hoi Buffy,
nou hier kan je je ei kwijt hoor! gewoon je verhaal doen en krijg je vanzelf reactie
waar ga je heen in Egypte?
groetjes
hoi Buffy,
nou hier kan je je ei kwijt hoor! gewoon je verhaal doen en krijg je vanzelf reactie
waar ga je heen in Egypte?
groetjes
Nou die K**ambassade laat ook mooi niks van zich horen. Ik heb ze twee keer via de site gemaild en 2 keer direct naar hun email adresā¦
Na een heel weekend, nog geen reactie⦠Vanaf zondag zijn ze gewoon open, dus die berichten zouden al gelezen moeten zijnā¦
Ik ben echt teleurgesteld in alles en iedereenā¦
En ik ben heel boos, en heel verdrietig en ik voel me heel erg kut van alles⦠Kan me niet concentreren, zit alleen maar te piekerenā¦
Hoop dat het bij jullie wat beter gaat�
Liefs
Omipomi, kop opā¦nu Kā¦, maar komt goed! Piekeren heeft weinig zin, zonde van je energie!
Of het bij ons wat beter gaat? Jij bent toch aardig ver hoor!
Ik heb onwijs veel telefooncontact met Ahmed, omdat hij me iedere keer belt via MSN (goh ineens geen last meer van ā¦no credit). Ik weet niet waarom hij ineens zo is, maar hoop ergens wel dat het zo blijft⦠Vindt het beter dan ellenlang gechat en zorgt ook voor minder misverstanden omdat je elkaar hoort en hoort als er geintjes worden gemaakt of iemand juist serieus is.
Nou hou je taai, komt goed! morgen weer verder piekeren ![]()
Hallo Omipomi,
wat vervelend dat je je zo naar voelt, en ik geloof ookmachtelooos je wilt alles doen maar wordt buiten je schuld om steeds gedwarsboomd. Mijn contact met Egypte verloopt op dit moment alles behalve soepel, dus ben ook niet zo in mijn sas,
gr L.
hoi Omipomi sorry maar gister zijn wij de hele avond weggeweest dus nog geen kans gehad om me man te vragen waar te vertalen nu zit hij op school en als hij klaar is dan gaan we de stad in ik hoop dus echt vanavond antwoord op jou vraag te krijgen.
De ambassade reageert echt niet gelijk hoor went er maar aan want meewerken ho maar. Ik heb hele slechte ervaringen met de ned. ambassade ze zijn ook heel slecht en helpen echt niet mee.
Je moet niet gaan wachten tot hun antwoord geven hoor dan kan je wachten tot je een ons weegt en als ze antwoord geven dan kan je er nog niets mee.
Ik ga echt vanavond jou mailen.
hoi omnipomi
wat een domper op de feestvreugde, maar laat de moed niet zakken. ik heb gekeken op het net
dit is misschien wel een interessante link voor je.
http://www.mixed-couples.nl/forum/index.php/board,40.0.html
ik hoop dat je er wat aan hebt
hoi Omipomi, al wat meer duidelijkheid?
Laetitiana, contact alweer wat soepeler?
En Roosha, moest nog aan je denken⦠zat met Ahmed te praten of chatten? over dat besnijden en dat onze eventuele dochterā¦ja waar je het al niet over kan hebben
ook besneden gaat worden. Dit meende hij gelukkig niet, maar was wel serieus in dat ze niet met jongens zomaar mag gaan⦠toen moest ik dus aan jou denken. Wat vond je man ervan dat zij naar Egypte ging destijds, had hij er vertrouwen in? Was hij achteraf kwaad? Is hij niet zoān strenge moslimman (of is hij christelijk?..weet niet of je dat al eerder had verteld), moest ik ineens aan denken. Ze zijn toch behoorlijk streng richting dochters/vrouwen.
groetjes
Hallo dames,
Ik heb de afgelopen dagen heel veel gelezen op het internet over hurghada,
positief en negatief.
maar is het dan echt waar dat je niet met een jongen gewoon over straat kan lopen,uit eten naar het strand en noem maar op.wie kan mij uit eigen ervaring hier iets over vertellen.
Hoi omipomi ik heb het aan mijn man gevraagt (ik was er wel bij maar al die straten geen idee)en hij heeft het 1 en ander opgeschreven echter is vond hij het wel lastig om het zo op te schrijven in het engels dus mocht er wat zijn dan wilt me man graag mailen en of bellen met jou man.
Je heb dus 3 stempels nodig 1 van de gouverment, 1 van minisiterie van buitenlandse zaken en 1 van de ambassade. Bij de gouverment kan je dus ook alles vertalen dit is in ramses street, el shaht el akare office voor het vertalen en gouverment stempel. Als je naar binnen gaat dan ga je rechts en dan is het de laatste kantoor aan de rechterkant.
Dan daarna moet hij naar el mohandsen place dat is op de ahmed aorade street voor de stempel van buitenlandse zaken en na dit na de ambassade voor de legalisatie.
Ik hoop dat je het begrijpt en je man ook.
Succes.
hoi zeenees, zolang er andere mensen in de buurt zijn kan je gewoon uit eten en alles. Wanneer je samen in een ruimte wilt verblijven wordt het al wat lastiger. Men houdt elkaar daar goed in de gaten
(Streng) gelovigen houden er niet van als een vrouw te bloot gekleed is en dat er wordt gezoend in het openbaar. Toch zijn er jongens die dit niet zo erg vinden en het niet zo nauw nemen. Toch wordt de ānaked womanā (ook al heb je nog een bikini aan) in veel ogen als āmakkelijkā gezien.
Mijn ervaring was dat ik te horen kreeg van de jongen met wie ik optrok dat ik niet te bloot gekleed moest gaan omdat anderen dan slecht over mij zouden denken. Bovendien vond hij dit zelf ook erg vervelend als dat zou gebeuren. Hij zei wanneer hij dacht dat ik te dichtbij wilde komen om een zoen te geven of te knuffen (wat mijn intentie soms niet eens was!); not here! Oftewelā¦niet te openlijk laten blijken dat je iemand meer dan leuk vindt. Openlijke affectie wordt dus niet door iedereen op prijs gesteld.
Ik heb, omdat ik vanuit het hotel waar ik zat naar een appartement dichter bij hem in de buurt vertrok, een orficontract ondertekend. Het schijnt niet verplicht te zijn, maar Ahmed vond dat zelf wel nodig. Het kan in sommige situaties voorkomen dat de politie controles uitvoert en dan moet je zoān contract kunnen overleggen. Het is een trouwcontract, maar wordt ook fuckpaper genoemd
Wordt ook in andere landen gebruikt om bijv. toch samen te kunnen zijn voordat je het kan veroorloven officieel te trouwen en vele andere redenen (ook minder positieveā¦vandaar ook wel fuck paper), maar dat kan je wel googlen.
Dit is mijn persoonlijke ervaring, maar Ahmed is toch behoorlijk gelovig zoals je misschien al begreep. Hij drinkt geen alcohol en houdt niet van uitgaan. Een cafĆ© waar hij seisha rookt vindt hij wel āleukā.
Er zijn dus ook jongens die veel vrijer zijn, wel drinken, uitgaan, etc. Er zijn christenen, moslims en ja iedere jongen houdt er toch zijn eigen ideeĆ«n op na vind ik. Hoe jouw vriendje noem ik hem maar vast evenā¦- voordat je het weet is het je man hihi - zich zal gedragen ligt dus aan hoe gelovig hij is en wat voor ideĆ«en hij er zelf op nahoudt.
Inmiddels weet je na het lezen vast ook dat je moet uitkijken voor jongens die gebruik van je willen maken, maar dat blijft een lastig onderwerp, de zogenaamde bezness. Kan alleen maar zeggen laat je niet gek maken door wat je allemaal leest⦠er zullen wellicht momenten komen dat je erg gaat twijfelen of wantrouwig zult zijnā¦, maar laat je wel informeren over die bezness.
Ik hoop dat je een leuke vent bent tegengekomen met goede bedoelingen! Mijn advies is laat je niet verleiden om te overhaast beslissingen te nemen op welk vlak dan ook en geniet ervan.
hoi maud
nou gelukkig was je vriend niet serieus over die besnijdenis:) voor jongetjes is het standaard de besnijdenis dat dit gebeurt, maar daar sta ik ook wel achter ivm hygiene
mijn man is een goed gelovige moslim, en hij was niet kwaad alleen heel bezorgd, en het vertrouwen heeft hij zeker in onze dochter.
maar hij weet natuurlijk drommels goed hoe het er aan toe kan gaan (en gaat) ze is dus heel goed voorgelicht door hem.
en idd voor meisjes is de opvoeding wat strenger, maar gelukkig niet in het extreme , mijn man woont ook al zo lang in NL dat hij de gebruiken van hier ook heeft opgepikt hmdl.
hij belt iedere dag met haar en hoort ook de verhalen aan , en ziet dat ze zich gelukkig goed kan redden en dat ze stevig in haar schoenen staat!
dat stelt hem en mij uiteraard gerust.
ik ben zelf een week terug nu, en als het goed is gaan we mijn dochter half oktober weer bezoeken.
groetjes
Hoi, Ik ben Dimphij, ik ben ook voor de charmes gevallen en geniet nu nog aangezien het erg pril is allemaal. Ik was benieuwd of er nog meer Nederlandse mannen/vrouwen hetzelfde is overkomen en was aangenaam verrast dat dit inderdaad het geval is. Voorlopig lees ik jullie verhalen nog even door dan weet ik een beetje hoe het jullie allemaal verloopt en tegen welke problemen jullie aanlopen en ik ben ook erg beniuwd naar de positieve dingen⦠Eigenlijk ook jullie drijgveer om daadwerkelijk te emigreren ik zal dit waarschijnlijk niet zo snel doen aangezien ik twee kinderen heb uit een vorig huwelijk⦠En ik zelf ben opgegroeid (met nederlands gezin) in Saudie-arabie en Libie⦠En egypte was voor mij alsof ik weer thuis was ik voelde mij gelijk veilig, rustig en veel meer op mijn gemak dan hier in Nederland. Aan de andere kant heb ik hier in Nederland mijn verplichtingen zoals de omgang met de biologische vader van mijn kinderen, leerplicht, kinderartsen en vroeg me af of iemand daar ook ervaring in had? Tot nu toe vooral jonge mensen en/of die er al redelijk lang wonen? Tja en dan de mislukte relaties natuurlijk maar he ik ws getrouwd met een Nederlander en dat was echt het allerstomste wat ik heb gedaan hahaha.
hmmm stiekem toch weer meer verteld dan dat ik eigenlijk van plan wasā¦
greetz Dimphij
Hoi!
Ik ga naar Sharm el Sheik, ik ben daar al 1 keer geweest maar heb toen eigenlijk alleen het resort gezien. Nu ga ik echt alles bekijken, en ik Peter (mijn vriend) wil me ook graag Cairo en el Minya laten zien. Dus ik ben zooo benieuwd. Ook ga ik misschien zijn ouders ontmoeten, en ben daar nu al zenuwachtig voor. Heeft iemand tips voor mij als ik zijn ouders ga ontmoeten?? Hij is christen. Ik heb er gewoon super veel zin in en kan niet wachten eindelijk bij Peter te zijn.
Groetjes Buffy
hoi L!
Ja hij weet dat ik kom, en hij heeft voor mij een appartement tegenover Delta sharm geregeld. Het is een studio met airco en volledig ingericht. Het heeft ook een nieuwe keuken, waar ik wat kleine gerechten kan maken.
Groetjes Buffy
Hoi Roosha, ik vind het wel knap van je dochter ā¦toch een heel andere wereld en minder luxe e.d. Bedankt voor je antwoord, was erg nieuwsgierig
Las overigens op een site dat vrouwenbesnijdenis in 2006 bij wet verboden is in Egypte, maar dat wist Ahmed ook niet. Wordt denk ik dus steeds nog wel gedaan.
En Buffy waarvoor vorige keer alleen het resort gezien? Geen tijd gehad voor uitstapjes?
Ik ben zelf christelijk opgevoed. Tips? Denk beetje hetzelfde als bij de moslims. Geen ordinair gedrag (te veel bloot of te grof in de mond). Zijn denk ik conservatief de christenen, maar heb er daar geen ervaring mee
Mogen vast wel meer dan de moslims bijv. qua elkaar handen schudden enzo. Denk dat ze iets vrijer zijn (minder strict) in de opvoeding. Denk ook dat dat de reden is dat moslims het niet zo hebben met christenen daar. Islam wordt door moslims als het enig goede geloof gezien. Las laatst dat steeds meer Egyptische cristenen zich niet meer veilig voelen in eigen land (bedreigd en niet gerespecteerd).
He Buffy tegenover Delta Sharm, zat je daar in het resort? Daar zat ik augustus in een app. Weet je iets over die studio qua kosten e.d., kan ik dat misschien doorspelen aan hem. Hij wil zelf uit Delta Sharm omdat hij nu met 6 man in een app. verblijft via zijn werkgever. Hij wil meer privacy mede omdat zijn āroommateā gaat trouwen en met zijn vrouw gaat samenwonen. Hij blijft dan met āroommatesā over waar hij niet zoveel mee heeft.
Hoi allemaal, ik ben weer terug. Ik heb het heerlijk gehad, fijn om mijn mannetje weer te zien en vast te houden. We hebben het fijn gehad alleen was het erg kort. Nu ik weer terug ben bedenk ik allemaal dingen die ik nog had willen zeggen maar toen vergeten was.
Mijn lief was erg blij me weer te zien.
Hoi Dalfien, dat had ik ook toen ik Ahmed weer zag na zoveel tijd en alleen een weekje de tijd had buiten zijn werk om vragen te stellen. Maar nu nog steeds heb ik veel vragen
Zoveel verschillen en zoveel dingen die ik wil weten (ben van nature ook erg niewsgierig).
Ahmed zei gister dat het āa very sweet surpriseā zou zijn als ik ineens onverwachts voor hem zou staan. Wel grappig dat hij daar zelf mee kwam en het hier over het forum ook is gegaan⦠ga eens onverwacht langs en zie wat er gebeurdā¦hoe hij reageert etc. Dit is wederom een bevestiging voor mij dat hij toch wel te vertrouwen is en niet met andere meiden ook bezig isā¦vraag me ook af wanneer want zijn vrije tijd is hij merendeels met mij aan de kwek ![]()
Maar leuk om te lezen dat je het gezellig hebt gehad! ![]()
Hallo Maud,
Bedankt voor je advies,zal er veel aan hebben.
Wilde ook even melden dat ik 1 oktober terug ga naar hurghada voor 8 dagen.>>> Heb een goedkope reis gevonden via arke,373,50 dat is toch een koopje nietwaar.:zon02:.Zal er ook wel niet veel te vinden zijn,wil weer lekker 1 of 2 boottripjes maken,en genieten van het weer.:vak02:Zal kijken of je op dit forum bent van de week.
In ieder geval bedankt.
groetjes zeenees
Hallo
even een kort berichtje van mij. Over de vrouwenbesnijdenis stond zaterdag in de vrouwbijlage van de Telegraaf een heel heftig artikel. Ik geloof dat je het ook nog online kunt lezen.
gr L.