ja de christenen hebben veel minder rechten, ook wel van belang als je trouwt: een christen-vrouw kan niets erfen van een moslim-man (vice versa is een huwelijk al helemaal niet toegestaan geloof ik zelfs). kinderen uit een gemengd huwelijk zijn ook automatisch moslim.
pfff ik hoop dat ik het vanavond wel volhou om op te blijven tot die “onchristelijke” tijden waarop het weer rustig wordt in dat tentje van hem. Alleen lastig dat het zo druk is op m’n werk dat ik er weer heel erg vroeg uit moet.
ik ga hem die tomaat maar eens noemen, die is echt grappig: zo gek als een tomaat, ik wil die gezichten wel eens zien als je dat als westerse weet te zeggen…
aeeoee, waar staat dat eigenlijk voor? Denk dat je gewoon moet proberen bij je gevoel te blijven en de dingen voor jezelf op een rijtje zetten wat heeft hij nu gedaan dat je teveel werd, en als hij daar verbetering/verandering in laat zien dan kun je hem altijd een tweede kans geven. t blijven natuurlijk mannen met een andere opvoeding cultuur maar t moet wel leuk blijven met elkaar en je moet over dingen kunnen praten. dus ik zou t denk ik ook even aankijken en ook hier om je heen blijven kijken…
Hij is nu nog bij zn familie in n andere stad, vanwege de ramadam
hij vertrekt vrijdagavond na het eten en komt dus rond een uur of 4/5 snachts thuis…
beter 1 dag in eg wachten dan 2 hier, dus vandaar dat ik toch morgen al ga.
kan me voorstellen. Nou geniet er van he, en ik zie je in oktober
Mahmoud zit nu ook in Luxor voor het eerst in tijden weer, bij zijn familie, dus hebben nu even geen contact hij blijft daar maar 2-3 dagen maar we hebben daardoor geen contact, wil hem niet bellen als die druk aan het bijkletsen is eigenlijk! Maar daardoor mis ik hem extra!!
oei dat vind ik heel erg dat een christen vrouw van haar moslim man niet kan erven!!
ja over kinderen dat wist ik , die worden sowieso moslim(zie film not without my daughter)
weet hier nog iemand leuke uitdrukkingen in het arabisch???- enti ganent is ook zo een leuke om naar arabieren te roepen§nou ja roepen hoeft niet- betekent ben je je verstand verloren(gek geworden) x
ahh das echt zo vervelend! wij geven elkaar eigenlijk de gehele dag door een ringetje (alleen over laten gaan) dan wee tik wanneer hij aan me denkt, en hij wanneer ik aan hem denk. zonder dat dit geld kost en toch voelen we elkaar close. en we smsen elkaar de hele tijd met wat we aan t doen zijn. vandaag ben ik op bezoek geweest bij mn broer en zn vriend, en heb hun gedag gezegd en daarna mn zus nog even gedag gezegd. morgen afscheid aan de hond (die ik niet meer zal terug zien:() en mn ouders… en dan ben ik weer weg voor 2 maanden. echt heel raar gevoel. Dit is de moeilijkste keer tot nu toe, om afscheid te nemen. ik heb geen idee hoe het komt, maar ik vind t nu lastiger dan toen ik voor een half jaar wegging. gelukkig ga ik wel terug naar mijn liefie, dat maakt alles weer goed.
ow ja dat kan ik me ook wel weer voorstellen, 2 maanden is tenslotte best wel lang, waarom zie je de hond niet meer…? lijkt me zo erg om afscheid te moeten nemen van mijn hondje, hij is mijn schatje haha!
We voeden honden op voor het KNGF geleidehonden. uiteindelijk zal ze een blindegeleidenhond worden en dus de blinden mensen gaan helpen. op 26 oktober gaat ze naar school. tis onze 18e hond in die zin, maar het afscheid nemen blijft toch lastig, uitiendelijk ookal heb je ze maar ongeveer een jaar, je hecht jezelf toch aan die beesten. En ja in Egypte mag je nieteens een hond aanraken i.v.m. enge ziektes!
maar wel een goed doel!! suusieme, ja heel hard afscheid nemen van zo,n lieve hond
egypte is inderdaad niet tuk op honden(jammer)
pffff nog lang hee ,de ramadan- ik dacht tot het volledig volle maan is- x goed nieuws ik word niet geopereerd (de wonde is stabiel en dicht)
denk je dat je het ook erger vindt omdat je nu weet dat je ook gaat kijken of je daar zou willen leven? of is dat niet het plan? de vorige keer ging je natuurlijk voor een half jaar maar wist je dat je weer terug zou komen had je veel minder binding met egypte. nu wordt het steeds meer een keuze tussen 2 landen die je moet gaan maken. en dan is natuurlijk heel erg fijn dat je naar je lief gaat maar ja je ouders, vrienden en familie zijn er ook nog.
Ja inderdaad, ik denk dat dat heus wel een beetje meespeelt. ben van plan om wel een paar jaar naar egypte te gaan vanaf begin 2010. Maar mn vriend weet zelf ook al dat ik niet mijn hele leven in Egypte wil blijven. Het liefst iets tussen nederland en Egypte in, want nederland is ook niet bepaald een land waar ik mn hele leven wil blijven hihi.
Verder ga ik nu natuurlijk naar de luchthaven en mijn mannetje zelf staat me niet op te wachten, terwijl dat tot nu toe wel elke keer het geval was. Denk dat dat ook wel meespeelt.
Stiekem hoop ik dat hij komende nacht al terugkomt, maarja ik heb zelf tegen hem gezegd dat hij bij zn familie moet blijven, aangezien hij ze ook zelden ziet. Maar als hij toch vannacht al zal komen, laat k het jullie weten! Ik ga zometeen richting de trein, om dan door te gaan naar schiphol! met gemengde gevoelens ga ik, maar het grootse gedeelte is blijdschap, want eindelijk zal ik Nabil weer zien!
Veel plezier daar!
Ahmed moest lachen om het tomaatverhaal gister en toen ik die andere zin zei over die taart van oma wilde hij toch wel erg graag weten van wie ik deze dingen had geleerd.
Goede reis Suusieme, geniet er maar lekker van. En op zich is het alleen maar spanningopbouwend als hij je niet staat op te wachten maar dat jullie elkaar op een later tijdstip weer zien.
Ik ben jaloers op je, in verband met mijn werk en zijn werk kunnen we niet langer dan twee weken bij elkaar zijn.
Ik mis mijn lief echt wel op dit moment, het voelt nog zo lang voordat we elkaar weer gaan zien…
hahaha die van mij moest ook er ook om lachen, hij legde me de achtergrond van het tomaat gebeuren nog uit: heeft iets te maken met de sterk schommelende prijzen van tomaten op de markt, het ene moment goedkoop en het volgende heel erg duur (als gevolg van bui van de marktkoopman ofzo??)
Ik ben net terug van een vakantie in Ehypte (Sharm El Sheikh). Daar ben ik 12 dagen geweest samen met mijn vriend, waarmee ik 6,5 jaar verkering heb. In het restaurant ben ik een leuke ober tegen het lijf gelopen. De ober heeft ons de hele vakantie geholpen met serveren. Hij maakte erg leuke grapjes, maar liet verder niets blijken. Het enige wat hij af en toe tegen mijn vriend zei was: pff…you’re very lucky man. Mijn vriend zei: why? Hij zo: because she is an angel. En zo heeft hij nog wel eens vaker opmerkingen gemaakt mijn naar mijn vriend, maar mijn vriend kon hier wel om lachen. De jongen keek mij bijna nooit goed aan (misschien ongemakkelijk omdat ik met vriend er zat). Toen wij vertelde dat wij de laatste avond daar waren, wilde hij van ons een foto maken samen met de ober, zodat wij deze konden doorsturen. Ik vroeg zijn gegevens en hij gaf zijn naam en telefoonnummer door. Ik dacht een telefoonnummer?? Ook vroeg hij of dat ik mijn e-mailadres op wilde schrijven zodat hij mij kon mailen en zodat ik de foto dan kon doorsturen (aangezien hij zelf geen e-mailadres heeft). Toen we 's ochtens het laatste ontbijt hadden met hem, heb ik stiekem op een briefje mijn telefoonnummer gezet. Dit heb ik stieken, zodat niemand het kon zien, aan hem afgegeven. Sindsdien bellen en smsen we elke dag. Hij wilt dat ik graag naar hem terug kom. Hij is bereid om een paar jaar om me te wachten. Ik weet niet wat ik moet doen? Als ik daar heen ga (alleen), wat moet ik dan tegen mijn vriend zeggen?? Als hij dit weet dan is het over… Ik ken de man uit Egypte nog niet erg goed, alleen via smsen en bellen. Hij is zo lief voor me… Kan iemand mij helpen, want ik weet niet wat ik moet doen.
Allereerst welkom op dit forum.
Ik adviseer je afstand te nemen van de egyptische jongen, je hebt hier een lieve vriend waar je al jaren mee samen bent. Deze jongen is waarschijnlijk gewoon een tijdelijk iets, zonder echte toekomst. Dus als je (nog) niet echt verliefd bent dan is het een stuk makkelijker er nu mee te stoppen. Een vriend in egypte is alles behalve makkelijk en brengt een hoop problemen met zich mee. Mocht je echt gek zijn op de egyptenaar zet dan eerst een punt achter je huidige relatie voor je terug gaat…
Dit is natuurlijk hoe ik er over denk, ik kan jouw gevoelens niet voelen en uiteindelijk is het toch je eigen keus.
Ben benieuwd hoe het verder gaat…dus hou ons op de hoogte!
Tja ik weet hoe je je voelt. En nu zit je zo ver weg en kun je niet eventjes terug om hem gewoon ns even te zien ofzo. Weet wel dat veel egyptenaren zo met gasten omgaan, ze zijn snel gecharmeerd van (vaak blonde) nederlandse meiden. Ook het verhaal ‘ik kan jaren wachten’ heb ik vaker gehoord. Toch wil ik je ook meegeven er heel goed over na te denken. Zoals je op het forum kunt lezen is een relatie op deze manier echt niet makkelijk, praktisch niet en het doet misschien nog meer met je gevoel. Je weet in feite nog helemaal niks van deze jongen dus er zit ook een risico in. Lief zijn ze zeker, maar dat zijn ze in feite allemaal. En een egyptenaar die ‘flirt’ met een meisje van wie hij weet dat ze een relatie heeft, zegt volgens mij niet veel goeds. Volgens mijn vriend toont dit niet van respect.
Wil je toch hiermee doorgaan, beeindig dan eerst je huidige relatie zoals Suusje al aangeeft.
Sterkte met je gevoelens, ik weet hoe moeilijk dit kan zijn.