Pas op! Ga niet naar Egypte!

En Amerika waarschuwt voor frauduleuze liefdesrelaties.http://travel.state.gov/content/passports/english/country/egypt.html

1 like

Gelukkig zijn in Nederland alle relaties voor het leven en zijn hier nooit echtscheidingen!

P.S. Wist je dat het in verband met copyright verboden is zulke lappen tekst van internet te kopieren? Zelfs met bronvermelding mag dat niet!!!

Nou ik ben nog nooit in Nederland betast gelukkig niet zou ik zo zeggen, het is inderdaad niet typisch iets voor Egypte zoiets nee, maar daarom mag het wel gezegd worden.
Wat ik ook ervaren heb in Egypte heb nog nooit een bevolking gezien die zo massaal vreemd gaat zowel mannen als vrouwen,zal ook niet typisch Egyptisch zijn.
En die man die vermoord is met zijn kind op zijn arm was iemand uit de onderwereld dus had ook al aardig wat op zijn kerfstok,is niet goed te praten nee, en ja in ieder land gebeuren zulke dingen, wil niet zeggen dat je dan niet je mening hier neer mag zetten.

En Egypt boy waarom moet sunny boy zich verantwoorden tegen over jouw hoe vaak hij in Egypte is geweest die persoon is er geweest en heeft het zo ervaren, dat kan en dat mag hij hier neerzetten.
Ik snap dat je wil dat er een massale toestroom gaat komen naar Egypte omdat de bevolking afhankelijk is van die inkomsten bron, maar zolang het onrustig is daar zal het nog wel even duren en dat ligt niet aan deze ene topic over dat je er niet naartoe moet gaan.
Het komt in het nieuws denk je als de mensen dat zien dat ze er nog naar toe willen gaan die kijken wel uit(uitzonderingen daargelaten).

En ja elk land heeft zijn goede en slechte kanten en de slechte kanten mogen ook gezegd worden.

1 like

Ik begin af en toe het idee te krijgen dat de discussie persoonlijk begint te worden en dat er op de man gespeeld wordt (of het daar in de buurt aan het komen is). Discussie mag, op de man spelen niet. Wees gewaarschuwd

1 like

Sorry hoor, feiten en daadwerkelijke gebeurtenissen, je blijft maar hangen in dat verhaal, de feiten zijn dat de 3 mensen die vermoord zijn GEEN TOERISTEN waren en HET OOK GEEN ROOFMOORDEN waren en ze NIET VERKRACHT ZIJN.
Nog steeds ben ik zeer benieuwd waar jij die groepsverkrachting hebt meegemaakt als je alleen in Hurghada en Sharm El Sheik bent geweest… dat zijn feiten.

Dat in Egypte de corruptie hoogtij viert, klopt beslist, maar ook in Nederland is corruptie, alleen is het minder opvallend…

En idd, je kunt je beter niet met de politiek van Egypte bezig gaan houden, want wat je uit de westerse media haalt is zeer eenzijdig, maar dat is je niet aan te rekenen en de
het hele gebeuren zoals is iets complexer en heeft idd met het westen te maken, maar een klein foutje het westen steunde dus ook de brotherhood en nog. En daarom zijn ze nu helemaal niet zo dol meer op westerse invloeden.

Je mag blijven beweren wat je wilt, jouw ervaringen zijn blijkbaar niet leuk geweest, dat kan, goedkope vakanties, tja, maar denk je nou werkelijk dat mensen die hier al jaren komen of wonen dit doen omdat ze masochist zijn en in een hel willen leven?
Wat ik blijf stellen is dat je wat jij gehoord en gelezen hebt, want ik geloof er dus niks van dat jij een groepsverkrachting hebt gezien in Hurghada of Sharm El Sheik, echt niet, want dan zou dat echt bekend zijn, dat je een heleboel dingen aan elkaar plakt die onwaar zijn, subjectief en dat jij Egypte niet leuk vindt, prima, maar ga geen onzinverhalen ophangen met onwaarheden.
Ik hoop dat je fijne goedkope vakanties vindt in heel veilige landen.
En als je weer wat schrijft, gebruik aub betrouwbare bronnen en gebruik de juiste benamingen aub. Dat maakt je berichten wat gemakkelijker te accepteren.

Goedenavond! Ik werd door een vriend geattendeerd op deze site. Vandaar mijn registratie!
Ben al jaren verliefd op Egypte, sinds 1999 om precies te zijn. Ik heb in mijn eentje gewoond in Caïro en in Sharm el Sheikh.
Ik was als jong meisje dus al hier, ik heb me altijd veilig gevoeld in Egypte. Beter dan in Nederland. In Nederland slachtoffer geweest van een aanranding en in Egypte me gerespecteerd gevoeld. Kijk als je je normaal kleed als je op straat loopt, geen antwoord geeft op vragen van de mannen bij de winkeltjes en gewoon vriendelijk doch beslist zegt No Thank You, dan is er geen probleem.
En nee, ik ben niet lelijk! Blond haar, blauwe ogen gewoon normaal!
Wie al deze onzin over Egypte uitkraamt is er nooit echt GOED geweest!!!
Oh ja… Nu al jaren getrouwd met een schat van een Egyptenaar! Nee, geen baasje, terroristje of iets. Gewoon een leuke, moderne kerel!

99,3% van alle vrouwen in Egypte heeft wel eens last gehad van seksuele intimidatie. En 80% van alle vrouwelijke toeristen/buitenlanders in Egypte is op enige manier ongewenst seksueel benaderd of nog erger. Dit zijn echt keiharde feiten die vanuit Egypte zelf komen en niet uit mijn duim!! Ik ben in veel landen geweest en al een paar keer in Egypte (Aswan, Dahab, Taba, Luxor, Alexandrië, Caïro, Sharm elSheikh, Hurghada, El Gouna). Ik heb deze vorm van seksuele agressie jegens vrouwen nergens anders in deze omvang meegemaakt. Ik wist dat Egyptische mannen nogal viezeriken waren tegen elke vrouw en zelfs ook als ze helemaal bedekt loopt. De leeftijdsgroep waarin die jongens beginnen is ook heel jong. Ze zijn opdringerig, handtastelijk en weinig gewend. Daarnaast heeft Egypte geen wet die de vrouw beschermt hiertegen waardoor er bijna geen enkele vrouw aangifte (durft) te doen. Vrouwen zijn gewoon echt niet veilig in Egypte. Het is een schande inderdaad en ik wens niemand dit toe.

Ik heb echt zwaar te doen met Egyptische vrouwen. Zij leven dag in en dag uit in deze nachtmerrie en zijn het langzamerhand normaal gaan vinden.

Lees hier meer.

1 like

Beste Sunny boy

Ik heb je nieuwe onderwerp hierheen verplaatst. We gaan hier niet op meerdere plaatsen over hetzelfde onderwerp discusseren. Alle posts over een wel of niet veilig Egypte horen hier thuis.

Misschien een idee voor de admin om dit gehele topic te verwijderen aangezien er nu een kamp is ontstaan van voor en tegenstanders van Egypte.
Het doel van Sunny boy is alleen om Egypte in een kwaad daglicht te stellen en hij antwoord niet op de vragen die hem gesteld worden…
Het is heel makkelijk om met krantenartikelen te komen van wat er in Egypte gebeurd, daarbij vergeet hij even de vergelijking te maken hoeveel moorden, verkrachtingen, overvallen, gijzelingen van toeristen hier in Nederland plaats vinden of wat er in andere landen gebeurd.

Misschien een idee voor de admin om dit gehele topic te verwijderen aangezien er nu een kamp is ontstaan van voor en tegenstanders van Egypte.
Het doel van Sunny boy is alleen om Egypte in een kwaad daglicht te stellen en hij antwoord niet op de vragen die hem gesteld worden…
Het is heel makkelijk om met krantenartikelen te komen van wat er in Egypte gebeurd, daarbij vergeet hij even de vergelijking te maken hoeveel moorden, verkrachtingen, overvallen, gijzelingen van toeristen hier in Nederland plaats vinden of wat er in andere landen gebeurd.

Wat mij betreft blijft de discussie gewoon staan. Dat jullie het oneens zijn met elkaar is geen reden de discussie te wissen.

1 like

:popcorn:

Nou dat is niet zo moeilijk, die vergelijking:

Ik heb niets met Egypte en eigenlijk ook weinig met Nederland en ben dus onpartijdig in deze hele discussie.

Wat me opvalt is dat degenen die beweren dat Egypte WEL veilig is totaal GEEN feiten kunnen aandragen, en de statistieken en artikelen toch duidelijk de andere kant opwijzen… (landen met elkaar vergelijken is trouwens in dit geval niet een erg sterk argument, de problemen worden er niet minder door…)
Overigens vind ik dat, zoals de laatste tijd wel vaker op WW gebeurd, de hardste schreeuwers de minst onderbouwde en ongenuanceerde teksten schrijven…
En tot slot; Sunny Boy, je kopje van deze post *Pas op! Ga niet naar Egypte! *is, neem ik aan bewust zo gekozen, maar misschien niet de meest ideale, achteraf gezien.

1 like

[quote=“zaan, post:52, topic:136562”]

:popcorn:[/QUOTE

precies!

Sunny Boy, kom ff een dagje met mij mee lopen. Ik werk in het toerisme en zet bijna dagelijks gasten op het vliegtuig die met volle tevredenheid Egypte verlaten. Ik, als aanspreekpunt voor de toeristen, heb nog nooit iets gehoord over aanranding/verkrachting door Egyptenaren. Twee keer heb ik het wel mee gemaakt dat toeristen verkracht zijn door andere toeristen.
In alle badplaatsen stikt het van de repeaters: toeristen die jaarlijks of soms wel meerdere keren per jaar naar Egypte komen. Zij zouden zeker niet terug komen als het hier niet veilig zou zijn. Ik zou hier niet willen werken als ik mij niet veilig voelde. Dat gevoel heb ik hier nog nooit gehad als westerse vrouw. Ik voel me juist zeer gerespecteerd door iedereen. Veel meer dan dat ik dat in Nederland voel. Dus nogmaals, loop een dagje met mij mee, zie hoeveel toeristen na een heerlijke vakantie gehad te hebben hier vertrekken naar Nederland en dan denk je er wel anders over!

1 like

Zoals ik eerder al aanhaalde kom ik er ook al heeel lang.
De spontane gastvrijheid van jaren geleden is er dik uit(vooral in Cairo-) maar een land dat politiek niet stabiel is heeft zeer veel tijd nodig.
Opdringerige winkeliers???, ja maar we hoeven daar toch niet op te reageren.
De vakanties die ik er al doorbracht is het voorgevallen dat ik moest gillen, de toeristenpolitie verwittigde, boos was op taxichauffeurs enzov- maar er is zoveel moois.
ook walg ik van de (oudere) toeristen met jongetjes van 20 , maar ffft zijn mijn zaken niet, maar dat soort toerist’creeert een verkeerd beeld ’ van westerse vrouwen!
Motje ik neem aan dat u vooral 'toeristen op het vliegtuig zet die in resorts verblijven, veeel 'resort-gangers hebben geen idee 'hoe het echte Egypte is, ze kennen het zon-zee-strand - zwembad Egypte, en de 'pyramides uitstap. ik wil hier vooral realistisch blijven, een kabouterland is het niet, maar heeeel mooi en ik zal blijven terugkomen. en inshallah lukt de stabiliteit.

Egypte is gewoon een onveilig land. Voor mij en velen anderen die er al jaren komen, is dat een gefundeerde mening en niet zomaar uit de lucht gegrepen. Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf weten of ze het risico willen lopen om naar een onveilig Egypte af te reizen. Helaas zijn de badplaatsen ook niet meer zo veilig als eerst. Maar goed, ik ben het topic hierover gestart en wat mij betreft eindigt het hier ook bij. Er is genoeg gezegd en mijns inziens begint het nu een beetje te persoonlijk te worden en dat wil ik niet. Veel succes met Egypte, ik kom er in ieder geval nooit meer en heb daar mijn redenen voor. :dag:

1 like

lekker weg blijven sunny boy wij gaan er wel heen en zo gauw mogelijk weer heerlijk land , kom er al 20 jaar nooit onveilig gevoeld daar

Sunny boy wat mij opvalt is dat je op geen enkele vraag die aan jou gesteld is een reactie geeft of post je hier gewoon om de boel hier gewoon op te stangen

Als Egypte echt niet veilig zou zijn dan zou de reis adviesen niet worden versoepeld en steeds meer landen laten hun toeristen naar Egypte gaan en versoepelen het advies.
Ook zijn er weer excuries naar Cairo en Luxor en dat zo men niet doen als het er niet veilig is.

De onlusten zijn in bepaalde gebieden van Ports Said, Alexandria, Cairo en de Sinai en dat is allemaal heel ver weg van de badplaatsen en als je die mijd kan je prima vertoeven in Egypten.

Ik heb dagelijks contact van Nederlanders die onder andere in Cairo, Luxor, Alexandria, Hurghada en El Gouna wonen en geen enkel van hem heeft een onveilig gevoel en dat het daar onveilig is.
Ik ben zelf in oktober in vele plaatsen in Hurghada geweest en heb absoluut geen onveilig gevoel gehad sterker nog de mensen begroeten je vriendelijk en maken een praatje met je.
Sinds de revolutie is er in geen enkele badplaats zoals Aswan, Safaga, El Gouna, Hurghada, Masa Alam en Sharm El Sheikh onlusten of protesten uitgebroken en waarom omdat ze daar weten hoe belangrijk het is dat er toeristen komen het is namelijk hun brood en ze zullen dat verdeigen.

Ik was ook in Egypte ten tijde van de viering van de revolutie 7 dagen geleden en ik kon niks merken van onveiligheid en zag allen feest vierende mensen