'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

wat een gedoe met die legalisering, kunnen ze dat er niet meteen bij zeggen dat het alleen bij een bepaald bureau mag gebeuren? Ik geloof dat de onbudsman echt zijn licht eens op de ambassades mag gaan richten, zodat er duidelijkheid kan ontstaan, voor zover dat mogelijk is.
Omipomi veel sterkte en succes met het legaliseren. Verder heb ik van hier geen nieuws.

gr L.

FF een geintje tussendoor :slight_smile:

**Kredietcrisis gedichtje **
***Salaam Fatima, lieve vrouw.
Ikke niet meer werk in bouw.

Veel mensen hier zak gekregen.
Geld is op voor bouw van wegen.

Jij niet denken och wat erg,
tegenop*** ***zien als een berg.

Geluk mij niet verlaten;
jouw Ali met GAK gaan praten.
Zij zeggen ikke rustig houwen,
centen krijgen zonder bouwen.

Hier zijn echt luilekkerland.
Ik krijg geld, niks aan de hand.
Hier zijn werkelijk niks loos,
alleen 500.000 werkeloos.

Ik kijken altijd beetje stug.
Zeggen ikke pijn in rug.
Nu brengt hollandse TPG
elke week veel centjes mee.

Geld niet minderen.
Je krijgt hier ook veel geld voor kinderen.
Zijn er kinderen bijgekomen?
Niet erg, Fatima, zijn al tien.
Zij geloven hier zonder zien.

Fatima, jij niet geloven.
Kinderbijslag vliegt naar boven.
Dan gaat ook nog door Den Haag,
de belasting erg omlaag.

Ikke nu weten waar geld hier zit.
Vragen gauw om nieuw gebit.******En ook nog als ik wil,
ikke krijgen nieuwe bril.

Breng een extra voor jou mee;
wordt toch betaald door WW.
Oma ook kom naar Nederlanden.
Krijgen vast ook nieuwe tanden.

Zij brengen veel oudjes mee.
Krijgen hier allemaal AOW.
Hierin Holland jij staan paf:
krijgen geld van wieg tot graf.

Ikke mooi huis, ben tevree,
met gas, licht en doortrekplee.
Kosten ons maar een paar knaken,
rest betaald sociale zaken.

Hou eenzaamheid nog effe uit,
kom naar huis met rijke buit.
ikke dan weer bij jou thuis,
bouwen groot huis.

Wij samen met buren,
huis aan hollandse toeristen verhuren.
Regering blijft hier voor ons knokken.
Buitenlanders worden voorgetrokken.

Ikke nog een jaar hier pot verteren.
Dan allemaal hier krijg kolere.
jij groeten aan familie geven
en zeggen Ali geschreven.

Uit Holland, mooiste land der wereld.
Waar met niks doen, ik krijg veel geld
Holland haast failliet
maar voor Ali geeft dat niet.
Hollanders betalen meest
als ikke thuiskom geven groot feest.

Ali***

Hallo allemaal,

Twee jaar geleden heb ik tijdens een vakantie in egypte een super lieve jongen ontmoet. We werden gelijk vrienden, maar omdat ik toen nog in een relatie zat bleven we alleen vrienden. Ik probeerde hem uit mijn gedachten te krijgen, maar nu na twee jaar is dat me niet gelukt. We zijn nu stiekem allebei heel erg verliefd. En willlen niets liever dan bijelkaar zijn. Ik heb het uitgemaakt met mijn vriend en heb nu tickets geboekt naar egypte. Over twee weken zijn we eindelijk bijelkaar. Ik zou graag met anderen meiden willen praten over langeafstandsrelaties.

liefs, buffy

Hallo Buffy welkom bij de club, waar ga je naartoe? en heb je een hotel geboekt? Weet je Egyptenaar dat je komt?

gr. L.

Hallo maud,

leuke tekst over Ali hihi

gr L

Niemand meer info??

Ik heb geen bijzondere info op het moment. Ben lekker aan het genieten van mijn mannetje. Ben blij dat de Ramadan over is, pfff, wat een gedoe allemaal ( viel best mee hoor hihi )
En tja, de bub. groeit lekker en begint zijn mama ziek te maken :S ( is wel minder ) maar zoals het een echte egyptenaar betaamt doet hij het wel 's avonds LOL…
Probeer toch maar weer naar Belgie te gaan met mijn mannetje dus ben hard aan het duimen dat mijn vader ons daarin steunt…
Moet er nl. niet aan denken dat ik de hele zwangerschap en de bevalling in mijn eentje mag ondergaan…
Hoe is het verder met iedereen??? Naomi, hoe bevalt het getrouwde leven? hihi

Ja het getrouwde leven zuigt eigenlijk als je alleen bent…

Ik hoop echt dat iemand ons kan vertellen hoe we ons papier nou eens gelegaliseerd krijgen, want mijn man wordt nu van het kastje (dat in Alexandria staat) naar de muur (die dikke in Cairo en nederlandse ambassade heet…) gestuurd…

Ben het echt meer dan zat!!!

hallo Omipomi/ Skye blue
heb/ben je/jullie al een oproep op buitenlandse partner gezet, die weten van dit soort zaken echt veel meer af en reageren ook heel erg snel. Oh weh misselijk dta is niet fijn en de stress er omheen dta je niet met je partner samen kunt zijn al helemaal succes gr L.

Ik zal het vanmiddag aan mijn man vragen maar je kan het idd op buitenlandsepartner zetten geheid dat je antwoord krijgt.
Ramadan afgelopen ole das weer achter de rug.

Waarom laat je niet gewoon allebei de papieren legaliseren ( het origineel en de vertaling ) weet je zeker dat er 1 goed is? EN vertalen…er staat toch op de site een lijst met vertalers die je moet gebruiken, of klopt die ook niet? Voor de rest weet ik het niet want ik ben natuurlijk niet getrouwd in Cairo. Ik zou het even met Camilla bespreken…
Bureaucratie is ook echt overal hetzelfde he.pfffffff
Nee misselijk niet leuk, is nieuw en ik was net zo blij dat ik daar helemaal geen last van had :frowning: maar ja, nog maar een paar weekjes dan is het als het goed is weer over. Voorlopig kan ik iig wel samen met mijn ventje genieten en ik hoop dat we dat gewoon kunnen doortrekken naar voor altijd :wink:
Camilla, mocht dat lukken, heeft jouw mannetje zijn baas niet nóg een egyptenaar nodig in het restaurant? hihi

Hoe was trouwens jullie suikerfeest gisteren Camilla? Nog wat leuks gedaan?

Hihi nou me man is nog niet begonnen met werken het restuarant is nog niet open en wanneer… het gaat echt op zijn egyptisch dus ik hoop heel snel dat hij open gaat maar ik heb er een hard hoofd in. Maar als hij open is zal ik het nog eens vragen.
Ik heb eigenlijk niet zoveel gedaan gister met suikerfeest me man is ’ ochtend naar de moskee gegaan en verder heel de dag bij vrienden gezetten en aangezien het allemaal mannen waren vond ik het lekkerder om thuis te blijven heerlijk bank hangen en balkon gezetten.
Helaas ken ik weinig moslims die het groots vieren.
Vanochtend moest ik werken dus een broodtrommel voor hem gemaakt hihi nu kan hij lekker eten op school. En een stuk taart gekocht voor ons samen om te vieren dat het afgelopen is.
Jullie skyblue nog feest gevierd dus al misselijk jaja hopelijk is dat snel voorbij. Al een beetje aan het kijken voor huisje in Belgie??

Wij hebben het ook niet groots gevierd hoor, toevallig heb ik een egyptisch ex collegaatje en die had ons uitgenodigd voor het diner en koekjes. Maar was alsnog super gezellig en Mohamed is altijd blij als hij weer even lekker arabisch kan praten hahaha
Vind je man het niet grappig dat hij een trommel meekreeg? de mijne zei er nl een keer op, toen ik vertelde dat ik dat meenam, oh net als een klein kind dat naar school gaat hahahahaha.
Ja wel aan het kijken maar ik zit op mijn vader zijn antwoord te wachten of hij ons het geld kan lenen, maar wel al wat selecties gemaakt om evt te kijken :slight_smile: Maar eerlijk gezegd zijn de 2 slpkamers huisjes / flatjes daar echt wel aan de prijs, terwijl de grote huizen dan weer heel goedkoop zijn. Zo stom…
Maar ik duim en duim. En mocht je wat kunnen regelen voor mijn schatje, dan natuurlijk heel graag :wink: dan zal ik ook eens voor huisjes in en rond Essen gaan kijken :wink:

Ja is altijd leuk voor je man om lekker arabisch te lullen doet die van mij ook als hij bij zijn egyptische vrienden zit maar heb ze verteld om ook veel ned. te praten dan leert hij het sneller maar ja dan is het toch allemaal veel makkelijker om het in het arabisch te doen. Hij vind het zo fijn dat hij hier mensen om zich heeft lekker eten en ouwehoeren. Ja een broodtrommel idd net al een klein kind hij zei al dat ik dan ook een rugzak moest kopen dan was het compleet.
Ja de huurhuisjes zijn hier duur maar gemeente essen is echt super. De huisjes in antwerpen zijn goedkoper maar de gemeente is een stuk minder en lange wachttijden. Ja het is allemaal wat het kost geld en bergen geduld. Hoop dat je vader je kan helpen financieel.

hey skyblue hier een huisje in Essen voor Essen is dit goedkoop http://www.homevastgoed.be/index.php?p=fiche&id=315

Heb even gekeken, maar die van 500 heeft maar 1 slaapkamer :frowning: en met de baby moeten we er wel echt 2 hebben ( en moet ook wel huisdieren toegestaan hebben …). Maar op zich wel goeie site, die gaan we opslaan :stuck_out_tongue:

Maar op de site staat dat je eventueel nog een 2de slaapkamer kan maken. Huisdieren wordt bijna nooit toegelaten of in goed overleg maar vaak staat dit erbij.

Sorry, overheen gelezen haha. Is dan dus idd wel zeer interessant!! En als ze geen huisdieren toelaten staat het er meestal wel bij en in dit geval staat het er niet. Ik ga hem zeker opslaan zodat zodra ik weet of mijn vader de huurwaarborg etc. wil voorschieten ik ze kan contacteren :smiley:
Thnx voor het meedenken :smiley:

Hoi Omipomi,

Al antwoord? Lijkt me ook logischer eerst vertalen en dan legaliseren en die Shahr´Iqari zei dat misschien omdat hij dan de kosten voor de vertaling had kunnen opstrijken. Lijkt me toch niet uit te maken wie het vertaald?!

En hoe lang duurt het dan voordat je man naar Nederland kan komen?..kan dus niet gelijk hierheen begrijp ik ook al trouw je officieel daar…

Nou sterkte met al dat papiergedoe!