Reisgenoot Australie (N-Z) gezocht juni/juli/augustus 2010

Lekker,
het liefst had ik met je meegegaan, helaas gaat dat nog niet.
Heb jij al een beetje plannen hoe en wat je allemaal wilt doen?
Routes, slaapplaatsen, werken etc…

Hoe ‘jong’ ben je?

Groetjes,
Tanja

Ooh je mag best mee hoor:P moet je nog veel sparen?
Ik heb geen plannen, en die ga ik ook echt niet maken. De eerste 2 nachten in singapore heb ik al een hotel geboekt, en die andere 6 dagen zie ik het wel, ook in sydney heb ik de eerste 2 nachten een hotel, en daarna?

Ja werken ga ik wel doen!, wanneer? Als m’n geld bijna op is. haha
Ik ben 22 jaar, en jij?

Hey Kevin,
Ik ben 21. Heb wel al wat gespaard…zodra ik geld op mijn rekening krijg zet ik het gelijk naar mijn spaarrekening…Je gaat dus helemaal alleen, ook zonder organisatie…heb je al goed uitgezocht hoe je daar alles krijgt qua bankrekening, sofinummer e.d.? Singapore wel leuk om daar te beginnen! Heel vaak wordt er via Hong Kong gevlogen, ben daar 1x geweest…vond het niet leuk om nog een keer heen te gaan…

Ga je een jaar?, halfjaar?..Ga je ook nog andere landen bezoeken, zoals Nieuw-Zeeland of iets dergelijks…of denk je ook van misschien komt het wel op mijn pad?

Groetjes,
Tanja

Ja sowieso zonder organisatie, die bankrekening openen kan ik zelf wel, heb ik in nederland ook niemand voor nodig.
Ja ik dacht als ik er toch ben, blijf ik er wel een week! kan ik nog wat zien…
Hmm oke, ik denk dat je er van moet houden (hong kong)

De bedoeling is een jaar, en daarin dan australie, maandje nieuwzeeland en een paar dagen fiji misschien nog, voor de rest zie ik het idd wel wat er op mijn pad komt.
Anders voeg je me ook toe op msn als je dat hebt, dat praat iets makkelijker!:chin:

hey,

mijn planning was om een half jaar naar australie te gaan maar heb nu het een en ander gelezen over nieuw zeeland en het lijkt me toch wel erg mooi.
kan je vanuit australie ook een visum regelen voor nieuw zeeland.
of kan je dat beter vanuit hier doen?
en waar zou ik dat kunnen vinden?

Hey,
Hoelang wil je naar Nieuw-Zeeland? Want je hebt tot 9 maanden ofzo maar een toeristenvisum nodig. Maar volgens mij kan je dat wel regelen in australië

ik weet niet precies hoe lang.
het is geloof ik niet zo groot.
ik denk dat 2 weken tot een maand wel genoeg is.
moet nog ff op internet snuffelen wat je er nou precies allemaal kan doen.
maar het klinkt leuk wat ik tot nu toe gelezen heb.
ik kan niet wachten tot het september volgend jaar is:D
maar nu eerst nog ff alles regelen.
heb jij al een visum aangevraagd voor australie tanja?

Nieuw zeeland is 8x zo groot als nederland, en je kunt er alle extreme sporten doen, Dus misschien moet je iets langer als 2 weken?

Hey,
Ik heb nog geen visum aangevraagd, omdat ik nog niet precies weet wanneer ik weg ga…ik wil volgend jaar zomer…maar heb nu verlenging van mijn stage (ben ziek geweest)…als dat niet goed afloopt dan kan t misschien wat langer duren…en je moet geloof ik een credit card hebben voor een visum…dus ook nog aanvragen…veel te doen nog! jij?

Groetjes,
T:zon02:nj:zon02:

ik heb ook nog geen visum aangevraagd.
dat van die creditcard wist ik niet maar ik wilde er zowiezo een aanvragen want dat schijnt wel makkelijk te zijn.
maar ik wil het wel in januarie geregeld hebben met visum enzo.
dat alles op tijd is inieder geval.
want ik ga zo wie zo september volgend jaar weg.

maar wat ik had gelezen over nieuw-zeeland leek alsof die dat in 2 weken hadden gedaan.
maar extreme sporten zijn toch niet echt wat voor mij, maar ik ga vooral voor de natuur als ik ga.
maar dat moet ik nog kijken.

tanja ik hoop voor je dat het niet allemaal uitloopt, en dat je gewoon wweg kan wanneer je gepland had.

Hey dankje wel Lauwtje…ik denk wel dat het goed komt. Nu gewoon bikkelen (t erge was op mijn stage is dat ik een gesprek had met t hoofd zeg maar en die had het zelfs over Australië en dat ik dat even op een laag pitje moet zetten!) Had het nooit aan hem verteld!! Naja…blijf tot t einde van mijn stage gewoon nog rondkijken en daarna alles regelen…wat misschien ook kan is een jaar australië en dan nog nieuw zeeland…haha…ben je nog langer weg, maar voor Nieuw-Zeeland heb je alleen een toeristenvisum nodig (als je niet gaat werken)…

ja ik zou wel willen een jaar en dan ook nog naar nieuw zeeland.
maar ik heb ook nog een vriend en die wil niet mee.
heb dan al 6 jaar met hem.
dus een half jaar is lang genoeg.
maar als blijkt dat het niet werkt een half jaar weg blijf ik misschien alsnog een jaar.
maar ik plan in principe een half jaar.
maar ik zie wel.

2 weken nieuw zeeland lijkt me wat weinig hoor. Nieuw Zeeland is naar het schijnt enorm mooi en als je een beetje van de dingen wilt genieten daar denk ik wel dat je best 3 à 4 weken gaat (minimum). Dat ben ik toch van plan :slight_smile:

hallo mensen

Ik ben Mark 25 (26)als ik vertrek juni/juli 2010

ik zie dat jullie allemaal aan het plannen zijn
ik ben zelf ook van plan om voor 24 maanden naar australie te gaan
zoals als ik het lees komt dit neer op 1000 euro per maand is 24000 euro + vliegtickets ±3000euro
ik wil vanaf dag 1 gaan werken eerst 3 maanden seizoens werken om voor het 2e
working holiday visum in aanmerking te komen
zijn er veel mensen die gebruik maken van Activity internatinal?
en wat ik nergens kan vinden wat zou je ongeveer kunnen verdienen per maand?
Ik ben momenteel werkzaam als timmerman in de bouw en heb besloten een lange reis te maken nu het nog kan
kan je veel met kost en inwoning werken?
ik heb de meeting van 17 oct gemist komen er nog meer of is dit 1 keer per jaar?
weet iemand hoe het zit met het internatinaal rijbewijs? ik kan alleen vinden dat het maar max 12maanden geldig is na de dag van aanvraag (kan je dit verlengen als je in australie bent?)
ook zag ik dat je niet voor alle beroepen verzekerd bent(klopt dit of scheelt dit per verzekering)

in elk geval ik zoek mensen om info mee uit te wisselen
voeg me gerust toe op msn
[EMAIL=“Traveler83@hotmail.com”]Traveler83@hotmail.com
suc6 met jullie verdere voorbereidingen

hey mark,
ik heb je toegevoegd op msn, ik zit er niet vaak op maar het is altijd makkelijk.
2 jaar is een behoorlijke tijd, ik zou er graag willen gaan wonen uiteindelijk maar is maar eens een half jaar.
misschien moet ik het indderdaad wel ff beter uitzoeken van nieuw zeeland maar australie is toch het belangrijkste dus daar ga ik eerst maar eens mee verder dan hoop ik binnenkort de reis en visum enzo te kunnen regelen

hey hey,

is er iemand die in januarie naar die open dag van australianbackpackers gaat?
ik kan in december niet maar ga wel in januarie hoop dat er meerdere gaan van hier.
ik hoor het wel.

Hee wat fijn, een actief plan topic…

Ik ga in september of oktober 2010 naar Australie… Dus ik kan hier vast meedromen!
Ben nog helemaal open wat betreft plannen, al denk ik dat ik vanuit (de omgeving van) Sydney te gaan ontdekken…

Ben een meid van 23 jaar, bezig met afstuderen en heel veel dagdromen! Mochten er nog vragen zijn, hoor ik die graag :hihi:

:chin:farfa

Hoi
Hoe lang ben je van plan om te blijven…speciale plekken waar je heen wilt? Wil je ook nog naar andere landen?

Groetjes,
Tanja

Hoi Tanja!

Ik heb nog niet echt een plan (ik heb gelukkig ook nog alle tijd om er goed over na te denken :wink: …)
Waar ik sowieso graag heen wil is Philip Island (gedurende de MotoGP, groot motorfan hier!), de Whitsunday Islands, Tasmania en natuurlijk Uluru.
Wil graag leren surfen en kijken welke “extreme” sporten nog meer goed mogelijk zijn in Australie / NZ, zit ook te kijken naar het hop on hop off systeem met bussen… Tja… NZ zit dus ook in de planning net als Fiji en Bali, maar ik wil kijken of ik dat tijdens mijn jaar doe, of ervoor/erna… Eigenlijk wil ik alles zien en uitproberen haha, maar weet nog niet zo goed waar ik moet beginnen. Zelf denk ik dat het slim is om vanuit Sydney te werken, dus daar naartoe te vliegen, en vanaf daar een route te gaan doen… Terug komen in (omgeving) Sydney en te gaan werken voordat ik weer een route oid ga doen…

Haha oeps! Heel verhaal…

Waar ga jij allemaal heen, wat is jouw reisplan?
:wereld:

ik heb ook ergens gehoord dat je via fiji naar australie kan dat lijkt mij wel mooi eerst eens stopdaar en dan verder…
maar denk dat k heen maar een dag wil stoppen en terug misschien een weekje fiji ofzo…
wel gaaf…