Ankh, ik ben toch wel heel benieuwd welke sexueele handeling je bedoelt… hihi even kijken hoe moslim M. dan is en of wij dat wel gedaan hebben!
Verder vind ik het vervelend voor je hoe het gegaan is, maar ik denk dat als je nu alweer verliefd kan zijn op een ander dat je verdriet hierover wel mee valt gelukkig!
Mahmoud heeft nog nooit gezegd dat ik af moet vallen, ik ben niet dun, maar ook niet dik en ach ik zou hem vierkant uitlachen als hij dat zou zeggen, want dat bepaal ik altijd zelf nog wel! Het cultuur verschil is ook erg groot, maar als je je verdiept in hun geloof dan kan je al een stuk meer begrijpen van hun denkwijze en doen. Al vind ik wel dat ook zij zich moeten aanpassen aan een europese vriendin. het hoeft tenslotte niet allemaal van onze kant te komen. En als hij zich niet wil aanpassen dan zegt dat denk ik ook al voldoende.
MarMah, gaat het allemaal een beetje? Of voel je je erg rot in je eentje? Wat is nu de verdere planning? ga je binnenkort die kant op of komt hij weer hier heen, nu die eenmaal 1 keer zijn visum heeft gehad zou de 2e keer wel makkelijker zijn! Want tenslotte hebben ze gezien dat hij zich hier niet vestigt, dus is het vestigingsgevaar minder groot lijkt me.
Nou toch nog maar even reageren Heb het artikel even gelezen.
Ja Ankh, signalen waren al niet al te best dus misschien ben je ook maar beter af zo, want volgens mij zat het wel een beetje diep! Nou en dat is nou eenmaal zo met verliefdheid toch! En Marmah ik ben het niet helemaal met je eens dat moslims van hun geloof vallen door het toerisme. Dat vind ik toch wel erg makkelijk gezegd, maar misschien komt dat door je felheid op dat moment. Ik ben van mening dat als ze echt moslim zijn hun geloof zeker trouw zijn! Ben zelf christelijk opgevoed, behoorlijk streng en mijn moeder is echt niet van haar stuk te brengen hoor! Zelf heb ik wel gekozen om niet meer naar de kerk te gaan en alles zeker ook door invloed van, maar geef anderen niet de schuld dat ik nu meerdere relaties (en ook sex) heb gehad en daardoor van mijn geloof ben gevallen. Feit is natuurlijk wel dat doordat er veel westerse vakantiegangers komen ze daar wel door beinvloed worden, maar om dan te zeggen dat ze van hun geloof vallen door het toerisme, vind ik net iets te ver gaan. Ze kiezen er uiteindelijk zelf voor hoe ze zich willen gedragen toch.
Feit is ook vind ik dat het moslimgeloof nou eenmaal erg veel ‘regels’ omvat. Vrouwen zijn uiteindelijk wat mij betreft toch het slachtoffer. En op dat artikel in te haken…dat geldt niet alleen voor oudere vrouwen met geld. Ook jonge meisjes worden geronseld en slachtoffer. Dat ze in het artikel vermelden ‘ze op zoek zijn naar sex en genegenheid’ vind ik ook van de schrijver behoorlijk bekrompen. Net of alle meiden/vrouwen daarvoor daarheen gaan! Hoeveel gaan erheen zonder te weten van die bezness en gewoon lekker van het zonnetje te willen genieten en te relaxen! Ook ik ging de laatste keer echt niet om even sex met Ahmed te hebben! Wilde gewoon kijken of er inderdaad iets was tussen ons (vond hem destijds al leuk!), maar daarheen voor de sex, nee hoor hoef ik echt niet zover voor weg!
Hoeveel schrijven er hier niet op het forum dat het hen is overkomen en ook niet allemaal met al gelijk sex te hebben gehad. Hoe dom en naief sommigen misschien ook zijn, er zitten natuurlijk heel gehaaide typetjes tussen daar! En om als schrijver dan te zeggen dat ze hun verstand achterlaten, ja als je dan toch verliefd wordt daar, dan gebruik je je verstand toch ook niet! Dat is een al gevoelens verliefdheid. Ik vind het ook heerlijk om verliefd te zijn.
Die Janneke in het stuk vraagt er ook om! Sorry hoor, 50.000 euro kwijt, mishandeld en toch zijn aandacht nog willen. Totaal geen eigenwaarde dat is duidelijk.
Wat me opvalt in het stuk is dat er ook wordt gezegd dat er eerst niets betaald hoefde te worden. Hoeveel heb ik dat hier niet op het forum zien schrijven waarbij ik dacht, ja wat zegt dat nou eigenlijk?! Had altijd al zoiets van ja of ze dat nu (nog) niet willen dat je iets betaald hoeft natuurlijk helemaal niets te zeggen, kan later nog makkelijk komen! Dus proberen om te kijken of ze geld aannemen, dat truukje kennen ze daar natuurlijk ook allang en zeggen dan NEE. Vond ik ook geen idee om uit te proberen.
Oh en hier is dat stukje tekst wat ik al eens een keer had gezien: “Ik mag hem het recht niet ontnemen kinderen te krijgen.” Dat betekent dames dat als je geen kinderen meer kan krijgen of gewoon geen kinderen krijgt?! dat hij dat met een ander gewoon nog wel mag ‘proberen’
Ze noemen het sextoerisme, maar kom op… als die mannen zo gelovig zijn hebben ze toch geen interesse?! Nee, het is hun om geld te doen en sex, want sommige zijn zwaar sexueel gefrustreerd. Geen geld om te trouwen met een Egyptische, dus ja lekker makkelijk met een westerse/europese die daar toch echt niet voor gingen! Tuurlijk zijn er ook vrouwen die er voor de sex heengaan, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat percentage vrouwen een stuk lager ligt dan het percentage jongens aldaar die sex, geld en naar europa willen. Zie ook mijn vorige doorgeposte linken met feitelijke video’s. Zo heel verhaal, kon het weer niet laten Houdt me nog wel even bezig denk ik dit hele egyptegebeuren
En nogmaals ik ben ervan overtuigd dat er tuurlijk jongens/mannen zijn die echt verliefd worden (zijn toch ook mens!) en serieus met hun liefje willen gaan! Dus degenen die een goeie relatie hebben en nogmaals waarbij het gevoel goed is geniet ervan!
Oh sorry, toch weer een hele lap tekst geworden
Gezien ik eigenlijk g’een relatie met een egyptenaar’ meer heb, hoor ik hier niet meer zo thuis he :)…zal het echt korter maken!
Enjoy!
Ja hoor het gaat weer een beetje. We hebben nu veel contact omdat hij bij zijn ouders is omdat hij zich morgen op de ambassade moet melden voor terugkeer Egypte.
De planning is nu dat ik 8 november weer voor een dag of 9 die kant op ga en helaas de kerst zullen we elkaar niet zien omdat hij het dan erg druk heeft en geen vrij kan krijgen.
Hij zal dan in februari/maart weer voor een week of drie naar hier komen.
We zijn nu aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn om naar Nl te komen omdat wij dus niet officieel getrouwd zijn (alleen orfi) en ik daar ook niet om zit te springen. Hij heeft een universitaire opleiding marketing afgerond en laat morgen zijn diploma’s vertalen zodat we kunnen zien of hier bv een studie mogelijk zou zijn.
Wat betreft je aanpassing aan europa ben ik het helemaal met je eens maar heb wel gezien dat wij ons in Egypte duizend maal beter aanpassen als zij hier.
Begon al met het vlees dat op speciale manier geslacht moest zijn. Kip idem.
Toiletgebruik waar ze de kraan met slang missen en zich toch iedere keer willen wassen.
Kapper toch naar egyptenaar natuurlijk. En zo kan ik vele dingen noemen en we hebben het er heel veel overgehad maar ja zeggen en dat ook doen is er nog niet helemaal bij.
Als je je wat verdiept in de sex zul je er snel achterkomen dat het volgens het geloof allemaal niet zo bedoeld is als wij er onder verstaan. Maar ach het zijn gewone mannen dus worden graag verwend en willen het dan ook niet meer missen.
Ik ben ervan overtuigd dat de mannen die gelijk de eerste keer een geweldige minnaar daar zijn al vaak geoefend hebben met een europese vrouw. Dus tel uit je winst.
Ik kraak moslims niet af, er zitten altijd goede tussen. Maar ik heb zo veel slechte verhalen gehoort ook van kennissen en vrienden van mij.
Ik heb altijd respect voor mn vriend gehad maar hij kraakt mij af.
Ik wou aan zijn kont zitten, nou bij hem is dat verboden terrein omdat het geasocieerd wordt met homosexualiteit in hun land dat is Taboe.
Ik had het er ooit met mijn vriendinnen over, een van mijn vriendinnen heeft een half egyptische jongen (christelijk) en zei mag hem wel anaal bevredigen.
In nederland wordt daar minder moeilijk over gedaan als een vrouw dat bij een man doet.
En mijn vriend begon tenslotte eerst over sex te praten, op een ranzige manier. Zo kende ik hem niet. Hij was gewoon vet gefrustreerd. Mijn gevoel ook met het geld zit me niet goed, heb toch het gevoel dat hij wel wat van plan was met bezness. Ze weten het goed te verbergen.
En hij steeds zeggen dat hij echt van me houdt(mooier spelen dan het is)zou het bijna geloven hoe die het over brent.NIET DUS. Hij zegt dat ik hem gebruikt heb, nou toen lachte ik hem uit want dat heb ik niet gedaan. En hij zei ook dat ik geen rekening met zn gevoelens hield. Terwijl hij voor mijn gevoel gewoon naar Nederland wou komen omdat het hier een rijker land is. Mn ouders hadden ook al zo een gevoel en die waren het er mee eens dat ik met hem moest kappen. Mn ouders voelen mensen altijd heel goed aan en hun gevoel klopt altijd percies!
haha ik ook wel eigenljk, ik dacht dat je oraal bedoelde met iets wat niet mocht volgens de moslims, want dat mag ook eigenlijk niet… maar aan anale dingen begin ik niet, getver!!!
Eerlijk gezegd word ik knettergek van al die verhalen hier…! Ik krijg telkens het idee dat er iets mis moet zijn in mijn relatie (omdat ik bijvoorbeeld ook wel eens iets betaal) of dat mijn vriend niet deugt(omdat ik wèl aan zijn kont mag zitten).
Ik vind dat er zo generaliserend gesproken wordt over egyptenaren!! Bah! De mensen en karakters zijn daar net zo divers als hier!! Datzelfde geldt voor de manier waarop men daar het geloof beleidt, in het leven staat of wat dan ook.
En bah dat je hier gaat vertellen over je anale ervaringen met je ex!! Is dat niet prive tussen jou en hem? Ook al is het nu uit?
Met mijn relatie gaat alles goed. Ja ik heb soms mijn twijfels, maar niet meer dan met een NLse jongen en ja we hebben soms problemen, maar dat is logisch. Ook in een NLse relatie. Ik ben blij dat mijn vriend wel van een potje ruzieen houdt, dat klaart de lucht en er worden veel dingen goed uitgesproken, die anders verzwegen blijven.
Er is geen draaiboek voor hoe je om moet gaan met een egyptenaar. Dat maak je zelf.
Nouja duidelijk ieder zo zijn eigen ding. Voor mij heb ik geweldig nieuws!!!
volgende week donderdag ga ik weer naar mijn mannetje toe!! voor ongeveer 2 maanden. ga dan in die tijd werken in n hotel met een redelijk goed salaris, daarbij kan ik gewoon gebruik maken van het all-inclusive en krijg ik kosten vergoed voor onderdak en vervoer:P
Ik kan niet wachten om weer bij mn schat te zijn! daarna terug om nog een korte studie te volgen en dan hopelijk voor een langere tijd weer naar Egypte.
Ank, ik kan me voorstellen van jouw beels, dat had ik heel extreem voordat ik naar Egypte ging. het enige wat ik had meegemaakt was dat ze rot tegen me deden, maar ik heb me veel meer verdiept uin hun geloof en snap er daardoor meer van. er zijn dingen die ik zeker niet accepteer en dat maak ik dan ook erg duidelijk aan mijn vriend. Het is en blijft lastig. als ik over de bank praat dekt hij de bank om op te zitten en ik de bank waar je geld vandaan haalt. Dit blijft soms lastig, zolang we maa rover alles blijven praten. (dit gebeurd idd ook met een NLse man) Al die verhalen zie ik voor een deel als negatief, maar ook als extra aandachtpunten. door deze verhalen weet je precies waa rje op moet letten en het geeft meerdere blikken op bepaalde standpunten.
En ik zou t ook echt nix vinden om iets anaal te doen, maarja dat zijn persoonlijke behouften. ik denk dat zelfs veel mannen in |NL t associeren met homoseksueel… als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb pasgeleden een boek gelezen over de islam, heel erg leerzaam en sommige dingen realiseerde en begreep ik opeens een stuk beter van zijn gewoontes.
Een goed stukje dat er in staat is dit:
'De meest verdorven, zondige man is hij die met zijn vrouw naar bed gaat en haar geheim vervolgens prijsgeeft.
Dit zijn woorden van Aboe Dawoed en Moslim. Waarschijnlijk kent de moslimman/vriend deze naam wel, die van mij in elk geval wel.
Nouja we merken wel wat er verder gebeurd!
Ik ga nu maar lekker dromen over volgende week!
grr
Helemaal gelijk in, niet meer dan gewoon dat het geven en nemen en ruzien is in een relatie, en als het dat overleeft en je weet dat er echte liefde in het spel is, zal er geen eind aan de relatie komen.
ja dat heb ik ook gehoort, en ach als je er behoefte aan heb moet je het vooral doen…maar ik heb er geen behoefte aan!
Suusieme, wat lekker dat je weer daar heen gaat, waar ga je ook alweer heen?
omipomi, ook ik geef mijn vriend wel eens geld, niks mis mee zolang hij er niet om vraagt en geen achterlijke bedragen!
Ik denk dat we allemaal wel eens wat geven hoor. Is toch ook normaal we hebben nu eenmaal wat meer te besteden. Maar als je ziet hoeveel kado’s hij voor mij bij had toen hij kwam vond ik het gewoon een beetje zielig. Sierborden, pyramides van glas, waterpijp, asbak, zelfs kleding, 1 kilo piinda’s etc. Maar ook toen hij terugging kocht hij voor de hele familie een kadootje. Dus als ze wat hebben besteden ze het heus niet aan zichzelf en dat waardeer ik heel erg.
Hij is nu naar de ambassade om zich af te melden, en dat is dan het laatste wat er nog moest gebeuren voor 19 dagen vakantie.
Suusienne mag ik de titel van het boek. Ook ik ben me verder aan het verdiepen want dat lijkt me gewoon verstandig. Hij is een redelijk goede moslim met ook zijn fouten en dat erkent hij zelf ook.
En wat al die sexverhalen betreft. Ik heb er geen moeite mee om over te praten maar de details houd ik graag tussen mij en mijn vriend. En dit heeft niks te maken met het feit dat het egyptenaren zijn. Ook met NL mannen blijft sex verschillend. Ieder zijn ding.
Ik ga naar Hurghada Alleen helaas zal mn vriend de eerste dag dat ik er ben nog bij zijn familie zijn, maarja beter 1 dag daar wachten dan 2 hier!
Het boek heet:
Wereldreligies leren kennen en begrijpen.
De Islam, geschreven door Ruquaiyyah Maqsood.
Het mooiste was dat ik door dit boek, dingen kon vertellen aan mn vriend, die hij zelf niet eens wist!
Er staat ook nog een deel over vrouwenrechten uit di koran enzo, en veel citaten uit andere boekjes die aan je koran hangen.
nog 7 nachtjes slapen en dan ben ik er weer. zo heerlijk!
Ik vind het ook wel erg leuk dat ik er ben met Ramadam, hangt dan zo een gezellige sfeer onder de mensen!
Hallo dames, allemaal jullie afspraken voor vanavond afzeggen, om half tien komt bij net5 een aflevering over grenzeloos verliefd op televisie , met als thema een Nederlandse en haar Egyptische liefde,
Ik had het ook gelezen Laetitiana, ik ben echt wel benieuwd hoe deze aflevering zal zijn. Ik had begrepen dat ze elkaar nog niet zo lang kenden voordat ze de stap genomen heeft om naar Egypte te gaan.
Marmah, fijn dat jullie zo’n leuke tijd hebben gehad. Hopelijk gaat het de tweede keer allemaal wat makkelijker en sneller met de visumaanvraag.
Ik vind het een beetje apart dat ankh… zo aangevallen wordt. In eerste instantie zei ze niets, maar suusje stelde een vraag en hier geeft ze dan antwoord op. Op zich zou ik zelf geen prive info op internet schrijven. maar om haar nu zo hard neer te sabelen vind ik onnodig.
Het is inderdaad bij iedere man verschillend. En de ene vrouw walgt ervan om het bij een man te doen de ander vindt het leuk. Zo zit het ook met mannen de een heeft het liever niet, de ander wel. Iedereen zn eigen. Ik heb idd. op internet gelezen van de mannelijke G-spot. (prostaat)
Ik vind het niet goor (er zijn veel meer vrouwen die dat bij hun vriendje doen), wat jullie ervan vinden boeit me niet.
Iemand vroeg hier aan mij wat ik zei tegen mn exvriendje waardoor hij zo kwaad werdt. Tsja in zijn ogen heb ik iets flinks verkeerds gezecht en ik maakte ook nog een grapje.
Hij neemt het veel te serieus en we hadden niet alleen ruzie om dat, we hadden in meer opzichten dat het niet goed ging.
Toen ik in Egypte was moest mijn ex vriend (zogenaamd) de hele vakantie werken, dat zei hij pas toen ik aankwam! Toen ik terug in Nederland was had hij gewoon 3 weken vakantie! Hij heeft gewoon gelogen want hij had makkelijk vrij kunnen nemen. Hij zei dat de moeder van een vriend was overleden en dat hij voor hem moest invallen. Ik trok het later na en het bleek helemaal niet waar te zijn.
Hij loog alles bij elkaar, en ik moet zeggen hij kan erg goed liegen. dat maakte het zo lastig.
Ik heb dit nog niet eerder op het forum vertelt. Omdat ik zogenaamd ‘‘blind’’ was en de negatiefe dingen over hem niet wou horen. Maar na die ruzie op de chat met hem viel bij mij de druppel. De aap kwam uit de mouw.