'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ja ik heb nu al een jaar en 3 maanden een relatie met een egyptenaar. Was er voor stage, en nu elke keer in de vakantie proberen naar hem toe te gaan. Nogsteeds bezig met proberen een visum voor hem te krijgen. Heeft iemand nog tips daarvoor?
Stiekem hoop ik nogteeds dat er genoeg mensen om me geven hier in Nederland, zodat ze naar All You Need is Love schrijven :wink: maar te zorgen dat hij hier een keer komt!
ik heb al veel dingen gelezen en in het half jaar dat ik er gewerkt heb heb ik ontzettend veel dingen gezien.
Als meissie van (nu) 20 heb ik al behoorlijk wat van zijn cultuur gezien en meegemaakt. O.A. nare dingen.

Hoi Omipomi, nou idd wat een afknapper. Zit al die jaren achter me aan en dan eindigd het zo. Zegt dus allemaal niets. Nou ben ik niet de makkelijkste had ik al gezegd, maar ik lieg tenminste niet. Hij beweert nu wel anders. Stuurde een sms met: i find it strange u always said you loved and dreamed abt me, so u lied as well! Bcz if u do u will not leave me! im all sad and broken! I dont love you now! Nou kan echt merken dat hij all sad and broken is, NOT! Zie hem on en offline gaan, maar praten ho maar, bellen ho maar en excuses ho maar. Ja nog wel op de chat (na de sms): are you here my wife? I miss you. Nou als ik online ben praat ie niet, dus zal wel. Hoeft voor mij ook niet meer. Ben genezen :slight_smile:
Heb daadwerkelijk een keer over hem gedroomd, maar niet zoals hij dat schrijft en ja zei ook love you (in het engels toch wat makkelijker gezegd). Gelukkig inderdaad dat ik er nu achter kom. Zou eigenlijk pas (:)) in september gaan, maar gelijk de koe maar bij de horens gevat…
Ik kan hem niet meer geloven en dat is een hele slechte basis voor een goeie relatie. Hij zei laatst ook ik doe wat ik wil, ja dat was wel duidelijk. Moet hij ook vooral blijven doen! Wens hem succes en zijn slachtoffers sterkte. Misschien moet ik hem op die site zetten?!
Ik negeer hem nu in ieder geval, gaat het vanzelf wel over.

oh hij zegt nu wat online, of ik met iemand anders zit te chatten, ja voor hem een vraag voor mij een weet. Zo lekker de rollen omgedraaid!

Door dit zal ik niet meer zo vaak schrijven, zijn jullie van die lange stukken tekst af haha :slight_smile:

Nou Omipomi, heel veel geluk toegewenst in ieder geval. Een hele fijne dag daar met trouwen en later hier in Nederland!

En voor de overige dames veel geluk met jullie relatie en seintjes niet negeren! Hoe graag ik het zelf ook anders had gezien, door deze seintjes niet te negeren, verexcuseren of vergeten of wat dan ook… laat je geen kostbare tijd (voor mij dan :)) verloren gaan. Ik ga het maar weer wat dichter bij huis zoeken, kan ik ook gewoon lekker mijn hakken dragen en alles hahah.

Groetjes, have fun!

Mann wel kut hoor, ik moet er echt niet aan denken. Ik zou echt gebroken zijn.:frowning: geen smsjes, geen ringetjes overdag om te laten weten dat hij aan me denkt, niet meer elke avond op skype… pff van 1 dag zonder hem te zien op skype word ik al gek! de ene keer vraag ik hem hoelaa thij online kan zijn en de andere keer ik hem. Het meest lastige op dit moment is dat we neit weten wanneer we elkaar weer zien. ik hoop dat ik binnekort daar naartoe kan gana om 2 maanden te werken., daarna verder met mijn studie (aangezien ik die van mijzelf af moet maken). Hoe graag ik ook bij hem wil zijn.
Het is wel erg lastig, altijd blijven praten, zijn manier van denken snappen, en hij mijn manier vn denken snappen. Vooral de eerste maand dat we hebben samen gewoond was erg heftig en kom je achter een hoop meer gewoontes.
Ik zie hier bijna niemand die schrijft over hoe de familie er over denkt. van jullie of van zijn kant. Mijn ouders respecteren het, maar accepteren het niet, vanwege het cultuurverschil (zeggen ze). Zijn moeder wilde me nieteens ontmoeten. Gelukkig de rest van de familie wel, maar het is wel erg lastig. Ook vanwege alle verhalen die je hoort word ik wel erg angstig, maar 1 groot voordeel voor mij en Nabil: ik heb er een half jaar gewerkt/gewoond, na de 10e dag heb ik hem ontmoet en sindsdien zo goed als onafscheidelijk. en dus na 3 maanden hebben we de andere 3 maanden samen in een appartementje gezeten in Hurghada. Maarja twijvel en angst zal denk ik nooit weg gaan, vooral vanwege de vele verhalen…
Het is erg lastig, maar niets is gegarandeerd en uiteindelijk gaat alles zoals het moet gaan.
Ik ben trouwens pas begonnen met een boek te schrijven over de relatie tussen mij en mijn vriend. Met de ups-downs en algemene informatie… En als ik (hopelijk met hem) veel jaar ouder ben en kinderen heb, zal da took in het boek staan. en ik hoop dat dit een verhaal wordt met een happy-end, want die zou er ook moeten zijn!!

Hoi Suusieme, jahoor gelukkig ook verhalen met een happy end. Ik ben geen makkelijke hoor, heb al te veel meegemaakt en erg wantrouwig. Daarvoor zit ik erbovenop als ik iets niet vertrouw of leuk vind en kan daar wat in blijven hangen, totdat ik duidelijkheid heb. Ahmed had zoiets we moeten maar snel bij elkaar zijn weer hier of daar dan komt het wel goed. Ja, vast?! Zo makkelijk ben ik dus niet. Als de relatie zo niet werkt, waarom dan wel als je bij elkaar bent. Nee, zo moet het ook kunnen en zo moet je elkaar ook kunnen vertrouwen en als dat niet kan, ja dan kan je er maar beter mee stoppen…want voor ons (voor mij in ieder geval) was er zo niets meer aan. Alleen gezeik en gezeur en discussies en niet horen wat je wil horen. Maar als je gevoel goed is en je geen argwaan krijgt, trek negatieve verhalen dan niet te veel aan. Wordt je alleen maar onzeker van en krijg je alleen maar gezeik…daardoor heb ik namelijk ook wel wat gezeur gehad hoor… Maar ja, ik weet het niet…soms komt de aap na jaren nog uit de mouw (zoals je zelf ook al schreef dacht ik).
Laat je niet gek maken, ga voor je gevoel en hou je verstand erbij :slight_smile:
Groetjes

aeeoee goed dat je er op tijd achter ben gekomen en dat je nu lekker verder kan met je leven want zo is het ook niets.
He suusiema welkom ik ben gehuwd met een egyptenaar en hij woont sinds 6 weken bij mij. Het gaat super goed idd merk ik wel de cultuurverschillen en de manier van het opvoeden van hem daar en van mij hier. Maar veel communiceren met elkaar helpt veel. Het is geven en nemen.
Zijn familie is geweldig en ik kan het goed me ze vinden het zijn topmensen en ze hebben mijn helemaal geaccepteerd. Ook mijn familie accepteerd het in het begin was het wel moeilijk en wennen maar nu iedereen staat er achter zo ook mijn vrienden. Ik ben daar heel erg blij mee maar ik ben zelf ook heel duidelijk geweest als je het niet accepteerd dan is het prima dat is niet mijn probleem.
Ik kan echt zeggen dat ik van geluk spreek ik heb een lieve man en lieve familie en vrienden.
Marmah ik hoop dat je je wat beter voelt afscheid nemen is klote maar ik heb jullie gezien en echt alles komt goed het is een goede vent.

Uiteraard laat hij me nu niet met rust en bestookt hij me met chatteksten. Erg moeilijk om niet te happen! Ben ik erg goed in. Help?!

Wat doe ik eigenlijk achter mijn pc! :slight_smile: Ben ook zo nieuwsgierig he, haha. Wacht eerlijk gezegd nog wel op excuses, erg he!

Ik kan het wel begrijpen hoor. Maarja alle mannen zijn lastig en al helemaal de egyptenaren. Wees sterk, hoe lastig het ook is. Je weet de waarheid en vergeet het niet.
Ja liefde overwint alles, maar dan moet het wel ware liefde zijn en geen tussendoortje(waaar het nu wel n beetje op lijkt)…:wink:
sterkte en succes!
ben net klaar met skypen met mn mannetje, hopelijk en met een beetje geluk kan ik weer snel bij hem zijn voor een paar maanden!!:wub:

zit toch weer te chatten :(… het vlees is zwak

hoelang heb je al een relatie met hem en hoe ken je hem?
wat zegt hij?
(je hebt me nu veel te nieuwschierig gemaakt)
wanneer was de laatste keer dat je hem heb gezien? en wanneer ga je hem weer zien?

ik zal je even privé sturen, de rest weet het nu wel :slight_smile:

ik weet de waarheid niet helaas, maar na het chatten nu definitief alles verwijderd (tel.nr./e-mail/berichtjes)! Dit zijn verschillen waar ik echt niet mee overweg kan. Hij wilde nadat ik de rollen helemaal had omgedraaid en hij ook boos zou zijn en excuses zou willen, nog zijn excuses niet aanbieden. Waarvoor voor iets wat hij niet met opzet heeft gedaan, etc. Ik dacht dit wordt niets via de chat. Ondanks dat hij niet geprobeerd had te bellen, heb ik hem geprobeerd nadat ik al via de chat had laten weten dat het niets meer zou worden… Hij nam niet aan, later telefoon uit. Dus einde oefening. Nu definitief. Ik ga me concontreren op andere dingen.

Ik geloof dat de hele wereld er mee bezig is. Hebben jullie zaterdag NRC het artikel over orfi in Hurghada gelezen?

Marmah

Nee vertel!!!

ik heb het NRC-artikel gelezen, als je orfi nrc intoetst bij google, kun je het ook lezen. Het gaat meer over de oudere dames die veel jongere lovers daar hebben, met vaak katastrophale nawerkingen. Dit speelt zich ook in Gambia af. Inderdaad weer een waarschuwing.

gr L.

Nou slecht bericht, niet voor mij want het doet me niks meer:

Ik heb mn egyptenaartje gedumpt. Ik was 21 augustus net terug van vakantie in spanje. Daar hadden we nog goed contact via de telefoon.
Thuis was ik met hem aan het chatten. En ik kreeg in een keer vette ruzie met hem, doordat ik volgens hem iets verkeerd zei. Ik wou iets met hem doen op sexueel gebied dat nederlandse vrouwen wel bij mannen in NL kunnen doen. Maar niet bij Egyptische mannen.
Ik zou de details maar besparen. En ik maakte maar een grapje, hij werdt kwaad en ging zomaar offline. Ik probeerde hem nog uit te leggen dat het een grapje is. En hij wou alleen maar naar zijn eigen woorden luisteren. Toen belde ik m op en hij drukte iedere keer zn tel uit en daarna nam hij op. Hij zei: Are you crazy? you are stupid. I m moslim and wat you say to me is terrible. i m very angry. I do everything for you, try to leave my family just it all for you.
Ik maakte dat geintje wat helemaal niet kwaad was bedoelt. Hij zei daarvoor hele domme dingen op de chat. Zoals dat ik moest afvallen vond ie mooier, dat moet je doen voordat ik kom zei hij, hij was grof over sex. Ik dacht bijmezelf hier kap ik mee, als hij zo doet stop ik deze relatie ala minuut.
De dag erop heb ik het met hem uitgemaakt. Hij accepteerde het niet en bleef maar smeken heel overdreven. heel lief zogenaamd, net alsof ik naar een toneelstuk zat te luisteren en hij stelde zich ongelooflijk aan. Ik ga dood als je me verlaat zei hij.
Toen heb ik express iets gezegt waar hij opaf knapte om van hem af te zijn, ik zei dat de reeincarnatie van een Egyptische farao zoek en jij bent dat niet.
Toen zei ie, You are Crazy, Motherfucker! Echt aso.

Een jongen met een mooi koppie, maar hij leek achteraf helemaal niet op Toetanchamon zowel qua innerlijk als uiterlijk niet. Toetanchamon ben ik helemaal weg van. En Toetanchamon was een heel ander soort jongen qua uiterlijk en karakter dan hem toen hij leefde(Toetanchamon was een hele mooie man). Ik heb me in het leven van die farao verdiept omdat ik vooral weg ben van het oude Egypte. En (achteraf) niet van die rottige moslim cultuur die het land flink heeft verpest door de eeuwen heen. De tijd van de farao’s was het echte egypte het egypte waar ik nog altijd van droom die helaas niet meer bestaat.

IK HEB INMIDDELS EEN HELE MOOIE HALF EGYPTISCHE JONGEN BIJ MIJ IN DE BUURT GEVONDEN IN GRONINGEN DIE IS NET EEN FARAO OM TE ZIEN(HEEFT NET ZO EEN HOOFDJE ALS TOETANCHAMON), NOG MOOIER DAN MIJN EGYPTISCHE EX EN VELE MALEN LIEVER.
HIJ IS CHRISTELIJK. ZIJN VADER OOK EN DIE KOMT UIT EGYPTE EN ZIJN MOEDER IS NEDERLANDS. EN HIJ HEEFT VEEL MEER MET HET OORSPRONKELIJKE EGYPTE VAN 3000 JAAR GELEDEN DAN HET HUIDIGE ISLAMITISCHE EGYPTE. HIJ WAS GEWOON EEN WONDER. OOK GEEN TOEVAL DAT IK DIE LATER TEGENKWAM HAHA :wink:

Misschien is juist die buitenkant niet zo belangrijk!!!
En waarom heeft de moslim cultuur hun land verpest. Ik denk juist dat het nu doordat er zoveel moslims van hun geloof vallen door het toerisme het land veel meer verpest wordt.
Juist omdat er zoveel “slechte” zijn worden de goede weggevaagd en krijgen die ook met heel veel moeite een visum of helemaal niet. En de slechte die gaan toch wel al is het illegaal.

Marmah

Sorry dat ik even een beetje fel reageer hoor. Maar heb net 19 prachtige dagen achter de rug met mijn vriend. Waar ik heel veel geleerd heb over de islam en het moslim zijn. Niet dat ik alles goedkeur of me in alles kan vinden hoor. Maar enig respect is misschien wel op zijn plaats. En ja… nu in ramadan tijd zo uitgebreid chatten over sex kan nu eenmaal niet, dat zal wel de reden zijn van zijn reactie. En als ik het zo hoor zat het ook aan jouw kant nog niet erg diep, maar hoop voor je dat je het geluk nu wel aan jouw zijde is. Je zoektocht naar een gelijkend beeld van toetanchamon gaat me wel erg ver.

Ik denk dat we allemaal weten dat het cultuurverschil enorm is. Ik heb het nu wederom ervaren ook in hele kleine dingen. Dus lange weg te gaan maar tot nu toe heb ik er dat graag voor over. En het zijn nu juist die dingen die ik op het ogenblik mis nu hij weer terug is.

Marmah

hier ben ik weer met mijn commentaar(haha)! of ervaring- ik reis dus al heeeeel lang naar egypte, 1 ding is duidelijk merkbaar sinds 2jaar, het moslimextremisme komt weer terug, katolieke egyptenaren worden er onderdrukt en krijgen veel minder kansen ook al zijn ze egyptisch?(leuk hee)- sommige worde zelfs verplicht hun geloof te veranderen - en al die verhalen hier met de mannen ja herkenbaarnn ik moest ook afslanken?? terwijl ik niet zo dik ben en zn vrouw echt een dikkerd is, heb hem toen geantwoord kijk naar u eigen vet lichaam- (stoute meid) ben ik , ja almaal ginder geleerd om mondig te zijn- x .