Ik had je toch de namen van de desa gegeven waar meer dan 100 gitaarproducenten zitten ? Gewoon jezelf naar toe laten rijden en iets naar je smaak zien te vinden. Iemand die een beetje kijk op gitaren heeft kan een goede van een slechte onderscheiden toch. Trouwens sinds je me dat heb gevraagd zie ik overal mensen die met gitaren bezig zijn. Ik vrees dat als jij op Java bent ik aan de nieuwe haring zit te happen.
*Er zijn hier een heleboel gitaarproducenten, van rotzooi tot superkwaliteit. Weet ik ook nog niet zo lang. Ik zag wel eens mensen gitaren maken, maar dacht altijd rotzooi, maar er blijken ook toproducten vervaardigd te worden. Ik moet even uitzoeken waar bovenstaand adres is. In Solo geven ze altijd de wijk aan, ben ik nog niet aan gewend en zal ook nooit wennen. De producenten zitten in Sukoharjo. Geef me even de tijd, zal ik mijn oor even te luisteren leggen en zodra ik meer weet hooor je.
*Zie verhaal boven Boomaap, je wist het nog niet zeker waar die gitarenfabriek Rustadi zat.
Palur met de naam is genoeg. Ik vind je reactie wel een beetje raar want ik geef je juist de plek waar al die dingen worden gemaakt door meer dan 100 producenten en wil je een producent die daar heel ver vanaf ligt. In Indonesie is het nou eenmaal zo dat mensen die een bepaald product maken allemaal op een kluitje zitten, dat biedt hun voordelen, met materiaal inkoop, onderaannemers, Maar ja als je dat niet wilt aannemen, is jouw eigen zaak, het was slechts een van die onbrukbare tips waar zo over geklaagd wordt hiero
Hoezo raar, Boomaap ? Je zou het nog voor mij uitzoeken en ik heb nog helemaal geen adres van je gekregen (lees nog een keer het verhaal onderaan, dat is alles wat ik ontvangen heb). Of bedoelde je datgeen in Sukoharjo ? (waar dat ook weze mogen). Met het verkeerde been uit bed gestapt ? Nee toch. :wereld:
Ik ben alleen degene uit Rustadi tegengekomen maar weet echt niet waar dit ligt.
Surya; is dit dezelfde of een andere goede/leuke gitaarfabriek.
Ik wil gewoon mijn vriend verrassen en als het niet goed is, nou dan gaan we verder Solo in enz.
Ik heb je de namen van twee desa (dorpen) gegeven waar die mensen werken, dat is voldoende. Gewoon een kwestie van rondkijken.
Verkeerde been uit bed, nee hoor, nooit last van. Maar ik hou van mensen die snel van begrip zijn, en als ze het niet begrijpen verder vragen. Je had toch al gevraagd wat een desa was? Geen winkelcentrum dus. De info die je heb gehad is voldoende. Iedere taxichauffeur in Solo weet de locatie te vinden. Hier heb je niet van die lange adfessen zoals in NL. En als je iets vraagt dan helpt men je graag, zeker als je blond bent. De naam van de kampung is voldoende, daar zoek je verder, dat is van huis tot huis gaan even in de werkplaats kijken. Zo werkt het hier nu eenmaal.
Product GUITAR Hand Made in Rustadi SOLO Gadingan MojoLaban SOLO SURAKARTA
GUITAR Factory SOLO Central JAWA Indonesia
Bedoelde je deze 2; oké, dan heb ik die over het hoofd gezien. En jammer voor jou … maar ik ben niet blond hahahahaha en reuze snel van begrip. Jammer huh, heb ik weer gelijk ? Bedankt voor de informatie.
Surya; is degene die jij noemt weer anders of valt dit onder dezelfde noemer als van BA ?
Het schijnt dat er ook een dorp is bij Sukoharjo , mss wil B.A jullie gaan “guiden” .
Je kan dropjes voor die Menir meenemen , zag dropjes met de naam steekpenning(en) .
De merk ben ik even kwijt.
Ik denk dat je ook drop kan kopen bij Kemcik in (Zuid) Jakarta .
Weet niet of ze de nwe produkten zoals steekpenning( je kan iemand milder maken) ook al te koop zijn .
Als je echt info nodig heb over SOLO , dan kan ik mss een (andere) S.A in Solo raadplegen.
Hij weet echt veel over Solo , en kan bijna alle info van of over Solo krijgen.
Als je echt in nood zit kan je me bereiken via P.M .
PS : S.A is een familienaam , als je een SA in Surabaya of Bandung of desnoods in Lombok ontmoet het zeer waarschijnlijk een familielid is van mij .
Je kan dat checken door te vragen of het een Surya (de naam van de stamvader) uit -------- is , als het ya is dan is het waarschijnlijk een familielid.
Die Rustadi is gewoon “Maklar”. dat vermoedde ik al meteen toen Indesco met het adres op zo’n eind uit de richting van de producenten aankwam.
Drop doe je mij geen plezier mee, eigenlijk geen enkel product uit Nederland, dat niet vers is, uitgezonderd een fles lekkere drank, champagne of echte jenever (Jonge Wees). Ik eet gewoon dingen van hiero. Net even een porsi nasi merah (rode rijst), met pecel en bumbu wijen (sesamzaad) gehaald. Nasi nDeso heet dat hier, erg gezond en erg lekker, Daarbij 2 stukken tahu goreng, 2 tempe goreng met van die gemene kleine cabe erbij en twee pakkies van bananen- en van klapperblad met iets erin waar ik de naam van vergeten ben, is op houtskoolvuur geroosterd. Komt uit een warung aan de kant van de weg, van Ibu Retno, hier om de hoek, zeer schoon daar. Kostte me de lieve som van 6200 Rp. Als SA dat eet is ie een maand aan de schijterij, al te ver van zijn roots afgedwaald. Die trekt liever een satékroket of nasibal bij de FEBO, die vreet ie dan thuis op met Conimex sambal.
En moet weer om zijn eigen situatie , manier van leven , wonen , verplaatsen met SA vergelijken.Ik heb meermalen keren aangegeven dat hij gewoon zijn eigen reizen moet vertellen , zijn eigen ervaringen .
**Wanneer gaat deze ontopics ge-OH ophouden ? **
Ik heb meermalen aangegeven dat ik in Indonesia een bepaalde manier van reizen heb , en wat ik daar doe , eet etc is mijn eigen zaak.
Mijn verhalen (al dan niet BAL = Goed-Accuraat en Compleet) is mijn persoonlijke ervaringen , ik heb niet de pretentie om dat te hebben.
**En ik heb niet de arrogantie om mijn verhaal , mijn versie aan de andere leden op te dringen. **
Het is toch niet echt vriendelijk en ontmoedigen als nieuwe leden met een bepaalde specifieke vragen gelijk lastig gevallen wordt met een overvloed van informatie.
En ze moeten niet wagen om een beetje tegen te spreken , omdat ze toch niks weten over Indonesia. (Logisch , daarom vragen ze ook).
Ik durf te wedden dat er veel mensen geschrokken kunnen zijn door de** opdringerige** " complete voorlichting" en niet in staat zijn om dat gebral van : IK/wij weten beter omdat we daar wonen-werken of zo vaak geweest zijn te weerspreken .
Ik heb diverse “zwakke” tegenreacties gelezen van nieuwe leden of mensen die bepaalde vragen hebben en die later gingen afhaken.
Gelukkig weet ik iets van Indonesia , dus zo snel wordt ik niet afgeserveerd .