'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik zag dat Arke weer goedkope vluchten heeft naar Hurghada 199 euro. Ik heb alleen zoiets van die gasten krijgen wel het idee dat we hier steenrijk zijn als die meiden/vrouwen van europa altijd maar daarheen gaan. ‘We’ helpen dus zelf wel mee op die manier om een verkeerd beeld te scheppen dat het hier het walhalla is (geldt niet voor iedereen, maar wel voor velen als je het mij vraagt).

ok. beter, heb ticket nodig binnenkort!!

helaas voor 8 oktober nog geen goedkope tickets, ik wacht lekker met boeken tot er een goedkope bij zit!!!

even een update, want jullie hoeven niet te denken dat Ahmed het er bij heeft laten zitten :slight_smile:
Na ik hem gedelete had en alles heeft hij schijnbaar zijn excuses gemaakt per chat, maar omdat ik hem geblocked had heb ik daar niets van gelezen. Hij vroeg of ik weer met hem ging praten omdat hij zijn excuses had aangeboden. Hem laten weten dat het gevoel weg was en het me niet meer interesseerde (don’t care). Dat hij me eerst maar weer moet toevoegen als ‘friend’ op facebook als hij vrienden wil zijn of meer en ik anders niet meer met hem praat. Hij heeft me nu weer! toegevoegd en hoopt dat mijn gevoelens weer terugkomen. Of ik hem niet kan vergeven en dat hij me mist. Natuurlijk gelijk ff facebook gecheckt :slight_smile: Geen ‘dingen’ gevonden, had wel op bij zijn eigen profiel geschreven: Is in a bad mood! Hope things will be alright! (moment dat hij me voor de 2e keer had gedelete en net voor ik definitief koos om zijn gegevens te deleten). Hij neemt er dus niet zomaar genoegen mee (had ik ook niet gedacht eerlijk gezegd) en hoopt dat het weer goedkomt. Had mij geen pijn willen doen, maar juist mij gelete om rekening te houden met mijn gevoelens. Vriendschap of zelfs meer zal wel moeilijk zijn/worden en ik weet niet of ik hier nog tijd en energie in wil/moet steken?!

Is hij niet op meerdere paarden aan het gokken en nu jij uit de race gestapt bent , hij doorkrijgt dat jij de meest serieuze kandidaat was bij wie de weg naar europa open lag? Ik weet het niet hoor, of dit liefde of bezness is. Zou er niet teveel energie insteken, aaeeoee!

hoi yarameis, ja ik weet het niet. had op facebook bij een engels meisje met kind gereageerd: how peacefull! 2 angels! heeft nu bij een foto van mij en mijn nichtje geschreven: is it 2 angels i see! zijn manier van sorry zeggen (gedeeltelijk, want heeft het ook apart nog gezegd). hij heeft altijd gezegd dat hij bij mij wilde zijn, wellicht omdat ik niet hoteldebotel was al vanaf het begin heb ik gewoon meer twijfels. Als ik helemaal verliefd zou zijn (ben ik misschien een beetje te oud voor of te wantrouwig?!) was ik misschien niet zo aan het twijfelen geweest vanaf het begin. Ik kan snel verliefd zijn, maar voor echt serieus wil ik gewoon langer met iemand omgaan en zijn om er echt voor te gaan. Zover is het nooit gekomen…te veel twijfels van mijn kant en een weekje bij elkaar is dan erg kort. Voor hem genoeg, maar voor mij niet en ja daarna is het bergafwaarts gegaan vanwege alle twijfels en discussies en met dat telefoongebeuren etc.

ja, ik begrijp het helemaal. Ik heb in het begin knipperlicht relatie met mijn lief gehad vanwege allerlei twijfels van mijn kant. blij nu dat t zo’n doordrammer was… haha

ow ik heb vette ruzie met M.!!! Hij had geld nodig voor zijn moeder en dat moest binnen 8 dagen. Hij wilde niet dat ik hem helpte, maar ik heb goed contact met zijn beste vriend en heb daarom geld overgemaakt naar die beste vriend en die heeft het aan Mahmoud gegeven zonder dat Mahmoud wist dat een gedeelte van dat geld afkomstig van mij was! Hij dacht dat zijn beste vriend het aan hem leende/gaf! Vandaag is dat geld naar zijn moeder gegaan en hebben we verteld dat een gedeelte van het geld van mij afkomstig was…ik hoor sommige hier al denken, pff is gewoon beznezz, maar nu wil Mahmoud niet meer met mij en zijn beste vriend praten en wil het geld terug sturen naar mij!!! Ik wil dat niet wat ik heb het gegeven! net zijn beste vriend nog even gesproken en die voelt zich ook aardig klote! Het is misschien niet netjes van ons dat we het achter zijn rug om gedaan hebben, maar ja hij kan ook gewoon blij zijn dat het geld voor het huis van zijn moeder betaald is. En zelf zou hij nooit mijn hulp vragen dus moesten we het wel op deze manier doen, anders had hij het geld waarschijnlijk niet bij elkaar gekregen. Maar ja ga hem zo nog wel even bellen als de woede een beetje minder is…

Weet niet of het verstandig is geweest om dit hier te plaatsen want zal wel veel commentaar over komen, maar ja ik ben geen dom kind wat niet weet wat ze doet! En ach M. zorgt zo goed voor mij als ik daar ben dat hij dit ook gewoon verdient!

Maar ja hoe ik dit nou weer op ga lossen met hem is de grote vraag, al zou het wel weer goed komen!

Die gaat wel weer met je praten hoor! T is een egyptenaar!

Oh inderdaad mijn eerste reactie: wat doe je nou!!!

Hoe wist je dan dat hij geld nodig had? Als hij niet had gewild dat je ging helpen (hij kent je toch ook), dan had hij het toch niet hoeven zeggen… ik weet het niet.

Ik heb al eens eerder gelezen dat je hem wel eens geld toestopt met vakanties en dat ook je ouders geld en cadeaus meegeven (en zijn ouders in Cairo geld krijgen af en toe). Blijkbaar is er geld te halen en pas alsjeblieft op!!! Je kent hem pas dit jaar volgens mij dus rustig aan meisje (niet lullig bedoeld).

Ik vind jullie serieus een leuk stel en het ziet er heel goed uit, maar misschien zegt dat ook niet alles?! En ja misschien als geen shit over je heen wilt krijgen dit niet op het forum plaatsen maar ff privé (details dan?!)

groetjes en blijf je verstand gebruiken en gevoel volgen…combinatie he

Ik heb geen ouders dus die zullen hem ook niets toestoppen. Denk dat je mij verward met iemand anders. En het geld wat ik hem geef als ik daar ben is omdat hij alles betaald. Ik wist dat hij geld nodig had omdat ik wil dat hij over zijn problemen praat! Dat heeft hij dus ook gedaan! Zijn moeder woont in Luxor, die heb ik nog nooit wat gegeven.

Heb wel al met hem gepraat, hij is nog niet helemaal happy maar praat wel weer met me, hij wil alleen nog steeds het geld terug sturen!
Eigenlijk maakt hem me vrij weinig uit hoe jullie erover denken, ik denk dat ik er goed aan gedaan heb, ik help altijd vrienden als ze in nood zitten dus waarom hem niet.
Maar moest gewoon even mijn verhaal kwijt, ik vertel niet tegen vriendinnen dat ik geld gegeven heb alleen tegen mijn beste vriendin (die kent hem) dus moest het even aan iemand kwijt!!!

Hoi Suus, oh sorry dat ik over je ouders begon Suus! Dan heb ik me inderdaad vergist, mijn oprechte excuses!
Begrijp helemaal dat je mensen in nood wilt helpen en zeker (aanstaande) familie. Hoop dat het goedkomt, moet ff kijken met wie ik je dan heb verward en wat er verteld is. Nogmaals sorry/excuus!!!

Phoe lastig hoor!
Die mannen van tegenwoordig!
Onthou: ruzie hoort bij een relatie.
Bij mij gaat t soms net ffe anders, mijn vriend wil perc mijn vliegticket kopen inplaats van ikzelf, omdat hij zo graag wilde dat ik zou komen! en aangezien het (nog) niet gelukt is om hem naar nederland te krijgen, witl hij toch bij me zijn. (Het lijkt wel te mooi om waar te zijn )!
ook heb ik al met hem afgepsorken dat mochten we gana trouwen we het volgens de egyptische gewoontes doen, dit houd dus in dat hij een bedrag aan mijn vader moet betalen om met mij te mogen trouwen… Mijn vrader wilt dit ook graag als garantie dat mn vriend goed voor me zal zorgen.
Pff ja we hebben het nogal over een boel dingen gehad tijdens onze relatie! zelfs kleine puntjes(die anders een grote bende zou kunnen maken), maarja er staat og genoeg op ons pad te wachten, met wat we zullen moeten doorstaan. de goede en de minder goede!

Trouwens als je op zoek gaat naar en vliegticket, via corendon op dit mometn redelijk goedkope vluchten. ik heb een enkele reis voor totaal €195.
Soms hebben ze bij Nile travel ook een goedkope vliegicket.
groetjes suus

Hoi Suusieme, maar waar haalt hij dat geld vandaan dan om jouw ticket te betalen? Verdient hij zo goed of heeft hij rijke ouders :slight_smile:
Grappig om te lezen dat je vader daar ook in meegaat met die egyptische gewoontes.

Naar Egyptische maatstaven heeft hij inderdaad een goede baan :wink: en het is een redelijk zuiging type met geld. In de tijd dat ik bij hem was, merkte ik da thij altijd een deel van zn salaris apart zette op de bank om te sparen! Het zou me trouwens ook neit verbazen als hij geld krijgt van zijn ouders. Zijn vader werkt bij de gemeente van zijn thuisstad en hij(zn vader) is de hoofdverantwoordelijke over het transport daar.
Zijn moeder is lerares voor een universiteit, verpleging geloof ik.
Dus ik verwacht en ga van mn goed vertrouwen uit, dat hij op die manier aan t geld is gekomen. Gespraard/ouders. :wink:

haha, ja idd… dan heb je mazzel denk ik ja…merendeel heeft geen geld (of zegt het niet te hebben).

Suusieme, dat is wel lekker zeg dat hij het gewoon goed heeft, weet je in ieder geval zeker dat het hem niet om het geld te doen is!!!
Wanneer vertrek je precies?? Je gaat 2 maanden toch? Dan ben je er 8 oktober ook nog, in die week hoop ik 10 dagen te gaan! lijkt me leuk om met de meiden die dan in Hurghada zijn een avondje wat af te spreken!!!

Ik heb vannacht (had weer eens nachtdienst) lang zitten nadenken over dat geld, ik heb zeker geen spijt dat ik hem wat gegeven heb! Alleen dat ik het achter zijn rug om gedaan heb, maar ja als ik dat niet gedaan zou hebben dan zou hij het never nooit aangenomen hebben en hij trekt ongetwijfeld wel weer bij! Ik weet dat het niet echt verstandig is om geld over te maken naar hem, omdat veel egyptenaren er misbruik van zouden maken. Ik maak me daar helemaal geen zorgen om, hij verdiende het en waarom zou ik hem niet een keer helpen als die in nood zit, dit is voor het eerst geweest. Dus hier hoeven we het verder niet meer over te hebben haha…iedereen mag er het zijne van denken!

Nou ik ga lekker mijn bedje in! Fijne zondag allemaal!!!

jet-air heeft ook vaak goede tarieven op hurghada- x

Hallo Suusje,

ik vind dat je gewoon alles moet kunnen plaatsen hier over je “lief en leed” en dat de lezers er respect voor moeten kunnen opbrengen. Misschien had je de geldsponsoring beter voor jezelf kunnen houden, om hem de kans te geven het ook aan te nemen zonder slecht geweten. Mocht hij je het geld nog steeds willen teruggeven, misschien een “deal m.b.t. je volgende verblijf aldaar” sluiten. Sterkte

L.

Een vraagje, heeft mijn partner voor de aanvraag van een toeristenvisum perse een paspoort nodig, of is een identiteitskaart ook goed?