ik heb zo het gevoel dat ik er hier niet écht bijhoor, want ik heb geen egyptische man of vriend ! Jammer ! Gelukkig vertrek ik donderdag voor drie weken naar egypte terug.
gr,
hapsetchut
ik heb zo het gevoel dat ik er hier niet écht bijhoor, want ik heb geen egyptische man of vriend ! Jammer ! Gelukkig vertrek ik donderdag voor drie weken naar egypte terug.
gr,
hapsetchut
hapsetchut, nou volgens mij hoeft een relatie met een egyptenaar geen probleem te zijn hihi
genoeg gewillige mannen ![]()
Dat weet ik wel, maar of ik daar nu zoveel zin in heb ? Heb al genoeg rond me gezien en vooral veel gehoord en gelezen. Het is gewoon het feit dat ik er niet écht bijhoor omdat IK geen relatie heb. Ondanks mijn goeie raad en ervaring, krijg ik héél weinig reactie. Spijtig maar ik voel het zo aan.
oh sorry, alhoewel ik me niet persoonlijk voel aangesproken
volgens mij reageer ik altijd wel. Maar je weet heel veel zoals je zelf schrijft (en hebt gezien), dus vooral blijven reageren hoor.
zal mijn oogjes en oortjes open houden hoor in egypte de komende weken !
misschien kom ik wel terug met spannende verhalen ! Egypt, be careful,
here i come !
:zon02:>>>
gr,
hapsetchut
Neej joh, tuurlijk hoor je erbij… je hebt genoeg mee gemaakt en wijze raad, dat is ook belangrijk!!! Waar ga je heen in egypte?? Ben wel vet jaloers, lekker 3 weken!!! En dan kom je terug en heb je ook ineens een egyptische vriend hahaha let maar op!!!
suusje, zal moeilijk gaan hoor, de meesten heb ik zo door, ben heel alert geworden. Belangstelling en keuze genoeg nochtans, ik ben blond hé.
ik ga eerst naar luxor voor een kleine week bij een belgische vriendin die daar woont, en daarna ga ik naar hurghada, heb een leuk appartementje gehuurd daar. ben eigenlijk van plan om gewoon mij te amuseren met de vriendinnen. in maart heb ik heel lieve dames uit belgie en duitsland ontmoet en we zijn praktisch allemaal in dezelfde periode terug daar. Dus dat wordt gezellig weer. Mijn duikpakket ga ik bij een belgisch duikcentrum daar boeken, voel me er veiliger mee, geen egyptische duikcentra meer voor mij, heb er geen vertrouwen meer in en schoon genoeg van.
gr,
hapsetchut
zijn er dan geen leuke jongens die je kent en die serieus geïnteresseerd zijn in je? je bent al zo vaak geweest…lijkt me dat er dan wel een paar een oogje hebben op een blonde?! ![]()
denk dat het niet het probleem is dat ze niemand kan krijgen, denk dat het een probleem is dat ze precies weet hoe egyptenaren zijn en daarom niet zoveel vertrouwen meer in ze heeft! Al lopen er ook goede tussen hoor, Mahmoud is zeker oke!!! en IK MIS HEM ZO!!!
ik ben blij dat je twijfels helemaal weg zijn Suus, kan je er lekker van genieten! Heb weer chat contact met Ahmed, heeft me gesms-t en online gebeld. Heb nog steeds mijn twijfels en ben ook zeker nog niet weer verliefd. Ben juist erg van zal wel… en hij maar lief blijven (wel grappig, heb soms een beetje met hem te doen, want ben wel erg koel af en toe), maar ja voel me toch ook weer niet schuldig. Ik weet hoe ik behandeld wil worden dus ja… Oh wilde typen dat hij me nog niet weer van facebook heeft gedelete (en dacht gelijk ff checken), maar krijg dat zijn profiel momenteel niet beschikbaar is. hmmm, andere profielen wel. Zou die me toch geblocked hebben ofzo (snap ook niet zo veel van dat facebook :)).
hey Hapsetchut,
lekker duiken is ook gewoon fijn als je daar bent, ik ga zelf m’n rescuecourse doen als ik daar ben. Als ik eerlijk ben dan hoop ik voor je dat een fijne dichtbij wonende man je schaakt (zo ff een lekker ouderwets woord erin) zoals je hier kunt lezen dan weet je dat het lang niet altjd even makkelijk is, een man zover weg. ik zei laatst tegen H. dat ik hem gewoon ga kidnappen en in m’n koffer stoppen en mee naar Nederland ga smokkelen.
De 27 mln., ik koop nu al 3 maanden achter elkaar een lot, doe ik normaal nooit maar 27 mln. zou dingen zoveel makkelijker maken, had al bedacht dat ik dan gewoon een keten van duikschooltjes ga beginnen. Heeft H. ook weer werk dat hij echt leuk vindt. (hij is nu een shoarma-tentje begonnen en heb niet het idee dat hij het echt leuk vindt)
zo nu naar m’n werk om te zorgen dat alles ook echt af is als ik over 3 weken en 4 dagen weer naar egypte ga…
dive girl
oh en aeeooee, facebook heeft nogal eens kuren, volgens mij heeft die site teveel users en dan kan de capaciteit van de servers ofzo het niet aan… maar hij kan ook zelf tijdelijk z’n profiel gedelete hebben…
oh en hapsetchut wat is er met egyptische duikschool gebeurt?? misschien heb ik t allemaal niet goed bijgehouden maar ben even t verhaal kwijt…
divegirl,
dat is een heel verhaal hoor.
2,5 j geleden ging ik duikles volgen en mijn brevet halen, een vriend in die tijd die ik kende, zou dit voor me kunnen regelen, hij had beloofd om het in mijn eigen taal te regelen. uiteindelijk bleek dit niet zo te zijn, was het in het engels, niet dat ik geen engels kan, heel goed zelfs, bijna perfect engelstalig maar als je les krijgt in het engels is het toch dat niet en zeker niet wat die duiktermen betreft. Enfin had me zo een idee voorgesteld zoals mijn toenmalige vrienden me het hadden verteld, eerst twee dagen theoretische les en praktijk in het zwembad en dan oefenen twee dagen op zee, dus dit bleek niet het geval, zij hebben me direct meegenomen op zee en daar de praktische skills geleerd en laten doen. Eerlijk gezegd was ik wel geschrokken van deze manier, was niet zelfzeker, en daarbij was ik bijna verdronken door mijn onzekerheid. (had dit al eens meegemaakt tijdens duikintroductie wegens paniekreactie) kan je je dit voorstellen ?
Daarbij waren de zuurstofflessen niet helemaal in orde, had ik elke avond hoofdpijn. Dus er was iets ernstig mis met die duikcursus, ik had nog heel
veel geld moeten betalen ook, dus ik was absoluut niet tevreden. Heb mijn geld aan die toenmalige vriend terug gevraagd (met het idee, niet tevreden geld terug) maar bleek die toenmalige vriend ook een oplichter te zijn, had
regelmatig onzuivere dingen ontdekt, hij wou mijn geld niet terug geven.
al de dingen die hij geregeld had voor mij liep fout, vroeg de dubbele van de prijs ipv “vriendenprijsje”. Ik eiste al mijn geld terug die hij me ontfutseld had. Hij weigerde. Heb gedreigd om naar de toeristenpolitie te stappen (door aanraden van). Ik kon hem zogezegd niks maken, want hij zou beweren daar niet te werken of zou verdwenen zijn. Hij verweet me zelf een oplichter te zijn. Enfin, ben uiteindelijk toch naar de politie gestapt. Heb er veel moeite moeten voordoen, 3 avonden lang heb ik daar vertoefd van minstens 4 u. De politie heeft behoorlijk zijn werk gedaan.
hij moest zijn verklaring komen afleggen, maar wou niet, gaf een paar uitvluchten, o.a. dat er een sterfgeval in de familie was in cairo. Was een grote leugen natuurlijk. Omdat ze hem niet te pakken konden krijgen, hebben ze één van zijn zakenpartners opgetrommeld. Die hebben ze verantwoordelijk gesteld en mij laten betalen. Heb mijn geld dan wel teruggekregen. Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost. Maar het is me toch gelukt. Ben er alleen sterker uitgekomen.
Het hele verhaal van dit avontuur vind je hier :
Ik heb altijd naar Egypte gereisd om spirituele redenen. Hierdoor ben ik van plan om zelf een zaak op te starten ginder achter, een project voor een goed doel dus zonder commerciële doeleinden !
In november 2006 heb ik in Hurghada iemand ontmoet, hij was zogezegd advocaat en zou mij belangeloos en totaal gratis helpen. Leuk meegenomen natuurlijk !
In april 2007 ben ik teruggegaan om alles te bekijken wat hij zogezegd al had uitgewerkt. Mijn intuitie zei me dat ik mijn tijd aan het verliezen was en ik vertrok dus met gemengde gevoelens. Mijn vermoeden bleek juist te zijn, hij had nog niks bereikt. Ik dacht dat hij een heel goeie vriend was van mij, dus ik geloofde hem.
Hij had voor mij een duikcursus geregeld want ik wou leren duiken. Later bleek dat deze duikcursus geen cent waard is, ten opzichte van wat ik betaald had, onverantwoord en heel gevaarlijk, want ik kon op het einde met moeite zelf mijn duikuitrusting samenstellen. Daarbij had ik op het einde van de duikcursus symptomen van decompressie waardoor ik wekenlang pijn heb gehad in mijn lichaam. Dit was nog niet alles. Alles wat ik die vriend liet organiseren, ging totaal fout. Zelf een taxirit naar Soma Bay liep mis of het boeken van een busrit naar Cairo, je kan het gewoon niet voorstellen.
Op een bepaald moment kwam al zijn bedrog uit. Hij had voor mij een uitstap geregeld en 's avonds bleek dat hij de dubbele prijs had gerekend, ipv aan een zogezegd vriendenprijsje aan de helft van de prijs. Hij had mij ook gevraagd om een Mp3-speler mee te brengen voor zijn zus, we waren overeengekomen dat hij alles zou betalen maar als puntje bij paaltje kwam eiste hij dit als geschenk.
Ook had hij mij de reis ervoor gewaarschuwd om geen zaken te doen met een bepaald reisbureau want die mensen waren door en doorslecht en bedriegers en vrouwenverleidsters. Groot was mijn verbazing dat in zijn winkel een map lag van dat reisbureau om trips te verkopen, hij werkte dus zelf met hen ! Heel hypocriet !
Na een paar dagen was ik op van de stress en begon ik te twijfelen aan mezelf, zie ik het verkeerd of is het werkelijk zo ? Van alles maakte ik mee, bij misverstanden moest ik hem zogezegd afkopen om het weer goed te maken. Als ik in een winkeltje stond om iets voor mezelf te kopen, verplichtte hij me om ook iets dergelijks voor hem te kopen of voor zijn familie. Nu kan je misschien denken dat we goedgelovig zijn, maar op zo’n moment sta je machteloos, je weet niet hoe te reageren, je bent in een vreemd land, een vreemde cultuur enz.
Ik ben naar Cairo gegaan en op mijn weg terug naar hurghada, heb ik mensen ontmoet op de bus, die mij na het horen van mijn verhaal, gewaarschuwd hebben om naar de politie te gaan. Ik wist totaal niet dat dit mogelijk was. Bij mijn terugkomst van Cairo heb ik hem met al mijn vermoedens geconfronteerd, eiste al mijn geld terug en toen was het hek helemaal van de dam. Ik was het die hem wou bedriegen, ik was de leugenaar, ik was de slechterik terwijl hij het was, ik was de spiegel van hemzelf natuurlijk. De waarschuwing dat ik naar de politie zou stappen, deed hem niks want er kon hem toch niets overkomen.
Ik ben uiteindelijk naar de toeristenpolitie gestapt om mijn verhaal te doen, om klacht neer te leggen en geëist dat hij mijn geld zou terug geven. Ze hebben hem vriendelijk verzocht om ook zijn versie van het verhaal te komen doen, hij zou komen maar kwam niet, na een tweede maal contact te hebben, was er ineens een sterfgeval in de familie, waardoor hij niet kon komen, na een derde poging, beantwoordde hij de oproep niet. Door zijn gedrag alleen, was het duidelijk dat ik de waarheid sprak, het was ook duidelijk dat hij geen respect had voor de politie, dus stonden ze aan mijn kant. De tweede dag hebben ze hem proberen op te pakken aan zijn winkel, maar de vogel was zogezegd naar cairo voor de begrafenis. Toeval misschien maar ik geloofde dit niet. De politie heeft dan een zakenpartner opgetrommeld die moest opdraaien ervoor en uiteindelijk de derde avond heb ik mijn geld ontvangen.
Ik heb het hard gespeeld want ik kon niet anders. Daarbij kreeg ik ook nog het verwijt te horen dat geld me meer interesseerde dan het overlijden in hun familie.Dat was gewoon om mijn hart te doen smelten en schuldgevoelens te doen krijgen maar ik heb doorgezet. Ik vond het spijtig dat ze een sterfgeval hadden maar uiteindelijk was het mijn probleem niet. Het heeft me veel moeite gekost maar uiteindelijk heb ik mijn slag thuis gehaald, het ging me meer om het principe niet zo zeer om het geld. Uiteindelijk ging het maar in totaal om 300 euro. Ik wou eigenlijk tonen dat ze niet zo zeer met me moeten sollen en om hun een lesje te leren.
Moraal van het verhaal : geloof niet iedereen, als je bepaalde trips wil maken, onderzoek zelf de mogelijkheden en de prijzen. Dit is de tip die het desbetreffende reisbureau mij heeft gegeven. Als toerist boek je beter alle uitstappen zelf ipv beroep te doen op derden.
Het is misschien een lang verhaal en doet hier misschien niks ter zake maar ik wou het toch effe kwijt. Let dus goed op en wees voorzichtig en niet al te goedgelovig !
divegirl,
ja heb eigenlijk nog niet veel verteld over mijn avonturen in egypte omdat het hier over het topic “relatie met een eg” gaat. Dus kan je het verhaal niet kwijt zijn, want tot nu toe was er geen verhaal.
Ik heb wel regelmatig tips gegeven van de ervaring die ik zelf heb opgedaan.
ondertussen reis ik wel al 7 jaar naar ginder hé. donderdag is het mijn 15e keer. Gelukkig ben ik er sterker uitgekomen en ga ik er telkens ik ga, er anders mee om. Laat niet meer zo met me sollen en ben veel mondiger geworden, ondertussen heb ik al twee jaar arabisch gevolgd en kan ik ook al een mondje meepraten ginds. Scheelt wel een pak.
gr,
hapsetchut
heeeeel herkenbaar hetgene hatschepsut vertelt- zelfs bij duiken spelen ze met een mens zn leven!!!- voor hun zal het opgebracht hebben hee- - niemand neemt een leerlinge direkt de zee in(altijd) zwembad , zelfs een paar dagen,- als je er klaar voor bent gaan ze naar zee- zuurstofflessen worden niet altijd gecontroleerd, als het maar snel gaat!!!- mij hebben ze ook es opgedrongen te duiken(mits cursus) direkt geantwoord go hell met jullie cursus- ps, ik word binnekort geopereerd (indien mogelijk)ga ik oktober -november naar egypte ook zonder relatie (en ik ben heeeel donker type)-maar zoals jullie hier wel weten boeit een egyptische man mij niet (ook teveel gezien en gehoord!) laat mij maar lekker bellydansen xxxx
hapsetschut - neem je mondje mee hee en het arabisch het scheelt inderdaad een pak (een grooot pak!!) goede reis
en lieve mensen hier -indien nodig stap naar de toeristenpolitie(ze zeggen allemaal-kunne me niks doen) maar ze zijn er allemaaal doodsbang voor- mijn ex-maatje is verschillende x opgeroepen,en reken maar dat gij er iedere keer stond! xx
Ja ik bedoel offerfeest.
Hapsetchut ook jij hoort hier bij altijd leuk om jou verhalen te lezen en ook die van andere of je nu wel of geen relatie hebt. Egypte is gewoon een mooi land.