KLM heeft op dit moment nog een aanbod in de tickets naar cairo voor 251 euro, wel boeken voor 10 september. Kijk anders ook even bij TUI die hebben regelmatig ook goedkope vluchten naar Hurghada, wel reizen vanaf Keulen-Bonn of Düsseldorf,
brrrr het offerfeest- dan ben ik liever niet in egypte!!- jazeker n,heel mooi land
mijn favoriete plek is cairo en de sinai woestijn. en de bellydans natuurlijk
Ik hoef ook niet te zien hoe en wat ze doen met die schapen maar het feest erom heen en de gezelligheid is wel super leuk. En zo kan hij gelijk heel zijn familie zien dus voor hem ook heel erg fijn en dat is belangrijkste daar gaan we voor.
Leuk hoor van die verhalen,
Toen ik voor een half jaar werkte als reisleidster in EG mocht ik alle excursies gratis doen! das pas beter! heb mn duikbrevet gehaald bij een NL talige duikschool. hoefde allleen de boeken te betalen. De eerste keer wel gelijk in de zee, maar in het ondiepe, de oefeningen oefenen, en de tweed ekeer wel in het zwembad en daarna 2 keer in de diepe zee, zo verschrikkelijk mooi. met een supergrote schildpad gezwommen!
JA het is ook zo handig om een beetje arabisch te kunnen, in winkels gelijk goedkopere prijs en je krijgt gelijk een stuk meer respect.
Tis zo grappig als er iemand Hasel ( schatje) in t arabisch zegt en dan vet droog shoekran zegt. dat verwachten ze totaal niet! en dan zie je vet geschrokken gezichies ghihi!
Ik ken zelfs het inemienemutte in het arabisch… dat heb je als je op de luchthaven met alleen egyptische collega’s aan t wachten ben! Maar heb zelf ook echt onwijs toffe dingen meegemaakt. zelfs een luchtballontocht gemaakt in luxor tijdens zonsopgang. echt onvergetelijk! Wat had ik een geluk daar zeg!
rot van die “vriend” hapsetchut en van de duikervaring, gelukkig heeft het je niet van t duiken afgehouden. Ik heb die ervaring nooit gehad in egypte met een slechte duikschool, (gelukkig moet er niet aan denken om zoiets mee te maken als je t net aan t leren bent) ben de eerste keer in egypte terecht gekomen via een israelische vriendin en heb sindsdien altijd via andere duikers goede en gezellige duikscholen aangeraden gekregen als ik weer eens naar nieuwe plekken ga.
ik heb nog zitten kijken naar goede arabische cursussen hier in nederland maar die zijn nog best duur en dan geef ik m’n geld toch weer uit aan een ticketje egypte… dus voorlopig probeer ik gewoon zoveel mogelijk op te pikken uit mezelf. doe jij een specifieke cursus ergens?
heb wel ooit m’n lief verrast met een arabisch geschreven berichtje ( je hebt van die vertaalsites) en al klopte het niet helemaal hij vond het wel erg leuk… dacht eerst dat ik echt met een cursus begonnen was…
vanavond gelukkig weer bellen met H, ik zal 'm eens gaan overhalen dat ik dat internet ga betalen.
He wat leuk om weer zoveel reacties te lezen.
Ik heb net een ticket geboekt met Jet Air enkele vlucht Sharm el Sheikh 80,00 en terug was me te duur en kom nu terug vanaf Cairo voor 130 euro. Ook KLM en Suiss Air zijn op dit moment goedkoop voor die periode ( 8 t/m 17 nov.) maar was ik twee dagen kwijt vloog om 9 uur 's-avonds en om 04.00 uur in nacht terug.
En we verblijven waarschijnlijk in Hughada omdat volgens M. veel goedkoper is als Sharm omdat daar wel gewone Egyptenaren wonen en in Sharm alleen toeristen.
Dus ga kijken of we ook voor 800 EGP weekje kunnen huren. Ben benieuwd.
Ik had heel wat bij te lezen. Skyblue,… gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Wat leuk joh, ik wens jullie heel veel sterkte met de verblijfsvergunning!!! Omipomi, alvast gefeliciteerd met jullie huwelijk morgen, maak er een fijne dag van. Bedankt voor de tips wb de kadootjes, dat ik nou zelf nooit aan kaas en klompjes gedacht heb!! Leuk!! Ga ik meteen kopen morgen. Ik heb wel ooit drop meegenomen, dat was wel lachen want je had die koppen moeten zien vertrekken zodra ze een dropje proefden, hihihi.
oh hapsetchut da’s inderdaad niet zo’n leuke ervaring met dat duiken…maar ga je nou al 7 jaar in je uppie daarheen? las ook dat je een zoon hebt of niet? mag ik vragen hoe oud je bent? ben nogal nieuwsgierig
divegirl nog ff gekeken en vandaag kon ik wel weer op zijn profiel van facebook. hij had vandaag wat nederlandse toeristen en nederlands geleerd… ik had vandaag ook het idee dat hij het wel over mij zou hebben en jahoor…, maar niet mijn achternaam genoemd haha. Probeerde me uiteraard kan ik nu wel bijna zeggen nog jaloers te maken; dat er een vrouw was Heleen. Toen ik hem vroeg naar degene die dichtbij mij woont (schijnbaar) zei hij iets van of course I don’t know the name of the man. heeft nu ook in zijn msn profiel ik hou van (en dan mijn naam :)). ja, jammer dat het gevoel weg is…, maar desondanks beetje gevleid…toch leuk/lief. Heeft ook een tweede telefoon gekocht zodat als his battery dies ik hem nog op die andere kan bereiken (hij bedoelt dat hij me nog op die andere kan bereiken…laat alles van zijn kant komen).
ik geef niet op, als je al bijna tweemaal bent verdronken, tijdens het duiken, blijft de schrik er toch inzitten hoor, ik verbruik soms heel veel zuurstof als ik angstig ben of me onzeker voel. maar iedere keer gaat het beter en beter.
ik heb arabisch gevolgd hier in belgie in avondschool, was niet overdreven duur hoor, een gans schooljaar, van september tot juni, heb dit twee jaar gedaan. arabisch Is niet gemakkelijk. Je mag dan ook niks letterlijk vertalen want de zinsbouw is totaal anders dan het nederlands. Maar kan al redelijk
goed mijn plan trekken hoor.