Daniëlle, ik weet eigenlijk niet zo goed wat het verschil is … Op de site van Greyhound zie ik wel dat ze uitgebreidere routes hebben, dus dat ze op meer plaatsen stoppen dan dat Ozexperience dat doet.
En wat is iets duurder?! Vb: Sydney - Cairns met Ozexperience kost rondom de 280 euro. Kon die tarieven van Greyhound niet zo snel vinden.
Ik kreeg dezelfde dag nog een bevestiging. Je krijgt alleen de uitnodiging pas ca 10 dagen van te voren. Weet niet of de bevestigingen altijd zo snel komen? zou best wel eens wat later kunnen zijn.
in ieder geval tot 17 oktober!!
kreeg een mailtje terug, en stond nog niet op de lijst.
heb net opnieuw een aanmelding gedaan (werd geadviseerd) en idd, kreeg nu wel gelijk en email waarbij ik de aanmelding moest bevestigen en gegevens invullen…
dus… ben er gewoon bij
Ik heb ook de plannen om naar OZ te gaan rond augustus/september 2010! Twee vrienden van me zijn gister vertrokken en veel bekenden zijn al geweest. Zodoende kriebelt het ook bij mij al een hele tijd. 17 Oktober ben ik in principe ook bij de Austalianbackpackers bijeenkomst!
Ik ben van plan om rond te gaan trekken, veel te gaan zien en ook zo nu en dan te gaan werken. Verder wil ik ook Nieuw Zeeland en een stuk Azie gaan zien.
Ik was nu al graag weg geweest, maar ben nog met een studie bezig. Ik ga dit schooljaar afstuderen en daarna wil ik dus weg gaan. Mijn studie vind ik totaal niet leuk, maar om nu een jaar voor het einde te stoppen vind ik ook zonde.
Ik ben verder 21 jaar, geniet van het leven in Amsterdam. Ik woon daar samen met een vriend van me. Ik kijk nooit echt vooruit, leef bij de dag. Als mensen op hun twintigste al weten hoe de komende tien jaar van hun leven er uit gaat zien begrijp ik dat nooit. Ik weet nu dat ik mn studie af wil maken en vervolgens richting ‘de andere kant van de wereld’ wil. Dat is het wel zo’n beetje. Ik zie wel wat er verder op mijn pad komt.
Klinkt goed! Ben je m of v? Ik zou zelf graag na mn reis willen eindigen op Bali, maar moet sowieso bekijken wat mogelijk is.Ik ben nu weer bij een andere organisatie terechtgekomen waar je een ticket hebt voor Australie, Nieuw Zeeland en de Fiji eilanden in 1. Maar moet nog even goed informeren hoe of wat Ik zit sowieso met best wat vragen dus die open dag is wel handig Of je nou met die organisatie gaat of niet.
Ik ben m! De planning van mij is ook globaal zo; Beginnen in Australie, vervolgens een tijdje door Nieuw Zeeland heen en dan eindigen in Thailand of een andere plek in Azie. In iedergeval vanuit Azie weer terug vliegen.
Het voordeel van Backpackers.nl is dat ze alles voor je regelen qua sofinummer/bankrekeningnr/etc. Scheelt je zelf heel veel gedoe. Daarnaast zijn je eerste dagen dan ook direct al geregeld, wat ook niet verkeerd is natuurlijk.
Wie wat waar ben jij verder Sofie1985? Of kan ik dat ergens anders in dit topic vinden:)
Leuk dat je ook die dag komt! We hebben dan een groot clubje haha.
Ben je van plan om nu veel te sparen of ga je daar veel werken? Een auto kopen of met OV?
Ik wil zoveel mogelijk sparen het komende jaar. Tegen de tijd dat ik weg ga wil ik minimaal 5000 euro klaar hebben staan exclusief ticket. Daar wil ik ook wel gaan werken, gewoon ook om dat te ervaren. Ook wil ik daar zeker een auto gaan kopen. Je bent minder afhankelijk in een auto dan met het OV. Daarnaast kan je in een gemiddelde stationcar ook uitstekend slapen (tip van vrienden van me die al geweest zijn).
Waar kom jij vandaan Tanja? Ik zit zelf met het OV binnen 25 minuten op Schiphol dus voor mij zal het niet lastig zijn om er te komen.
Ik kom uit Haarlem, voor mij is het dus ook niet erg ver…Ik ben er al een keertje eerder geweest (Australian Backpackers en Activity International), maar vind het niet erg om nog een keer te gaan. Dit keer ook voornamelijk om mensen te ontmoeten. Een vriendin van mij is ook naar Australië geweest (nu al 4x omdat ze daar iemand heeft leren kennen haha). Mij raad ze dus ook aan om een auto te kopen. Ben ik ook zeker van plan. Ik wil ook zoveel mogelijk sparen, maar weet niet of ik 5000 exclusief ticket kan behalen…momenteel loop ik 32 uur per week stage en werk ik daarnaast als inval, verdiend niet heel veel. Ben gelukkig wel klaar einde dit schooljaar!
Welke maand wil jij ongeveer gaan? Wil je met een organisatie?
(Ben ook 21 btw).
Tja ik weet ook niet of ik dat ga halen, maar ik doe mn best. Op het moment is er ook maar weinig werk bij mijn bijbaan dus ik hoop dat daar nog verandering in komt. Anders misschien wat anders zoeken.
Ik denk dat ik ook wel met een organisatie wil gaan, het is toch wel erg makkelijk als je eerste dagen daar al geregeld zijn en ook een sofi/bankrekening nummer en dat soort dingen door die organisatie geregeld worden.
Welke organisaties er allemaal zijn heb ik geen idee van, maar Australianbackpackers.nl kwam op mij wel goed over hoe alles geregeld was. Wat ik van vrienden gehoord heb dan en wat ik op schiphol dan gezien heb afgelopen woensdag.
Ik wil ongeveer in september gaan, ruim de tijd om mn studie af te ronden en vervolgens nog even wat extra geld bij elkaar verdienen. En een paar leuke zomer festivals afgaan uiteraard:zon02: Einde van de zomer in Nederland weg gaan en aan het begin van de Australische zomer aankomen daar! Ideaal!
Bij Australian Backpackers heb je elk jaar in september zo’n Jumbo vlucht, ben je daarmee bekend? Misschien waren die vrienden van jou daarmee gegaan? Wil je alleen, ga je met iemand of ben je nog opzoek?
Ja daar waren ze mee. Heb daar ook al een beetje wat over gelezen, dat je 2 extra dagen hebt etc. Het is natuurlijk wel de mooiste maand om te gaan denk ik, zomer nog hier en dan weg.
Ik weet het nog niet precies eigenlijk. Denk dat het wel lekker is om samen met iemand te gaan, maar zou niet weten met wie. Ben dus nog opzoek ja!