'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Divewoman,

Het probleem is dat de meeste meisjes en vrouwen slechts internet consulteren als ze pas terug zijn van Egypte, en niet voordien.

Dan is het kwaad al geschied en hebben ze al hun hart verloren.
Zoals Lovers zegt, dat ze niet alleen naar jou kan komen, typisch…
Hier ga ik gewoon met vrienden naar een bar iets drinken. Punt uit.

He lovers,

Geen enkel probleem, dan kan ik eens zien wie hij is en wees gerus, ik ben niet negaief hoor. gewoon samen een kop koffie drinken. laat hem wat praten…
wel ZEER eigenaardig he… dat hij erbij wil zijn… verstaat hij nederlands?
vrijdag gaat niet - GROTE opening van Papas en we zijn uigenodigd…maar zaterdag of zondag geen enkel probleem… waar zit je egens in Hurghada???

He Biancos… ja ja daar heb je 100% gelijk in. de kristenen hier zijn TOTAAL anders. het ligt hem gewoon aan de opvoeding binnen gelijk welk geloof… En van mij mogen ze de koran hebben… ok, er zitten goede dingen in maar dat zit in ieder heilig boek en heeft niks te maken met geloof maar eerder met de waarden van een mens, de opvoeding enz… ik ben GEEN moslima maar toch voor 50% volg ik de koran. ik ben geen kristen maar voor 50% volg ik de bijbel, ik ben geen jood maar 50% volg ik dat heilig boek en zo kunnen we verder gaan…
en in feite als je er echt op verder kijkt… met uitzondirin van een paar die er tussen zitten, al de mannen daar zijn wel moslim en geloven O ZO in de koran en Alah… maar doen inbreuk op de koran elke dag dat ze met een europeese vouw zijn. Waar zit de logica???

idd, ze beweren een goede moslim te zijn doch passen de regels totaal niet toe !
Ze denken gewoon iedere keer dat Allah hen wel zal vergeven.
Ik denk niet dat liegen, bedriegen, afpersen en ga zo maar verder… in de Qur’an staan.

heuuuuuuu
Paulinekke…

oeps… no comment
en ik die dacht hard te zijn op de forum hier…
maar je slaat nagels met koppen…
ik lach me hier altijd rot tijden de ramadam…
zou in feite een heel jaar Ramaam moeten zijn…
veel minder verdriet, gebroken hartjes…
ze zien het hele jaar door op het strand, waar ze vrijwillig voor hebben gekozen om er te werken, blote borsten… en dan… gaan ze niet kijken en als ze toch wat hebben gezien… vlug gaan bidden…
een anecdote…

een collega moslim, tijdens de ramadam… ikke trek de deur open van het materiaal kot… het licht valt binnen en rook gaat buiten… hij zeg tegen mij in gebroken engels:
vlug vlug, sluit de deur… en in arabisch terwijl hij een vinger naar Boven wijs… Alah… shouf.
vertaling: anders zie Alah mij…
hij was dus aan het roken…
stel je voor hoe hypoctiet dat is… Ik heb de deur gesloten en al lachende weggelopen… ik lag gewoon plat van het lachen…

UIt me hoofd gezegd…is 90 % daar moslim.
Dus ruim meerdere gedeelte van de bevolking.
Ik ben het met je eens divewomen.Dat je opvoeding je maakt wie je bent.Mijn vriendje en ik hebben dan wel zelfde geloof,maar toch is het een andere cultuur.Wat aanpassingen vraagt van beide kanten
Maar divewomen…Jij woont en werkt dus in hrg?Als ik goed begrijp?

jep, reeds 4 jaar…
mijn man en ik zijn beide duikinstruteurs en werken in Hurghada…
Maar we hebben het gehad hier, we kijken uit om terug te gaan naar de caribbean…

Ik zat net idd terug te lezen…En begrijp heel goed dat het mega irri is om als toerist te worden beschouwd,iedere keer aangesproken te worden.Winkels lettelijk worden ingetrokken.
Ik merk zelf al zoveel verschil,of ik alleen,of met me vriendje loop.
Je zou toch denken als je daar 4 jaar dat ze het ondertussen wel door hebben.Maar nee alles draaid daar om verkopen…en geld verdienen

als het dat alleen was… er is nog zo veel meer als je echt hier leeft als europeaan…
en ik ben nog getrouwd en heb een Belg als man en een 15 jarige dochter…
de laatste tijd durven we niet eens meer wat mooi zomers gekleed en deftig op de straat lopen… we mijden de hoofdstraat… mijn man kan, als hij wil, elke keer opnieuw “er op kloppen”
ze zijn aggresief aan het worden en hij wordt hier “üitgescheten” met woorden als “fuck you man” als hij als man/echtegenoot zijn vrouw en kind wilt beschermen. Egypte is zo veranderd de laatste 2 jaar, je kan het haast niet geloven maar het is zo. huizen staan hier leeg omdat ze veel te veel vragen. de prijzen zijn op 2 jaar tijd verdubbeld. en ze bouwen hier nog verder… vele gemengde koppels vallen uit elkaar omdat er nu geld te kort is… corruptie gaat de lucht in en de criminaliteit ook. ah… ik zou er een boek kunnen over schrijven… Mijn leven van 4 jaar in Hurghada als niet moslima en getrouwde vrouw met european man.
de kinderen zijn er de dupe van, die lopen nu verloren in de straat, voelen zich nergens thuis.
de meeste van die kinderen zijn nog echt europees maar sommige zijn gemengd. beide met egypische vader… ah, man… het is om bij te wenen als je de verhalen hoort… daarom hebben we ook besloten hier weg te gaan. we wonen hier prachtig, goedkoop en verdienen nog redelijk mar het weegt niet meer op met wat we dagelijks e verduren krijgen. ik moet ook aan onze dochter denken. nee, wij zijn weg en zodra we kunnen doen we het. doei Egypte en vaarwel.

ja ik heb ook een vriend in egypte en hij wil graag hier in nederland zijn bij mij en zijn vrienden maar het gaat echt moeilijk hoe heb jij je vriend hier heen gehaald als ik vragen mag

gr anthoinette

Hallo allemaal,

Ben net terug uit Hurghada waar ik m’n vriend ben gaan opzoeken die ik in februari in El Gouna heb ontmoet.
Hij had een studio voorzien (hij heeft alles betaald) en voor m’n aankomst had hij een prachtig bloemstuk voorzien en de koelkast vol met lekkers gevuld.
Gedurende m’n verblijf heb ik hem wel enkele keren op een drankje of etentje getrakteerd, maar voor de rest heeft hij alles betaald. Blijkbaar zitten er dus nog een paar witte raven tussen…
Toch hebben we besloten het hierbij te laten. Het was fijn, maar het langer aanhouden zou het enkel moeilijker maken. We hebben heel veel gepraat en vastgesteld dat we geen toekomst samen hebben. Een relatie is al niet makkelijk, maar als je dan nog met een cultuur-, geloof-, taalverschil en nog veel meer zit, dan maakt dit het allemaal nog eens moeilijker en breekbaarder. Dan maar de korte pijn. 'k Zal hem zeker missen en hij zal altijd een plaatsje in m’n hart hebben, maar ik ben er zeker van dat we de juiste beslissing genomen hebben.

Groetjes

Hello Biancos !
Hopelijk heb je het daar goedgesteld. Alles ok met jouw vriend ?
Liefs

ik ken een lieve egyptenaar we hebben pas een week maar we kennen elkaar al ruim een jaar maar hij wil naar nederlad maar hoe help ik hem ik ben een student met weinig geld maar wil hem dolgraag helpen zijn er mensen die mij kunnen helpen pls help

gr anthoinette

Hallo allemaal,
Was nog geen dag thuis en bij belde mij al. Had niet gedacht dat ik hem na dat weekje nog zou spreken! Nu drie weken verder spreken we elkaar bijna elke dag! Merk dat ik het echt heel erg lastig vind, vooral de oprechtheid vind ik zooooo moeilijk! Zegt dat hij het met zijn moeder over mij gehad heeft en dat hij graag zou willen dat ik haar ontmoet etc etc! Mijn gevoel zegt dat het wel echt is wat hij zegt (al die lieve dingen) maar mijn verstand zegt waar begin je aan! Zometeen helemaal verliefd en dan…
Zou hier graag met iemand over hebben die met hetzelfde zit!!!

Heey kali…

Wat lees ik nu…
Dat had ik niet verwacht.Maar als jullie er beide achterstaan,zou het voor jullie de juiste beslissing zijn
Met mij en me vriendje gaat het goed,heb me volgende reis alweer geboekt:-)
Ik mis hem ontzettend.

groetjes

Hi Biancos !

Fijn te horen dat het je goed gaat en dat alles ok is met je vriend.
Wanneer

Oeps blijkbaar iets te vlug willen gaan.

Wanneer ga je terug naar daar ?

Veel liefs

Heey heey…

Ik ga september pas terug…Maar wil het liefst nog wel eerder terug,maarja heb geen geldboompje in me tuin.

lfs

Was ook zo gepland om in september terug te gaan, maar ja het mag niet wezen.
Zo’n geldboompje zou inderdaad van pas komen !
'k Wens je in ieder geval veel geluk en succes.

Hi Ikke :slight_smile:
Wat leuk voor je zeg!..Doe wat je zelf denkt dat goed voor je is en luister
niet teveel naar de mening van anderen…Jij bent met hem geweest en de anderen niet!
Als je dr over wil kletsen moet je me maar ff je mail sturen …:slight_smile:
Greetz

Hi Ikke,

allemaal zo herkenbaar !
Dezelfde woorden, zijn familie die je wil ontmoeten…
Kijk ook eens op “Scam Alert warning” egyptsearching.
Dan zal je het wel herkennen.
Toch veel geluk toegewenst.

Hoi Paulinekke,

Ik krijg die site die jij opschrijft niet voor elkaar, kom er niet jammer genoeg niet op! Ben wel blij dat ik ook wat verhalen hier gelezen heb! Een gewaarschuwd mens telt voor 2!!
Thanx