog heel goed dat het geen toekomst heeft, twijfel daardoor nog steeds of ik in oktober zal gaan, hangt denk ik ook een beetje af of ik een goedkoop ticket kan vinden!

Orficontract is idd niet heel hard nodig, ik ben alle keren daar bij Mahmoud in huis geweest en we hebben nooit gedoe gehad met de doorman! We zijn wel 2 keer op straat aangehouden geweest, toen heeft Mahmoud na een gesprek van bijna een uur het afgekocht voor 50 en 100 pond. Ik vond het vreselijk om aangehouden te worden omdat hij helemaal uitgehoord werd en ik genegeerd…maar ja dat hoort gewoon bij het land en ik wil ook echt geen orficontract!

op straat aangehouden hahah, wat deden jullie dan? hihi…je moet je ook wel gedragen he Suus :slight_smile:

oh maar leuk dat hij toch weer heeft gebeld…heeft wel ff geduurd maar ja… laat het maar ff van zijn kant komen voor je beslist weer te gaan zou ik zeggen. Maar ja, moet je natuurlijk zelf weten :slight_smile: Enjoy!

we deden niks haha alleen maar hand in hand lopen, oke ik zat dan ook wel eens te dollen door midden op de straat hem te dans te vraag maar ach verder waren we heel braaf buiten de deur!!! (tenminste voor Nederlandse begrippen)

Heb hem ook gezegd dat ik niet kom, al baalde hij hier wel van, maar ja wat denkt die nou zeg dat ik zo weer kom opdraven…zijn eer is te groot om mij te bellen of te smsen! Maar zag mijn foto nog steeds bij zijn spiegel hangen toen zijn cam viel en dat doet mij dan wel weer goed!

haha zijn toch de kleine dingetjes die het hem doen :slight_smile: