'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Lieve meiden,

Goed nieuws!!!
WE ZIJN GETROUWD!!!:wub:

Omdat we dat verslag moesten maken, hoeften we niet terug naar de ambassade, gelukkig maar…!! We werden binnen 1 ruimte naar vijf verschillende loketjes gestuurd en op het laatste moment moesten er nog kopieen gemaakt worden van foto’s, papieren, paspoorten. B. is alvast vooruit gegaan om het huwelijkscontract in orde te maken, omdat alles ook al weer ging sluiten (vandaag wegens vrijdag maar twee uurtjes open…), zodat ik kon wachten op de rest van de papieren en we meteen konden trouwen.
Weer een heel gestress, maar gelukkig is alles nu goed gekomen.

We mochten trouwens niet in het contract zetten:we gaan in NL ook trouwen etc. Dat mocht niet volgens die vrouw. Zij zei dat we in NL een nieuw contract moesten maken. Dus gewoon in NL opnieuw trouwen. Tot die tijd zijn we wel officieel getrouwd en is alles geldig nu. Hamdulilah!!!

Vanavond een klein vreetfeestje thuis met familie en vrienden en morgen gaan we foto’s maken en ringen uitzoeken!! Jeeee!!!

Zo, en nu heb ik weer alle aandacht voor jullie verhalen!!
Ik ga zeker een brief naar de ombudsman schrijven!!!

Jet air is zeker goedkoop! Ik vlieg eigenijk altijd met Jet air. Soms hebben ze tickets voor maar 80 euro. Vlieg je voor 160E heen en terug!
Ik heb me ingeschreven voor hun nieuwsbrief en krijg dus automatisch door wanneer ze aanbiedingen hebben.

Dank jullie wel voor jullie medeleven!!! Ik vind het erg fijn om al jullie berichtjes te lezen!!!

Liefs!!!

ja had ik ook al gehoord dat er soms vluchten zijn voor 80 euro- alf mabrock!!
het verslag zal geholpen heben!!! x

Gellukig maar mabrouk. Je kan gewoon in Nederland je huwelijk in de gemeente inschrijven. Als je de huwelijksakte ontvangt dan moet je deze vertalen en legaliseren en dan vervolgens een m-46 aanvragen in je gemeente en na een aantal weken moet je dan ingeschreven staan.
Fijne dagen.
En iedereen alvast een fijn weekend.

GEFELICITEERD!!!
Geniet er van samen!

Hallo Omipomi en M.

heel hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk!!! Wat fijn dat het toch nog gelukt is, ik hoop dat jullie vanavond een geweldige avond hebben en nog heerlijk kunnen genieten van morgen, met het uitzoeken van de ringen, foto’s maken en getrouwd zijn. Ik ben heel erg blij voor jullie. Heb vandaag de hele tijd gedacht, zou het gelukt zijn, dankzij twee uurtjes openingstijd en teamwork dus wel :wink:

liefs Laetitiana

hoi aeeoee
zie je komt er niet zo makkelyk van af hahaha
ik heb een beetje hetzelfde gedaan als jy gedelete en was er
ook helemaal klaar mee
ik ben niet zo goed van vertrouwen en zoals hy zegt een erge hotblod
maar hy is erg geduldig laat me ruzie maken ,legt me dingen uit
praat veel met me luisterd nu ook haha deed hy niet altyd had ik het gevoel
tja en we zyn toch 2 vreemde culturen das niet altyd even makkelyk maar
vaak wel erg leuk
maar veel praten lost een hoop op en als ik boos ben neem ik geen blad voor me
mond niet altyd even leuk maar het lucht wel op en hy weet hoe ik er over denk
gelukkig hebben we allebei ook veel humor en lachen veel maar ik denk ook dat
ik ruzie maken nodig heb om hem te leren kennen en myn grenzen te vinden
zo ben ik denk ik een beetje haha

GELUKKIG: PROFICIAT MET JE HUWELIJK!!! Heb er vandaag best veel aan gedacht.

Ja Jet air is goedkoop. Heb ik twee enkels geboekt omdat dat het goedkoopste was en… vandag email dat mijn terugvlucht niet doorgaat en geannuleerd is.
Kan twee dagen eerder of later gaan. Ach in ieder geval ben ik er voor 80 euro nu nog terug :slight_smile:
M. is onderweg naar zijn woonplaats waar hij vanaf zondag een nieuwe baan heeft. Hij gaat dan 6 tot 8 uur per dag werken en de rest studeren. Nou ik ben benieuwd.

Ik heb het gevoel dat er bij sommige van jullie de overtuiging ligt dat er geen een goede moslim in Egypte woont. Lijkt me wel heel bizar.

Marmah

ik kan bij jet air geen goedkope tickets richting hurghada vinden, vliegen ze trouwens ook vanuit amsterdam of alleen belgie?
Goede moslims zijn er zeker wel! Alleen word er vaak alleen naar het slechte gekeken!

Naomi, Van harte gefeliciteerd meis!!! hoe voelt het nu als getrouwde dame?? haha
Hoop dat je vandaag ook lekker het kunnen genieten!
En Marmah, ik ben daar niet 1 van hoor :wink: Ik ken een hoop goeie mannen in Egypte maar ook een paar slechte ( zoals overal ter wereld neem ik aan :wink: )
En mijn mannetje is een goeie moslim en daardoor weet ik ook dat ze over bepaalde dingen gewoon heel anders denken dan hier. Net zoals wat jij ( en anderen die veel tijd met hun partner hebben doorgebracht ) nu ook weet ( en ).:smiley:

Dank julie wel!!!

Ana ismi Madame Mohamed Bastan!! Ana mitgouweza Iskandrani!
(Ik heet Mevrouw M.Bastan en ik ben getrouwd met een Alexandrier)

En mijn MAN (hahah, moest er even uit!!) is niet echt een goeie moslim, maar wel een heel goed persoon en dat vind ik eigenlijk belangrijker dan hoe hij zijn geloof beleidt. Ik ben in dat opzicht ook geen goede christen…

Er zijn inderdaad zat slechte mannen in egypte, maar gelukkig ken ik een hoop goeie!!

gefeliciteerd hoor mevrouw Bastan :slight_smile: ben blij voor jullie dat het toch gelukt is vandaag. en de rest wat vooraf ging nu maar gauw vergeten en genieten van elkaar. maak er morgen samen nog een leuke dag van!!

Alf mabrook Omipomi!!! Wat fijn dat het uiteindelijk toch allemaal gelukt is.
Ik wens jullie veel geluk toe in het leven en in de liefde:wub:

mabrock, mabrouk, mabrook …alf??? sorry maar wat is goed en wat is de exacte betekenis?

Van harte gefeliciteerd Omipomi (ik blijf nederlandse he :))
Gelukkig alles goed gekomen! Zo te zien hadden een paar hun twijfels haha. Gelukkig allemaal goedgekomen idd.!

Is het nu echter toch zonder al jouw toevoegingen? over de kinderen, alimentatie, erfenis, etc.?

he 123pien, maar hij had je toch belazerd met geld? Dat heeft Ahmed niet gedaan gelukkig. Had wel vergeten dat ik geld had gegeven, wat ik een beetje vreemd vond, maar toen we daar nog eens over praatte en dat hij zei dat hij zoveel geld had uitgegeven had ik zoiets van wat zeur je nou. Ik heb je wat gegeven dus zo duur was ik niet en dat hij de volgende keer niet moet gaan zeggen wat hij heeft uitgegeven en dat het duur was. Toen zei hij alleen I feel shy about I said that. Verder maar gelaten voor wat het was, want heeft toch leuke uitstapjes voor me geregeld daar.

Hij was er alleen wel wat van uitgegaan of overtuigd zelfs dat alle europeaanse meiden geld hebben, want ze komen zo vaak op vakantie en nemen dan kado’s mee enzo. Waarom ik niet weer kon komen? Ja, nou niet iedereen heeft geld om 4x per jaar op vakantie te gaan en normaal gaan mensen 1x per jaar. Dat hij niet moet denken dat iedereen hier maar geld heeft, maar mensen zeker uit het buitenland hier soms hutje mutje in een kleine flat wonen. Veel mensen in de schuldsanering zitten en rijke mensen ook niet altijd echt rijk zijn (credit cards, leningen en schulden!). Dus als het hem om geld te doen is moet hij maar iemand zoeken met geld. Ik ben niet arm, maar heb een duur huis en een gat in mijn hand :slight_smile:

Maar hij wil toch dat ik terugkom en wil dan alles betalen (behalve tickets, maar via Jet air is dat ook lekker goedkoop heb ik al door :)).

Net ook weer gechat…krijg ik allemaal foto’s doorgestuurd en ineens vond ik zijn hand zo kaal. Dus ik: there is something wrong with your hand (hahah, hij zegt nog steeds wife en dat hij husband is …dus ja). Had gelijk in de gaten wat ik bedoelde en zei dat als ik daar weer heen kom hij een ring voor mij en zichzelf gaat kopen als engagement. Geloof dat hij eindelijk door heeft wat ik wil en dat is dus niet gelijk officieel trouwen!

Dus ja, we chatten weer en zijn momenteel (:)) op goeie voet, hihi.

Hallo aaeeoee
dat klinkt aardig positief!!! Ben benieuwd wanneer je er weer naartoe gaat. Je verhalen zijn altijd leuk om te lezen hier op het forum.
Ik moet een lezing gaan voorbereiden dit weekend… 7 okotber mag ik die gaan houden en op 8 oktober vertrek ik voor een week naar Cairo.
fijn weekend L.

Hoi L., bedankt :slight_smile:

Positief ja, maar toch blijf ik een beetje met de vraag hoe moet het toch in de toekomst…cultuurverschil en geloofsovertuiging van hem. Had gister gedroomd dat iemand heel overtuigend tegen me zei dat ik er niet aan moest beginnen, juist om die grote verschillen. In real life is het trouwens ook een paar keer gezegd. Mijn nichtje die veel marokaanse moslimvrienden heeft (kent via een marokaanse vriendin) zegt dat die jongens zelf tegen haar vertellen dat ze uiteindelijk allemaal het liefst een moslima trouwen, dat 95% de westerse vrouw, ook al wonen ze hier, als hoer blijft zien. Dat zet me dan toch weer aan het denken…hoe zal hij me ‘zien’?! Is hij echt serieus? Heb in het dagelijks leven genoeg meegemaakt met moslimmannen hier, waardoor ik altijd zoiets had van dat is echt niks voor mij, heb niks met moslims en het geloof. Maar nu komt het toch heel dichtbij.

Wordt dus wel tegen mij gezegd: Doe het alleen als je helemaal hoteldebotel bent.

Hij heeft me nu 3 (of 4 zelfs) avonden achter elkaar gebeld via msn… Hij blijft een beetje onpeilbaar vind ik, ik bedoel het is een tijdje geleden anders geweest. :slight_smile: , maar ik ben er nog niet uit. Bekijk het nu per dag…zolang het contact goed gaat en leuk is wie weet laat ik me dan toch nog eens verleiden (overhalen) door hem om daarheen te gaan.

Lastig, lastig…blijft het, maar ik maak me nu in ieder geval niet meer zo druk (als voorheen) en zie wel waar het schip strand…:slight_smile:

En Omipomi allebei ontstressed nu? Al een keuze gemaakt voor een ring?

Oh en L. succes met je lezing!!!

Ik zit lekker aan mn wittebroodsontbijtje!!

Maar leatitiana, vertel s, een lezing waarover??

En aeeoee, klinkt goed hoor!! Hopen dat het goed blijft nu! Neem vooral lekker de tijd om elkaar te leren kennen!
Ik heb wat tickets betreft voor mezelf besloten dat ik niet meer wil betalen dan maximaal 250E. Het geld groeit mij inderdaad ook niet op de rug, dus ik wil niet zoveel geld aan vliegen uitgeven als ik weet dat het zoveel goedkoper kan.

Suusje, hoe voel je je??

Wat goed is qua spelling dat blijft de vraag he, want het arabisch schrift is heel anders. Het gaat erom dat je het op een bepaalde manier uitspreekt en dan begrijpen ze het. Alf betekent duizend, dus alf mabrook is duizend maal gefeliciteerd:dag:

Dank je! Zal het eens aan Ahmed vragen hoe je het moet schrijven, schijnt met bepaalde woorden idd op meerdere manieren te kunnen of is afhankelijk van het accent/dialect?! Groetjes (weet niet waar die leuke icoontjes staan, heb alleen deze :))