Reisgenoot Australie (N-Z) gezocht juni/juli/augustus 2010

Ik heb ook al gereserveerd! Moeten we alleen ff kijken hoe we elkaar gaan herkennen :ninja:

trouwens, lobby is n goed idee hoor. Ik heb me voor de zekerheid opgegeven voor twee personen maar ik kom denk ik alleen. Meer mensen die uit de richting van Arnhem komen en met de trein gaan?

ik kom ook met de trein, maar kom je dan niet tegen, misschien kunnen we dan wel op t station afspreken (ken de weg daar verder niet)

ja vind ik n goed idee. ik heb uberhaupt geen adres nog eerlijk gezegd. jij wel? dan zoek ik het wel even op :slight_smile:

nee ik ook niet, whaha

Ik weet wel dat je ongeveer 10 dagen van te voren de uitnodiging ontvangt en daar staat het in. Even afwachten dus. Maar ik denk dat Kastanja het wel zal weten want zij is al eens eerder geweest.
Ik ga nu slapen, ben een klein weekje naar Zeeland dus pas daarna weer online :wink:

veel plezier deze week!!!
ik ga ook t bedje opzoeken… morgen weer vroeg op voor t werk

Hey,

Ja je krijgt nog een ‘officiële’ uitnodiging. Daar staat de route op en wat er allemaal te doen is. Het is dichtbij Schiphol in een hotel, redelijk makkelijk te vinden. Ik geloof dat er een pendelbus naar toe gaat vanaf Schiphol of zo. Het is verder denk ik wel afgelegen met OV.

We doen gewoon allemaal een rode bloem in ons haar om elkaar te herkennen…Haha…

Wanneer zijn jullie van plan om naar Australië te gaan?
Ik juni/juli ongeveer. Ik ben al in Australië geweest en heb reeds een georganiseerde tour langs de oostkust gedaan. Ik zou enorm graag Northern Territory doen en de periode waarbij de temperatuur het draaglijkst is, is tijdens de zomer hier (en winter daar).
Ik was aan het denken om een 11 daagse georganiseerde tour van Alice Springs tot Darwin (of omgekeerd) te doen redelijk vlug nadat ik aankom in Australië. Dan kan je nog even volop genieten van het vakantiegevoel, rustig mensen leren kennen en moet je niks doen. De rest van het jaar zal je namelijk alles zelf mogen regelen (transport, uitstapjes, verblijf,…)

Hey,
Ik was ook van plan eerst om in juni/juli te gaan (t liefst zo snel mogelijk na mijn studie). Juni ben ik vanaf omdat het te snel is (als ik iets niet haal, moet ik nog tijd hebben om het te herkansen). Dus nu was het juli/augustus geworden. Maar ik zat ook nog te denken aan september de jumbovlucht van Australian Backpackers (ga je met 100 mensen daarheen en trek je met elkaar 5 dagen op). Ik kon ook weinig mensen vinden die juni juli wilde gaan, jij bent de eerste. Na die 5 dagen wil ik iets van een auto kopen en dan rondrijden, werk vinden en tours doen.

Groetjes,

Tanja

Die jumbovlucht wil ik zeker niet doen. Ik weet niet hoeveel mensen er met de gewone groepsvluchten meegaan maar dat zal wel minder dan 100 zijn denk ik. Als je zo met 100 mensen in 1 keer vertrekt is het persoonlijke er niet meer en met een kleinere groep is sowieso veel gezelliger.
En die jumbovlucht kost nog (iets) meer ook.

Ja klopt, de ‘normale’ groepsvluchten zijn met (dacht ik) maximaal 15 mensen. Dat vind ik zelf ook een lekker klein groepje waar je iedereen leert kennen. Er zal altijd wel iemand tussen zitten die dezelfde kant opgaat en waar je dus even mee kan optrekken. De jumbo vlucht lijkt mij ook een te grote groep. Maar snap dat andere dat juist wel weer erg leuk vinden.
Zover ik weet zitten alle normale vertrekdata wel altijd vol…Dus of het nou juni, juli of augustus is, er zijn dan altijd 14 anderen die er ook heen gaan.

Dat van die maximum 15 mensen wist ik niet. Bedankt, altijd goed om weten. Dat is idd een goeie groep waarbij je iedereen kan leren kennen. Ideaal.

15 mensen is ook goed natuurlijk. Ik vind het echt lastig om te beslissen!
T kost wel 200 euro meer, maar je hebt wel 2 dagen meer dan met een normale groepsvlucht en je krijgt meer dingen en kan prijzen winnen (zoals een auto, week gratis hostels etc.)
Misschien dat ik die 17 oktober kan beslissen.

Gr,

Tanja

Ik weet al zeker dat als ik met Australian Backpackers ga, dat ik zeker die jumbo niet neem :slight_smile:

Zijn jullie van plan om veel te werken in Australië?

Ik ben van plan zo min mogelijk te werken in Australie, of misschien zelfs helemaal niet. Ik hoop genoeg geld bij elkaar gespaard te hebben waarvan ik alle overnachtingen, eten, excursies etc van kan betalen.
En jullie?

Ik wil toch wel wat werken ja, maar dat is zeker niet het hoofddoel van mijn verblijf daar. Ik heb wel wat geld en zou het zeker een jaar kunnen volhouden zonder te werken, maar dan kom ik blut thuis en dat is niet de bedoeling. Dus ik ga zeker proberen enkele maandjes te werken.

Hou er ook rekening mee dat je daar dingen gaat/kunt doen die je nergens anders kan doen en dat je gaat redeneren van “ik ben nu eenmaal op vakantie dus ik ga dit of dat doen, die kleine kost maakt nu niet veel uit”. Maar vele kleintjes maken 1 groot :slight_smile:

Ik vrees ook een beetje voor verveling na verloop van tijd en dat je dan niet veel keuze hebt dan te gaan werken maar dat weet ik niet zeker :slight_smile:

Ik ga wel werken daar, ook omdat ik niet zoveel geld heb en natuurlijk voor de ervaring.
Hoeveel geld nemen jullie ongeveer mee.

Groetjes,
Tanja

hey allemaal

ik wil ook best gaan werken daar… maar het ligt er een beetje aan hoe t met mijn voeten gaat dan… als t niet goed gaat, dan kan ik beter niet of weinig werken, anders kan ik geen uitstapjes doen enzo… maar goed, zover zijn we nog niet… moet nog eerst sparen. Als ik genoeg geld heb, dan ga ik pas boeken. Misschien is het volgend jaar al, misschien het jaar erop… Maar t liefst ging ik gisteren al… :frowning:
Ik heb iig wel zin in oktober… naar die informatiebijeenkomst

Dit vind ik net op de site van Australian backpackers:

Onze groepsvluchten vertrekken gedurende het hele jaar ongeveer één keer per week.
De vliegreis van Schiphol naar Australië en de uitgebreide introductie in Sydney deel je samen met andere avonturiers. Geen grote groepen (max. 20 pers.),…