'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

okee aeoeee heb het begrepen!
no comment anymore - tbeste nog.

He Omipomi, zit je blog te lezen, erg leuk om te lezen over het huwelijksaanzoek! Hou vol en hou je taai! Leuke foto trouwens!

hoe gaat het met de ramadan-parnters :slight_smile: ???

oh kreeg net een berichtje van Ahmed, hij is aangekomen…vroeg of ik had gebeld en dat hij nu bereikbaar was… dacht laat ik dan maar bellen is anders ook zo lullig. Maar geen bereik, 2e keer te pakken, maar verbinding verbroken en niet meer gebeld… Heeft blijkbaar niet zo veel zin. Wel leuk dat hij gelijk bereikbaar is voor mij, kan me zo voorstellen dat je urenlang met je familie gaat zitten praten (oh nee dat doen ze niet he hahaha) om bij te kletsen. Dus wel bereik, maar niet zo goed…zal ik wel hetzelfde gedonder krijgen als anderen dat sms-jes en zo niet aankomen. Nou ja, wilde toch even bijkomen van al dat gechat enzo. :slight_smile:

He aeeoee, leuk dat je mn blog leest!!
Laat m anders ff… Hij heeft t nu ook druk met familie enzo begroeten en dorp hallo-zeggen…Dat soort zaken… En je weet nou toch dat die verbinding slecht is…? Als ie t echt wil, neemt ie heus wel contact met je op! Ik weet dat t lastig is nu, maar zoals je zelf al aangaf, je bent niet mer zo verliefd. Misschien is dit juist wel de uitgelezen kans om dat nog eens te overdenken voor jezelf. Ga jezelf niet overhoop piekeren over hem!

hoihoi, hij stuurde zelf die sms maar had blijkbaar een telefoontje gemist ofzo.? It wasn’t me, maar heb ook niet meer teruggebeld. Had ik normaal wel gedaan, maar weet waar hij nu zit :slight_smile: hahah. En mijn verliefdheid overdenken, ik ben ook een rare hoor, zo is het er en zo is het weer weg…wat gebeurde er nadat ik dat sms-je kreeg nl…ik was gelijk blij…nou misschien zit ik mezelf wel wat wijs te maken om niet teleurgesteld te worden. Hou inderdaad wat afstand nu en hij zal me vast nog wel een sms-je sturen of iets. Ik bedoel maar hij is net gearriveerd daar en laat al iets van zich horen! Lukt het allemaal een beetje met de papierenwinkel bij jou?

Hahaha, nou morgen wordt een heftige dag…! Iedereen wil papieren voor 12 uur ingeleverd hebben. Ik heb morgen een vrije dag, de laatste doordeweekse totdat ik naar Cairo vlieg, dus ik moet daar goed gebruik van maken.
Maandag bij de gemeente mijn GBA opgehaald en daar vertelden ze me (had ik ook zelf wel kunnen bedenken…) dat ik mn geboorteakte in mn geboorteplaats moet ophalen…suffe doos! Dus morgenvroeg eerst naar die andere gemeente, dan direct door naar ministerie van buitenlandse zaken, daar staat mn maatje me dan op te wachten. Zij moet haar huwelijkscontract zien te legaliseren, dus na Minbuza naar ambassade van Egypte. Gelukkig woon ik dichtbij Den Haag en ligt alles niet zover uit elkaar… En dan is het pas middag en kan ik de rest van de dag op mn reet zitten en berekenen hoeveel ik nou weer heb uitgegeven haha!!

He, maar als hij al zo snel iets van zich laat horen, zou ik me niet al teveel zorgen maken. Zou ik sowieso niet doen, of hij is t niet waard of het is voor niks!

ja maak me ook geen zorgen hoor. Misschien bedoel je nog over als hij daar wordt voorgesteld aan een ander? Daar had ik niet eens meer zo aan gedacht en ja zou het wel graag willen horen (of misschien toch niet?! word ik misschien weer jaloers?) Maar ja, mocht het zo zijn so be it en als hij daar voor wil gaan ja kan ik dat zelfs ook nog begrijpen na die moeilijke week die we hebben gehad. Ik kan me dat alleen niet zo goed voorstellen dat hij daartoe besluit…zegt zelf ook dat hij zo lang op me heeft gewacht…oké beetje strubbelingen maar ja om dan al de handdoek in de ring te gooien daar zie ik hem zeker niet voor aan.

ja, al met al kost het nogal een flinke duit zie ik wel, maar jij weet inmiddels waar je het voor doet!

Ja idd over evt andere meiden.
Ik denk dat de meeste meiden met een serieuze relatie met een egyptenaar in het begin wat strubbelingen hadden hoor! Het is nogal wat, een nederlands-egyptische mix! Die twee culturen lijken lekker op elkaar! DUs het is logisch dat je een beetje strijd hebt in t begin.
Wij hebben 5 maanden regelmatig oorlog (nee, echt!) gehad en daarna was alles uitgevochten en waren alle culturele grenzen ontdekt en besproken. En wij hebben zelfs samengewoond, dus dat communiceert een stuk makkelijker! Ook andere meiden die ik daar ontmoet had hebben de eerste maanden hard voor hun relatie moeten knokken hoor! Je hebt veel te overwinnen met zn tweeen.
Het grappige was wel dat bij iedereen de onderwerpen van ruzies in ongeveer dezelfde volgorde voorbij kwamen.

toen ik dat vroeg en idd erachter kwam dat het bij de meeste wel wat ruzie was in het begin stelde me dat gerust, want ik hou helemaal niet van veel geruzie (ja wie wel zou je zeggen). Ik heb juist mijn vorige twee relaties daarvoor geeindigd. Werd er echt moe van, dus had er nu ook geen zin in, maar ja…ga dan juist mijn zin doordrijven merk ik om bijv. antwoord te krijgen op mijn vragen en hij ging daar niet zo op in. Misschien maar beter achteraf, tenminste iemand die rustig kan blijven hahah. Hij zal niet zo snel op oorlogspad gaan, is echt een rustig type. Probeerde ook geintjes te maken afgelopen week, maar die vielen bij mij niet altijd goed… ik was serieus en wilde serieus antwoord. Maar ja, komt allemaal wel denk ik nu…na dat gesprekje was ik een stuk rustiger. Nog niet tevreden, maar wel rustig. Hij heeft me namelijk nog niet weer toegevoegd op facebook en had gezegd dat wel te doen. Gewoon geen tijd voor gemaakt, voor hem niet belangrijk. Voor mij wel wegens het vertrouwen. Maar kan idd alles nog eens rustig overdenken nu en dan zien we wel hoe we ons beiden voelen na zijn vakantie.

Hallo allemaal,

nou Raks ik ben benieuwd hoe lang je het vol houdt om geen commentaar te geven. Het ging weer lekker te keer zo te lezen.
Omipomi, fijn dat je zo dicht in de buurt van Den Haag woont, om alles te regelen. Kan dat legaliseren ook per post, of moet dat persoonlijk gebeuren? Is nogal een gereis als je niet in de Randstad woont.
Mijn partner is behoorlijk ziek, nu al en de ramadan is net begonnen. Heel erg moe en een hoopje ellende. Vanavond afspraak bij de dokter, ik ben benieuwd.
groetjes L.

He wat naar voor m! Maar hij mag nu toch wel even stoppen met rammadannen?
Voor gemeente papieren mag je iemand machtigen, brieje, handtekening, wat je nodig hebt en kopie paspoort. Legaliseren mag iemand voor je doen. Dus in feite hoef je niks zelf te doen. Ik ga ook die papieren bij minbuza voor dat andere meisje laten legaliseren, want zij komt dan vanuit utrecht en ik ben eerder bij t ministerie.
Trouwens, als iemand eens iets wil laten legaliseren, dan ben ik best bereid om een rondje om CS te lopen (want daar zit t) om t af te geven hoor!

hoi omipomi ik hou me aanbevolen. Kreeg zojuist weer berichtjes hahha, kan zeker toch ook niet zonder mij! Of ik hem wilde bellen want hij wilde even met me spreken. Ik had het over een uitnodiging gehad voor een toeristenvisum. Hij vroeg nu of ik dat snel kon regelen zodat hij een weekje naar me toe kan komen volgende maand. Nou, antwoord ik…dat kan nog wel eens langer gaan duren hahaha. zegt ie: i want you to start doing that bcz i cant be here alone without you. Nou is dat lief of is dat lief… voor je het weet ben ik ook weer verliefd haha.

Hoi L., ja dat ramadan gebeuren kan er flink inhakken zeker met die warmte daar. Maar als hij ziek is hoeft hij niet aan de ramadan, mag hij gewoon eten. Hoop dat hij snel opknapt!

Ja dat is zeker lief!! Tja, maar hij zal toch echt zelf naar Cairo moeten om die uitnodiging daar bij de ambassade in te leveren… Luister, weet je waar hij woont, in Hurghada of Sharm? Ik kan wel die uitnodiging voor jou meenemen daarheen, dan hoef je die niet met de (zeer onbetrouwbare) post mee te sturen. Dan heeft ie dat in elk geval, maar dan ligt het aan hem hoe snel hij ermee naar de ambassade gaat.

hij zei dat ik het per e-mail kon sturen, maar dat weet ik zo net nog niet. Volgens mij weet hij niet zo goed hoe het werkt allemaal haha. Ja, dan moet ik dat snel regelen en aan jou meegeven, maar hij zit in Sharm voor zijn werk als hij terug gaat. Denk wel dat hij via Hurghada terug gaat naar Sharm met de boot, maar zekere weten doe ik dat niet. Hij kwam zowaar net on-line (dat was niet de bedoeling! hahah), maar de verbinding is erg slecht.

Hallo,
dank je vpor het aan bod om te legaliseren, ik zal het graag in mijn achterhoofd houden scheelt een verre rit vanuit het Zuiden.
Mijn vriend is inderdaad erg ziek, maar iets drinken tussendoor of al wat eten, nee, dat doet meneer niet , hij houdt vol aan de ramadan! Ik heb uit medelijden ook maar pas om half zeven gegeten, maar niet drinken ik houd dat niet lang vol, en in hun hitte vind ik het nog een grotere opgave.
Gr Laetitiana

Veel succes met alles regelen en laten legaliseren omipomi, is een heel gedoe wat vooral veel geld kost.

Wat vervelend dat je vriend ziek is laetitiana. Dat is een heel naar gevoel als jij hier zit en hij daar. Mijn ervaring is wel dat de dokters enorm veel medicijnen voorschrijven voor lichte verschijnselen. Ik kende iemand die had last van ruwe lippen, die kreeg daar pillen en een creme voor. lijkt mij wat overdreven.

Ik hoop in ieder geval dat het meevalt en dat hij wel goed op zichzelf let.

ik trek me niks meer aan
ik zie het nut niet meer in dat ik hier iets plaats! (had het nooit moete doen)ook, er word me alleen maar in dank afgenomen dat ik commentaar geef of afbreek (leuk) - a sallaam .