raar gevoel

ben pas terug van onze balireis wat algemeen goed meeviel , nochtans ergerde ik me op een bepaalt moment bij een ceremonie in het hotel aan het fijt dat tussen al deze mooi opgeklede en vreugdige mensen een man opdook met op kraakwitte overhemd een hakenkruis.
Nu wou ik eens weten wat daar de betekenis van is, omdat dit thema zo gevoelig ligt persoonlijk (laat staan wereldweid ) vond ik het ongepast ter plaatse de vraag te stellen. :frowning:
Reactie graag

http://www.sanskrit.org/www/Hindu%20Primer/swastika.html

hier staat een uitleg in het nederlands.

Ooit, dat was ook op Bali, zag ik een vrachtwagen met de naam Adolf Hitler op de voorruit, neen ik fantaseer niet, . Ik vroeg aan mijn gezelschap of men wist wat dat voor een man was.
Men haalde nonchalant de schouders op en ging rustig door met het werk.

Ik ben geen Indonesier, of Indo, dus ik zal de dingen wel met westerse ogen hebben bekeken.

Is dit de nieuwste mode op forums om serieuze vragen van mensen te beantwoorden?
Daar krijg ik ook een raar gevoel bij.

Als die Urak even “hakenkruis” in de Google had getikt had hij 33.500 hits gehad.Maar ja het is algemeen bekend dat Surya goed kan goochelen dus laten ze het hem doen. Alle vragen naar Surya dus, ons zoekwonder.

“Djongos, kesini, tolong masuk kata ini di Gugel ya dan kembali lekas, ayo” :nod:

Ik vraag me af wat er zo gevoelig ligt bij een hakenkruis in een totaal andere cultuur, daar ga je je toch niet aan ergeren. Waarom is het ongepast om te vragen ? Dat begrijp ik niet helemaal.

er wordt toch gevraagd naar de betekenis ?
dan is het toch handig om iemand een link te sturen. ik weet zelf niet alle betekenissen van een hakenkruis.
er wordt zo iig wel serieus op een vraag in gegaan en niet alleen maar op een mening of gevoel wat iemand er over/bij heeft. als jullie daarnaast nou jullie mening opschrijven dan heeft urak voldoende om zich in te verdiepen.

maar zeik toch niet altijd alles af wat een ander doet of antwoord. ik vind jullie antwoorden regelmatig belachelijk en niet echt zinvol.
-maar af en toe komt er iets met inhoud uit jullie vingers. maar ik loop toch ook niet steeds op jullie te zeiken.

maar helaas vind ik het niet echt een prettig forum. helaas is het zo dat er veel mensen maar 1 vraag durven te stellen en dat je ze daarna nooit weer terug ziet hier.
en waardoor komt dat : er komt 1 serieus antwoord op een vraag en dan gaat het weer zoals gewoonlijk op dit forum.
dat is toch jammer je zou zoveel voor elkaar en andere reizigers kunnen betekenen.

Als je dit forum als een vraag- en antwoordspelletje beschouwd dan heb je helemaal gelijk. Maar volgens mij is het meer dan dat. Iemand voelt zich geschokt door een hakenkruis, ik wil graag weten wat daar achter zit. Als zo een vraag met een link wordt afgedaan en daarna volgende vraag, dan zal het hiero snel strontvervelend worden.

Men moet af en toe sijken om tot iets van waarde te komen. Ik voel me niet aangesproken verder, want de richting die jij op wil is veel te serieus en maakt van mensen een stelletje robots. Een forum is ook een vorm van entertainment naar mijn mening.

Overigens was ik gisteren weer eens lekker aan het sijken over de naam Bukittingi, dat bracht jou tot een vraag over kaarten, dus wat zeur je nou eigenlijk :slight_smile:

Van dat hakenkruis weten we inmiddels al. Nu mijn opmerking over Adolf Hitler, waarvan men slechts kon vertellen dat hij een seorang perang was. Pangerang?

Ik zie langs de kant van de weg ook vaak afbeeldingen van Bin laden op baju kaos.
Zelfs op dat indahnesia forum heeft er iemand (ene oyibo) als avatar Bin Laden, dus dat schijnt men daar gewoon te vinden.

je hebt gelijk dat het ook weer vragen opleverd waar dan wel een serieus antwoord op komt.

maar zo af en toe wordt het toch wel een beetje te … maar dan lees ik gewoon niet meer verder.
maar goed iedereen kan lezen wat hij wil. maar het is ook wel prettig dat mensen ook een serieus antwoord krijgen op vragen. en dat als er anderen antwoorden dat je net altijd hun antwoord moet afzeiken. je kunt ook zonder een ander af te kraken jou antwoord/mening geven op de vraag die gesteld is.

Ik denk dat die sijkers in hun hart heel serieuze mensen zijn die ook niet te beroerd zijn een gedegen antwoord op een vraag te geven. Maar ja we hebben een “badut” in ons midden waar we graag de draak mee steken, en dat kan wel eens langdradig worden en sijkerig overkomen. Maar net als je zegt, je kan berichten overslaan.

Ik weet niet of je ooit op Java bent geweest, veel van die “discussies” hier lijken op een wayangtheater. Er zitten hier minstens 4 mensen die close connecties met Java hebben.

Toevallig was Maryono, vorig jaar op Oost Java. Ik was in Banyuwangi en reed door hetzelfde bos als hij.
Kijk, met dat gegeven kunnen we verder. En dat is het leuke van dit forum, interessante mensen ontmoeten.
Ik zal hem een PM sturen en vragen of hij meer over zijn trip in Oost java kan vertellen, met foto’s en al.
Misschien leest hij dit topic wel.

Close connectie met java? Ik heb een leuke vrouw ontmoet. Een moslima, maar ga daarover geen verdere mededelingen doen. Noch daarover vragen stellen over papieren e.d. op dit forum.
Dat vis ik wel uit met mijn vriendjes, sommige ook Indonesiers, uit Java.

Krijg ik nog een antwoord op mijn vraag, opmerking?

Afgelopen week raakte ik ergens in de buurt van Yogya terecht in een grote groep auto’s en motoren die waren “kampanye” aan het voeren voor de PKS, een “gematigde” moslimpartij. Veel van die aanhangers droegen onder hun helm zo een Arafatsjaal echt geen porem was dat, ik dacht Lieve-Heer de Hamas rijdt hier rond.

Wanneer je mij hiermee bang probeert te maken :vak02::kus:

Ik ben banger voor Imam SA die hier rondwaart. Wat een fundi zeg.

Maaf Mas,

Ik wist niet dat dat jouw partij was :frowning:


Ook gewoon symboliek, net als het hakenkruis

x

Heel typisch dat ik me SA ook zo voorstel.

Het zou een teken van zwakte zijn of naieveteit om nu te zeggen dat niet alle moslims zo zijn en met mijn uitleg en relativering het hele islam geloof te gaan verdedigen, terwijl ik daarover totaal niets weet.
Ik geef toe dat het fundamentalisme zienderogen groeit in Indonesie.

Maar ook dit gegeven zal ik betrekken in mijn voornemen om mij tot dat geloof te moeten (?)bekeren.

Vreemd, ik stel me die SA heel anders dan voor, een soort teletubbie figuur met een slobberige broek, kort dik mannetje, opzichtig poloshirt, vreemd horloge en vooral die zonnebril. Verder als hij praat kan je er geen woord tussen krijgen, net alsof ie blij is dat iemand naar hem wil luisteren. En natuurlijk veel: “Ken je die, ken je zus, ken je zo. Ik kwam die tegen en die zei, toen zei ik neehee…want ik…”

Ik woon al 19 jaar tussen die moslims en ik heb nooit iets vreemds aan die mensen kunnen ontdekken. Als ik in NL kom dan denk ik “Waar hebben jullie het in Godsnaam over”. Qua kleding zijn ze in Indo de laatste jaren wel veranderd, ze gaan er steeds meer als halve Arabieren uitzien. Ik heb altijd geweigerd om Muslim te worden, daardoor heb ik zeer aantrekkelijke vrouwen uit mijn leven zien verdwijnen, en nu is het te laat. Ik heb wel eens een moslimvrouwtje geprobeerd en moet zeggen…

Je bedoelt zo?


Ach ja, mijn vrienden vinden die Marokkaanse moslims ook heel vreemd en opvattingen hebben die niet te vinden zijn in hun javaans moslim geloof.
Elke cultuur verdient zijn eigen moslims, toch?

Bijna, ik mis de LP 2009 Indunesya in zijn handen :zon02: