Hallo
Ik ben aan het overwegen om half november een paar weekjes naar Egypte te gaan.
Hetgeen ik sowieso al wil doen is een kleine week duiken. Dat zal dus zijn in Hurgada, Marsa Alam, Sharm El-Sheikh of Dahab ofzo (Rode Zee). Misschien dat ik daar ook dagje kiten ga proberen (naar het schijnt populair in Hurgada)
Verder wil ik eventueel ook wel een paar dagen oudheid spul gaan bekijken (Cairo ofzo?), zolang ik maar niet met een gids een dag lang tussen enkel families en oudere toeristen moet zitten…
Ook een uitstap ofzo in de natuur (woestijn of iets anders?) met paard, quad, kameel, whatever mag gerust als het de moeite is, met dezelfde voorwaarde als hierboven…
Tot nu toe ben ik alleen naar Nieuw Zeeland geweest, waar je erg gemakkelijk backpackers leert kennen op de backpackers-bussen en jeugd hostels, en naar Thailand, waar alle hotels ook stampvol met backpackers zitten en je constant mensen leert kennen. In beide landen had ik ook gewoon de vlucht geboekt en alles ter plekke uitgezocht…
Ik vraag me af hoe dat in Egypte zit? Moet ik gewoon zo’n all-in-one vakantie boeken bij het juiste hotel / travelagency om in contact te komen met anderen (en dus niet heel de tijd tussen families en oudere toeristen te zitten)? Of moet ik gewoon de vlucht boeken en daar zelf uitzoeken welk ?jeugd hostel? het tofste lijkt of welke trip / duikorganisatie het best bij me past?
Ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen de toeristische duik plaatsen (waar misschien enkel all-in-one hotels bestaan?) en Cairo (waar je misschien een echte backpacker “community” hebt?).
In Cairo kan ik eventueel ook het appartement van een collega van me gebruiken (is wel aan de Oost rand van Cairo), maar ik vrees dat dat het ook weer wat moeilijk maakt om mensen te ontmoeten
Ook vraag ik me af hoeveel backpackers / alleen reizende jongeren er eigenlijk half november zijn?
Ook ivm eten vraag ik me af hoe het zit? Kan je gewoon iedere avond betaalbaar in een lokaal restaurantje wat gaan eten? Kom je daar andere jongeren / backpackers tegen? Of kan je best gewoon in je hotel blijven en daar wat eten?
Ik heb al eens gekeken bij travel agencies, maar vind daar toch niet direct formules die bij mij passen (meestal is het OF een feestvakantie OF een duikvakantie OF een kite vakantie OF een oude gebouwen vakantie etc, en ik wil juist een combinatie daarvan)
Alvast bedankt voor eventuele info!