raar gevoel

Hij schrijft toch voor dat indahnesia. Eventjes naar dat forum toe en je hebt de updates van de ervaringsdeskundige bij de hand.

Bedoel je met Indo , Indische Nederlanders of Indo Europeanen ?
Sommige v.d jongere Indonesiers noemen zichzelf Indo.
Bij de oudere generaties 50+ers heeft Indo een andere betekenis , ze worden als Nederlanders gezien.

Weet je zeker ?
Ik dacht dat je in een andere topic iets anders heb geschreven.
Dat je voorouder ook uit Java komt .
Of heb ik verkeerd begrepen.?
Maklum bahasa Belanda saya tidak sesempurna bahasa Belanda anda.
Nir BoomAap , dese laatste met HB(Huruf Besar ) of niet ?:wink:

Een andere uitspraak van jou :
Die indischen zijn dus gewone Nederlanders, die krom praten, slecht Nederlands dus, wanneer zij zich op een forum over Indonesie begeven. Dus wanneer zij op dit Indonesie-forum schrijven -* hun** omgeving laat me niet lachen - gaan zij daarmee rustig door zonder maar iets van ons aan te trekken.
En jij doet daaraan ook rustig mee. Fraai is dat. *

Ik vind ook jammer dat mijn aanwezigheid hier heeft geleid tot allerlei verwikkelingen , off topics verhalen.

Soortgelijke vragen zoals van Urak werden ook gesteld in andere forums .
Ik heb zelf ooit een kado gekregen uit Indonesia in een kadopapier met swastika afbeeldigen.

Wat ook grappig is dat de kinderen van mijn Indonesische vriend in Duitsland waren op vakantie op Bali
Zijn ze ook geschokt toen ze de swastika tekens zagen.

Er is zelf een Sawstika bungalow op Bali.

http://swastika-bungalows.com/

Aangever :kus:

Wist niet dat je mijn OH verhalen in andere forums leest.
Heb ik toch een fan erbij gekregen. :redface:

Ik heb een Nederlandse vader met Javaans-surinaamse moeder, en daarmee heb ik absoluut geen problemen. Neen, ik ken geen takie-takkie, geen javaans-surinaams.

Wij zijn in Nederland wel degenen die de javaanse cultur in stand proberen te houden. Vaak lukt het ons met moeite, vooral de javaanse taal, maar wij ergeren ons dood dat jouw vrienden alles indisch noemen wat uit Java komt.

O ja, wij zijn trots op Didi Kempot en die komt oorspronkelijk uit Solo.

Amin

De “Javaanse Surinamers” (heb ik ook een paar vrienden) hoeven niet altijd als Indische(n) of Indo gezien worden.
Je heb gelijk dat je niet tot de groep Indische mensen behoorde .
Dat zijn de migranten uit Ned. Indie t/m ongeveer 1968 ) en hun nakomelingen.

Een andere vraag :
Heb je echt Indonesische vrienden , en een Indonesische taal lerares ?

Aanvulling :
De Indonesiers zien jullie ook niet als Wong Jowo , maar dat weet je zelf wel.

Heb een Javaanse meisje tijdens mijn laatste reis in Dubai ontmoet.
Ze komt uit Suriname , had 4 weken vakantie met een paar vrienden die 5 weken lang in Indonesia zaten .
Omdat we toevallig 1 “bangsa” zijn , zij turunan Jawa uit Suriname en ik Indonesier zijn we samen " opgetrokken" tijdens de 3,5 uren overstap.
We passen op elkaar spullen en veel ngobrol.
In Nederlands , ze spreek alleen een mondvol Indonesisch.

Ja. Leiden, Groningen o.a. (studenten vooral), enkele ervan komen in het weekend bij me logeren en gaan we lekker uit, en een lerares Indonesisch.
Ik ben het vorig jaar serieus begonnen met bahasa na mijn trip naar Indonesie (Oost en Midden java). Dat heeft men mij aangeraden, want daarmee kun je overal in Indonesie terecht
Ik zou ook graag wat Javaans willen leren, maar dat komt later wel.

Pareng iyah, het is ons uitwaai-avond.
Morgen mijn computer inladen.
Weg en verkassen.

Het leven is een schouwtoneel, elk zijn part elk zijn deel:).