'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik heb een vraagje over de gerant verklaring… Moet ik die al in Nederland halen, of kan je dat ook nog bij de ammessade in Cairo halen en daar ondertekenen? Of kan ik het formulier hier halen Blanco laten en is het dan rechtsgeldig als ik het daar in het bijzijn van een beamte onderteken?

ik weet alleen dat je die garantverklaring/ uitnodigingsbrief bij de gemeente waar je woont moet afhalen. Kijk even op buitenlandse partner daar staat alles heel goed uitgelegd, wie weet kan een van de andere dames de al verder zijn in hun aanvraag je daarbij helpen. Succes.

deZe moet je idd afhalen bij je deelgemeente en daar ondertekenen zodat ze de handtekening kunnen legaliseren, dit is volgens mij niet mogelijk om te doen in Cairo. Je hebt wat basisgegevens nodig van je partner, maar je kunt het formulier ook mee naar huis nemen en later teruggaan naar de gemeente om je handtekening te laten legaliseren…

Okay… dan denk ik toch dat ik dat morgen ga doen… ik ben altijd zo lekker op tijd met dingen, want ik vertrek nl. zaterdag. Ik ga voor 2 maanden, en dan hoop ik wat meer duidelijkheid te hebben. Als het dan goed gaat, wil ik eigenlijk wel dat hij mee komt naar nederland, in ieder geval voor de winter. dus vandaar dat ik de papieren mee wil nemen… dan kunnen we dat dan regelen.

hallo meiden,

zo even een paar dagen niet op het forum geweest en wat een verhalen allemaal weer. Ik heb een poos overgedaan om alles bij te lezen. Dat besnijden vind ik maar niks hahah maar dat is volgens mij niet bij alle vrouwen.
Effe stomme vraag hoor mijn ventje zegt niet naar Nederland te mogen komen zonder dat die getrouwd is is dat echt zo of is dat weer is pure onzin! En mag hij zomaar hier heen komen of zit daar ook zo een verschrikkelijk romp slomp aan?

groetjes!!!

Hallo Katjes pure onzin, dat hij ongetrouwd niet naar Nederland mag komen. En Mandyla, helaas werkt het ook niet zo dat je als het je bevalt na die twee maanden je hem meteen mee kunt nemen naar nederland als je die uitnodgingsbrief hebt, daar meot je ook nog een aantakl andere dingen voor regelen, zie buitenlandse partner bij toeristenvisum/ visum.
Ik ben net uit mijn bed gebeld door een of andere Nederlandse gozer die hoge nood had… en ik maar denken dat het mijn vriendje was die online is, zou ook gekund hebben, die hebben nl hun ontbijt/ avondeten weer achter de kiezen.

gr L.

nee, dat realiseer ik me ook, maar als ik alles mee kan nemen, kunnen we naar Cairo om het aan te vragen, wellicht dat hij er dan voor de kerst kan zijn. Maar als ik eerst terug kom( 31 okt) en hij moet het alleen doen en dan ook nog met de post, denk ik dat het nog langer duurt. Ik denk nl. als je het samen aanvraagt dat ook enigzins positief is.

he maar Mandyla hoe zit dat dan bij jou? Wanneer heb jij je liefje ontmoet en alles? Of heb ik daar over heen gelezen…

Hoi Mandyla,

Als je ook voor hem garant moet staan, neem dan ook kopien mee van je laatste 3 salarisstroken. Zorg ervoor dat hij met het liefst meerdere bewijzen kan komen dat hij weer terugkeert, zoals bewijs eigen huis en een werkgeversverklaring. Dat zijn paspoort compleet en lang genoeg geldig is en hij een ziektekostenverzekering heeft ( die kun je vlakbij de ambassade van Cairo kopen, kost zo’n 450 pond ). Meer heb je niet nodig op het moment van aanvragen. Aangezien je mee wilt gaan kun je in persoon vertellen waarom je hem uitnodigt dus dan is een brief niet meer nodig. Gewoon proberen en ga er voor de zekerheid maar voor 95 % vanuit dat de aanvraag wordt afgewezen op vestigingsgevaar ( percentage ligt momenteel gewoon zo hoog, en als je er vanuit gaat kan het alleen maar meevallen :wink: ). Mocht het worden afgewezen ALTIJD in hoger beroep gaan ( hiervoor krijg je 4 weken! ) dan wordt het voor 90% alsnog goedgekeurd :wink:
En tja, zelfs voor een simpele vakantie doen ze heeeeel erg moeilijk! Maar uiteindelijk is de kans groot dat je het alsnog krijgt, maar duurt dan gewoon wat langer…

Hallo dames,

Zat met een slachtoffer van een zeer onaangename Egyptenaar te mailen. Hij is bij aankomst in Nederland na officieel huwelijk als een blad aan de boom omgeslagen. We weten inmiddels dat ze gelukkig niet allemaal zo zijn, maar wil jullie deze links toch niet onthouden! Twee filmpjes die echt zijn, dus geen verhalen maar iets tastbaars.

Sommige dingen zijn het onderzoeken niet waard. Voorkomen is beter dan genezen…

http://www.trouw.nl/achtergrond/Spec…al_hoeren.html

http://brabosh.com/category/egypte/

Groetjes

Sommige dingen zijn het onderzoeken niet waard. Voorkomen is beter dan genezen…

Oh dat was trouwens een quote van het slachtoffer

Hoe gaat het toch met Camilla en Marmah?! Dames lukt het allemaal met de ramadan enzo.? En Biancos… hoe is het met jou?

Ja dat vraag ik me ook wel af, vooral hoe het met Bianca, George en de kleine Jayson is en hoe het bevalt daar in Belgie??

He maar Skyeblue jouw liefje is nu toch hier? Ik zat nog ff terug te lezen en zie dat het een getrouwd exemplaar is :slight_smile: Hoe zit dat nu?

Ja hij is hier, al 2,5 week en de tijd vliegt om maar gelukkig hebben we nog 2,5 maand te gaan :smiley: Hij is idd. getrouwd met een egyptische maar staat op het punt van scheiden, beetje ingewikkeld allemaal omdat het familie is, daarom duurde het allemaal ook wat langer, het enige wat nu nog ophoudt is het feit dat hij haar geld moet betalen na de scheiding en hij ( we ) hebben op het moment geen cent te makken hihi, maar ik maak me geen zorgen :wink: Zijn familie is al op de hoogte gebracht dat hij gaat scheiden en ze weten ook dat wij samen zijn en blijven. Nu nog even sparen ( of hij moet het kunnen lenen van iemand ) en dan kunnen we die deur eindelijk sluiten :smiley:

Jemig wat een onderwerpen hier allemaal hahaha!!! Was wel even wat werk zeg om alles door te lezen er word veel geschreven zeg!

Ik ben zo nieuwsgierig hoe het met ankh is afgelopen… ze moet al wel terug zijn van vakantie! MarMah zit ook alweer in haar laatste dagen met haar mannetje volgens mij!
Skyeblue jij hebt nog wel even een tijd samen met je mannetje, maar wat een gedoe zeg met zijn (ex) vrouw, dat zal het wel niet makkelijker maken!
aeeoee hoor je nog wat van je vriend? Katjes jij had toch ook een vriend hier? Is dat al uit of heb je die nog? Trouwen maakt idd geen verschil om hier heen te komen, zo makkelijk gaat dat niet!

Hier gaat alles zijn gangetje, M. leeft momenteel vooral 's nachts door de ramadan, en na zijn werk 's avonds is die met vrienden dus we hebben niet heel veel contact alleen even kort bellen van 5 minuten, want ik heb geen zin om om half 4 's nachts nog naar de laptop te gaan om te skypen want rond die tijd smst die pas dat hij thuis is! Verder hebben we nog steeds geen officiele relatie ofso, omdat hij dat niet ziet zitten. Hij vindt dat als we dat wel hebben ik daar moet komen wonen en dat willen we beide (nog) niet. Daardoor heb ik in Nederland ook een jongen ontmoet waar ik mee ben wezen daten en wat erg gezellig was. Maar ik krijg M. niet uit mijn hoofd en wil hem ook helemaal niet uit mijn hoofd zetten dus weet niet zo goed wat ik moet doen. Aan de ene kant heb ik zoiets van een jongen in Nederland is veel makkelijker aan de andere kant wil ik er niet aan denken M. nooit meer te zien! Dus ga lekker mijn ticket boeken voor 8 oktober, dan kan niemand mij meer tegen houden! Ik vind het zo lastig omdat ik nog steeds niet weet of er wel een toekomst is tussen M. en mij en ik gewoon niet weet hoe die toekomst er dan uit zou zien.
Maar ja ik kan niet verliefd worden op iemand anders zolang M. nog in mijn hoofd zit :S
Ow wat is het toch lastig om gek te zijn op een egyptische jongen…:frowning:

Hoi Suus, ja Ahmed was gister ff on-line, maar dat werkte voor geen meter…was weer offline voor ik het wist en geen sms daarna ofzo. Ik voelde me niet lekker, nog steeds niet helemaal 100% en had dat via chat offline gemeld. Geen ene reactie daarop. Zei dat hij dat niet had gelezen toen hij online kwam (de ene keer kan hij dat wel lezen en dan weer niet?!). Niets meer gehoord en voor ik naar bed ging toch nog maar zelf een sms verstuurd en daar reageerde hij een uur later op met lieve sms-jes waaronder dat hij zelf twee sms-jes had gestuurd (6 uur daarvoor) en ik niet had gereageerd! (weer met zo’n uitroepteken). Ik had dus niks ontvangen, dus weet niet of hij dat nou verzint om mij ‘gerust’ te stellen of eerlijk is?).

Ik heb grote twijfels over zijn oprechtheid ook omdat die laatste twee sms-jes zo overdreven lief waren. Ik had echt zoiets van doe normaal man…ipv my lovely sweet wife, maar ja daar had ik zelf om gevraagd. U vraagt wij draaien…

Vandaag hem twee sms-jes gestuurd, als hij toch die chatberichtjes niet krijgt heeft dat weinig zin. Maar geen reactie…misschien dat hij nu ook meer 's-nachts leeft dan op de dag of hij zegt straks dat hij die sms-jes niet ontvangt…ja tuurlijk…

Oh nou ja ook toevallig…komt hij net online, maar ik stond offline vermeld zegt ie: love you. en weg was ie hahaha.

aeeoee hij denkt wel aan je vanaf zijn familie, en hij doet wel moeite, het is niet heel raar dat hij niet alle msn berichtjes ontvang hoor, dat hangt er net vanaf welke versie van msn hij op dat moment heeft! Als hij een veroudere versie gebruikt krijgt hij de offline berichten niet. Over het smsen weet ik het niet, ik ontvang altijd wel alle berichtjes en hij ook die van mij! Alleen als ik een lang berichtje stuur leest hij het niet altijd omdat hij zelf nauwelijks engels kan lezen en schrijven, dus moet hij vragen aan een vriend om het voor te lezen! Hij stuurt zelf ook altijd alleen maar i miss you of kiss of call me! Verder dan dat komt hij niet!

Wat zou jij doen als je in Nederland een jongen zou ontmoeten, zou je ahmed dan gaan vergeten? Of zou dat ook niet lukken?
Zit je trouwens ziek thuis of kan je vanaf je werk gewoon internetten?

Hoi Suus, ik denk dat ik Ahmed dan zou vergeten…tenminste nooit helemaal natuurlijk, maar ja ik ben al twee jaar vrijgezellig en niemand ontmoet. Had er ook een beetje genoeg van hoor mannen en dacht wat heb ik te verliezen…zoek Ahmed dan maar op hahaha :slight_smile:

Nou dacht bel hem even want als hij online is heeft hij misschien ergens een goeie verbinding. Kreeg hem inderdaad aan de lijn (zit ziek thuis ja overigens :)), maar was kort want na 3 min. hoorden we elkaar al niet meer. Stuurt nu wel een sms met dat hij morgen alweer naar huis gaat …snap er niets van, maar oké. Kan met een vriend meerijden en dat hij zijn familie en vrienden alweer zat is. Heeft hij uberhaupt contact mee gehad in mijn belevenis!

Nou ja, heb niet het idee trouwens dat hij is voorgesteld aan een Egyptische hhaha, of misschien was hij wel bij zijn vrouw? weet jij veel (ik dan :))

Hey meiden,
Wat een verhalen allemaal ik hoop dat jullie er uitkomen met de relatie/trouwen etc.
Hier alles goed ben wel ontzettend moe veel werken (vakantieperiode), met me man weg, dingen regelen, huishouden en noem maar op en ook me salaris die er doorheen vliegt ppfff.
Ik wist dat natuurlijk van tevoren en ik geniet ervan maar is ook vermoeiend hoor. Om eerlijk te zijn doe ik niet mee met de ramadan alleen ik eet 's avonds dan wel mee met me man maar verder eet en drink ik gewoon kan het nu even er niet bij hebben veelste druk dus ik moet eten en drinken. Maar dat geeft niet ik mag doen wat ik wil natuurlijk ik eet niet waar me man bij is dat vind ik dan wel vervelend maar verder gaat het prima. Me man vind het hier wel moeilijker het is later donker en het is toch anders dan in Egypte maar goed dat wist hij van tevoren.
Maandag dan inschrijven bij school en kan hij ned. lessen volgen heel leuk ook erg fijn voor hem dan heeft hij ook wat te doen. En hopen dat het restaurant snel klaar is en dan kan hij ook lekker gaan werken dan krijgt hij ook een ritme.
Iig hij doet het heel erg goed en heeft meer vrienden gemaakt in die korte tijd dat hij hier is dan ik hihi ben ook heel erg blij om.
Gr