Ja ik geloof dat hier alles inzit ja. Behalve dan die twee tientjes waar ik het over had voor maaltijden en bagage.
Het gaat mij er gewoon om dat ik in Australië aankom. Die stoelen blijven toch wel oncomfortabel, en het eten is niet te vreten, en de persoon naast je stinkt… haha krijg er helemaal zin in kuch, Haha.
De echte backpackers (of ik dat ben moet ik nog ondervinden, waarschijnlijk niet), maken natuurlijk gebruik van de situatie en blijven een paar dagen in Kuala Lumpur (en Londen)…
Dan is €824 echt heel weinig
en idd het blijft verre van relaxen in het vliegtuig moet je gewoon even doorheen , maar jy zit er wel over te denken om zon ticket te kopen?
maar het is ook wel leuk paar dagen londen en kuala lumpur erbij.
en je bespaar echt een heleboel geld.
ik zit er nu ook aan te denken om gewoon zelf een ticket te kopen en niet via een organisatie te gaan.
maar ik wil wel graag me terugvlucht ook geregeld hebben.
maar je kan niet verder dan een jaar vooruit plannen dus moet tot april ofzo wachten om te kijken hoeveel het gaat kosten.
willen jullie ook een retour of nemen jullie een enkeltje en je zie wel hoe je terugkomt?
lauraismyname wanneer ga jij?
ik ga waarschijnlijk in september.
Je kan gewoon je retour ticket boeken voor de datum dat je vertrekt. Je kan dan later (als je aan t reizen bent, bijv. 3 maanden voor je vertrek uit Austr.) nog een keer doorgeven wanneer je terug wilt. Dat was bij mij tenminste, met een wijzigbaar ticket, i.v.m. de datum van mn terugvlucht. Het is officieel ook verplicht al je retour te hebben i.v.m. visum eisen.
Ja zoals Diver81 al zei moet je een retourtje hebben anders mag je Australië niet binnen. Ik ga ook in september.
Je moet dus gewoon een retour boeken (en gewoon de uiterst mogelijke datum aanvinken), maar wel van te voren goed uitzoeken of je jouw ticket kan wijzigen en hoe duur dat dan is.
Ik zit er idd wel over te denken ja , maar ga voorlopig nog niet hoor augustus op zijn vroegst .
wanneer ging jy ook alweer als je zelfde tijd als mij zon beetje gaat wil ik wel mee ja:)
Hier staat alle belangrijkste informatie op zoals goede linken vinden voor auto verhuur, visum aanvragen, werken enz.!
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!
als de meeste hier in september gaan, en niet aan een organisatie vast willen zitten kunnen we misschien met ze alle samen gaan.
maken we gewoon ons eigen startgroepje.
is toch wel fijn als je met meerdere persoonen gaat, maar dan is het wel een stuk goedkoper zonder organisatie
Ik denk ik in september. Einde van de zomer, als de tickets weer goedkoper zijn.
Ik ga het even goed uitzoeken en ook even kijken naar mensen die ervaring hebben met Asia Air.
Dat is inderdaad geen slecht idee!
Kan ik misschien in het begin mee en daarna naar mijn oom en tante ofzo…
Ik weet niet wat iedereen van plan is als ze daar zijn?
Dat is wel een erg leuk idee om met meerdere te gaan als groepje…
Kan je elkaar helpen…maar zou dat niet duurder zijn als je bepaalde dingen wilt gaan doen?
Echt een aanrader! Staan allemaal handige linken op om auto’s te huren, visum aan te vragen, informatie over een bankrekening openen enz. enz!
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!
Wauw ik ben een weekendje weg en ineens grote activiteit hier!
Leuk hoor!!
Ik weet nog niet zeker of ik het wel allemaal los zou boeken…
Sommigen zullen misschien zeggen dat het “all inclusive” is, maar aan de andere kant, waarom zou je je jaar daar met stress beginnen als een organisatie als Australian Backpacker (of een andere) je gewoon kunnen helpen met alles…
Kortom, ik weet het nog niet zeker!
Ik wil zelf in oktober gaan (dus die AB-jumbo zou mij ideaal uitkomen haha)!
Dit zou ik toch niet doen hoor. Koop gewoon een jaarticket Australië, kost iets meer maar je moet je niks meer aantrekken erna. Nu ga moeten kloten met je aankomsturen en zien dat alles in orde komt. Van zodra 1 vlucht vertraging heeft zit je in de problemen waarschijnlijk.
Vergeet niet dat Air Asia een lage kostenmaatschappij is en je dus het minimum aan comfort tijdens de vlucht zal hebben. Air Asia heeft naar het schijnt een enorm slechte klantendienst. Van zodra er iets verkeerd loopt, vertraging ofzo wordt je heel slecht geïnformeerd en kunnen ze heel lastig zijn.
Ik heb al met Air Asia gevlogen, weliswaar een korte afstand dus ik had geen comfort nodig en ik had geen klachten. Maar wil je dit echt riskeren voor een vlucht van bijna 20 uur?
Ik denk dat ik het inderdaad niet ga doen. Dat comfort daar zit ik niet zo mee, want comfortabel zit ik toch niet zo lang in een vliegtuig. Maar ik wil wel alles goed kunnen regelen en niet zo in me eentje in Kuala Lumpur staan zonder geldig ticket. Als ik die vlucht al had genomen dat had ik er wel veel tijd tussen gelaten hoor. Dan maar een paar dagen Maleisië erbij:p.
Het is inderdaad wel een gepruts om op je uitendelijke bestemming te komen , maar volgesmij als je met meer mensen gaat is het wel goed te doen .
en je moet inderdaad zorgen dat je er genoeg tijd tussen de vluchten laat. dan komt het vast goed :P:P ofniet?
maar aan de andere kant zekerheid is ook wel fijn als je een eind moet vliegen.
Wat zijn jullie toch goed in mensen aan het twijfelen te brengen :p.
Haha, nee ik ga er nog over nadenken, maar ik denk dat er toch niks van komt. Ik zal uiteindelijk wel voor de makkelijke, en duurdere, weg kiezen.