Hoi Camilla, leuk om te lezen! Heeft hij gevraagd of je niet wilt eten bij hem in de buurt of doe je dat uit jezelf? Vraag me af hoe dat gaat, want ik zou ook gewoon eten en drinken, maar is natuurlijk niet leuk als hij dat ziet idd.
Net nog ff zitten chatten, was een betere verbinding nu hij uit dat kleine dorp bij hem weg was, maar batterij nog steeds weak. Hij gaat vanavond al naar huis, maar komt pas morgen laat ergens aan (15 uur rijden). Hij is zijn familie en vrienden zat omdat er alleen maar problemen waren daar, zus had ruzie met man, moeder huilde omdat ze ziek was, een vriend en een famililid overleden, twee vrienden die ruzie hadden met elkaar om geld en een vriend die bezig was een tombe van een farao te vinden en als de politie hem pakt problemen, dus allemaal ellende. Nou leuke vakantie…, dus begrijp dat hij weer weg wil.
Oh en daarnet bedoelde ik uiteraard uberhaupt weinig contact… nou ja blijkbaar dus genoeg hahaha.
Camilla, mist jou mannetje zijn familie en vrienden daar nu niet extra met de ramadan of heeft ie het daar niet over?
Oh God! Ahmed is onderweg naar Cairo! Wat moet ie daar nou weer doen, nog geen reactie…als ie dat orfi ding maar niet gaat laten legaliseren! Spanning en senstatie haha
Ik doe het zelf voor mijn man om niet te eten waar hij bij is dat vind ik lullig. Als we in de stad zijn dan mag ik gewoon op terras zitten en alles doen maar ook dat doe ik niet vind ik ook niet zo gezellig om alleen te drinken en eten.
En goed met dit lekkere weer ga ik lekker op balkon zitten dus dat is prima en dan kan hij zijn programma zien.
Me man mist zeker zijn familie en vrienden maar hier zegt hij weinig over. Zoals al eerder stond beschreven zijn egyptenaren niet zo open over hun gevoel. Ik zie het aan hem als het wat minder gaat en vraagt altijd hoe het is maar hij zegt meestal Alles Goed hahaha. Hij weet dat ik er voor hem ben en als hij een knuffel wil dan kan hij het zeker krijgen ik ben ervoor hem dat weet hij nu alleen aan hem om daarover te praten maar goed dat doen ze niet in dat cultuur dus dat zal hij hier ook niet zo snel doen.
Een orfi is hier niet geldig na wat ik weet.
Mijn vriendin heeft deze week bijna haar orfi in Nederland laten registreren… Alleen miste er 1 stempel uit egypte, dus kon t niet, maar bij de gemeente wilden ze m echt wel aannemen als echt contract hoor!! Maar tis maar goed dat ze t niet heeft gedaan, we kwamen er achter dat de engelse vertaling totaal niet leek op de arabische tekst… Echt een liar-contract dus!!
Oohh joh wat vreemd maar inschrijven ze moet dan ook een m-46 invullen en dan wordt deze ingeleverd met het contract en nagekeken en na een aantal weken hoor je of het is ingeschreven of niet maar heeft ze dit ook gedaan dan???
Nee dus want het had nog een stempel uit egypte nodig. Dus dat wilde ze gaan halen daar, maar toen dus bleek dat die vertaling nergens op sloeg heeft ze besloten om t maar helemaal over te doen en dan meteen goed.
Dus we vliegen samen daarheen en gaan samen trouwen… Gezellig!! hahah!!
Oke gezellig maar met stempel is het nog steeds de vraag of het wordt goedgekeurd maar iig fijn dat ze er op tijd achter kwam. Echt goed controleren natuurlijk.
Leuk dus samen trouwen gezellig wanneer gaan jullie???
he omipomi, maar heeft je vriendin dan geen twijfels nu bleek dat dat contract andere tekst had dan het arabische? Ik hoop dat ze net hetzelfde als jij gaat doen met nederlandse wetgeving en alles, anders denk ik dat ze ‘een kat in de zak ‘koopt’’!
Hoi allemaal,
Ja meiden, minder leuk nu hoor! Morgen vliegt hij weer terug. Pfffffffffffff. Ik zal hem verschrikkelijk missen. Het is wel erg goed geweest dat hij hier was. We hebben veel van elkaar geleerd en weten allebei dat de cultuurverschillen erg groot zijn. Soms was ik boos maar ligt niet aan de persoon maar hij is gewoon zo anders opgevoed. Het zal een lange weg worden maar zou hem voor geen goud willen missen.
Ik kom na morgen bij jullie terug met een boel ervaringen. Ga van de laatste dag genieten ook al is het heel moeilijk in de ramadan. Ik wist niet dat het zoveel meer inhoudt als niet eten en drinken.
geniet van je laatste dag samen, ook al is het Ramadan. ben heel benieuwd naar je relaas. Mijn lief is nog steeds erg ziek, gelukkig geen mexicaanse griep, waar je toch aan gaat denken als je al zolang zo erg ziek bent.
Hallo ,
als je bij google legalisatie orfi intypt, kom je op de site van de Ned. ambassade in Cairo en daar staat op dat een orfi niet gelegaliseerd kan worden. Wat wel kan, is dat het document bij een advocaat in Egypte een ofiicielere status krijgt, maar dat betekent nog steeds niks voor de Nederlandse wet. Ik geloof dat die zin van Omipomi voor het juwelijkscontract, in het vervolg ook door alle expats " verplicht" op het Orfi moet komen, dubbele zekerheid, ook al telt een orfi officieel niet in Nederland. Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid, was toch een hele tijd de slogan in Nederland .
hier nog een kort berichtje. Ahmed heeft me zowaar na eindeloos ‘gezeur’ weer op facebook gezet Voor mij erg belangrijk. Maar of het hem nu om geld gaat en naar nederland komen voor een paspoort (wat hij volgens mij zelf graag wil?!) is mij nog niet duidelijk. Maar hij heeft weer een stap in de goede richting gezet wat mij betreft.
ben een weekje er efkes tussen uit geweest en heb nu de hele lijst reacties doorgeworsteld.
aeeoee,
wil je écht niet ongerust maken hoor, maar wat me wel tegen de borst stuit is de opmerking van ahmed, als je samen in hurghada gaat wonen. Dat hij zei dat jij ook moet werken en alles gaat moeten delen. Normaal volgens egyptische traditie, zorgt de man voor de vrouw, is het hij die voor alles moet zorgen en is het zeker niet aan hem om eisen te stellen op het vlak van het financiële. Dus laat je niet zomaar inpakken lieve meid, pas goed op je tellen.
Zo te lezen is hij erg traditioneel, dus op dit vlak moet hij dan ook maar zijn verantwoordelijkheid opnemen dan.
de clitoris wordt idd bij de vrouwen weggesneden. Of het nu nog gedaan wordt weet ik niet, ze zeggen van niet, maar op sommige plaatsen doen ze
het nog steeds in het geheim. Ik vind dit walgelijk. Het is dan ook niet te verwonderen dat al die arabische mannen zo gek zijn op europese vrouwen.
De egyptische vrouwen zijn gewoon frigide gemaakt, sex interesseert hun echt niet, alleen in een gezin stichten, plezier beleven aan een lekker potje vrijen kennen ze niet. De europese vrouwen kunnen tenminste genieten en spelen het spelletje mee. Sorry voor mijn woordgebruik, maar het is toch zo ? De egyptische vrouwen kunnen niet genieten. Is ook niet moeilijk als het belangrijkste stukje voor genot eruit gesneden is. Ze zijn ook vies van hun eigen lichaam, sexuele opvoeding zullen ze zeker niet gehad hebben, nog een groot taboe in die contreien, is grote zonde. Ook de manier van het uithuwelijken zegt al veel. Uit liefde trouwen ze zelden. Ze zijn verplicht om met iemand te trouwen die de familie aanduidt, meestal is het dan nog een lid van de familie zelf.
gr,
hapsetchut
p.s. ik ga van 10 september tot 1 oktober die kant op
ik heb een vraag, mijn vriend heeft zijn mobieltje verloren, jaahaaa, niet op ingaan wordt er al meteen door de negatievelingen gezegd. Ik heb hier een toestel voor hem liggen ,maar durf het niet per post naar Egypte op te sturen. Gaat er de komende week iemand naar Cairo? En zou bereid zijn het toestel voor hem mee te nemen?
hoi hapsetchut, kan hij geen eisen stellen op het financiële vlak?! Ik dacht al iets te weten over dat als ik werk het geld mag gebruiken naar eigen inzicht. Hij heeft overigens niet gezegd dat ik moet werken, maar mag als ik dat zou willen, maar dat we dan de kosten delen. Vind ik niet zo vreemd, maar als ik dan hoor dat een man alles moet betalen heb ik daar inderdaad mijn vraagtekens bij. Ik heb sowieso mijn vraagtekens bij hem en geld. Toen ik daar was vond ik dat hij niet alles hoefde te betalen en gaf hem wat geld (op tafel gelegd), zei toen hij kwam dat het zijn geld was. Laatst zei hij dat hij dat niet eens meer wist! are you serious? Nou maakt hij heel veel geintjes en misschien zat hij me weer te pesten, maar …ik heb daar echt grote vraagtekens bij.
Hoi L., waarom zou je de moeite nemen om een mobieltje daarheen te sturen? Daar hebben ze ook echt wel goedkope 2e hands mobieltjes ofzo. Lief bedoeld hoor (van jou), maar denk inderdaad dat je hier niet aan moet beginnen, want waar gaat dat stoppen?
Hallo aaeeooee
hij was ook boos, toen ik vanmorgen vertelde dat ik een mobieltje naar hem wilde sturen…WHY… I am a man… einde verhaal dus. Ik had alleen zoiets als het mobieltje hier ongebruuikt in de la ligt, kan ik het ook daar naartoe sturen. As simple as it is, maar dus niet , pfff