Reisgenoot Australie (N-Z) gezocht juni/juli/augustus 2010

hoi farfa, Slim hoe je het wil aanpakken!
Ik wil voornamelijk heel Australië zien (nou eigenlijk zoveel mogelijk) omdat ik niet echt rijk en moet ik natuurlijk ook veel werken en dat wil ik in verschillende plaatsen doen en als het even kan ook verschillende banen, lekker veel ervaring opdoen! Er zijn zoveel plaatsen en dingen die ik wil zien dat het er te veel zijn om op te noemen! Wil ook stenen en mineralen gaan zoeken, natuurlijk duiken, zwemmen met (wilde) dolfijnen, alle inheemse dieren zien noem maar op…ook wil ik naar Nieuw-Zeeland (een maandje ofzo) Fiji lijkt me ook mooi, maar wel duur als ik die andere 2 landen ook doe…

Ben je van plan om alleen te gaan?
Waar kom je vandaan?
Je zei ook dat je bezig bent met afstuderen wat doe je?

Groetjes,
Tanja

@ Lauwtjuh: Ik ben inderdaad nog even aan het kijken wat ik “tijdens” mijn jaar in Australië doe, en wat ervoor of erna… Er is in Australië al zoveel te doen, dat ik eigenlijk dingen als Fiji / Bali / Hongkong wil bewaren voor erna, waardoor mijn reis dus langer dan een jaar zal zijn…

@ Tanja: Ik ben ook echt niet rijk (was het maar zo’n feest :wink: ) Maar ik ga na mijn afstuderen (ben “als het goed is” in januari klaar, en kan ik door stage / vakantie half maart) beginnen met werken. Dat wil ik dan ook een ruim half jaar doen en medio september/oktober vertrekken naar Aussie!

Ik wil ook veel verschillende plekken zien, en daar dan ook (tijdelijk) gaan werken, maar denk dat er in (omgeving) Sydney sowieso veel te doen / zien / werken is… De inheemse dieren wil ik ook zeker zien, en gewoon de Australische cultuur. Natuurlijk wil ik gezellig met mijn medebackpackers optrekken, maar ook zeker feesten met de echte Australiërs… (ben trouwens inderdaad van plan om alleen te gaan, maar wel via iets van Australian Backpackers, zodat je een goede hulp hebt bij de eerste week, en iets hebt om op terug te vallen).

Hoe wil jij gaan reizen? En wanneer?

Oh nog even wat over mezelf dan, mn naam hou ik even nog voor mezelf :nod: Vind ik altijd een beetje eng op internet, maar ik ben een 23jarige meid, woon in Den Haag, waar ik op dit moment 4 dagen per week stage loop bij een motormerk op de marketingafdeling en daarnaast bezig ben met afstuderen voor de studie Media en Entertainment Management. Zit zelf dus meer richting marketing/communicatie dan productie enzovoort… Verder een vrij druk sociaal leven (ligt nu een beetje plat), hobbies: motorrijden, terrasjes pakken, scheveningen, roadtrips en zolang er maar leuke mensen zijn is het altijd prima toch?

Zo. Nu jullie!!
:chin:

hey farfa,

ik ga inderdaad ook alleen maar wel via een reisorganisatie zoals australian backpackers.
dan heb je in iedergeval de eerste week alles geregeld en leer je meteen al wat mensen kennen.
want lijkt me toch best eng alleen naar dat groote land.
en dan heb je inderdaad iets om opp terug te vallen

Overwegen jullie ook andere organisaties naast australian backpackers? Ik heb net even de prijzen van activity international bekeken en die zijn toch wel goedkoper denk ik.

Ik voel me zelf niet gebonden aan Australian Backpackers, maar wil wel met een dergelijke organisatie. Als Activity International me net zo’n goed gevoel geeft, en goedkoper is, dan waarom niet inderdaad!?

Tja ben zelf nog erg aan het orienteren, vandaar dat het bij nog niet vast ligt!

Hey,
Ik ben bij beide geweest.
Uiteindelijk is Australian Backpackers goedkoper, maar met Activity International kan je iets meer…
(Zoals een andere overstap plek dan Hong Kong, een ticket die naar Australië, NIeuw-Zeeland en Fiji gaat e.d.) Het ligt er aan wat je wilt denk ik.

Groetjes,
Tanja

Het is een beetje wikken en wegen. Bij beide zijn de luchthavenbelasting + toeslagen niet inbegrepen.
Bij australian backpackers bedragen die ongeveer 250 euro (met cathay pacific) en bij activity international is dit ongeveer 400 euro.

Hoi allemaal,

Ik wil zelf ook graag rond september 2010 gaan. Ga 12 december naar de informatiebijeenkomst van Australian Backpackers en ben een tijdje terug bij Travel Active geweest. Deze viel me behoorlijk tegen … Weet de prijzen niet meer exact, maar het was in ieder geval stukken duurder dan AB en AI.
Het grote voordeel van Australian Backpackers vind ik dat wanneer je aankomt (als onervaren backpacker zoals ik), je opgevangen wordt door Nederlandse medewerkers die je dus in ieder geval de eerste week wegwijs kunnen maken. Het is maar waar je voorkeur ligt …

Wat me overig niet duidelijk wordt/is op de site van Australian Backpackers hoeveel de kosten van het startpakket (opvang in Sydney, 1e week accomodatie in hostel, Blue Mountains etc.) zijn bij een groepsvlucht? Weet iemand dit?

Farfa, leuk om te lezen dat je een motorfanaat bent en dat je Philip Island wil bezoeken … Heb zelf ook m’n motorrijbewijs dus als het kan wil ik Philip Island ook meepakken. De GP is dan in ieder geval wel bezig rond die periode, dus komt mooi uit! :nod:

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met/van organisaties naar aanleiding van informatiebijeenkomsten etc.

Succes met alle voorbereidingen én het sparen! :wink:

Ben benieuwd wat je vind van de voorlichting van AB. Laat je dat even weten, Kihu? Ik ga er volgend jaar pas echt mee aan de slag, dus ook dan pas naar een voorlichting. Nu te druk met afstuderen vandaar :wink:

Hallo allemaal, dat is lang geleden dat ik hier geweest ben. Veel nieuwe berichtjes! Ik ga zo alles even lezen.
Ik heb nog steeds in de planning staan om rond september 2010 te gaan,misschien wel een maandje eerder als het qua budget haalbaar is :wink: ik kan niet wachten!! Hoelang van te voren gaan jullie een visum regelen? Ik heb trouwens besloten om niet met Australian Backpackers te gaan maar met Activity International. Sprak me toch meer aan en ik het ‘pakket’ wat ik wil hebben ze daar :slight_smile: ( Australie, Nieuw Zeeland, Fiji, en dan eindigen op Bali)

Stil hier… Hoe staat het met alle plannen??
Sofie, wel erg fijn dat Activity International precies het pakket aanbiedt wat je zoekt! Ik ga me er zelf in januari wat verder in verdiepen, tussen Australian Backpackers, Activity International en Travel Active…

@ Kihu: Ik kan me wel herinneren dat ik ergens een prijs heb gezien voor dat basispakket… Ik zoek het even op!

Gevonden! Op de site kan je het vinden onder: Tickets – Direct boeken.
Er staan verschillende prijzen, omdat het er aan ligt met welke maatschappij je wilt (de voordelen van de verschillende maatschappijen staan ook beschreven op de site!)…
:chin::hihi:

Thanks Farfa, dat ik dat zelf niet eerder heb gezien … :idea: Succes met het vinden van de ‘juiste’ organisatie. Ik zal mijn bevindingen n.a.v. Australian Backpackers hier posten!

Een klasgenootje van mij raadde me ook aan op www.killroytravel.nl te kijken wanneer je niet zo nodig met een organisatie wil reizen. Ze bieden daar namelijk studenten/jongerentickets aan tegen relatief goedkope prijzen. Dus wellicht ook een optie?!

Groetjes,
Kim

@ Kihu: en en en??

hallo,

ik ga 16 januari naar de open dag van australian backapackers.
zijn er dan nog meer mensen die gaan?
travel active ga ik ook naar toe maar denk dat die me niet zo trekt.
die ander moet ik nog even kijken.

nog meer mensen die 30 januari naar de opendag van Activity International gaan?

ik ga misschien 30 januari maar verwacht het niet
ga zondag 17 januari naar vakantie beurs utrecht
zijn ze daar van Australian backpackers ook?

misschien zie ik wel iemand

vakantiebeurs? gaat dat ook over backpacken? waar kan ik info vinden over deze beurs? Lijkt me wel leuk namelijk.

Ik weet het niet precies maar ik heb zoizo iemand leren kennen die ik ga ontmoeten op de beurs
ik verwacht wel een stand voor backpackers
maar we zullen zien

ik zeg er wel bij ik ben geen doorsnee backpacker

heb de site al gevonden :slight_smile:

geen doorsnee backpacker? wat moet ik daar onder verstaan dan :wink: ik weet ook niet of ik een doorsnee backpacker ben haha.