nou raks, je kan blijkbaar wel alles tegen iedereen zeggen, maar als je zelf iets krijgt te horen druip je af. Vind ik niet erg hoor… ik heb alleen zo iets als je zo bevooroordeeld bent en je mening klaar hebt over anderen dan moet je ook kunnen incasseren. Het spijt me voor je dat je belazerd bent, niet dat ik je dat heb gegund, maar daardoor zou je juist nog meer moeten begrijpen wat er in iemand omgaat en alles. Zeggen dat iemand stom bezig is (wat je min of meer soms doet), vind ik dan niet erg begripvol. Iemand afkraken (de egyptenaar) die je niet kent alleen van wat er hier geschreven wordt is ook te vergaan wat mij betreft. Onzekerheden worden hier geschreven, maar om dan meteen van het ergste uit te gaan. Je hebt al meerdere keren gehoord het wat positiever te zien, maar je hebt daar erg veel moeite mee en (wij) ik (laat ik even voor mijzelf spreken ondanks ook andere commentaren) hebben op onze beurt daar weer moeite mee. Het is maar net hoe je iets brengt denk ik dan. Iemand waarschuwen en zeggen op te letten daar heb ik geen problemen mee. Niemand is perfect maar doe dan aub wat met de commentaren die je krijgt…waarvoor zouden we anders iets doen met die van jou (is toch een wisselwerking)…anders wordt je niet meer serieus genomen …en is er uiteindelijk alleen maar sprake van irritaties en discussies als deze …waar het forum weer niet voor is. Als je wilt reageren, misschien maar beter privé?!
groetjes
ik heb al heel veel geincasseerd- en ik spreek niet bevooroordeeld maar uit advies-raad -ervaring die ik al heeeeel veel doorgaf aan andre vrouwen - ik aanzie dit niet als stom, maar een leerschool!(heb er ook uit geleerd!) met veel tranen en miserie erbij- (en ik gun dit niemand- negatief nee ik ben nuchter geworden-vroeger zweefde ik ,als ik zo een knappe egytenaar zag) ps- ga es naar wonen en werken in egypte(daar lees je veel ervaringen) over verliefde europese vrouwen met een egyptenaar- x
ik heb al genoeg gelezen en word er niet vrolijker van, daarbij ben ik niet aan het zweven en volgens mij de meeste niet die hier schrijven. Die doelgroep vind je denk ik niet op internet op voorhand, maar achteraf komen ze met een verhaal van hoe het fout is gegaan. Ik denk dat wij heel verstandig bezig zijn, maar toch ook ons gevoel willen laten spreken. Verder wil ik hierover niet op dit forum in discussie gaan, maar zal ik privé reageren en verzoek jou dit ook te doen (als dit alleen aan mij gericht is) om anderen hier niet mee te ‘vermoeien’.
He meiden,
Even ter update:
Vandaag heb ik dus al mijn papieren voor het trouwen geregeld. Bij ministerie van buitenlandse zaken was het binnen een half uur geregeld, daarna naar ambassade van Egypte. Dat duurde wat langer, maar binnen t uur stond ik weer buiten. Ik heb meteen een tip van een medewerker daar gekregen en ik denk dat die echt nuttig is voor jullie ook!
Bij het opstellen van je huwelijkscontract krijg je de gelegenheid om afspraken te maken. Over kinderen, alimentatie, reizen, dat soort dingen. Om aan alle evt. ellende bij voorbaat een eind te maken schrijf je dit op:
In Nederland zullen wij voor de Nederlandse wet trouwen en vanaf dan volgens de Nederlandse (trouw-)wet leven.
Hiermee hoef je dus niet meer apart te vermelden dat je vrij in en uit egypte wilt reizen, buitenshuis wil kunnen werken, echtscheiding aan wil vragen etc, want die ene zin omvat al die voorwaarden en doet daarmee de Egyptische eisen/wet teniet.
Je tekent daar dan beide voor en hij doet daarmee dan afstand van zijn egyptische rechten…
Daarnaast is het ook nog zo dat je alleen volgens de egyptsiche regels getrouwd bent als je daar ook daadwerkelijk woont. Zodra je in Nederland getrouwd bent en woont, geldt de nederlandse wetgeving. Ook mbt echtscheiding etc!
Onthou dit dames, voor als jullie ook gaan trouwen!! Is echt heel belangrijk!!
Hallo Omipomi,
dat is wel een hele goede zin om die te onthouden! Maar hoe zit het dan als je in Egypte trouwt daar kun je niet vermelden je trouwt volgens de Nederlandse wet en zul je dus wel een opsomming moeten maken… lastig hoor en vooral belangrijk om hier niks te vergeten. Hier zouden we wel goed advies van voorgangsters kunnen gebruiken
gr L.
Dit gaat over het trouwen in Egypte! Veel vrouwen weten niet dat ze dan de gelegenheid hebben om voorwaarden in je huwelijkscontract op te laten nemen. Omdat veel vrouwen dat dus niet doen, raken velen in de problemen. Met deze zin haal je bij voorbaat alles onderuit
In NL trouw je gewoon, zoals dat normaal is. Als het mis mocht gaan tussen jullie, dan kan hij zich dus alleen beroepen op de NLse wetgeving. Geen gezeik met kinderen meenemen, of alimentatierecht inleveren als jij echtscheiding aanvraagt, of dat je wordt tegengehouden bij de grens, dat soort dingen. Want hij heeft er met jullie egyptische huwelijk voor getekend dat jullie volgens de NLse wet gaan leven en niet volgens de Egyptische.
Mocht niemand het je vertellen van die voorwaarden:
Ik heb t nu zelf gezien (die man liet een echt huwelijkscontract zien). Het is een regel op de achterkant van t papier. Vraag er zelf naar als je gaat tekenen! Want als je een kwaaie hebt, zal die je niks zeggen over die voorwaarden!
Misschien lijkt het wel heel lelijk wat ik hier allemaal zeg, maar je weet NOOIT wat er in de toekomst kan gebeuren! Beter dat je het dan nu goed regelt dan dat je straks met tranen zit!
Hallo
inderdaad heel belangrijk om dit te weten, maar op de meeste pagina’s staat dit gegeven wel ondertussen vermeld, mbt trouwen in Egypte. Ik hoop dat de Egyptische mannen vrijwillig deze zin mee accepteren en ondertekenen. Inderdaad alles in een zin beschreven. Hoop gewoon dat het niet nodig is, maar je weet maar nooit, vooral mbt kinderen, aangezien Nederland geen verdrag met egypte heeft, en het terughalen van ontvoerde kinderen dus een groot probleem is.
Tja dat is misschien lastig in sommige gevallen. De mijne wil zelf voor de NLse wet trouwen en juist niet voor de egyptische. Dus dat zal geen probleem zijn.
Maar wellicht wel een punt van discussie voor een ander…
En ja, ik weet dat het op andere pagina’s ook over die voorwaarden gaat, maar voor de duidelijkheid het complete plaatje.
:slywink:
Hallo Omipomi,
mijn reactie was niet als kritiek bedoeld hoor, ik vind het juist heel erg fijn dat je alle ins en outs met ons deelt. Goed nadenken dus voordat je definitief het contract ondertekend, en inderdaad een vertaler mee, om te horen of de zin ook zo opgeschreven staat , als bedoeld
mocht je in Egypte gaantrouwen.
gr .L.
Hahaha!! Weet ik toch ook wel!
Maar even serieus he, waarom staat dit soort informatie nergens op internet?? Ik deel al dit soort dingen omdat ik het zelf nergens kan vinden. Nu kan iemand op google iets intikken en dan op dit forum uitkomen en die informatie meenemen. Ik wou dat ik dat al kon met veel dingen!
Ja ergens zou het ook wel handig zijn om even de streephjescode van een persoon in te typen en meteen te lezen, getrouwd, gescheiden, betrouwbaar etc. heb er al vaker wat over gezegd, maar helaas is het systeem nog neit ingevoerd.
wat betreft de informatie, dat kan ik ook niet echt goed volgen, dat iedereen weer opnieuw het wiel moet uitvinden om er dan weer over te zwijgen. Is zo zonde van de tijd, we wachten maar af, wie weet heeft nog iemand een handige tip. Hebben jullie al een datum gepland? ook wanneer hij naar Nl komt?
gr L.
We moeten in Cairo ook nog van alles met onze papieren en ik weet echt niet hoeveel tijd daarin gaat zitten. Iemand enig idee??
We hopen de 10e te kunnen tekenen en dat hij in december of januari definitief hierheen komt. Ik weet inmiddels niet meer of het nou zo handig is als ik hem nog ga uitnodigen. Misschien krijgen we de uitslag van IND als hij net in NL op vakantie is, moet ie weer eerst terug om zn MVV sticker te laten plaatsen en dan weer terug naar NL… Naja, we zien wel…
Hoe zit t met jou/jullie??
Het regelen in Egypte schijnt nogal snel te kunnen gebeuren, kijk maar even op de site buitenlandse partner. het schijnt ook te helpen om een " mannetje" in te zetten, die dat allemaal voor jullie regelt, schijnt niet duur te zijn, en heel handig. Mijn vriend is nog steeds neit echt lekker en houdt natuurlijk niet op met Ramadan… te trots voor.
De vrouw van een vriend is vandaag bevallen via een keizersnede, ze gaat vanavond al naar huis, de kosten zijn anders te hoog, kun je je dat voorstellen? De keizersnee moest ook zelf betaald worden 1500 pond, een behoorlijk bedrag als je een inkomen van 2000 pond hebt.
Wij gaan gelukkig alles samen doen met een ander stelletje. Een goeie vriend van hem gaat ook trouwen met NLse die bij mij om de hoek woont! Maar we zaten idd ook al aan een mannetje te denken…
Rot he dat je vriend ziek is!! En bevallen daar is geen pretje nee, financieel gezien dan… Althans voor de egyptenaren dan. En de zorg voor egyptische babys is ook een stuk slechter dan voor europese babys. Echt naar om dat te zien…
Handige tip Omipomi, dat wordt dus geen egypisch huwelijk voor mij ![]()
En Laetitiana nou begrijp ik toch dat als dat orfi gelegaliseerd wordt het huwelijk toch wel officieel is! zonder de leuke regeltjes die wij wilden toevoegen!!! ohoh
En Omipomi geen idee hoe lang dat allemaal duurt in Cairo, zo ver ben ik nog niet ![]()
Oh en dat is dan wel weer heel vreemd om te lezen dat de zorg voor europese baby’s beter is (vakantiebaby’s dan denk ik
…van toeristen dus :))
Nee de expat-babys! Een europees vriendinnetje en egyptisch vriendinnetje gingen zowat tegelijk bevallen. De expat baby moest elke week op controle komen en had binnen no-time zn spuitjes, terwijl de egyptische baby niet wilde eten, niet echt groeide en daar geen aandacht voor was… Heel pijnlijk om te zien…
Oh en ik zat ff privé met iemand te praten en vroeg me ineens af waarom dat nederlandse paspoort nou toch zo belangrijk is voor hen? Misschien een beetje dom (net als Willem Alexander af en toe), maar hoe zit dat nou precies?
Gaat dat om de vrijheid die ze dan hier hebben, wat voor vrijheid is dat dan precies? Gaat dat sneller als je een kind hebt samen een nederlands paspoort krijgen?
Heb al wat info. van iemand gekregen dat je examens moet halen op niveau 2, met een portfolio moet komen, een speciaal examen moet afleggen en 830 euro betalen voor naturalisatie. Waar is dat allemaal goed voor?
En hoe zit het nou met een verblijfsvergunning…ja ik heb me er duidelijk nog niet in verdiept dames sorry. Maar als ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden ![]()
Wat is nou weer een expat baby? sorry hoor hahah
hoorde ook dat meisjes nog wel eens besneden worden daar! jeetje moet er niet aan denken…dacht dat alleen nog in Afrika bij die negroïde stammen gebeurde?!