Nee joh, laat maar lekker hahah, maar dat hij er kwaad om wordt snap ik ook weer niet. Geloof dat Ahmed het wel zou aannemen en niet boos zou worden in ieder geval haha, maar of dat dan goed is…
ach dat zit gewoon in hun systeem, mannen zorgen voor het geld, vrouwen voor het huis etc… En iets aannemen van een vrouw als geld/waarde is heel moeilijk… jouw vriend is daar dus duidelijk wat gemakkelijker in…
ja idd, wat gewoon niet klopt met zijn traditionele afkomst als je het mij vraagt. maar ja hij krijgt vaak tips en denkt vast dat hier het geld op straat ligt dus ja wij kunnen het missen volgens hem…!!!
oh maar dat heb ik daar ook verteld, dat wij heel hard moeten werken voor ons geld en dat de prijzen hier ook beduidend hoger liggen dan in Egypte. En ik geloof de dames uit de sociale sector doen niet zo snel rare dingen met hun geld, zij kunnen sparen ![]()
ja heb ik ook verteld en ik kom ook uit de sociale sector (hoe toevallig?!), maar kan absoluut niet sparen
heb eerder een gat in mijn hand haha. Als ik het heb doe ik er dus ook helemaal niet moeilijk over, maar hij hoeft niet te denken dat ik altijd geld heb en zo rijk ben…moet ie toch echt verder zoeken (heb ik ook al een keer gezegd :))
Ik zit ook in de sociale sector, ben verpleegkundige, en kan echt niet sparen haha heb een vreselijk gat in mijn hand!
Mahmoud zou ook nooit iets van mij aannemen, daar zou hij zich vreselijk schuldig over voelen! De keren dat ik daar was heb ik wel geld achter gelaten, omdat hij alles betaald. Daar is die achteraf wel dankbaar voor maar voelt zich er niet prettig onder.
oh Suus, ook sociale secter haha! Nou, wij staan toch wel bekend om zorgzame types te zijn…zouden ze dat aanvoelen?! Zal vast wel… afijn Ahmed weet het niet eens meer dat ik- naast betalen helft van het appartement- hem geld heb gegeven. Zegt ook alweer genoeg.
Hoi allemaal,
heb net een interessante website toegestopt gekregen van een vriendin die in luxor-egypte woont
http://www.liarscheatsandbastards.com/
als je egypte aanklikt in de rechtse bovenhoek, krijg je voorlopig al de leugenaars-bedriegers van egypte, met al wat ze mispeuterd hebben.
er staan er nog niet veel op, die site is pas online !
Vlug kijken maar !
gr,
hapsetchut
Jeetje wat een verhalen allemaal, ik heb ook stiekem even bij Nederland gekeken, staat ert maar een op, maar die slaat ook wel echt de plank volledig mis. Gelukkig geenbekend verhaal getraceerd tussen de Egyptische verhalen.
Haha ik werk ook in de zorgsector ik heb geen gat in mijn hand maar echt sparen doe ik niet kan ook niet he met een buitenlandse partner hihi.
zorgzame typetjes he, daar vallen ze op ![]()
nou jah dan biegt ik het ook maar op dat ik verpleegkundige ben!!!
En zit weer is te wachten tot die online komt! ahahha eigenljk ook triest dat ik me zo aanpas aan zijn leventje!!! Gek zijn we! wat ze ook zeggen ze krijgen het toch voor elkaar of praten zo dat je geen nee kan zeggen althans ik ;)!!!
Ga nog is effe wat google over de islam… moet wel weten waar ik misschien ooit aan ga beginnnen! gisteren al een discussie gehad waar je niet vrolijk van word!!!
groetjes katje
Hallo,
ja die zorgzame typetjes, daar zaten die Nederlandse mannen toch ook op te wachten… ik herken het gevoel van je leven helemaal aanpassen aan dat van hun. Wachten of meneer misschien online komt, hopen dat een sms mijn mobieltje bereikt. Ik merk dat ik er niet vrolijker van word, en vraag me af hoe ik dit in gods naam zolang vol kan/ moet houden. Pff, heb het even helemaal gehad. Ondanks de vele liefdesverklaringen aan de telefoon en op msn. Ik ben bezig in het boek Fatwa te lezen, erg herkenbaar, maar zou geloof ik ook verplichte literatuur voor de dames op deze site moeten worden.
groetjes en een fijne week Laetitiana
ik heb dat ook een tijdje gedaan, me tijd aan hem aanpassen, zorgen dat ik thuis was om te skypen enso…dat doe ik nu niet meer, ik stuur hem een berichtje als ik online ben en dan komt hij 9 van de 10 keer binnen een half uur online. Nu hij weet dat ik niet 24/7 voor hem klaar sta doet hij veel meer moeite voor mij!!!
Pff nachtdiensten zitten er weer op…heftig einde met een (op een vervelende manier) overleden patient, dus kan ook nog niet slapen! Leuk hoor die zorg sector haha
Hallo Suusje,
ja dat is het hem ook, je staat tijdens je werk al steeds aan de “ellende” van mensen blot, en dan prive ook nog op je tenen lopen, ik merk het heel erg. heb vannacht ook niet bijzonder goed geslapen, het gaat richting volle maan, daar zal het ook wel mee te maken hebben. Een deel van mijn patienten heeft vanmorgen afgezegd, dus ook nog tijd om te denken , niet doen dus. Fijn dat jouw vriend zich nu moeite doet om zcih aan jou aan te passen.
welterusten en sweet dreams L.
werk je in de thuiszorg dat de patienten afzeggen?
Wat ik heel moeilijk vind aan de dingen die ik af en toe mee maak is dat ik het niet echt met M. kan delen, hij denkt vaak anders over dingen en ik vind het verdomd lastig om in het engels mijn gevoelens over dingen uit te leggen, terwijl ik normaal mijn mond nooit kan houden en veel te veel praat!
Nou ik ga lekker film kijken en hoop in slaap te vallen!
Laetitiana,
Ik vlieg as zondag! Naar Cairo. Laat maar weten over dat mobieltje!!
Oh… ik lees nu pas alle verhalen erna…hahaha!!! nou ja, kijk maar , als ik m mee moet nemen, geen probleem hoor!!
nou ik heb serieuze ‘huwelijksproblemen’ met Ahmed. Toen hij me had toegevoegd op facebook wat ik erg fijn vond, kwam ik er helaas achter dat hij er wel degelijk gebruik van had gemaakt terwijl hij had gezegd: i do not use or are not interested in it anymore. Had wat lieve woorden geuit naar een ander meisje, maar dat was zomaar en it was a mistake to add you again. Jahoor weer gedelete. Nou je begrijpt mijn reactie. Ben er helemaal klaar mee en voor hem is het volgens mij allemaal wel grappig (een geintje). Neemt mij in ieder geval niet serieus in wat ik hiervan vind en zegt: you are wrong. Ja natuurlijk, ben ik iedere keer als ik ergens iets van zeg. Bezness of niet, ik heb het wel gehad. Voor iemand die zogenaamd shy is, vind ik hem erg brutaal momenteel en weinig respectvol richting mij en mijn gevoelens. Heb gezegd dat hij me met rust moet laten. Leave me alone. Dus zover mijn besognes. Heb vanmiddag gespreskvaardigheden training, goh misschien leer ik daar nog iets…want ben nu voor weinig rede vatbaar merk ik of juist wel voor rede vatbaar…krijg het alleen niet?!
oh aeeoee!!!
Wat erg!!! Nou laat maar lekker varen die hap… En wees maar blij dat je daar nu achter bent…!!
Hoi Hoi allemaal. Het zit er weer op. Vanaf vandaag weer alleen aan het normale leven begonnen. Mijn huis heeft nog vele sporen van een geweldige tijd maar de energie om het op te ruimen ontbreekt nog even. Voordat hij kiwam alles spic en span en had daar alle energie voor. Nu even niet, nog een beetje nagenieten.
Afscheid gisteren erg zwaar voor allebei, maar blij dat we het hebben mjogen meemaken. Op de eerste dag van de ramadan na heb ik een super leuke vakantie gehad. De ramadan heb ik wat onderschat want het heeft zoveel meer voeten in de aarde als alleen niet eten en drinken.
Gelukkig was alles bespreekbaar en harde felle discussies kunnen voeren. Ook dat hoort er voor mij bij. Als je voor elkaar gaat moet je elkaar op alle fronten leren kennen zowel positief als negatief.
Ik ben er nu wel van overtuigd dat hij zeker niks slechts in hem heeft wat op bezness zou kunnen lijken. Ook met hem obver de besnijdenis gesproken en volgens hem gebeurt het nog steeds. Ik denk dat we hier inmiddels allemaal wel door hebben dat het cultuurverschil enorm is. Er zijn dingen die ik zeker niet accepteer maar hij doet dat niet omdat hij slechte dingen of zo wil, gewoon zo zijn ze opgevoed. Overleg is nieuw! Maar we gaan proberen een middenweg te vinden ik wat makkelijker en hij wat meer gaan plannen. Afgesproken dat we allebei weer hard gaan werken tot november dan ga ik weer naar Egypte toe. Kerst zit er niet in omdat hij dan hard zal moeten werken en geen vrij kan nemen. Februari zal het dan weer worden als hij naar hier komt. Alleen al de gedachte dat weer het hele papiercircus opnieuw begint maakt het niet zo leuk.
Daarna proberen we een plan te gaan maken dat hij naar hier kan komen voor lange tijd. Hij gaat eerst proberen zijn engels te perfectioneren en dan aan de NL taal te beginnen.
Nou in ieder geval ik kijk terug op een fijne tijd die ik voor geen goud had willen missen.
En veel vragen zijn nu benatwoord en dat is ook heel belangrijk. Ik raad iedereen aan spring niet direct in het diepe neem de tijd geniet maar leer vooral van elkaar.
Marmah