Zo ontbijt zit er weer in. Heeft toch wel wat hoor om samen om vier uur te ontbijten.Leuke dag gehad met Camilla en haar man. Zijn naar de skibaan geweest. Oh oh wat een pret. Ze vonden het super en wij maar lachen. Voor ons op blote voeten was het wel koud in de sneeuw om foto’s te maken. -4 was het er en daarna na strand. Dag van tegenstellingen.
Ook gevraagd van pinknagel. Mijn vriend had deze tot hij in de horeca ging. Ze kerven soms in hun pols. Schijnt normaal te zijn ???Wat de ramadan betreft prik mij maar lek… Mag niks en na negenen mag weer alles. Men praat er zoveel over en schuiven alles erop af. Ik zie de zware kant er nog niet zo van in. Een ding is zeker ik heb weer een stuk beter leren kennen en er zijn veel cultuurverschillen en soms botst dat en soms kun je erom lachen. Ben wel blij dat ik af en toe met Camilla even bij kan kletsen en ervaringen uitwisselen en dan blijkt dat het echt aan de cultuur ligt en niet aan de persoon. Zij zijn zo opgegroeid en wij hier.
Ik had voor geen goud deze periode willen missen en helaas zijn we al weer aan de laatste week begonnen, maar wil daar nog even niet aan denken. Wel zullen we deze week weer gaan plannen hoe nu verder… en denk dat ik in november weer wel een weekje naar Egypte zal gaan.
Zijn familie weet dat hij bij zijn "liefje"is. Ik hoor daar verder nooit iets negatiefs over. Hij belt gewoon als ik er bij ben en als hij twee dagen niks laat horen belt zijn moeder naar mijn nummer. Natuurlijk zijn ze soms ongerust en waren ze vooral bang voor de communicatie omdat alles in het engels moet. Maar ze zijn blij voor hem dat hij geniet.
Nou ga maar eens slapen goed dat ik vakantie heb.
En ja ik houd van een glaasje maar komt niet zoveel van nu maar mis het niet hoor.
Marmah
Geniet nog maar lekker van jullie laatste weekje samen in NL Marmah!
Lijkt me wel gek om zo vroeg op te staan om te eten en dan nog wat te drinken en daarna weer verder slapen.
Het is inderdaad lastig om (ongetrouwd) kennis te maken met zijn familie als ze streng gelovig zijn. Op het moment dat je vriend begint over het feit dat zijn familie hem aan het voorstellen is aan egyptische vrouwen zou ik gaan oppassen. Ik heb zo’n situatie van dichtbij meegemaakt dat iemand een relatie had met een NL vrouw, helemaal verliefd en dat hij uiteindelijk toch onder druk van zijn familie met een egyptische is getrouwd. Het kan natuurlijk aan die persoon liggen, dat hij niet sterk genoeg was om tegen zijn familie in te gaan. Maar je moet je wel beseffen dat familie heel erg belangrijk is en dat ze niet snel tegen de wensen van hun familie in zullen gaan.
Ik heb zelf nog niet kennisgemaakt met de familie van mijn vriend, op het moment dat we beslissen om eventueel te gaan trouwen dan zal er een kennismaking plaatsvinden met zijn familie en mijn familie. Mijn vriend vind het belangrijk dat mijn ouders zijn familie ook leren kennen.
Het klopt helemaal wat hierboven beschreven staat.
Toen ik voor het eerste als ‘vriendin’ aan zn ouders werd voor gesteld was dat een beetje eng, maar uiteindelijk viel het heel erg mee, en zn ouders hebben er ook geen problemen van gemaakt. Maar de mijne is daarvoor ook aan een Egyptische voorgesteld, nu ik bij hem thuis ben geweest, keert iedereen in zijn straat hem de rug, ze hadden hem natuurlijk graag als ideale schoonzoon voor hu dochers gehad. Maarja nu ik daar ben geweest, weten ze wel beter. We doen namelijk alles wat ‘allah’ verboden heeft. Ik mocht trouwens ook niet bij hem slapen hoor, heb in de kamer bij zijn zusje geslapen.
Ik vertrek trouwens 1/9 met de HV377 vanaf AMS.
Nog meer mensen in Hurghada volgende maand?
Meuh… ik kan niet in Hurghada afspreken… ik vlieg naar Cairo en blijf daar een paar dagen en ga dan naar Alexandria… Ik had daar ook graag bij willen zijn…:disgust:
Ik ga pas 8 oktober weer die kant op denk ik! Dus als er dan nog mensen zijn ben ik zeker van de partij met een meeting! Hier gaat verder alles zijn gangetje, we hebben nog regelmatig contact alleen zijn internet doet het helaas al 3 dagen niet! Maar we bellen en smsen wel! ook geen ruzie meer gehad samen gelukkig! Ik ga misschien volgend jaar mee naar zijn familie, zijn zus gaat begin 2010 trouwen en hij vroeg of ik mee wilde, maar ik denk er nog over na, ik vind het doodeng eigenlijk!
MarMah geniet van je laaste weekje in Nederland samen!
Nou, Sannez hij had inderdaad tegen mij gezegd dat als hij mij voorstelt als vriendin dat tegen de tradities is en hij uit zijn dorp ‘gezet’ kan worden…of zoals jij dat zegt dan zal iedereen hem waarschijnlijk de rug toekeren.
En Dalfien ik heb op dit moment sterk de indruk dat hij niet opgewassen is om tegen zijn familie in te gaan als ze willen dat hij met een egyptische trouwt, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd (hij is inmiddels 30), dus ja… afwachten maar hoe hij deze week heeft beleefd en of hij moeite gaat doen mij te bereiken en hij nog steeds overtuigd is dat het wat kan worden met ons. Zijn familie is inderdaad erg belangrijk voor hem, hij wil graag dat ik zijn moeder leer kennen, maar ze kent geen engels en we zullen eerst officieel moeten trouwen dan. Zijn vader is al lang geleden over leden helaas. Hij zei dat hij bereid is zijn familie achter te laten, maar ik vraag me af in hoeverre hij dit dus kan. Hij zegt ook dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ja, het is gewoon allemaal een beetje vreemd voor mij, dus ja. Hij heeft wel een sterke eigen mening dus we zien het wel. Ik heb nog steeds geen haast hem officieel te trouwen (ook al duurt het dan nog lang voor hij hierheen kan komen)
Ben benieuwd hoe dat gaat aeeoee! Hou ons op de hoogte!
Ik ben net terug van de gemeente voor GBA en geboorteakte. Woensdag ga ik naar Ministerie van Buitenlandse zaken voor legalisaties. En diezelfde middag naar ambassade van Egypte, ook in Den Haag, voor legalisatiestempels.
Komt deze weg iemand bekend voor?? En is het ook de bedoeling dat ik na al die legalisaties de documenten naar Arabsich of Engels vertaal?? Mijn GBA is in elk geval in vier of vijf talen, dus zou voldoende moeten zijn toch??
Lekker romantisch hoor, trouwen met een Egyptenaar! Hahahahahaha!!!
Oh Suus, het is wel gaaf om dat mee te maken lijkt mij! Maar jij was toch ook nog niet officieel getrouwd of wel? Dit ‘moet’ dan misschien wel voor die tijd? Vreemd eigenlijk… misschien kunnen jullie het samen vieren hahah.
Lachen Omipomi, dat zeg ik dus ook al de hele tijd tegen hem…I don’t want this to be a business (bezness?!) deal hahah. Vind het ook maar weinig romantisch hoor. Maar ja, romantiek komt daarna zal ik maar denken…allemaal een beetje de omgekeerde wereld. Succes met alles. Volgens mij had ik idd ergens gelezen dat je het moest laten vertalen…nederlands snappen ze daar niet allemaal
Nou dat vertalen vind ik toch een vreemd verhaal, aangezien op beide aktes vijf talen staan… Als zij vanuit egypte iets vertaald moeten hebben is engels, frans of duits ook voldoende voor ons, dus lijkt me sterk dat wij het dan ineens in het arabisch moeten vertalen…
Naja, zal wel weer…
Jaaaa het skieen was echt super heb zo enorm genoten en zoveel gelachen hihi was echt leuk om hun in de sneeuw te zien. En ja daarna naar het strand maar was een heerlijke dag. Bedankt Marmah.
wat een gedoe om te trouwen zeg, je moet er wat voor over hebben!!! Als ik mee ga naar de bruiloft van zijn zus ga ik denk ik als een vriendin mee, want ik wil (nog) niet trouwen!
Ik wil misschien de beste vriend van M. voor een vakantie naar Nederland laten komen, hij is al in denemarken, zweden en Duitsland geweest, waardoor het waarschijnlijk makkelijker is. Moet ik dan iets mee nemen vanuit hier om hem uit te nodigen ofso? Of kan hij het zelf allemaal regelen? De kosten betaald hij uiteraard zelf maar hij verblijft wel bij mij dan.
Nou, ik heb net de Grote Geheimzinnige aan de lijn gehad, te weten de Egyptische Ambassade in Den Haag.
Zij vertelden mij het volgende:
Na legalisatie bij Buitenlandse zaken, legalisatiestempel ophalen bij de Egyptsiche Ambassade in Den Haag. Kosten E35 per document. Inleveren tussen 9 en 12 = terug dezelfde dag, anders 1 of 2 dagen later. Inleveren bij Mr. Methad. Origineel inleveren met kopie!
Na deze poespas, hoef je het document niet meer te laten vertalen, indien de uittreksels in internationale vorm zijn. Wat ik heb dus, in meerdere talen. Ik heb het haar nog eens laten herhalen, zodat ik niet voor Jan L. in Egypte sta dadelijk en ze me daar zeggen dat ik het toch had moeten laten vertalen… Omdat het in het Engels erop staat, is dat voldoende, verdere vertaling is niet nodig!
Ik lees trouwens ook net op de site van de NLse ambassade dat die vertaling alleen geldt voor scheidingspapieren…
Dames, je kunt er dus voor kiezen bij de gemeente om je documenten in meerdere talen uit te laten draaien! Scheelt vertalingskosten!!
aeoeee, als gij je echt de moeite vind hoort voorstellen aan zijn famillie er zeker bij- als ze heeeeel traditioneel zijn met het dorp erbij enz… gaan ze jou nooit aanvaarden, word astig voor je meid- en gij wil naar nederland en het dan vertellen?? gij heeft visa in zn achterhoofd- nu je ziet wel wat ie nog laat weten ,maar vind het maar raar(gij is 30??) ik weet niet veel egyptische mannen die op hun 30 nog geen egyptische op het oog hebbe! kijk maar uit je doppen, gij kan jou gebruiken om zn egyptisch huwelijk (gaat ie geheim houden)te bekostigen, in nederland zal ie dan werk willen …; 4 vrouwen ,iedereen weet dat tog, maar alleen de heeeel rijke doen dat nog (sjeiks oa) de meesten houden zich bij 1 echtgenote- in azie word de lange pinknagel gebruikt om te eten(smakelijk!) xxx
Als hij getrouwd is met Egyptische krijgt zij een bericht dat hij opnieuw gaat trouwen. Ook als hij al eerder getrouwd is en zij zijn zoveelste bruid wordt.
In het geval van een Europese vrouw, gebeurt dit niet. Wij krijgen er geen bericht van als ie nog eens gaat trouwen, of al getrouwd is. Daarom krijgen ze dus ook geen ongehuwdverklaring, alleen die eigen verklaring…
Nou, tot zover mijn kennis over egyptische bigamie!