En je had je er nog wel zo op verheugd omipomi en dan krijg je zoiets. Wat een ellende. Die ambassade moet echt eens goed gescreend worden want ze maken fouten keer op keer.
Ik hoop dat het morgen helemaal goed komt en dat je met een gelukkig gevoel weer terug naar NL kunt gaan. Zal voor jullie duimen.
He Omipomi, wat een verhaal zeg wordt je inderdaad simpel van! Lekker romantisch…, maar ja je vriend…oh man kan er natuurlijk uiteindelijk ook niets aan doen. Zal er ook wel van gestressed zijn. Nou ja, komt goed! Succes en probeer toch nog ff een leuke tijd er van te maken anders voel je je daar later weer kut door. Sterkte!
Inderdaad balen dat het zo gegaan is Omipomi. Op een gegeven moment heb je wel genoeg gehad van alles regelen, elk papiertje tien keer bekijken. En een verslag schrijven, wat een onzin!
Over de NL ambassade, je moet een klacht indienen bij de Nationale ombudsman. Die bekijkt gedragingen van de Nederlandse overheid. Ook al gaat het morgen (hopelijk voor jullie) goed, gewoon de ombudsman schrijven. Anders blijven deze praktijken inderdaad gewoon doorgaan. Dus iedereen die slechte ervaringen heeft met de NL ambassade/IND/ministerie van buitenlandse zaken een klacht schriftelijk indienen.
Omipomi, heel veel succes morgen en laat je niet gek maken hoor!
Ankh… prima als je valt op farao types maar wat je schrijft vind ik echt niet kunnen. Om iedereen zo over een kam te scheren, we leven nu en niet 3000 jaar geleden. Erg kort door de bocht, jammer.
Ank dan moet je toch even goed gaan kijken waarom Egypte nu minder rijk is dan voorheen dat heeft met andere dingen te maken en niet met het geloof.
Wat erg Omipomi hoop dat je snel kan trouwen. De nederlandse ambassade is heel slecht bahhhh echt ik heb daar ook zoveel elende meegemaakt papiertje hier, stempeltje daar nu lachen we erom maar toen. Het komt allemaal goed straks ben je lekker getrouwd. Heb je ook nog een feestje of een andere keer.
Alvast Mabrouk.
Ankh, sorry ik snap jouw manier van denken niet, volgens mij is er meer belangrijk in een relatie dan iemand die lijkt en zich kleed als een farao.
Omipomi, wat vervelend voor je, hoop echt voor je dat je morgen kan melden dat je getrouwd bent. wel jammer dat je na je trouwen niet nog een paar dagen kan doorbrengen met elkaar en gewoon even kan genieten van elkaar!
Camilla, lekker voor je dat het gelukt is om vakantie te krijgen! Ook lekker voor je man, kan die eindelijk zijn familie weer zien en al zijn ervaringen vertellen!
Ja dank je wel Suusje heel fijn voor me man en zijn familie dan kunnen ze zien dat het goed met hem gaat. En alle fotos laten zien hij heeft er al zoveel gemaakt om alles maakt hij een foto hihi.
Ik ben het met Suusje eens waarom zo erg kijken naar het uiterlijk andere dingen zijn veel belangrijker.
schreeuwen?? nu op dit vlak omipomi vond ik egypte 5jaar geleden aangenamer, viel me dit jaar tijdens mn vakantie ook op- een busje moest bijtanken, de ene begint daar tegen de andere te roepen, schreeuwen(tot bijna vechten toe), ik dacht ze zijn hier echt goed bezig,want veel toeristen namen de benen(ik niet)
ambassades, ja ze zijn streng(ivm)het vestigingsgevaar- vierde koppel (nou )populaire bestemming nederland- ik vond de tijd van de farao,s ook boeiend(de films die ik zag) , maar het gaat op economisch vlak heeeel slecht in egypte, en ook het toerisme daalt zienderogen(wat dan wel met mentaliteit )te maken heeft, ze zijn arrogant (vier-5jaar)geleden zag ik meer gastvrijheid (zonder) bijbedoelingen , als ze nu gastvrij zijn eisen ze gewoon iets terug en dat ben ik ook beu!- ank een farao, mag ik dan cleopatra zijn???- top camilla, ja leuk hee bij jet-air!! die prijzen naar egypte- x
Suusje87, Clejo en Aeeoee bedankt voor jullie reactie.
Het inderdaad een lastig pakket. Ik zou graag terug willen om te kijken hoe hij werkelijk is. Ik heb hem tot nu toe elke dag telefonisch gesproken. Hij heeft zelfs zijn moeder gebeld en dat op handsfree gezet, zodat ik met zijn moeder kan praten. Ook heeft hij alles al tegen zijn broer verteld. Zijn moeder en broer maken er geen probleem van.
De relatie met mijn vriend zijn er een aantal dingen die ik mis, zoals aandacht en soms liefde. We wonen nu 1,5 jaar samen. Ik zou het een moeilijke stap vinden om het uit te maken voor iets dat ik niet weet wat ik er voor terug krijg.
Mijn vriend heeft niet in de gaten dat ik bel en sms met deze jongen, aangezien hij overdag werken is en ik deze week nog vakantie heb. Ik voel me wel erg schuldig, want ik wil hem geen pijn doen. Ik heb er ook veel verdriet van gehad, aangezien ik niet meer weet wat ik moet doen. Ik heb echt veel gevoelens voor de jongen uit Egypte. Toen wij nog op vakantie waren en ik wist dat ik de jongen voor het laatst zag, zij iets van binnen tegen mij dat ik het nummer moest geven aan hem. Dit heb ik dan ook heel stiekem gedaan. Niemand weet ervan.
P.S. wanneer iemand mij vanuit het buitenland belt, kost dit ook geld?
Gebeld worden uit het buitenlnd kost jou niks hoor.
De aandacht die je nu krijgt is nieuw, hoe voelde het bij je huidige vriend destijds? Is dit anders? Verliefdheid gaat naar een tijdje over in ‘houden van’. Kijk eens op deze manier naar je huidige relatie. Bedenkt dan of het je waard is om door te gaan met deze egyptische jongen.
Als je dat wilt zul je toch een keer alleen naar hem toe moeten lijkt me. Hoe leer je m anders beter kennen? Vis sms en telefoon klinkt alles geweldig maar blijft toch redelijk oppervlakkig.
En een relatie met een egyptenaar heeft heel wat voeten in aarde zoals je op het forum kunt lezen.
De enige die de juiste beslissing kan nemen ben je zelf. En dat is heel moeilijk.
klein vraagje maar is die egyptenaar moslim? Want als dat het geval is kun je er voor 95% van uitgaan dat het hem niet om jou te doen is. Het spijt me om het zo hard te zeggen maar als je de egyptische mannen kent, de cultuur en hoe ze in hun geloof zijn dan weet je dat ze echt totaal geen respect hebben voor een vrouw die ten eerste al een vriend heeft en flirt met iemand anders, ten 2de die dan ook die relatie verlaat voor hem…
Egyptische denk wijze is dan toch echt dat je gezien wordt als een hele slechte vrouw en een slet… ( en ze zullen je ook nooit vertrouwen want tenslotten heb je al een andere man bedrogen ook…)
Echt meisje, ik raad je aan om gewoon bij je huidige vriend te blijven ( met een heleboel praten etc. om de relatie te verbeteren…) of een eind te maken aan die relatie maar begin niet aan deze relatie. En het zal best wel moeilijk zijn om nu afscheid van hem te nemen maar het weegt niet op tegen het verdriet, de stress en de eenzaamheid als je ermee doorgaat…
Zoiezo is het idd. allemaal heel moeilijk, financieel gezien én vooral emotioneel gezien, en in dit geval denk ik ook echt dat je je in een wespennest begeeft…
Maar ja, uiteindelijk is het je eigen beslissing maar luister ook aub naar de raad van de dames hier die de cultuur én de mannen kennen daar…
Misschien is het wel zo dat je het heel erg fijn vind om de aandacht en het flirten en die eerste verliefdheidsgevoelens weer een beetje te hebben, je bent al zo lang samen en dan is het leuk om weer eens dat gevoel van verliefdheid te krijgen en misschien is dat de reden van je ‘flirt’ met deze egyptenaar. Je haalt je veel op je hals als je er mee verder gaat, een egyptische vriend is heel moeilijk en gaat alleen werken als je er echt allebei voor gaat.
Denk goed na voor je een beslissing neemt en trap niet in de standaard egyptische manier van versieren.
Belt hij jou?
inerdaad- want de egytenaar is zeeeer handig in het aandacht geven bij dames(maar )iemand die in een relatie zit??- skyblue heeft groot gelijk , jij zal als slet aanzien worden(gij heilig) want je deugt niet(volges zijn denkwijze) je flirt met mannen, alhoewel hij je dit niet zal laten blijken- sterkte meid .
Net uitzending gemist gekeken van grenzeloos verliefd en ik vind hun een super leuk stel en ze passen heel goed bij elkaar. En het is een mooi stel. Veel herkenbare dingen en sommige ook weer niet. Heel leuk.
En en omipomi ben je getrouwd ben benieuwd. Mabrouk
Zit ik net met Marmah aan de tel en hebben we het over trouwen etc en over omipomi en komen we tot de conclusie dat vandaag en morgen de ambassade dicht is omdat het vrijdag is dus ik denk tot mijn grote spijt dat trouwen er niet in zit voor haar. Vind het erg voor je hoop dat je zondagavond terug vliegt dat je dan nog wat dingen kan doen. Wens je alle goeds toe.
ik zat er gisteren ook al aan te denken, dat de Shahr’ Iqari en ambassade misschien dicht zouden zijn ivm vrijdag-rustdag. Maar durfde het niet goed op te schrijven, omdat Omipomi al zo uit haar doen was. Ik hoop dat het wel gelukt is vandaag en anders dat het morgen nog gaat lukken,
groetjes en een fijn weekend alvast gewenst aan iedereen
pfff dat zou wel heel erg zijn, als dat daadwerkelijk zo is, en zij nog afhankelijk is van gegevens van de ambassade… ik hoop dat we ongelijk hebben en ze ondertussen getrouwd zijn, dan gaat de vlag toch uit voor ze,
vrijdag is rustdag en gebedsdag in egypte- ik vrees ook beetje voor haar, omipomi
je vriend moet zich tog zo druk niet maken en ruzie maken met jou(schreeuwen) gij kent zijn land met hun wetten tog- nu ik kan je vertellen , toen ik huwde met mijn ex er ook heel veel heen en weer geloop was! stempels- legalisaties, gij moest zelfs helemaal naar zijn geboortedorp om geboorteuitreksels(ambassade )vroeg dit op. ook bij zijn ambassade werde papieren gewoon voor mn neus gescheurd!!! en toen ik terug in belgie was heeft ie nog maanden heen en weer gelopen ivm paperassen! veeeel sterkte en geduld… x