'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Het waren echt jonge egyptische meiden die daar lagen. En nee ik vindt het niet raar om in bikini op het strand te liggen.
Ik ga idd bijna naar egypte en heb geen idee hoe het gaat verlopen. Hij werkt trouwens niet in een hotel. hij is een gids in luxor.

Dat is goed! Het is idd niet raar om in bikini te liggen op het strand. Blij te lezen dat je er zo over denkt. Als gids in luxor, dat was voor TEZ-tours niet?
Geniet van uw vakantie!

Bedankt!!
Ja hij werkt idd voor TEZ tour

Deden jullie dat ook als jullie een nederlands of Belgisch vriendje hadden over de bijbel praten? Over hoe je gekleed moet gaan, met wie je wel en niet mag praten. Dat je toestemming moet hebben van je man als je iemand een hand wil geven.

Ik wil even op het bovenste reageren ik vind het idd wel goed en normaal als je een vriend/man heb om te praten over het geloof. Veel van mijn vrienden geloven en daar praten we over is dat zo slecht ik vind het juist heel goed en elke geloof ik van harte welkom.
Ik mag met iedereen praten hoor alleen mij man behoed me voor de mannen die meer willen prima toch al zijn vrienden ken ik maar als er onbekenden zijn wil me man bekijken of het een goede of slechte man is. Ik ben naar mijn man toe gegaan met 3 mannelijke vrienden en dat is allemaal prima was echt een super vakantie.
Mijn moeder is al 14 jaar gelukkig getrouwd met een buitenlander en heeft zich ook verdiept in zijn geloof ze vind het interessant en dat is toch heel mooi. Het is geven en nemen ik doe dingen voor hem en hij voor mij en als ik op het strand wil liggen dan is het prima als ik naar de kroeg ga is het prima WHY NOT. Het is niet dat alles niet meer mag hoor.

groetjes

Hallo Camila,

Idd u hebt gelijk dat het goed is om binnen een relatie over het geloof te praten! Maar het geloof is tussen u en Hem ( God, Allah). Tof dat u ma zich heeft verdiept in het geloof van haar man! Heeft hij zich ook verdiept in het geloof van uw ma? Nu ik kan u veel verhalen vertellen over meisjes, dames die alles in hun thuisfront achter laten, hond, huis verkopen, zelfs kinderen en man achter laten. Om naar hun Egyptische vriend/man te komen die ze hebben leren kennen op vakantie. Jammer veel van hen vertrekken na een jaar zelfs sommige na een maand terug van waar ze kwamen. Met veel verdriet en moeten terug opnieuw beginnen. Dit is wat sommige op deze site jullie willen duidelijk maken. Doe jullie ogen open… Ook veel moslimas hebben ook problemen met hun mannen. Maar deze dames zijn zo groot gebracht ze kennen niets anders, wij kennen een andere wereld.

Groeten

Morenatje je heb helemaal gelijk het is ook erg moelijk om een relatie te beginnen met iemand die gelooft, maar we praten hier erg veel en open over. Ik wil ook zeker niet daar gaan wonen misschien wel over een aantal jaren, maar zeker nu niet. Ik zal erg ongelukkig daar worden, omdat het daar heel anders aan toe gaat daarom wil ik hem hier hebben. Mijn stiefvader heeft zich niet verdiept in mijn moeders geloof omdat ze dat nooit had hij heeft gelukkig haar ook nooit gedwongen. Mijn moeder gaat nu af en toe naar de kerk en ze vind het leuk.
En je moet idd goed kijken wat je doet en of het goed zit en dat is best moeilijk.
En zoiezo ik vind dat welke relatie je ook heb en met wie uit welk land je weet het natuurlijk nooit hoe het gaat lopen het kan goed en fout gaan.

groetjes

100 % akkoord morenatje !
ze zijn zo geslepen met hun woorden en trukjes dat het niet meer normaal is.

Je hebt overal ter wereld goede en slechte boys rondlopen…

Hallo Janet

Het gaat hem niet over slecht en goed!! :hihi:

Gaat het dan alleen om slecht?

Janet,

toch een beetje realist zijn hƩ.
Egypte is ƩƩn van de landen waar er superhard bezzness gedaan wordt.
Daar kan je niet van tussen.

Ja dat heb ik gelezen…ik zie ook inderdaad dat er veel slechte aflopen zijn…
Ik ben zelf een nuchter persoon en laat me niet leiden door ā€œin loveā€ zijn…
Hij weet dat ook en dat heb ik hem dus al meteen duidelijk gemaakt…
Er zit een risico aan zoals ik op dit forum lees…Op zich is al die info over de realiteit
best ok hoor…maar vergeet niet dat iedereen over 1 kam gescheerd mag worden…

xxx

dat is zeker waar.
Ik was ook vreselijk ā€œin loveā€ maar ben vlug ontnuchterd.
Toch zijn er zulke zottinnen die erin lopen met uiteraard zeer slechte afloop.

Hallo,

Idd zoals Paulinneke zegt een beetje realist blijven.
Het gaat hem niet om goed of slecht! En zeker niet alleen over slecht, integendeel. Vele van hen zijn schatten van mensen. Ze hebben hun karakter, zoals iedereen.
Vele van de vrouwen die op vakantie komen kennen niet het echte Egyptische leven. Lees commentaar divewoman.

groeten

Beste mensen, hier Divewoman… met het laatste nieuws…
Er zijn in de woestijn tussen Hughada en Makadi, 2 jonge vrouwen dood aangetroffen na hun breuk met Egyptische mannen. 1 Russische en 1 Europeaanse.
Nog een andere, een franse dame en tevens een kennis van mijn man, heeft doodsbedreigingen ontvangend van haar ex vriend die trouwens wel getrouwd is met een duitse die leeft in Alexandria en is nu onder bescherming, al lig ik niet wakker van die bescherming. PS, ze wist niks van die vrouw en zijn vrouw weet niks van haar en de vele andere vriendinnen die hij er op nahoud hier in Hurghada.
Zo zie je maar…. Dat zal je nergens lezen en komt ook niet in het nieuws… wordt ook niet rondverteld… dat komen enkel insiders pas te weten als je hier echt woont…
Ik wou het jullie toch even vertellen.

[quote=ā€œLovers, post:183, topic:28785ā€]

Het waren echt jonge egyptische meiden die daar lagen…

Even klein woordje op die bikini meisjes…
Klop wel ja, er zijn inderdaad Egyptische meiden die in bikini en zelfs zeer gewaagde badpakken liggen te zonnen op de stranden. Maar welke stranden? Van het hotel? Dan zijn het meestal vrijgevochten vrouwen zoals ons en wees gerust, die worden ook niet aanvaard in hun eigen cultuur, laat staan dat die zullen trouwen en moslima zijn. Vergeet niet dat er ook Orthodoxe Egyptenaren zijn. Die zijn TOTAAL anders. De rest is kompleet gekleed als ze op het strand zijn of zwemmen. Zonnen kun je dat niet meer noemen.
Deze die je dan ziet op de openbare stranden van publieke gelegenheden, tja, voorzicht daarbij, die zijn inderdaad meestal zelfs in aanwezigheid van knappe, stoere jonge en aantrekkelijke Egyptenaren… maar… kijk verder en je ziet waarom… dit zijn geen normale koppels of werkende mensen zoals wij. Die rijden met dikke BMW en staan met een fles Bakardi voor hun neus. Moet ik nog meer zeggen? Anders ga maar eens in gelijk welke kruidenshop en vraag ā€œMoemken Hashish?ā€ā€¦
Woordje over de goede mannen… Ja er zijn er maar die huwen hun eigen volk en respecteren alles in hun cultuur en dat zijn ook mijn vrienden en goede, echte vrienden.
De vrouwen op verlof zien deze mannen niet want die werken en na het werk gaan die naar huis of naar familie. Je ziet enkel de vrijgezellen die ervan willen genieten van al dat schoon, ā€œongelovigā€ volk.
Het zal er niet op verbeteren nu… het leven is hier met 20 tot 30% duurder geworden maar de lonen zijn niet aangepast dus… de jacht is open op al wat niet Egyptisch is, jammer om dat te zeggen maar het is de harde waarheid. Zelfs op mij maken ze jacht en ik woon hier nu al lang.

Wel, dit moet zo vlug mogelijk gepubliceerd worden over gans de wereld.
Want de meeste vrouwen die voor de eerste maal naar egypte gaan, weten niets af van de toestanden die zich voordoen, qua aanklamping, snel verliefd worden, mooie woorden, charmes enz
Ikzelf wist dit ook niet en tuimelde er met open ogen in.
Gelukkig ben ik er, ƩƩnmaal thuis, snel genoeg uitgestapt (na 6 weken dagelijks mailen, sms, telefoneren…)

Dag Paulinekke,

dat zal niet gebeuren daar de poliitie en politiek hier anders zijn dan in europa.
maar kom, we kunnen ons best doen op deze forum en die meisjes en vrouwen genoeg info geven om, als ze op verlof komen, hun te beschermen. ik kan het begrijpen hoor, ze zijn de beste in charmeren. de eerste 6 maand hier kon ik het ook niet geloven tot ik wakker werd en andere zag. ik heb nooit een relatie gehad met een egyptenaar, ik ben getrouwd met een belg al 15 jaar. ben benieuwd naar het vervol na het verlof van lovers… jammer dat ik haar hier niet even kan onmoeten en een kop koffie kan drinken met haar. ik zou haar kunnen laten zien hoe het er hier echt aan toe gaan. Op 1 avond heeft ze genoeg gezien, je moet juist weten waar je naartoe moet aan. maar we lezen het wel hoop ik… misschien leest ze de forum ook wanneer ze in Egypte is. In dat geval…

LOVERS, ALS JE NOOD HEBT AAN IETS, BEL ME…010 856 7373 vanuit europa: 0020108567373

hi divewoman,

Ik kan je wel ontmoeten en zou dit ook echt wel willen, maar hij laat mij niet alleen gaan. Heb het net ook even gevraagd en hij gaat dan mee zegt ie. en ik weet niet of jij daar op zit te wachten?

Hoi hoi allemaal…

Ben net 1 dagje terug vanuit egypte…
En had heel wat bij te lezen hier.
Morenatje…het was mijn vriendje die een appartement aan het strand had gehuurd.Maar hij is christen en geen moslim.
Denk dat dit ook wel verschil maakt.
Maar meiden er zijn overal mannen,niet alleen in egypte.Die op andere dingen uit zijn als liefde.