Hoe ziet jullie plan er uit voor de reis?
Zelf heb ik het nog helemaal open, behalve dat ik op Sydney vlieg, en daar ook NYE wil vieren. Daarnaast wil ik graag naar de Superbikes op Philip Island.
Natuurlijk heb ik wel dingen die ik wil zien/doen in mijn achterhoofd, maar ik ga er zelf geen planning voor maken. Wat zijn jullie van plan? Zo kan ik mooi nog wat inspiratie op doen
…
Ik ga super veel doen
in 2 jaar dus heb de tijd
zal alle soorten jobs doen
route ongeveer
Start Sydney
omgeving sydney (nog nix staat vast)
traralgon dan naar tazmanie
dan richting melbourne
adelaine
Port augusta
Coober pedy (ondergronds)
alice springs
Darwin (ga ik proberen te werken voor de Darwin Saltwater croc Police)
naar cairns met vele stops
Daarna naar het noorden en de eilanden bezoeken
dan naar townsvile
whitesundays en fraser
brisbane
sydney is globaal jaar1!!
jaar 2 Sydney naar Perth dan weer naar het noorden broome
Kimberley ( kijken of de kingtoad(giftig hier ook al veel dieren dood)(slangen en hagedisen enzo)
weer richting Darwin
Dan ben ik bang dat de 2 jaar erop zit
onderweg ga ik wel veel werken
ik zit ook nog heel erg te twijfelen.
ik ga zowiezo met een vriendin maar het is toch wel fijn met meerdere mensen.
ik koop wel een jaarticket ga niet lopen klote met losse tickets.
maar in principe kan je daar alles regelen je hebt daar zo`n bedrijf ofzo die backpackers gewoon helpt misschien tegen een kleine vergoeding maar vast niet zo duur als met een organisatie. wat ik zag scheelt al snel meer dan €500.- met organisatie of los jaarticket.
ik heb ook nog geen planning ik schrijf gewoon op wat ik zowiezo allemaal wil zien en dan zie ik wel in welke volgorde ik dat ga doen.
ik streep het gewoon af ![]()
ik zie het allemaal wel.
maar wel sydney landen denk en kerst en oud en nieuw zowiezo in sydney
scheelt zo’n 500 euro? Voor welke prijs heb jij losse jaartickets gezien dan?
Ik ga ook van te voren niet mijn hele reis uitstippelen, schrijf idd een paar dingen op die ik sowieso wil zien en kijk wel wanneer ik er langs kom.
Ik was ook niet van plan alles helemaal uit te plannen gewoon beetje dag tot dag leven en zo min mogelijk plannen :).
at lauwtjuh : je koop dus gewoon los een jaarticket en gaat zonder organisatie weg? en waar vind je die tickets die 500 euro goedkoper zijn:P:)
de goedkoopste die ik had gezien was €800,- nog wat euro en een startpakket gaat algauw richting de €1500,- wat ik heb gezien.
en zowiezo een ticket kost maar €400,- maar er komt nog bijna het dubbele bij aan vliegtax e.d.
dus schrok ook wel een beetje, maar heb niet gedaan van sept tot maart omdat maart te ver ligt in de toekomst om uit te rekenen.
maar sept-okt is zelfde als sept tot januarie.
dus denkt dat het wel zo`n €800,- misschien €900,- blijft.(was met maleisie airlines geloof ik)
ja en je regelt daar je bankrekening enzo zelf.
verzekering heb je hier as het goed is al geregeld en telefoon moet ook niet zo moeilijk zijn.
via cheaptickets .nl heb ik gezocht
hoor wel verhalen van mensen die met organisatie zijn geweest dat ze het eigenlijk niet nodig hadden.
Dus kan je idd beter zonder doen , want 1500 en 900 is wel een vrij groot verschil
kan je die 600 weer gebruiken voor 1e maand hostels ![]()
zag net op deze site ongeveer zelfde prijzen http://www.tnfsh.nl/nl/
ja idd ik kan een hoop dingen bedenken met die €600,-
en waar helpt zo`n organisatie je nou mee.
visum aanvragen kan via internet,verzekering kan je ook zelf doen.
de reis begin je met een groep leuk maar je kan zelf ook met een groepje gaan.
bankrekening kan je zo openen en het stikt daar van de hostels dus een slaapplaats vind je wel.
eventueel surfcursus die je ook nog apart moet betalen.
ik weet het denk wel ik ga gewoon lekker op eigen houtje, en zoek het daar wel uit.
Je begint me wel te overtuigen iig:)
had eerst zoiets van gewoon met organisatie gaan word alles geregeld , maar eigenlijk is het gewoon weggegooid geld waar je super veel mee kan doen.
En je kan idd hier al een groepje maken mensen zat die er heen gaan en vooral in september merk ik al:)
ik dacht eerst ook lekker makkelijk en veilig voor mij en mijn moeders idee:P
maar mijn oom en tante reizen vrij veel een gaan vaak naar thailand enzo en die zeiden boek gewoon een ticket zo moeilijk is het niet en het is een stuk goedkoper.
en toen ik die prijsverschillen zag was ik al een soort van overtuigd.
en die vriendin zei steeds van ja maar dan ga je met een groep leer je al mensen kennen,en dat leek mij inderdaad ook wel leuk en handig.
maar via dit forum kwam ik op het idee misschien kunnen we gewoon met een groepje gaan dan kennen we in iedergeval al wat mensen en het scheelt een hoop geld.
mijn moeder zij idd hetzelfde.
Je leer wel mensen kennen idd , maar dat leer je zoiezo wel volgesmij;)
Ik ben helemaal overtuigd
als je met groepje gaat zou je ook een auto kunnen kopen is wel stuk goedkoop met meer
En die vriendin is het er nu wel mee eens of nog niet helemaal overtuigd?
maaruh ik kom vannavond nog wel ff op msn
dan hebben we het er wel even over
oke?![]()
@ lauraismyname : jy ook nog interesse om het begin met een groepje te reizen?![]()
die vriendin zit nog een beetje met geld,dus hoe goedkoper hoe beter voor haar en als we met een groepje gaan zal ze denk wel leuk vinden.
ik kan vanaaf niet op msn komen moet werken tot half1.
dus helaas.
ja hoor, ik heb ook nog interesse om met een groepje te gaan. altijd gezellig!
ik had geloof ik ook op cheaptickets gekeken, maar kwam alsnog op 1000 uit. Maar dat was wel op Brisbane, kijk zo nog wel even.
Ik kan dat van 800 euro ook niet echt vinden alleen op : http://www.tnfsh.nl/nl/producten/vliegtickets
is opzich wel goedkoop , maar moet je perse in oktober gaan geloof ik.
(moet je kijken op sydney, retourreis)
ik kon het vanmiddag ook niet vinden.
maar heb het ergens opgeschreven.
maar was ook alleen met maleisie airlines geloof ik, misschien vliegt die niet op alle datums ofzo zal zo nog even kijken.
heb er wel 1 gevonden van 800 euro op http://cheapfaresindia.makemytrip.com , maar dat is van amsterdam naar cairns .
hoorde trouwens van iemand dat het verstandiger is om daar te beginnen ,omdat het in sydney nog aardig frisjes kan zijn in september.
ik had ook zitten denken aan cairns of darwin omdat het in het noorden vanaf eind oktober begin november het regenseizoen begint en de wegen vaak onderlopen, kakadupark is dan vaak ook dicht.
maar ik zocht op sydney omdat ik het idee heb dat je daar meer kan regelen omdat dat zo`n grote stad is.
maar zal denk in cairns ook wel een bank zitten waar je een rek. kan openen:P
en cairns is inderdaad misschien nog iets goedkoper
denk wel dat sydney het walhalla voor backpackers is, maar denk wel dat je alles ook kan regelen in cairns of darwin . Je hoeft ook alleen maar taxfile nummer en bankrekeningnummer te regelen toch?
heb je al goedkope tickets gevonden?![]()
ik heb het wel thuis in mijn laptop staan,
maar ik ben dit weekend niet thuis dus kan niet ff kijken.
maar maandag zal ik even kijken en dan laat ik het wel horen.
maar denk inderdaad datje het overal wel zal kunnen regelen in die grote steden