kan dat? 2 meisjes alleen in Egupte op vakantie?
of word dat afgeraden? lijkt me super om er heen te gaan maar ik wil me wel veilig voelen… heeft iemand er ervaring mee? please tell me!!
x sas
kan dat? 2 meisjes alleen in Egupte op vakantie?
of word dat afgeraden? lijkt me super om er heen te gaan maar ik wil me wel veilig voelen… heeft iemand er ervaring mee? please tell me!!
x sas
Hoi,
Ten eerste wil ik even stellen dat ik zelf nog nooit in Egypte ben geweest, ik ben er alleen overheen gevlogen, maar uit verhalen kan ik je het volgende vertellen:
Het ligt er denk ik in grote mate aan waarvoor je erheen gaat (zonvakantie, feestvakantie, culturele vakantie, enz…) en hoe stevig je zelf in je schoenen staat. Je hoort vaak dat vrouwen daar lastig gevallen worden door opdringerige mannen of dat zij bestolen worden. Ik denk dat er niets aan het handje is als je het niet opzoekt en duidelijk je grenzen stelt. Wanneer je het nachtleven induikt, van kroeg/club naar kroeg/club gaat dan is de kans groter dat er vervelende dingen gebeuren (het is nacht en donker, mensen zijn dronken, enz…).
Als je duidelijk je grenzen stelt en die ook laat merken door op je strepen te gaan staan dat je niet als “gemakkelijk slachtoffer” gezien wordt.
Bovendien ben je met z’n tweeën, dit geeft je meer zekerheid en je bent een moeilijker slachtoffer voor wie of wat dan ook.
Kortom: Hoe gevaarlijk of hoe safe het is bepaal je in grote mate zelf.
Ik denk dat het vrij veilig is, hoewel ik er niet 's avonds de straat op zou gaan, zeker niet alleen.
Groeten,
Wouter.
Toen ik in Egypte was, ben ik ook 2 samenreizende meisjes tegen gekomen! Dit was dan wel een strandvakantie in Hurghada waarvanuit ze dan excursies deden! en volgens mij was dat wel goed te doen!  Maar je moet er wel vanuit gaan dat er daar een hele andere cultuur is, en dat de bevolking je wel vreemd aan kan gaan kijken! Maar zolang je  in een grotere badplaats, of met een georganiseerde nijlcruise meegaat, kan er niet veel gebeuren denk ik! 
ik ben er zelf niet geweest maar wat ik van verschillende mensen gehoord heb, is dat de vrouwen er soms lastig gevallen worden.:tssk:
Ik heb met mijn ouders en zusje twee weken door Egypte gereisd. Zelf vond ik het niet fijn om alleen of met mijn zusje ergens naar toe te gaan. Hoewel de mensen (mannen) eigenlijk altijd vriendelijk en behulpzaam waren, voelde ik me constant bekeken.
Het hangt er denk ik heel erg vanaf wat je gaat doen. Zolang je in het centrum van de grote steden of bij de toeristische bezienswaardigheden bent is het denk ik wel veilig. Maar je zult wel eerder reacties krijgen omdat de mensen mondiger zijn en beter Engels spreken. Beweeg je normaal rond, met een zonnebril op krijg je minder reacties op je “magic blue eyes”, en probeer vervelende toenaderingspogingen af te doen met een grapje. Egyptenaren hebben best humor. Wijs als het vervelend wordt een toerist aan en zeg dat je bij hem hoort en vertel niet je eigen naam tegen bijvoorbeeld een verkoper (het is erg irritant als ze je met je eigen naam blijven naroepen/aanspreken). Verder de standaard reistips zoals je hier vindt: JoHo voor werken in het buitenland tot backpacken en emigratie tot vrijwilligerswerk
Als je je gewoon gedraagt en geen al te uitdagende kleding draagt, dan valt dat reuze mee. Wordt je lastig gevallen of blijven ze aandringen, dan heel kordaat zijn.
In de toeristische gebieden wordt je wel meer “lastig” gevallen.
Maar voor een grote deel is het hoe dat jij jezelf opstelt.
Veel plezier.
Hoii Als jullie je netjes gedragen en geen uitdagende keding dragen, hebben jullie geen probleem loop over straat met blik op oneindig vermijd oogcontact!
Toch raad ik jullie aan SAVONDS een beetje voorzichtig te zijn!
groetejs Romi
hallo ik ben ook in egypte geweest, in hurghada, en vond het niet vervelend hoe mensen daar met je omgaan. dit land heeft toch respect op hun manier voor vrouwen heb ik gemerkt en ze worden vreemd aangekeken als ze met een meisje over straat lopen. heb zelfs gehoord dat ze aangesproken kunnen worden door de politie. maar ook andere verhalen gehoord dat het ze alleen gaat om s*x en geld dus het is denk maar net welke persoon dat je treft maar dit zal in ieder vakantieland het geval zijn. en natuurlijk ook hoe je jezelf gedraagd
Hallo, ik ben sinds meer dan 10 jaar in Egypte en dit voor gemiddeld 8 maanden per jaar. Ik ben er vaak alleen en heb nooit geen enkel probleem gehad. Je eigen gedrag speelt natuurlijk een rol! Over gans de wereld is het zo dat mannen vrouwen gaan bekijken of proberen te versieren Egypte is daar niet anders in alleen respecteren ze de wil van de vrouw nog wel en zullen dus nooit aandringen of aantastelijk zijn. Dat is trouwens strafbaar ginder dus! Nu als jullie toch van plan zijn naar Egypte te gaan kan ik jullie toch aanraden van de Sinai woestijn te ontdekken en waarom ons niet eens een bezoekje te brengen. Ik ben er namelijk binnen een project voor duurzame ontwikkeling voor de vzw Kids4 Kids. We hebben in Nuweiba een Lodge gebouwd in een bedoeinsvissersdorpje en het authentieke bedoeiensleven staat er centraal. Neem een kijkje op http://www.ghannahlodge.net . Altijd welkom Groetjes Greta
hallo
hoe oud zijn jullie, met welk doel gaan jullie naar egypte, in het hotel dat je gaat verblijven waar is het juist gelegen.
vorig jaar ben ik alleen naar egypte geweest maar was overdag wel tussen andere duikers en geen 24 uur op 24 ter hoogt van mijn hotel, strand.
ENKELE tips
In elk geval indien jullie gaan neem als je op straat, in de souks gaat lopen shoppen best altijd een reisgids mee.zichtbaar en stop er event. een bladwijzer tussen
je mag er zeker van zijn dat jullie aangesproken gaan worden door iedereen die jullie iets kunnen verkopen, wees beleefd en zeg gewoon nen goeie dag als ze jullie aanspreken.
Meestal weet de receptionist van jullie hotel wel wat, waar jullie heen kunnen. aangeraden is het toch wel om 's avonds niet in de donkere steegjes te gaan snuffelen.
als jullie veel geluk hebben komen jullie wel goede egyptenaren tegen
VERTROUW op jullie gevoel, voelt het niet correct ga dan gewoon door. dit moet je wel kunnen
vergelijk eerst de prijs van iets wat je wenst te kopen en vraag hier ook event. raad een dde receptionist van jullie hotel hoeveel jullie max kunnen betalen.
Van harte een zeer aangename reis gewenst indien jullie toch besluiten om te gaan
DOE EEN GLADDE RING ROND JULLIE RINGVINGER DAN KUNNEN JULLIE EVENT ZEGGEN DAT JULLIE GETROUWD ZIJN.
Ik ben zelf 16 jaar en ik ben samen met mijn tante 25 gegaan en we zijn met zijn 2en over de markten en alles gelopen, niks aan de hand maar wij droegen wel bedekkende kleding en een hoofddoekje dus dat scheelt
Ik ben net een week terug uit Egypte… Onwijs aardige mensen daar, maar als je blond bent :paranoid: Ik ben meerdere malen ten huwelijk gevraagd en er was een jongen die er op stond dat ik mee ging naar zijn familie in Luxor. Dat leek mij alleen niet zo’n strak plan. In Hurghada zelf voelden wij ons alles behalve veilig, je moest eerst een gebedje doen voor je de 4-baans weg overstak  Verder echt een super geweldige vakantie gehad! Heerlijk weer wel erg warm elke dag over de 45 graden. Maar het hotel was echt uit den kunst zo geweldig. En het snorkelen/duiken is er echt onwijs mooi :nod:
 Verder echt een super geweldige vakantie gehad! Heerlijk weer wel erg warm elke dag over de 45 graden. Maar het hotel was echt uit den kunst zo geweldig. En het snorkelen/duiken is er echt onwijs mooi :nod:
Ik wil iedereen bedanken voor alle reacties, ben net een paar dagen terug uit Egypte en het was super! Helemaal niet lastig gevallen, natuurlijk wel door verkopers die je hun winkeltje in willen hebben maar dat heeft niets te maken met dat we meisjes zijn natuurlijk  ik kon gewoon alleen over staat en kon ook zonder problemen en korte broek of rokje met en mouwloos shirtje of hempje aan.
 ik kon gewoon alleen over staat en kon ook zonder problemen en korte broek of rokje met en mouwloos shirtje of hempje aan.
Groetjes!!
Hoi,hoi!
Ik ben vorig jaar met mijn moeder en zusje (ik ben een dametje van 32!!)…naar Egypte geweest.
Hebben redelijk wat last gehad van mannen die erg vervelend zijn.
Ligt inderdaad ook wel aan hoe je jezelf opstelt,en hoe je je kleedt.
Mijn ervaring is wel,dat als je een toeristische atractiegaat bezoeken,je dat beter kunt doen met een gids.
Omdat je dan een man bij je hebt lopen,wat weer voorkomt dat mannen die van alles en nogwat willen verkopen,je lastig gaan vallen.
Mocht je nog vragen hebben,kun je me altijd mailen.
Waar ga je heen,in Egypte?
Ik heb de vakantie erg indrukwekkend gevonden!!
[EMAIL=“itan@hotmail.com”]itan@hotmail.com
Groetjes,Inge
hallo,
ik ga binnenkort helemaal alleen naar egypte, naar sharm el sheikh.
ik ben er al 4 keer geweest met man en kids, nu ga ik dus alleen,de reden is omdat wij daar een huis hebben gekocht,een prachtig appartement,wat in november klaar is.
ik ga 15 dagen ,en verblijf in een hotel zodat ik rustig ons huis kan gaan inrichten,maar ben dus wel alleen,vindt et heel spannend.
Ik ben in mijn eentje in Dahab geweest en ik ben helemaal niet lastig gevallen! Wel af en toe aangesproken door een verkoper, maar nooit op een TE opdringerige manier. Ik vond de mensen juist heel lief en aardig… De bakker uit de koekjes winkel, die me met handen en voeten uitlegde dat hij overdag druk was met het maken van koekjes, omdat die in de avonduren gretig verkocht werden ten tijden van de Ramadan. Zijn knechtje, die het complete Nederlandse elftal kende en me uitlegde dat hij het vasten te zwaar vond… Mijn duikgids, die me geholpen heeft met de aanschaf van een duikuitrusting en die me daarna de mooiste plekjes van de woestijn heeft laten zien (doe dit laatste alleen met mensen die je kan vertrouwen!!!). Talrijke obers in restaurants die werkelijk alles uit de kast wilden halen om het je maar naar de zin te maken. Om nog maar te zwijgen van het gastvrije personeel in het hotel.
Wie goed doet, die goed ontmoet. Ik voel me goed in Egypte! (Zo goed dat ik er met kerst ga backpacken  )
 )
Groet,
Jenny
http://www.ikreis.net
hoi jenny,
wat leuk zeg dat je naar dahab gaat in december.
ik ben ook helemaal weg van egypte,en ga  eind januari naar sharm toe voor 15 dagen.
ik wil je alvast heel veel plezier wensen.
ik ben jaloers!!!
bey grt.rosetta:dag:
Hey,
Tuurlijk kan dat wel , maar het ligt er wel aan naar welke plek je gaat.
Persoonlijk woon ik in sharm el sheikh sinds begin 2005 .
Altijd voel ik me zeer veilig op straat , meer veilig dan als in Nederland in de avond.
Er zijn natuurlijk welleens mannen die iets tegen je zeggen,
Maar niet dat ze je aanraken, dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Groetjes
hallo allemaal,
omdat ik een huis in sharm heb gekocht wil ik graag in contact komen met nederlanders die daar wonen.
ik ben van plan om er zoveel mogelijk naartoe te gaan.
omdat ik schoolgaande kinderen heb kan ik er helaas nog niet permanent gaan wonen.
maar over een aantal jaar zit ik er voorgoed!!!
grt.rosetta
Hierop is het antwoord héél makkelijk; JA!
Zelf woon ik in Egypte, Hurghada, en ik kan uit eigen beleving zeggen dat het een enorm veilig land is. Je wordt hier niet lastig gevallen. En zijn uiteraard dingen die je als lastig kan bemerken.
Als je het lastig vindt dat arabieren je aan kijken als je voorbij loopt, moet je zorgen dat je er niet bij loopt als een playboy model. Gewoon normale kleding aan doen, hoe meer bedekt hoe minder bekijks.
Je gaat eenmaal naar een land met een andere cultuur, daar moet je als reiziger of inwonder op aanpassen. Niet andersom.
Daarnaast zijn egyptenaren bijzonder vriendelijke en vragen nodigen ze je altijd uit om wat te komen drinken.(al zijn ze zo arm als de pest).
Mocht je vragen hebben, kan altijd mailen!
P.S Mijn vrouw werkt/woont hier ook en zij doet alles alleen, incl. reizen!