Weet niet of ze moslim moest worden om met hem te trouwen, maar je kan er niet zomaar voor kiezen.
Ik geloof ook zeker dat er mannen zijn die het goed bedoelen en dat er ook mannen zijn die het minder goed bedoelen. Als je heel dit onderwerp leest, dan dacht ik in het begin ook dat ik de mijne wel kon vertrouwen, maar dat is dus niet zo. Ik was vanaf het begin al achterdochtig, maar dat was meer omdat ik hier zit en hij daar. Als je dan regelmatig elkaar spreekt, dan ga je vanzelf denken, hij meent het echt. En dat dacht ik ook, maar na 8 maanden weet ik toch zeker dat hij dat niet is. Wil hier eigenlijk mee zeggen, ook al hou je je ogen open en denk je hij vraagt niet om geld en neemt je mee naar zijn familie, ook dan weet je nog niets zeker.
wanneer vetrek je? kom je naar Hurghada? dan kunnen we misschien ergens samen een koffie drinken en wat bij kletsen persoonlijk. altijd leuk om mensen te leren kennenā¦
als je naar Hurghaa komt, bel me maar⦠010 856 7373 gsm van hier⦠anders moet je er 0020 voor zetten en de 0 laten vallenā¦
ik ga 10 juni voor 8 dagen. Denk alleen niet dat hij mij met iemand anders laat afspreken en ik heb ook geen zin in gedonder daar (vreemd land, ken niemand).
tja, zo zie je maar hoe je zonder het je weet, in hun macht bent. zou je dat ook doen/niet doen mocht je een jongen hebben van je eigen land?
stel je voor, gewoon een vriendin, collega of wat dan ook, vrouwelijk dan nog, nodigt je uit voor koffie en dan je antwoordt er opā¦
voor mij hoeft het niet hoor⦠ik wou je gewoon wat steun geven en je moed geven want de beslissing die je nu neemt om met hem te breken in de juiste⦠alleen vind ik het jammer dat je daar je 8 dagen vakantie aan zult spenderen. zowaar onzichtbaar opgesloten⦠gedonder? hier voor tourist??? ah, ze zijn als de dood voor de tourist policeā¦
in ieder gaval, mocht je nood en zin hebben om er eens tussenuit te willen als je hier bent, je hebt mijn nummerā¦
nee dan zou ik hem allang een schop onder zijn kont hebben gegevenā¦
Ik weet dat ze daar bang zijn voor de touristpolice, maar toch zit ik in een land waar hij de regels kent en ik niet. Ondanks alles vind ik hem nog leuk, in nl zou ik aan zo iemand echt geen aandacht meer geven, dus het zal ook wel iets met spanning te maken hebben.
Maar ik houdt het wel in mijn gedachten en alvast bedankt.
ja Camilla, ik zie inderdaad Hurghada. maar dat is nu ook weer een vakantie oord waar veel toeristen komen en veel vrouwen verliefd worden⦠ik woon hier en kan zeggen dat hier tot 99% verkeert aflooptā¦
Ja, ze zien inderdaad bloot op het strand maar dat zie je in Groede ook en aan de Belgische kus. Het is hoe zij daar mee omgaan⦠het is hun mentaliteit, hun onwetendheid. De grote taboe, zoals 100 geleden bij ons. Enig verschil, wij zijn er op vooruit gegaan, zij willen/mogen niet.
Ze zien bloot bij een Europese en ze denken aan sex. Lopen constant hun kruis te knijpen als ze alleen zijn. En niet alleen in Hurghadaā¦
Weet je waarom een moslim vrouw geen handdruk mag geven aan een man volgens de koran? Waarom ze haar knieĆ«n moet bedekken en schouders? Waarom ze niet in de ogen van een andere man mag kijken? En dat zijn nog de eenvoudigste regelsā¦
tja, ik woont in hun land. Ken hun cultuur en ken de koran. Niet volledig maar toch een groot stuk. Kijk anders maar eens naar de serie: āDe weg naar Mekkaā
Bij jou ligt het anders. hij komt naar BelgiĆ«ā¦
maar zal hij zijn familie niet gaan missen? en de kinderen die jullie willen? een Belg wordt geboren zonder geloof. een Egyptenaar die moslim ouders heeft wordt geboren als moslim⦠het kind is dus moslim en kan nooit anders zijn. je kan je tot moslim bekeren maar niet andersomā¦
wat als je kind daar vragen over stelt? In zijn /haar tijd verliefd wordt op een andere Belg die katholiek is?
ik kan best inkomen dat het misschien wel lukt voor jou en hem maar wat met de volgende generaties??? de school? de toekomst van dat kind?
ik zit in de omgekeerde volgorde en ik kan je boeken schrijven en ik ben NIET alleen. allemaal hetzelfde verhaal met onze niet moslim kinderen⦠zelf met die van gemengde huwelijken.
Het is een complete andere cultuur, wij vrouwen zijn niet geboren in die cultuur en vroeg of laat barst de kruik tenzij je plooit en bent zoals onze moeders 100 jaar geleden. je bent je volle vrijheid, waarvoor Europese vrouwen zo gevochten hebben, kwijtā¦
je zou eens moeten horen wat de Europese en gemengde jeugd hier in Hurghada denkt van āhunā vader, zijn cultuur en hoe zij, die meiden, moeten leven⦠daar sta je als ouder van te kijken met een mond vol tanden⦠dat zien en horen toeristen niet. dat is enkel door de lokalen zoals wij te zien en te horen en dan nog⦠bij mij komen ze hun beklag doe die kinderen. tussen de 14 en 16 jaar, allemaal meisjes⦠ze weten dat ik er ben voor hun en dat ze open kunnen praten, wat ze thuis niet kunnen door de moslim en hun vader. Ze zijn geen Egyptenaar en geen buitenland, ze voelen zich nergens THUIS. Ze willen zelf geen Egyptische vriend maar vinden dan ook geen Europeaan als vriend omat ze uit een moslim gezin zijn, vader wil niet dat zijn dochter met een niet moslim huwt⦠en daar gaan weā¦
maar dat beseffen de verliefde en/of getrouwde stellen nu niet⦠dat is nog minstens 14 jaar verderā¦
en dat is wat me zo verdrietig maakt als ik deze forum lees over een relatie met een Egyptenaar⦠het is verdikke al moeilijk voor 2 Europeanen die uit een verschillend land komen om een huwelijk te hebben en te doen slagen, nee,jullie nemen er nog een ander cultuur bijā¦
hi Lovers,
wij zijn hier geraakt door ons beroep. Ik en mijn man zijn nu eenmaal duikleraars en de rode zee is nu eenmaal prachtig. Ik heb me moeten aanpassen en heb dat ook gedaan en ik dacht 4 jaar geleden, ik red het wel, de liefde voor de rode zee haalt mij er wel door. Vergeet het, ik ben het zat. Niet het land en ook niet mijn Egyptische vrienden maar zoveel meer⦠te veel om op deze forum te zetten. Het moment dat mijn man en ik ander werk hebben in een ander land, zijn we weg. Leven in een moslim land als niet moslima met een Europese man is onbegonnen werk. Dagelijks wordt ik geconfronteerd met die problematiek. Na 4 jaar is de maat volā¦
Mijn man durf de straat niet meer op met mij aan zijn zijde en onze dochter erbij.
Zo erg is het geworden. En als toerist vind je dat wel leuk die aandacht, maar na 4 jaar elke dag ieder moment dezelfde vraag:
were are you fromā¦Hi my friend, look to my shop⦠he mosa⦠how much camels? I wan to marry you⦠you have Egyptian husband? I want to marry your daughterā¦
Ze zien je dagelijks en toch blijven ze je dezelfde vragen stellenā¦
het rare van de zaak: als ik met Salah, een Egyptenaar op de straat loop dan durft die zelfde persoon mij niet aan te spreken en kan ik gemakkelijk, zonder problemen boodschappen doen. Ik ga terug maar zonder Salah, 5 minuten later, dezelfde straat, dezelfde mensen⦠ik krijg weer dezelfde vragen te horenā¦
Dat is het leven hier als niet toerist.
vervelend dat het zo moet lopen voor jullie, de zee is idd prachtig. maar weegt dan niet op tegen alles wat je dan iedere dag daarvoor moet weerstaan en je hebt idd ook nog een dochter die daar dan moet opgroeien. Hebben jullie al een land in gedachten waar jullie naar toe zouden willen gaan?
Kena⦠ken ik, de ouders van Salah wonen ook daar en zijn vrouw en kind ook. Tja, dat is het net ⦠een relatie is enerzijds en dan de keus van woonst. Is niet alleen Kena hoor. In mijn wooncomplex woonden 2 vrouwen, eentje van Duitsland en een Russische, beide getrouwd of wat dan ook en de Duitse had zelfs een kind van hem. Wat zijn wij, de andere bewoners blij dat beide verhuist zijn. Elke keer de man thuis was, was er wel iets. Ik heb die Duitse meer horen wenen en klagen wanneer hij er was dan wat anders. En de verhaaltjes die deze Egyptenaar dan vertelde⦠je kan het niet geloven tot je het zelf hoort. Die 2 waren hier al toen ik hier kwam wonen 4 jaar geleden⦠het was een nette kerel als je hem zag en vriendelijk tot en met, echt⦠hun dochtertje was 2 jaar toen ze hier verhuist zijn. Maar⦠dat was enkel voor de buitenwereld. Hier thuis zag en hoorde je zijn ware aard. ik heb ze nooit zien buiten gaan tenzij hier in het complex zelf. Die Russische was wat anders, amaai, die had haar op de tanden. Die liet haar niet doen.
Laatst was ik bij de pedicure, een Egyptische rouw, een schat van een mens. Ze was ongelukkig en gelukkig tegelijkertijd. Haar zoon was getrouwd⦠met een meisje van België⦠rijke ouders maar het kind is amper 17 jaar AUB⦠was verliefd geworden en volgend verlof zijn ze getouwd⦠ze woont in bij de familie⦠spreekt geen woord Arabisch en werk niet. Ze deed haar beklag hoe haar zoon het in zijn hoofd stak om te trouwen met een niet moslim meisje⦠nog goed dat haar eerst geboren zoon dat niet had gedaan⦠dus niet alleen wij maar ook de ouders van de andere kant denken gelijk. Ze is lief en accepteert het meisje volkomen maar⦠achter de schermen moet je eens horen, als de Egyptische vrouwen bij elkaar zitten en hun mannen er niet bij zijn. Ook zij beseffen maar al te goed wat voor problemen er kunnen komen.
Nog een ander verhaal. Een vriendin van mij, collega⦠is Duitse, en heeft zich bekeert tot moslima. Pas later leert ze een Egyptenaar kennen, wordt verliefd en ze regelen een huwelijk zodat ze samen kunnen wonen hier in Hurghada. Dit jaar kregen ze nieuws van zijn ouders.
Ze hadden een meisje gevonden voor hem waar hij mee moet trouwen. Die 2 zijn al 7 jaar tesamen⦠zien elkaar graag en wat dan ook maar hebben zelf geen kinderen. Raad maar wat het vervolg is⦠hij is weg van mijn vriendin en terug naar huis gekeerd om er te huwen met dat meisje. Ze is nu zogezegd zijn 2de vrouw daar ze hem geen kinderen schenkt. En hij dus recht heeft om een ander te trouwen. Hij leeft intussen niet meer bij haar⦠na 7 jaar AUB. Van de ene dag op de andereā¦
Wij zoeken nu op terug te keren naar de andere kant van de wereld. Totaal we van de moslim.
Misschien ergens op de Nederlandse Antillen⦠wie weet.
Ik ken de koran ook wel een beetje en ik stel ook veel vragen aan mij man. Vrouwen mogen best in de ogen kijken en ze een hand geven dit mag als hun man daar toestemming voor geeft. Mijn schoonvader geeft alle vrouwen die hij kent een hand en soms ook 2 zoenen op de wang en ik geef de vrienden van mij man ook een hand. Vrouwen mogen best werken er zijn er zat die werken mijn schoonzusje zit op de universiteit en als ze klaar is wilt ze ook gaan werken en dit mag van haar vader.
Mijn schoonvader is erg van de koran en bid een aantal keer per dag, maar het is een lieve man die veel respect heeft voor de vrouw daar kunnen de europese mannen nog wat van leren. Als we met zijn alle gaan eten dan is mijn schoonvader altijd de gene die daarna thee zet en ook helpt hij altijd met het eten op tafel zetten. En ja mijn schoonmoeder zit thuis en kookt en let op de kinderen, maar daarnaast doet ze ook leuk dingen ze gaat op visite bij haar zussen en winkelen en heeft elke dag veel lol. Elke vrijdag is mijn schoonvader vrij en dan gaan ze altijd een dagje uit meestal naar Alexandrie en eten vrijdags altijd in een resaurant kebab. Mijn man en zijn familie lopen gewoon over straat met mij ik ben 1 van hun en respecteer hun geloof ik vind het ook goed om mijn kinderen op te voeden volgens de koran, want daar is helemaal niets mee.
Dus als hij hierheen komt dan komt het wel goed en tuurlijk gaat hij zijn familie en vrienden missen, maar goed we zullen daar vaak naar toe gaan hij werkt nu in een hotel en ziet zijn familie ook niet pas als ik kom.
We willen misschien over een aantal jaar terug gaan naar Egypte en daar gaan wonen en een bedrijfje oprichten. Maar dit is allemaal toekomst eerst maar hier naar toe.
Het maakt volgens mij niet uit wat ik allemaal vertel in jullie ogen zal het niet goed kunnen gaan, maar dat maakt niet uit dat is jullie mening en dat respecteer ik. En jullie hebben zeker wel veel punten die waar zijn en daar ben ik het mee eens.
Mijn mening is dat het met ons wel goed kom.
Maar Lovers ik vind het wel vreemd dat je niet even een bak koffie kan doen bij Divers. Ik denk dat het juist heel fijn is om er met iemand over te praten en om toch nog een beetje een leuke vakantie te hebben laat het niet te veel verpesten door hem veel succes.
Ik ben met mijn man een aantal dagen naar Sharm geweest en daar had ik afgesproken met een vriendin die daar woont dat was echt zo leuk.
Doe jullie ogen open! Geniet van wat europa te bieden heeft aan mooie mannen en geniet van Egypte zijn rijke cultuur. Denk eens goed na, vinden jullie het normaal dat ten eerste er zelf een site over relatie met egytenaren bestaat! Bestaat die ook met Belgische/Nederlandse mannen? Vinden jullie het normaal dat jullie smsjes elke dag moet sturen, uitleg geven van waar jullie waren, wat jullie doen, wanneer jullie gaan slapen! Ik las dat er zelf iemand haar vriend kwaad was omdat ze was gaan stappen. Dan heb je ook van die mannen die drie dagen niet van hem laten horen! Maar daarna zegt hij wel dat het uw fout was, of een misverstand. Dat hij zich zorgen om u maakt, dat hij niet wist wat er gebeurt was. Of ander excuus dat zijn krediet op was, zijn gsm gestolen, geen tijd en vooral heel druk met werk!! Neen meisjes dat zijn allemaal egyptische trukjes. Ze doen allemaal hetzelfste. Vinden jullie normaal dat er in een relatie over de Koran moet gepraat worden?? Deden jullie dat ook als jullie een nederlands of Belgisch vriendje hadden over de bijbel praten? Over hoe je gekleed moet gaan, met wie je wel en niet mag praten. Dat je toestemming moet hebben van je man als je iemand een hand wil geven.
Ik las ergens dat iemand haar vriend een appartement op het strand had gehuurd. Dit is echt niet normaal, want een moslim wil zeker niet dat zijn vriendin op het strand ligt, waar iedereen haar kan bewonderen. Dus ook hier moet een lampje gaan branden.
Aub denk na⦠lees goed wat divewoman schrijft want dat is jammer genoeg de echte waarheid.
overal op de wereld zijn er goede en slechte mensen, Als er 1 europeaan iets slecht doet is daarvoor heel Europa slecht ??? Dat denk ik niet . generaliseren dit kan niet.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of het een goede relatie is of niet . Dit neemt niet weg dat het een lange afstandsrelatie is , niet bekend met de cultuur , gebruiken en de taal.
Het is wel zo dat in Egypte vooral in de toeristische centra ābeznessā te vinden is. Wat "bezness " is kan je lezen op deze site Startpagina overzicht - Yourbb.nl
Verliefd zijn is mooi maar gebruik vooral je verstand. Verdiep je in de cultuur , leer hoe bezness werkt. Leg je eigen relatie heel goed onder de loepe. Weet wat jezelf wil .
Ik zeg niet dat de Egyptenaren slecht zijn. Neen integendeel, zoals jij ook schrijft, gamela, je hebt overal mensen die slecht zijn. Maar als je verliefd bent dan zie je niet wat je moet zien, of wil je niet zien wat er eigenlijk echt aan de hand is rondom u. Dit is het zwakke punt aan een verliefde persoon, eens de verliefdheid weg is gaan de ogen open.
Laat jullie gewoon niet kwetsen, kijk wie je voor je hebt. Nog eens lees de goede raad dat divewoman schrijft.
ik ben het met je eens morenatje, maar dat van het strand niet. Heb met eigen ogen gezien dat er veel egyptische families naar het strand gaan⦠Tuurlijk zijn daar ook gezinnen bij, waar de man wel in zijn zwembroek de zee in mag en de vrouw gewoon haar kleding aan moet houden. Maar heb ook stellen gezien waarbij de vrouw gewoon in bikin ligt te zonnen.
Idd wat jij zegt klopt! Maar die vrouwen in bikini waren geen Egyptische vrouwen, dit zijn Europeese vrouwen! Het is zo dat sommige mannen het niet erg vinden dat je in bikini ligt op het strand. Maar vind je dat dan zelf niet raar?
Ben jij nu niet voor het moment in Egypte? Hoe verloopt jouw vakantie met uw vriend/man? Hij werkt in een hotel niet?