oh haha, nou ik zoek mijn bedje weer op…vond trouwens dat ze erg mooi zong dat meisje…kreeg toch wel een beetje kippenvel. Leuk om te zien hoe het ook goed kan gaan!
Hier een nieuweling op het forum. Ik lees vaak de verhalen en veel komt me natuurlijk bekend voor. Heb dit jaar een jonge egyptenaar leren kennen in Sharm.
We zoenden in het openbaar in een café (egyptisch café natuurlijk). Er kwam toen een barman aan en die zei dat we dat niet mochten. We hebben ook wel gezoend op straat. Daar zag niemand het of zei niemand er wat van. Is seks wel toegestaan?
Hey, is er iets op tv geweest?
Ik heb de aflevering gisteren ook gezien. Ja, flinke cultuurverschillen maar zij sloeg zich er wel doorheen. Ondanks dat ze het best moeilijk had. Zag ik ook is een keertje hoe zo een bruiloft eraan toeging. ![]()
Ik blijf egypte echt verder een supermooi land vinden, en inderdaad er zitten ook hele goede moslims tussen. Het blijven bloedmooie zachtaardige mannen.
Mijn nieuwe vriend is half egyptisch maar hij ziet er veel meer egyptisch uit dan Nederlands.
Ook de bloedmooie ogen met die lieve uitdrukking en van die lange zwarte wimpers.
Vond dat die vrouw wel een knap exemplaar aan de haak had geslagen in grenzeloos verliefd.
Een baard vind ik trouwens altijd minder bij alle mannen. Geschoren vind ik veel mooier.
Van zo een aflevering kun je veel dingen leren als een relatie hebt met een Egyptenaar. Het is veel makkelijker om met zo een man in Nederland te wonen dan dat jij naar Egypte moet verhuizen. Dan moet je eigenlijk ook echt weten of zo een relatie goed zit, want als een vrouw getrouwd is met een egyptenaar heeft de man alle rechten en de vrouw heeft niks te zeggen, dus de man kan alles maken. Dus denk er altijd goed over na.
Maar voor mij is het lekker makkelijk omdat hij al in NL woont.
Dat is niet helemaal waar, lees mijn eerdere berichten hierover. Het hangt ervan af wat je in je huwelijkscontract op laat nemen…
Hey rob, ja er was gisteren een aflevering van grenzeloos verliefd. een nerderlands meisje met een egyptenaar uit |Cairo.
Jambino, welkom hier ;). Overr jouw vragen, in egypte word het niet echt als respectvol gezien als je in het openbaar aan het zoenen bent. Seks voor het huwelijk is officieel ook niet toegestaan (dat betekend neit dat het nooit gedaan word).
Een makkelijke manier is dan om een orficontract te nemen, maar het moet niet.
In mijn geval ben ik na 3 maanden met hem gaan samenwonen. vanaf dat moment noemt hij me zijn vrouw, maar ik heb totaal geen enkel contract ondertekend. Geen orfi en geen huwelijkscontract.
in het begin wist iik en hij ook niet dat het mogelijk was om zonder orficontract samen te wonen, totdat de huisbaas het zei. Het enige wat ze wilde was een kopie van mij idkaart, die ik zelf had gemaakt.
Ja ik heb ook gehoord dat je zelf dingen kan opnemen in het huwelijkscontreact. gewoon goed overleggen met de vriend, maar ik zou zelf ok zeker er in zetten da tik het scheidingsrcht heeft, hij neit mt meer vrouwen mag trouwen en dat iki zelf mag zeggen wanneer ik naar het buitenland wil, zonder zijn toestemming. Maar daar meot ik me nog wat verder in verdiepen! ![]()
Bij die aflevering van gisteren zag ik dingen die ik goed vond. Het is toch erg leuk om je er meer in te verdiepen. Ik herken sommige dingen en andere dingen totaal niet. Ze zie dat ze heel graag naar huis wilde na die 6 maanden, maar ik wilde juist niet meer terug naar nederland, ik wilde bij hem blijven, maar ik MOEST terug vanwege mijn studie.
In het afgelopen jaar ben ik meer bij hem geweest, dan in Nederland. Ik zou best voor een aantal jaar in Egypte willen wonen,maar zeker neit voor mijn hele leven. Het is erzo chaotisch, maar Nederland vind ik veel te georganiseerd. Dus waar het ook zal zijn, in Nederland zie ik mijn toekomst niet. Wieweet komen we uiteindelijk ergens ertussenin te zitten:P Maarja hij moet eerst maar n keertje op vakantienaar Nederland voordat we verdere plannen maken ![]()
Verder vind ik mijn liefie er beter uitzien dan hem haha, op mn profiel staat wel n foto van ons, gemaakt in zijn thuisstad El Minya.
Hebben jullie trouwens wel een foto’s laten maken in zo een foto studio? Voor 7 LE een in groot voormaat en 4 in pasfotoformaat. ze bewerken ze heel mooi en wij hebben al vele leuke foto’s dankzij dat ;)!
Ik heb je foto bekijken en tuurlijk vind je je eigen vriend/man het mooist. Ik heb een nieuwe foto in de fotocontest een trouwfoto check mijn profiel ![]()
Mijn ex vriend deed dus wel aan sex voor het huwelijk en hij is moslim. Zij dat soort egyptenaren wel oke vraag ik me af. ??
Ik vond deze aflevering erg leuk om te zien. Is toch herkenbaarder dan de vorige afleveringen. Ik vond haar erg spontaan en vrolijk en die jongen was erg serieus. Bij elkaar wel een leuk stel. Wat ik moeilijk vond om te zien was dat ze het op een gegeven moment erg moeilijk had. Eigenlijk wilde ze nog wat meer vertellen volgens mij maar voelde zich niet vrij om dit te doen, dat was de dag dat haar ouders zouden komen.
In ieder geval zie je dat het niet makkelijk is, iets om goed over na te denken wat je wil en wat hij wil. Wat beider verwachtingen zijn.
ben ik het helemaal mee eens. Altijd goed nadenken. En ik vond het ook een hele mooie aflevering. Hun liefde is sterk en ze slaan zich dan wel door de cultuursverschillen heen.
Getrouwd zijn als je met je egyptenaar in Egypte woont maakt het in ieder geval een stuk makkelijker.
Ik heb trouwens mijn reisfoto’s op mijn profiel van Mn reis naar Egypte in juni 2009 ge-update.
Ik had eerst al wat foto’s toegevoegd maar lang niet allemaal. Nu heb ik alle foto’s toegevoegd.En nu kunnen jullie ook zien hoe Mn Egyptische ex vriend eruit ziet. Waar het nu uit mee is.
Ik vond haar echt heel sterk in de aflevering, ze paste zich aan maar verwachten ook dat hij zich aanpaste en daar zorgde ze ook voor. Ze liet niet over zich heen lopen, heel knap!
Ook ik heb een foto van mij en Mahmoud in mijn profiel, en ook ik vind hem de mooiste hahaha! Je trouwfoto is ook echt heel mooi Camilla, je zag er echt super mooi uit!
Ankh…ik heb heel erg het gevoel dat je ontzettend met uiterlijk bezig bent en perse het evenbeeld van die touta(nog wat) wilt vinden. maar uiterlijk vergaat hoor, innerlijk is veel belangrijker!
Dank je.
Leuk man ik heb alle profielen bekeken en wat fotos gezien super leuk.
dat heb ik gisteren nou ook even gedaan
is idd. leuk om te zien met wie je eigenlijk van alles deelt
EN ik heb wel een paar hele mooie mannen gezien ja
EN Camilla, jouw trouwfoto is SUPER!! wat zagen jullie er mooi uit ![]()
heeeel knap camilla - je lijkt net een arabische op de foto! x
Ja innerlijk is ook belangrijk. Maar ik kan er niets aan doen dat ik alleen verlief wordt op mooie mannen. Mooie mannen kunnen later ook mooi blijven, zeker die donkere types. Je hebt ook mooie en echt liefe eerlijke egyptsiche of half egyptische mannen. Die ik nu heb is echt een stuk relaxer en bloedmooi. Ja dat met Toetanchamon begon allemaal in het Egyptisch museum in Cairo 2008. Daarna was ik zo weg van hem van zijn schoonheid en alles en daarom was ik opzoek naar een Egyptenaar die op hem lijkt, en die heb ik wel gevonden.
Innerlijk is natuurlijk ook belangrijk. Maar voor mij moet het beide zijn. Ik val niet op ‘‘gewone’’ leuke mannen die er normaal uitzien. Ik val echt alleen op die extreem knappe types.
Die buitengewoon knap zijn.
Tsja daar kan ik alleen verliefd op worden.
Leuk om die foto’s allemaal te zien. ![]()
Hallo allemaal,
inderdaad heel leuk om wat meer foto’s te zien, dan zal ik morgen ook maar een plaatsen.
Ja dat uiterlijk, inderdaad hebben ze uitstraling en zien er goed uit, maar een mooie voordeur betekent niet automatisch een mooie woning. Af en toe moet je daar toch even doorheen prikken ankh. Ook al heb je je zinnen op een farao gezet.
Ik heb overigens deze week het boek Fatwa gelezen van Jacky Trevane, ook een aanrader om te lezen, al willen we zulke verhalen liever niet horen… er staan ook een aantal tradities heel duidelijk beschreven, om nog maar eens over het cultuurverschil na te kunnen denken. wat voor ons vanzelfsprekend is, is daar dus nog lang niet gewoon of bespreekbaar.
Fijn weekend en omipomi een goede reis en fijne bruiloft
gr L.
hoi, ik heb op uitzending gemist de aflevering van grenzeloos verliefd gekeken.Zij ging dus emigreren, maar zit nu alweer in nederland, zwanger en druk bezig een verblijfsvergunning voor ahmed te regelen. Hoe??? Zal zij gelijk zwanger en wel een baan met een vast contract gekregen hebben? (denk ik dan?!) Ik moest erg lachen elke keer als zij hem in t openbaar een kus gaf en hij zijn wang toekeerde. Zijn lichaamstaal sprak boekdelen, egyptenaren houden daar niet van! hahaha. Heel herkenbaar die ruzies in het begin. Had ik ook met mijn lief! Inmiddels kan ik lezen en schrijven met hem, maar het betekende wel veel aanpassen. Als je dat niet wilt of kunt is een relatie gedoemd te mislukken. Je stapt nu eenmaal in een totaal andere cultuur! Dat gaat nog wat worden als hij in nederland is! De omgekeerde cultuurshock zal nog groter zijn. Dat had ik tenminste. Zal nooit vergeten dat ik n feestje gaf en een vriend van mij kwam met mij een praatje maken in de keuken. FOUT!! Je mag dus niet alleen met een man in een ruimte zijn. Nou, dat heb ik meteen de kop ingedrukt! Hij moest weten dat het er hier anders aan toe gaat en ook dat wij onze vrienden met zoenen begroeten!!.. Ik heb wat foto’s bekeken van jullie, erg leuk! groetjes!!
Uiteindelijk vind ik het innerlijk ook het belangrijkts, maar toch ik wil een man/jongen die er wel verzorgd uit ziet! en er zijn toch ook wel een aantal in Egypte of welk land dan ook, waar dat niet het geval is.
Vooral eerlijkheid, betrouwbaar, trouw,lief en met een goed portie humor vind ik erg belangrijk. Mijn vriend kan soms echt zo gek doen! echt geweldig!
Zijn gezicht als hij verbaasd is, is nog het meest fantastische! Ik heb hem op een gegeven moment verrast met mijn komst voor een weekje! echt zo Blij en zo verrast, echt onvergetelijk!
Ik kan niet wachten tot volgende week!