Hoi allemaal, wat een berichten allemaal weer.
Voor alle vertrekkende naar hun lovers. GENIET!!! (wel een beetje jaloers hoor). Ik moet nog twee maanden wachten. M. meent het serieus op dit moment wat betreft de taal. Hij neemt vandaag ontslag in Sharm en gaat terug naar zijn woonplaats waar hij kan gaan werken in een hotel. Hij gaat dan 8 uur per dag werken zodat hij iedere dag engelse les kan volgen.
Wat betreft de hond is er geloof ik wel een groot verschil. M. is gek op honden enzou er graag een meegenomen hebben terug naar Egypte. Toen ik het hem hier vroeg zei hij alleen als je een hond aanraakt moet je daarna je handen goed wassen. Nou is toch niet zo gek…
Oh verliefd worden is zo leuk. Maar vind Suusje haar antwoord wel heel reeel,
mahmoud is ook gek op honden, maar voor moslims is het gewoon zo dat een hond eigenlijk onrein is. Mijn beste vriend in Nederland is een moslim en als hij bij mij is en hij heeft schone kleding aan dan mag mijn hond niet aan zijn kleding komen, want dan zou hij schone kleding aan moeten doen voor hij mag bidden, zijn handen moet hij sowieso wassen voor het bidden dus hij aait hem wel.
Mahmoud heeft in het verleden ook een hond gehad, hij is wat dat betreft niet zo’n strenge moslim, zo heeft hij van de week ook gewoon gegeten en gedronken overdag.
Hij is nu trouwens bij zijn moeder in Luxor, heb hem gister toch even gebeld, hij heeft het erg naar zijn zin en is helemaal blij zijn moeder en zus te zien. hij klinkt ook helemaal gelukkig.
wat ik me afvraag als ik je verhaal lees is waarvoor heb je stiekum je nummer gegeven? ik zou dat als ik een goeie en leuke relatie heb niet doen. schijnbaar vertoont je huidige relaties scheurtjes? ik ben zelf ook een type die eerst een relatie die eventueel niet goed loopt beeindig omdat ik zelf ook niet zou willen dat mijn partner achter mijn rug om dingen doet (telefoonnr. stiekum geven). Heeft je partner niet in de gaten trouwens dat je iedere dag contact hebt met die egyptenaar? Nou zoals je leest is een relatie met een egyptenaar niet makkelijk. het heeft veel voeten in de aarde zogezegd. Je zit onwijs ver van elkaar vandaan, cultuurverschil, geloof met vele regels en communicatie wegens taal leveren de nodige problemen op bij de meesten (in ieder geval in het begin). Ik weet niet hoe je huidige relatie is, maar lijkt mij ook zeer logische daar eventueel eerst een punt achter te zetten…respect naar je partner en van die egyptische naar jullie relatie ontbreekt hier al een beetje vind ik.
inderdaad een heel lastig pakket… wat heeft de ober , dat je bereid zou zijn je vaste relatie er voor op te geven, want dat risico loop je gewoon, als je vriend erachter komt, dat je met de Egyptenaar smst en belt. Wat heeft de Egyptenaar je te bieden en wat is zijn doel van het sms-en? Spanning of serieus?
sterkte
jeetje- wat lastig- maar eerder hier aangegeven de woorden (ik ben van plan lang op je te wachten)- en you are a very lucky man (tegen jou vriend ) angel zijn daar typisch, ik heb dat daar al heeeel vaak gehoord van vrouwen die met hun partner op straat wandelen(oooo lucky man )?? , meestal denk ik dan mind your own bussness, als gij ziet dat je een relatie hebt, vraagt ie tog niet om je nummer (die heeft iets nodig meid) kijk uit je dopjes- x
ja sommigen zijn wel lief met honden- mr het heeft met het onreine te zien, en ook ze zijn als de duivel voor honden(omdat een hond als boosaardig gezien word) ??? haha ook bij turkse mensen. , die gaan tog de andre kant van de straat als ze iemand zien komen met een hond of hondje- ps-ik ben een echte katliefhebster, hoe staan ze daar tegenover in egypte(weet iemand dat(zit tog in de eeuwenoude cultuur) .
zit in de eeuwenoude cultuur, maar katten horen op straat en niet in huis volgens hen dan he, ik heb er zelf twee en dat is daar echt niet normaal om katten in huis te hebben (heb ik tenminste begrepen)
oharme- nou wat moet ik dan met een egyptenaar(haha) ik heb er 3 en ze zijn mijn kinderen
en ze zijn bij me in huis. - ja mischien zien ze het zo(ze horen op straat) ik zie wel als ik in egypte ben dat ze een kat geen kwaad zullen doen(bijgeloof?), vroeger in het oude egypte stond er doodstraf op een kat kwaad doen(goed hee!) x
Hehe me baas heeft vandaag toestemming gegeven voor mijn vakantie en ik heb gelijk geboekt 2 tickets naar cairo via jetair voor 480 euro voor 2 personen das geen geld man joepieeeeeeeeee.
wat een verhalen weer zeg!!!
Voor het nieuwe meisje: Denk even na!! En lees vooral alle pagina’s van deze site goed door voordat je jezelf in t diepe stort!! T lijkt mij geen best plan om je vriend na zo’n tijd in de steek te laten voor een ober uit egypte, sorry…
Vandaag zit ik te shaken en te huilen!! Dat kut trouwen ook!!! Wat een bullshit allemaal zeg!! Vanaf de eerste dag dat ik ben aangekomen rennen we alleen van het ene stomme kantoor naar het andere. Legalisaties, vertalingen, nog meer legalisaties, ambassade… Na 4 dagen heen en weer reizen tussen Alexandria en Cairo en nadat we alle papieren eindelijk goed hebben, zijn we vandaag eindelijk naar de Shahr’ Iqari gegaan om dan eindelijk te trouwen. Wat een chaos weer zeg!!
We moesten onze papieren aan een vrouw geven om t na te kjken en ze smijt het zo terug: het is niet goed! Dus wij: waarom niet? Omdat de NLse ambassade de ongehuwdverklaring niet correct heeft omschreven. Er staat namelijk: deze dame is niet getrouwd. Er zou nog bij moeten staan: en daarom heeft zij permissie om te trouwen. Omdat dat ene zinnetje er niet staat mogen we dus niet trouwen. Na veel geschreeuw (tja, blijft Egypte he…) kregen we t dan eindelijk voor elkaar: we moeten allebei een verslag over onszelf schrijven waarin we zeggen dat we mogen trouwen en dat we geen domme dingen gaan doen (echt jongens, wat een onzin weer!!). Omdat die slome vrouw achter dat bureau zo moeilijk zat te doen, waren we te laat om die verslagen te kunnen schrijven en konden we dus niet trouwen.
Tja, zegt ze, morgen weer een dag… Ik werd zo kwaad, heb staan schreeuwen en huilen tegen haar in t arabisch. Ik vertrek namelijk overmorgen alweer naar NL, dus we hebben niet zoveel tijd meer.
Dus morgen doen we nog een poging…
Trouwens, die vrouw vertelde dat wij vandaag het 4e koppel waren (uit holland) met hetzelfde probleem. Eerder heeft de Shahr’Iqari al ruzie gemaakt met de ambassade omdat ze dit blijkbaar altijd fout doen.
Voor jullie allemaal: de NLse ambassade in Cairo zuigt enorm en let op dat ze het juiste in je ongehuwdverklaring zetten. Wat een rukkers daar zeg!!
Nou echt waar, ik ben blij met mn huidige halve egyptenaartje voor mij wordt het nooit meer een moslim.
Ik heb echt helemaal niks met die moslim cultuur, ik geloof in de goden van het oude Egypte en ik kan me inderdaad kwaad maken dat Egypte zo vet achteruit is gegaan toen de tijd der farao’s ermee ophield. Normaal hoort een land in de moderne 21e eeuw een goed modern land te zijn. Maar in Egypte zijn de tijdperken omgedraait. Vroeger was Egypte een rijk topland met de mooiste spirituele mensen ter wereld, farao’s etc… Nu is Egypte een onderdrukt land en dat van de farao’s is helemaal weggestopt door die stomme islam. Egypte is niet meer wat het was en daar kan ik echt nog verdrietig om worden
Dat is de rede dat ik het uit heb gemaakt met mn ex een van de vele redenen, hij heeft niks met het oude Egypte. Het is MAAR een moslim meer niet. :@
Er zijn gelukkig ook nog Egyptenaren die het geloof van de faraonisch cultuur hebben maar die vallen niet meer op. Mijn huidige vriend is christelijk maar hij gelooft ook in dezelfde god als Toetanchamon ‘‘Amon’’ Hij kleed zich in zn vrije tijd zelfs als een farao en maakt zich ook zo op. Natuurlijk gaat hij er niet mee over straat
Nou ik moet zeggen hij is dan 100000 x mooier dan zo een moslim.
wat een vreselijk verhaal, ik hoop dat je morgen echt de kans hebt om te trouwen, voordat je weer naar Nederland moet vertrekken. schijnbaar vindt de ambassade het leuk om te treiteren, als ik dit zo lees. Zij moeten toch ook weten wat er op dat formulier moet staan. En even heen en weer van Alexandrie naar Cairo doe je ook niet zo een, twee, drie. We zijn in dat opzicht dus ook weer gewaarschuwd, pfff. Heel veel sterkte, ik denk aan jullie
Oh en dan vergeet ik nog te vertellen, als klap op de vuurpijl… Door alle stress van de afgelopen week en deze totale rotdag hebben B. en ik echt knallende ruzie gekregen!! We zijn echt schreeuwend en tierend door Alexandria naar huis gegaan, waar mijn vriendin en zijn vader als arbiter optraden om ons weer tot kalmte te manen…
Nu is t wel weer goed, maar ik wil dit noooooit meer meemaken! En ik hoop dat jullie dit in de toekomst ook niet hoeven mee te maken!!
Als we nou eens gewoon konden trouwen, want daar gaat t uiteindelijk om… Al die bureaucratie…pfffff…:retard:
ja de stress moet er toch op een of andere manier weer uit. Ik hoop dat de ruzie ondertussen gesust is en jullie morgen een goede nieuwe poging kunnen wagen. Moet iedereen zo een opstel over het leven met elkaar schrijven voordat je kunt trouwen? De ambassade en IND zullen inderdaad de nodige aanvragen voor hun neus krijgen, maar dat betekent niet dat ze zulke fouten keer op keer mogen maken. Ik vraag me af, of ze af en toe ook op dit forum komen kijken, wat wij zoal te vertellen hebben.