hoi Omipomi, ja had gelezen dat dat bij scheidingspapieren was dus wist het niet zeker. Nu weten we dat wel. Bedankt! Je weet maar nooit he… ![]()
Succes met alles!
hoi Omipomi, ja had gelezen dat dat bij scheidingspapieren was dus wist het niet zeker. Nu weten we dat wel. Bedankt! Je weet maar nooit he… ![]()
Succes met alles!
Hoi Raks, ja ik weet het doordat ik van alles heb gelezen heb ik idd het wantrouwen dat hij hierheen wil voor visum, geld verdienen en zijn huwelijk bekostigen met zijn egyptische. Temeer daar hij heeft gezegd dat trouwen met een egyptische duur is. Ik ben dus erg op mijn hoede. De verliefdheid is door dit alles helaas even verdwenen.
Hij zegt wel dat hij bij mij wil zijn en dan als het een fait compli is (ofzo.) ze hem niet meer kunnen dwingen een egyptische te trouwen. Dat ik me niet zo’n zorgen moet maken en dat hij zich afvraagt of ik wel echt met hem wil gaan, omdat ik iedere keer met van die vragen e.d. kom. Voor hem als hij serieus is nl. heel vervelend om zich te moeten verdedigen terwijl hij het serieus met me meent (vraagt zichzelf af of ik hem ooit zal geloven als hij zegt dat hij bij mij wil zijn en niet voor het geld of om naar europa te komen etc.)
Wat bedoel je met:
als gij je echt de moeite vind hoort voorstellen aan zijn famillie er zeker bij- als ze heeeeel traditioneel zijn met het dorp erbij enz… gaan ze jou nooit aanvaarden
Blijft een lastige deze he hahaha, maar al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel.
groetjes
Hmm, ben blij dat de mijne niet zo’n traditionele heeft, zijn familie lijkt wat dat betreft gewoon op een hollandse familie…
Ik bleef daar logeren de eerste keer, omdat B. en ik toen nog bevriend waren. We sliepen gewoon op 1 kamer, geen probleem. Stukje bij beetje heb ik een deel van zijn familie leren kennen, maar dat ging meer op vriendschappelijke wijze dan ‘tadaa, dit is mijn vriendin’. Daar werd echt geen ‘ding’ van gemaakt…
Maar ik kan me voorstellen dat dat in kleine dorpen wel belangrijk is en dat in die families dat soort tradities wel heel belangrijk zijn…
hij is trouwens misschien laat omdat dit jaar nog een 2-jarige opleiding heeft afgerond, is bezig met een huis in Hurghada alwaar ik dan meer dan welkom ben! en zijn vriend die hij al 15 jaar kent (een van ze) ontmoet die vertelde dat hij heel verlegen is en wist te vertellen dat hij nog maagd was (wat niet zo was, maar dat wist die vriend weer niet). Die vriend is zelf met een oostenrijkse getrouwd en wonen in Sharm samen. Maar ja, ik ben behoorlijk open en eerlijk hier op het forum en mijn oren en ogen zitten niet in mijn broekzak. We wachten af hoe dit verloopt, maar misschien dat ik iets minder openhartig ga vertellen. Wil mijn relatie niet uitgebreid op internet gaan zetten uiteindelijk…(even beginstadium en of het daadwerkelijk iets wordt of dat het bezness is ok), want dat zou ik ook niet doen als ik met een nederlander zou gaan. Dit is de eerste keer dat ik uberhaupt zo over een relatie praat met vreemden, maar ja dat komt dus door al die waarschuwingen en alles.
Voor zover ik weet is het polygamie (meerdere) en niet bigamie (twee vrouwen):hihi:
Het is niet zo dat de egyptische vrouw (als hij daarmee getrouwd is) bericht krijgt dat hij weer trouwt (wie zou dat moeten doen?). Het is zo dat het toegestaan is om met meerdere vrouwen te trouwen maar de man moet het aan zijn eerste vrouw meedelen dat hij wil gaan trouwen met een tweede vrouw. Zij kan zeggen of ze het hiermee eens is, als ze dit niet wil heeft ze de mogelijkheid om te scheiden (binnen een jaar nadat de man getrouwd is met de tweede vrouw). Maar als ze scheidt heeft ze geen recht op geld en moet ze afstand doen van de bruidsschat. Daarnaast moet de man alle vrouwen waarmee hij trouwt evenveel geven. Dus een huis om in te wonen, zijn tijd moet eerlijk verdeeld worden, geld etc. Als dit allemaal gedaan wordt is het in de islam geoorloofd om met meerdere vrouwen te trouwen.
Maar het kost dus erg veel waardoor veel mannen dit niet kunnen/willen doen. Zover mijn kennis mbt polygamie.:hihi:
Dat bedoel ik… Schrijf sneller dan ik lees.
Ja, is dat zo?? Ik begreep namelijk dat zij van de gemeente oid een brief krijgen waarin het voorgenomen huwelijk bekend wordt gemaakt. Omdat niet alle mannen zo eerlijk zijn dat met hun vrouw te bespreken. En in het geval van een Egyptische vs Europese vrouw, de Egyptische wel moet weten op de een of andere manier dat haar man nog een keer gaat trouwen. Op deze manier kunnen mannen dus liegen tegen de europese vrouwen, wij krijgen dat bericht namelijk niet.
En het wil ook nog wel eens voorkomen, ondanks alle goedbedoelde regeltjes van eerlijke verdeling, dat een man dat soort dingen dus niet eerst bespreekt met zijn vrouw. Maar zij heeft daar wel recht op.
Maar nu houdt mijn aangenomen kennis hierover echt op en ga ik misschien onzin uitkramen, dus misschien handig meer hierover op internet op te zoeken…
Misschien is het wel zo dat de egyptische vrouw geinformeerd wordt. Ik ken alleen gevallen (van horen zeggen) dat iemand met een europese vrouw getrouwd is en met een egyptische vrouw en dat geen van beide van elkaar afweten.
Dus wat dat betreft ben ik ook blanko:biggrin:
Kent iemand hier iemand die dit heeft meegemaakt?? Lijkt me echt heel erg pijnlijk!!!
nou ik geloof vast en zeker dat ze hier mee knoeien ja, maar toen ik dat zei tegen Ahmed begon hij direct te lachen en vroeg hoe ik dat wist en dat ik inderdaad gelijk had, maar dat hij het zich niet kon veroorloven omdat dat inderdaad betekent dat je genoeg geld moet hebben om die vrouwen te onderhouden. Nou wilde hij het met mij geloof ik al op een deal gooien. Als ik daar woon en werk dat ik de helft betaal van alles. Dat is volgens hem heel normaal. Nou, zal wel…zo ver was ik nog niet dus heb die vraag hier nog niet gesteld. Afijn, hij is nu onderweg naar huis… beetje rust op de chat
P.S.: heb nog steeds niet het gevoel dat hij me belazerd! Hou alleen alles goed in de gaten en vraag veel ook al vindt hij dat soms niet leuk (hij blijft toch lief doen…als dat niet zo was had hij waarschijnlijk zoiets gehad van dit wordt niets ik zoek wel een ander slachtoffer…daarbij komt dat hij aangaf dat als het hem te doen was om geld of naar europa gaan hij dit volgens eigen zeggen allang voor elkaar had kunnen krijgen met een ander…het zal wel. toen ik hem leerde kennen was hij 26 Raks…misschien ook nog ‘belangrijk’ om daarbij stil te staan?!)
hoi Omipomi, volgens mij had ik dat gelezen van een europese vrouw ja, na 7 jaar kwam zij erachter. ik weet niet of het iets te maken had met dat die europese geen kinderen van hem had… en dat hij om die reden met een egyptische ging. Als een vrouw geen kinderen kan schenken is dat voor hen ook een reden om te (her)trouwen al dan niet met een egyptische?!..
Ik heb geen idee en eerlijk gezegd hou ik mn mond maar verder, want ik weet echt niet of ht klopt wat ik zeg hoor!! Maar ik kan me er van alles bij voorstellen, dat gekke land waarbij je van alles voor elkaar krijgt door een beetje geld toe te stoppen aan de juiste persoon…
Wat ik dan weer wel weet, nu ik me verdiep in het trouwding, is dat je automatisch op huwelijkse voorwaarden trouwt in egypte. Dus dat 50/50 klopt wat dat betreft dan weer wel.
Ja, je moet wel goed opletten hoor dat er in je huwelijksakte komt te staan dat je nog terug kan naar nederland enzo. :))
Enige aandachtspunten inzake ‘trouwen in Egypte’ (rechtsgevolgen). Het verdient aanbeveling alvorens te trouwen deskundig rechtsadvies in te winnen. Namen en adressen van Egyptische advocaten kunt u vinden op
http://egypte.nlambassade.org/views/shared/images/buttons/bt_inline_link_extern.gif
www.mohaami.com Aangezien de huwelijksvoltrekking geheel in het arabisch geschiedt, is het aan te bevelen een tolk mee te nemen. Als getuigen bij het huwelijk kunnen optreden twee mannen OF twee vrouwen en één man, allen van Egyptische nationaliteit. Bij de huwelijkssluiting wordt de financiële gift van de bruidegom aan de bruid vastgelegd, evenals het bedrag dat hij haar zal betalen in geval in scheiding of overlijden. Een niet-moslim kan volgens de Egyptische wet niet van zijn/haar moslim partner erven. E.e.a. kan gedeeltelijk worden veiliggesteld door het opmaken van een testament.
Maar dit heeft iemand al een keer gepost (heb het gekopieerd :))
gisteren men reis geboekt naar de liefde van men leven
van 21december tot 28december maar, beter dan niets
iemand die rond die tijd naar sharm?xxx
Hallo,
wat betreft het trouwen in egypte zijn er heel veel haken en ogen, die je in de gaten moet houden. O.A. (ook zoals al eerder vermeld) dat je vrij het land in en uit mag reizen zonder toestemming van je man, dat je kinderen jouw kinderen zijn, mocht er iets met je man gebeuren, anders neemt nl de oudste broer de voogdij over je kind over, en heb je niks meer te zeggen. Verder ook belangrijk dat er in staat dat jij als vrouw ook de scheding mag indienen, en welke gevolgen dat kan hebben bv wel alimentatie etc., Kijk anders ook even op www.buitenlandsepartner.nl daar staat heel veel informatie over het trouwen in Egypte. Niet allemaal heel actueel, maar toch wel duidelijk. Helaas moet er aan dit soort dingen wel gedacht worden voordat je trouwt, denk ook aan de vertaler, om te voorkomen dat je dingen ondertekent die je nooit gewild zou hebben. gr L
Dank jullie wel voor de tips!!!
Ik ben inderdaad bezig voor mezelf op een rijtje aan t zetten wat er in ons contract moet komen. B. heeft mij daar de vrije hand in gegeven, dus dat is mooi!
Idd. vrij in en uit reizen, buitenshuis werken, wat na overlijden B., kinderen alimentatie.
Wat kan je over de erfenis in dat contract zetten? Wat ik er nu van begrijp is dat we dat in een testament moeten opnemen.
Hallo Omipomi,
dit is een vraag die je eens bij BP zou moeten stellen, daar staan meer van die officiele gegevens vermeld, en er zijn daar ook een paar avatars die de klappen van de zweep goed kennen. Fijn dat je partner je zo rij laat in wat er in het contract moet staan. Vooral het zeggenschap over je kinderen is heel belangrijk ten allen tijden!
gr L.
wat een gedoe allemmal in zo,n landen-ik zp-ou het echt niet(meer) kunne opbrengen-
bij een gehuwde man ,moet de eerste vrouw inderdaad akkoord gaan met de tweede echtgenoot (meer ) weet ik er ook niet over , maar als die man geld heeft zwicht de arabische vrouw wel, en ze moeten inderdaad voor beide echtgenotes evengoed zorgen, goe ze het met een tweede europese doen das andre koek!(meestal in t,geniep) ja gij kan het al eerder geprobeerd hebben voor visum aeoeee , maar tkan mislukt zijn hee, mijn gehuwde,n gek heeft achteraf bekeken(toen)mn roze wolkje weg was ook geprobeerd via andren(die hebben? respect voor hem -ik niet zei ie achteraf nog!!!) duitsland-nederland-ierland-finland en belgie dus heeft ie allmaal uitgeprobeerd met mensen(om aan visum)te geraken) gij dacht met raks zal het lukken-nou lekker niet dus, - 1ding is belangrijk ,gij moet je zeker voorstellen aan zijn famillie(niet achteraf) , en trouwen met een europese is ook niet zo goedkoopp hoor!!!(als het juist gebeurt!!!) zoals bij camilla- xxxx
Ehmm… okee…
Ik ken de helft van zijn familie niet hoor! Heb bijvoorbeeld zijn moeder en zus nooit ontmoet en die gaan ook niet bij ons huwelijk hier of daar zijn. Die wonen in een ander land. En ze staan wel achter ons huwelijk.
Maar Raks, vertel nou s, wat is er met jou en je ex-egyptenaar nou gebeurd?? We krijgen elke keer flarden te lezen, maar ik kan er geen touw aan vast knopen… Jij bent belazerd door een egyptenaar?? Voor een visum? Hoe ben je daar achtergekomen dan? Was hij slecht voor je? Heeft hij je voorgesteld aan de familie?? Kende je hem al lang??
hoi Raks, heb ik hem ook gezegd dat het niet goedkoop is met mij te trouwen hahah, jurk is al 8000 euro!!!
en ja Omipomi Raks is een beetje verbolgen over het dat ze is belazerd inderdaad. Helaas kunnen wij daar niets aan veranderen, maar hebben we er wel iedere keer ‘last’ van.
Raks het is goed ons op punten te wijzen, maar doordat het met jou is gebeurd wil dit niet zeggen dat dit ook bij ons zo is en gebeurd. Ik heb al eerder geschreven een keer dat het onze keus is en als we belazerd worden ons probleem. Dat we haar adviezen ter harte kunnen nemen, maar niet zitten te wachten op stellingen als: gij liegt en ik zou het wel weten.
Ik zou liever zien dat we dit forum gebruiken om elkaar te steunen en niet om wantrouwen te kweken bij onze liefdes. Ga je zo ook om met je vrienden/kenissen Raks als die een nieuwe liefde treffen? Ik bedoel maar niet alleen Egyptenaren maken gebruik van mensen en je kan niet alle Egyptenaren over één kam scheren! Raks ik moet eerlijk zeggen dat je er zo wel voor zorgt dat mensen niet meer openhartig willen schrijven…krijg daar steeds minder behoefte aan overigens.
Nogmaals dit forum is om elkaar te helpen en niet af te kraken wat mij betreft. We heten niet allemaal Raks die in zee gaat met iemand die nota bene eerlijk zegt dat ie getrouwd is! Ja, dan vraag je er om wat mij betreft.
he luxury girl dus toch nog dit jaar naar Sharm! Ik wilde proberen of Ahmed met een toeristenvisum hierheen wilde en kon komen. Hij trouwt alleen liever gelijk geloof ik hhhaa:) Misschien dat ik anders zelf nog die kant uitga…merk dat na al mijn wantrouwen hij niet meer zo enthousiast is …dat ik niet meer verliefd ben enzo. Dus ja misschien gaat het hele feest niet door, maar ik hou jullie op de hoogte. Oh en misschien dat hij al wel eerder naar Hurghada gaat omdat hij daar bezig is met een flatje/app. Dus ik weet het nog niet.