uh ja ik wil zoizo 2-3 weken bij de abo`s gaan leven
het nacht leven in de moerassen bezoeken
de woestijn doorkruisen bergen beklimmen
slangen zoeken enzo ![]()
ah ok
ik weet niet of je het in dit topic al vermeld hebt, maar wanneer ga je en hoelang? en doe je alleen australie of ook andere landen?
Ik ga zoizo samen met iemand
ik wil gaan voor een periode van 2 jaar door australie (werken/reizen)
vertrek word ecter iets later ongeveer october/november
jaar 1 oost kust en jaar 2 de west kust
mocht ik na 2 jaar nog geld hebben wil ik NZ enzo bezoeken
GOEDKOOPSTE WEG NAAR AUSTRALIE
Het goedkoopste is zelf je ticket boeken via internet (kijk ook om via Duitsland te vliegen).
Het scheelt soms tot bijna duizend euro dan dat je met een NL organisatie gaat.
Je vliegt alleen niet met een NL groep maar er gaan miljoenen backbackers naar Australie, die kom je snel tegen! Op het vliegveld in Sydney staan al vele busjes klaar om je naar een hostel (kies er maar 1 uit) te brengen en daar ontmoet je uiteraard backbackers uit de hele wereld.
NLse organisaties sturen je altijd naar AIFS (http://workaustraliacentral.com/work-and-travel.html) in Sydney, dat is een backpackers organisatie die alles voor je regelt.
Stap nu zelf binnen zoals alle miljoenen backpackers! Ze regelen bankrekening voor je, simkaart, taxfilenr. voor als je gaat werken (belasting), ook sturen ze je post achter je aan als je door Australie reist, geven een introductie over reizen en werken in Austalie, etc. etc.
Dus boek zelf je ticket en ga in Sydney naar IAFS dan ben je in 1 dag geheel op de hoogte en is alles geregeld, ingeburgerd en al ![]()
Veel goedkoper voor de echte Hollander ![]()
Heb je dit zelf ook gedaan??
Hey !
Ook ik ben van plan tegen het eind van de zomer (september , oktober) naar australie te gaan backpacken .
Hoe ik wil gaan weet ik nog niet of met een organisatie of alleen wil in ieder geval wel samen met iemand gaan , want met zn 2-en is toch iets fijner dan in je uppie starten.
Voor de rest ben ik heel flexibel met wat ik wil gaan doen en hoe lang ik wil gaan.
Iemand zin om eens even gedachten te wisselen via mail/ msn of dit forum :).
Hii!
Ik ga ook aan het einde van de zomer (ik denk september) weg;).
Ik ga in principe wel alleen, want ik ga eerst 1 a 2 maanden naar mijn tante en oom in Brisbane voordat ik ga backpacken.
Backpacken lijkt me wel leuker om met iemand samen te doen, maar ik denk dat het voor mij een beetje lastig is om wat met iemand af te spreken op deze manier…
Ik ga er maar vanuit dat ik daar genoeg mensen tegenkom;).
Hoe gaan jullie allemaal backpacken? Ik ben van plan de bus te nemen (waarschijnlijk koop ik zo’n routekaart bij AussiLines).
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens ga uitzoeken waar ik de goedkoopste tickets kan krijgen, iemand tips?
gertjetop: Dit is m’n msn: [EMAIL=“laurasmorenburg@hotmail.com”]laurasmorenburg@hotmail.com , lijkt me leuk om eens te kletsen over Australië. Heb jij je reis al een beetje uitgestippelt enzo?
xx
Hey mij lijkt het ook gezellig om info uit te wisselen via msn…mijn msn is pan_son_16@hotmail.com…
Groetjes,
Tanja
Nog veel goedkoper is t om dit gewoon zelf (gratis) te doen. Je loopt gewoon de bank binnen (bijv Commonwealth grootste bank van Oz), een simkaart kan je op alle vliegvelden al aanschaffen, en een tax file number is ook zo gergeld. Daar hoef je toch niet iemand voor te betalen? Zo wordt het meer een all inclusive reis dan een backpack avontuur.
[quote=“LauraIsMyName, post:247, topic:58832”]
Hii!
gertjetop: Dit is m’n msn: [EMAIL=“laurasmorenburg@hotmail.com”]laurasmorenburg@hotmail.com , lijkt me leuk om eens te kletsen over Australië. Heb jij je reis al een beetje uitgestippelt enzo? (Heb jou en tanja toegevoegd
)
Heb mijn reis nog niet uitgestippeld heb vorige week voor mezelf besloten dat ik zoiezo in september , oktober wil gaan :zon02: .
Dan kan ik aankomende maanden nog veel sparen , maar zit nog een beetje te twijfelen hoe ik het ga doen met een organisatie of met iemand alleen gaan , ik vond dit wel erg verleidelijk ![]()
http://www.backpackersjumbo.nl/
[quote="“gertjetop, post:250, topic:58832"”]
Ik moet inderdaad ook nog even sparen ja…
Ik ben een tijdje geleden naar een voorlichting geweest van Australian Backpackers, en als je de eerste dagen iemand wil hebben die je echt helemaal begeleidt en alles voor je regelt dan is zo’n jumbovlucht met starterspakket wel erg fijn. Lijkt me ook wel erg gezellig om met zo’n groep te beginnen:). En als je van te voren niemand kan vinden om mee samen te reizen dan vind je die vast wel tussen de jumbo-mensjes.
Ik hoor alleen ook wel van verschillende kanten dat je alles makkelijk zelf kan regelen en dat het niet echt je geld waard is. Maar iedereen ervaart dat natuurlijk anders…
Ik ga ook maar weer eens even verder kijken voor tickets, hoop dat ik een beetje een goedkope kan vinden, er zit nog wel veel verschil tussen overal.
xx
[quote=“LauraIsMyName, post:251, topic:58832”]
[quote=“gertjetop, post:250, topic:58832”]
Ik moet inderdaad ook nog even sparen ja…
Ik ben een tijdje geleden naar een voorlichting geweest van Australian Backpackers, en als je de eerste dagen iemand wil hebben die je echt helemaal begeleidt en alles voor je regelt dan is zo’n jumbovlucht met starterspakket wel erg fijn. Lijkt me ook wel erg gezellig om met zo’n groep te beginnen:). En als je van te voren niemand kan vinden om mee samen te reizen dan vind je die vast wel tussen de jumbo-mensjes.
Ik hoor alleen ook wel van verschillende kanten dat je alles makkelijk zelf kan regelen en dat het niet echt je geld waard is. Maar iedereen ervaart dat natuurlijk anders…
Ik ga ook maar weer eens even verder kijken voor tickets, hoop dat ik een beetje een goedkope kan vinden, er zit nog wel veel verschil tussen overal.
Heb ook al veel verhalen gehoord dat je alles makkelijk zelf kan , maar het is wel makkelijk met die jumbo vlucht dat je veel mensen spreekt en je vind zeker wel iemand met wie je verder kan reizen, maar weet ook nog niet of ik dat ga doen als ik een leuk reisgenootje vind kan je ook gewoon alles zelf doen is wel de meest optimale ervaring uiteindelijk lijkt me, maar alleen doe je het minder makkelijk (alles regelen en er alleen op uit trekken).
btw aan wat voor max. prijs zat jij te denken voor een retourtje?
De goedkoopste bustickets langs de Oostkust zijn van Premier en Greyhound. Dit is alleen om van plaats naar plaats te reizen, via de hoofdwegen.
Wil je een touristische route en onderweg dus bij mooie plekken stoppen met overnachtingen, andere activiteiten, etc, kan je met de OZ Experience gaan. Is wel duurder uiteraard.
Alle steden en plaatsen hebben travel agencies zoals Peter Pan. Je kan zeggen waar je heen wilt en via hen boek je bustickets en tickets voor allerlei dingen. Ik boekte voor de Oostkust mn bus tickets, Fraser Island selfdrive tour, Withsundays Sailing trip, etc, in 1 keer, dan krijg je dat pakket met een hoop korting!!
In alle hostels hangen prikborden met travel mates gevraagd en lift offers. Hier backbackers met een auto die mensen zoeken en daarmee lol en kosten delen (brandstof). Vaak ga je dan kamperen, kampeerspullen zitten vaak allemaal in de auto. Het goedkoopste is als je met iemand mee rijdt en dan betaal je bijv 1/4 van de benzine, en je kan gaan en staan waar je wilt, geen accomodatie kosten als je kampeert (misschien af en toe een hostel, +/- €10 per nacht).
Je hoeft echt niet van de voren reisgenoten te zoeken als je nog thuis zit, er zitten er daar al duizenden… en er komen nog miljoenen, Australie is gemaakt voor backpackers… Just go with the flow… Altijd mensen met dezelfde plannen!!
Mee eens, het goedkoopste is alles zelf te regelen. En alle info staat gratis op internet…
De NL organisaties waar je boekt sturen je naar AIFS en die nemen alles over. Dus je betaalt dubbel…
Idd zelf een bank binnen stappen is het goedkoopste, ik had Westpack, was ook goed voor backpackers.
(Maar AIFS is wel makkelijk -zeker voor die mensen zonder enige voorbereiding- , hadden ook vacatures, was ook je postadres in Australie en ze sturen het achter je aan voor $30 per jaar. Als er iets is kunnen ze je helpen en hebben alle info, ook als je bijv auto wilt kopen, of noem maar wat, je kan ze altijd bellen en mailen voor wat dan ook.)
Mee eens, het goedkoopste is alles zelf te regelen. En alle info staat gratis op internet…
De NL organisaties waar je boekt sturen je naar AIFS en die nemen alles over. Dus je betaalt dubbel…
Idd zelf een bank binnen stappen is het goedkoopste, ik had Westpack, was ook goed voor backpackers.
(Maar AIFS is wel makkelijk -zeker voor die mensen zonder enige voorbereiding- , hadden ook vacatures, was ook je postadres in Australie en ze sturen het achter je aan voor $30 per jaar. Als er iets is kunnen ze je helpen en hebben alle info, ook als je bijv auto wilt kopen, of noem maar wat, je kan ze altijd bellen en mailen voor wat dan ook.)
Ja Aussie Lines is in samenwerking met de Oz Experience, en ik vond deze prijzen nog wel meevallen (http://www.aussielines.nl/index.html). Ik zit er ook aan te denken om misschien eerst gewoon naar Bangkok te vliegen. Ik heb daar ook familie zitten, hij zit toevallig nu bij ons beneden:P, en hij zegt dat je dan voordeliger uit bent. Ik zal het even uitzoeken…
Hi Diver81, ik lees dat je de “Withsundays Sailing trip” gedaan hebt. Hoe was dat? Het lijkt me daar ZO mooi! selfdriving tour in Fraser Island zal hem bij mij helaas niet worden, ben nu 17 en heb geen geld om in de komende maanden mijn rijbewijs te halen als ik weg wil.
Ik kan misschien mijn oom wel zo ver krijgen om mij een keer in zijn 4WD te laten rijden als we daar zijn… haha.
Ik heb het voordeel dat ik al een postadres heb daar, kan het meeste al van te voren op internet aanvragen (bankrekening enzo). Alleen je taxfile-nr kan je geloof ik pas daar aanvragen…
Ik ben zelf ook aan kijken geweest
Zelf ga ik met Australian backpackers eerste dagen alles regelen (geen gestress)
en ja die 200-300 euro zal voor mij niet veel uitmaken
Liever geen stress en alles gelijk goed geregeld
Withsundays is super mooi ja, bounty eiland gevoel!
Als je het tegelijk met Fraser Island boekt en je busreis is het nog veel voordeliger. Als je appart Withsundays gaat boeken daar ter plekke = duur (het wordt ook vaak als combinatie-reis verkocht met Fraser).
Het is handig na je studie te doen als je wat geld hebt… Of je wilt daar een deel van je tijd werken, je geld gaat toch harder dan je denkt!
Zeker gaan!! Is super!! Veel plezier!
Heb nu een ticket gevonden voor ongeveer €824,-
Het zijn alleen wel 3 losse tickets:
enkeltje Amsterdam - Londen Ryanair: 39,-
retour Londen - Kuala Lumpur met Air Asia: €512 (enkele vlucht: €290)
retour Kuala Lumpur - Brisbane met Air Asia: €234
enkeltje Londen - Amsterdam Ryanair: 39,-
- kosten om de datum van je terugreis te wijzigen.
Ik vind dit nog wel een hoop schelen, maar er zitten ook wel nadelen aan deze vlucht. Je moet zorgen dat je geen korte aansluiting hebt, als je een vlucht mist dan ben je hem kwijt. Je betaald ook ietsje extra voor maaltijden (10,-) en bagage (10,-), bij bagage kan je voor een paar euro meer wel meer kilo meenemen. Naast dat is het ook wel een geregel…
Najah… het zal uiteindelijk toch wel weer qantas worden denk ik… lekker vertrouwd:P
Het is ook maar net een beetje wat je fijn vind he .
als je het niet erg vind om vaak over te stappen en veel te wachten en je wil lowbudget reizen dan is dit zeker de moeite waard.
Is die €824,- all-inn met luchthavenbelasting enzo?