onbegrijpelijk allemaal touroperators staan er zelf raar van op te kijken van dat advies . Onder touroperators is grote irritatie ontstaan over het aangescherpte reisadvies voor de toeristenresorts in Egypte van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ook op het Calamiteitenfonds is kritiek. Reisorganisatie TUI Nederland noemt het nieuwe reisadvies ‘onbegrijpelijk’. Ook Oad vindt het ‘vaag’ en ‘niet daadkrachtig’. Touroperators moeten annuleringen en omboekingen nu zelf betalen, doordat het Calamiteitenfonds de situatie vooralsnog niet betitelt als ‘calamiteit’. terwijl oad wel gewoon vliegt . zaterdag 17 augustus 2013 | 6:36 Laatst bijgewerkt: 17-8-2013 | 8:35 Touroperator OAD in Holten volgt het besluit van de calamiteitencommissie van de ANVR. Die kwam gisteravond na een vergadering tot het besluit dat de geplande reizen naar Egypte voorlopig gewoon door kunnen gaan.
Ik zou momenteel ook niet echt met een gerust hart naar Egypte gaan, ook niet naar de resorts. Je kent als tourist de omgeving en mensen niet goed genoeg om deze situatie goed in te schatten. Vorige week zou ik zonder moeite zijn gegaan maar na de escallatie van afgelopen dagen lijkt he me onverstandig.
Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer
ik kom al 20 jaar in egypte ben pas terug uit hurghada ik heb elke dag contact met hollanders die in hurghada en in el gouna wonen en werken die begrijpen er niets van het is in hurghda veilig en rustig niets aan de hand
Ik kan me toch herinneren dat ik ergens gelezen heb (en ik kan me vergissen) dat het in Hurghada ook onrustig was en dat er in ieders geval 1 dode is gevallen daar. Dat de Nederlandse overheid geen risico’s wil nemen lijkt mij logisch.
In El Gouna zal het ongetwijfeld rustig zijn, das puur touristisch, lijkt me niet dat daar rellen uit zullen breken.
Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer
he he dat was van de week snachts dat er een dode is gevallen maar dat was in dahar , maar hier in nederland word er ook elke dag een geliquideerd of neer geschoten moet er dan ook maar een reisadvies voor worden afgegeven en hurghada el gouna is 20 minuten rijden en hurghada dahar 10 minuten ligt eraan waar je in hurghada zit natuurlijk
Lijkt me niet heel reeel om de situatie in Nederland te vergelijken met de huidige situatie in Egypte.
Het is misschien niet reëel om Egypte te vergelijken met Nederland, maar het is net zo min reëel om Caïro te vergelijken met bv Hurghada.
Vanavond om 19.30 is bij het RTL journaal een reportage van Roel Gaeraerdts over de huidige situatie in Hurghada (bij Voodoodivers).
Hurghada is inderdaad geen Cairo maar ik heb ook nergens beweerd dat dat wel zo is. Ik ga momenteel puur af op de informatie van de Nederlandse (plus diverse buitenlandse overheden) en van informatie in de pers. Vandaar dat ik ook een slag om de arm hield wat betreft die dode in Hurghada.
Gebaseerd op bovengenoemde bronnen lijkt het mij momenteel niet handig om daar volle vliegtuigen toeristen heen te sturen dus ik snap de keuze van een aantal toeroperators helemaal. Vakantie is voor een groot deel emotie en ik zou me er nu niet heel prettig (en erg beperkt) voelen. Hoe jammer dat ook is…
Ps. Hoe was de reportage? @work dus kon niet kijken.
Zie uitzending gemist
De ondernemers zeggen daar dat er van onrusten weinig te merken is, en belangrijker, hun gasten zeggen ook dat er in en om de resorts niks aan de hand is.
Ik heb tickets voor december baar Egypte, en ik zou onder de huidige omstandigheden tóch gaan. Uiteraard met een slag om de arm, indien het te gevaarlijk wordt ga ik uiteraard niet.
Dat de ondernemers dat zeggen lijkt me logisch. Ha ha. Dat de gasten het zeggen wel een goed teken.
19 november voor 4 weken heerlijk naar egypte en misschien over 3 weken 10 dagen !!! deze moeten jullie even kijken
Stadtrundfahrt in Hurghada am 17.8.2013http://www.youtube.com/watch?v=QESAQ7DfwgQ
het is dat er gisteren middag laat pas een N advies kwam want anders had ik er dinsdag al geweest want arke had zulke mooie aanbiedingen vanaf 435 pp all inclusief naar hurghada dat ik dat niet kon laten lopen maar helaas !!!
Je moet maar zo denken, voor de Egyptenaren is het erger dan voor jou.
ja dat zeer zeker ben ik helemaal met je eens theiz hoop maar dat het gauw over is
Ik vind het echt schandalig dat die Hollandse types nog in de zon willen bakken en all-inclusive in een resort willen liggen terwijl de toestand in Egypte op het ogenblik zeer ernstig is. Dat is toch schaamteloos gedrag? Hoe kun je nu naar zo’n land gaan waar de bevolkingsgroepen elkaar afslachten en al duizenden doden zijn gevallen?! Dat noem ik nou onbegrijpelijk.
Gevoelsmatig heb je gelijk. Vergeet echter niet dat geen toeristen voor een grote groep Egyptenaren geen inkomen betekend. Dus door juist wel te gaan geef je mensen werk, een inkomen en dus een toekomst.
Neemt niet weg dat de situatie verschrikkelijk is.
daarom zo gauw mogenlijk weer gaan vliegen op egypte hurghada sharm in duitsland zijn er toch een tal die door blijven vliegen en egyptair kan je mee
In België is er een negatief reisadvies en de toeristen die er zijn mogen hun vakantie uitdoen maar het hotel niet verlaten. Maar laten we eerlijk zijn naar Egypte gaan enkel en alleen om aan 't zwembad te liggen …???Dan ga ik liever naar Spanje. Zou nu toch ook niet naar Egypte op vakantie willen. Ben blij dat ik het gezien heb , had nog graag Alexandrië bezocht maar ge de volgende jaren toch even afwachten en voor andere landen kiezen. Jammer maar de moslimbroeders brengen nooit geen goed nieuws mee. Maar er zijn nog veel andere plaatsen om te ontdekken:wereld:
blijf maar weg dan uit egypte dia hurghada en andere badplaatsen zijn veilig en safe niets aan de hand maar de mensen gaan op de media af dat is jammer !!! alexandria cairo en luxor ja daar moet je nu niet heen gaan !!! en in hurghada en zo kan je gewoon de straat op geen probleem en heerlijk gezellig !!!