hio luitjes
zijn er onder jullie ook duikfanaten?
zoja weten jullie in egypte een duikcentrum dat nog volk zoekt, liefst onder belgisch, nederlands management en ook nog een kwalitatief goed centrum
hio luitjes
zijn er onder jullie ook duikfanaten?
zoja weten jullie in egypte een duikcentrum dat nog volk zoekt, liefst onder belgisch, nederlands management en ook nog een kwalitatief goed centrum
Voor zover ik weet, werken de meeste duiskscholen in Dahab en SES niet met een vaste staf, maar met freelancers (voor andere plaatsen weet ik het niet). De meeste DMers werken dan ook voor meerdere duikscholen. Kwestie van vraag en aanbod.
Kun je niet gewoon naar Egypte gaan en daar je diensten aanbieden?
Succes!
thanks J
is een idee om het zo te doen maar vind het nogal riskant
donât dare to jump that deep, niet wetende waar te landen
:tssk:
Wat heb je te verliezen? Als het niet lukt ben je zo weer thuis!
He, ik ben ook op zoek naar werk in Hurghada. Er is best veel te doen voor NLers hoor! Je hoeft meestal alleen je HAVO te hebben en Engels te spreken. Dat lijkt me niet erg moeilijk toch?
Eigenlijk wil ik daar ook zo snel mogelijk heen, maar durf niet alleen te gaan zonder te weten wat te doen daar⊠Maar als jij het anders ziet, wil ik t daar best met je over hebbenâŠ
Groetjes!
Hi,
we gaan elke jaar naar egypte voor een duikvakantie en 2 jaar geleden zijn we naar Safaga geweest in een Hotel, Nemo dive club.Het is dutch en belgian menegment,ze zitten 1 uur van Hurgada en 15 min van het centrum nieuw Safaga.Ze hebben self een boot;toen zochten mensen, maar nu weet ik niet;je kan proberen met een e mail, [EMAIL=âinfo@nemodive.comâ]info@nemodive.com.
Succes
Hallo als je wilt duiken in egypte moet je dan eerst een duik diploma halen of is een proefduik in het zwembad al genoeg??
alvast bedankt voor de antwoorden :dope:
gr nikita
GELUKKIG is een proefduik in het zwembad niet voldoende om iemand een gekwalificieerd duiker te maken!
Maar gelukkig is het wel mogelijk om in Egypte je duikdiploma te halen terwijl je lekker in de zee duikt en alle visjes ziet De precieze duur om je diploma te halen verschilt een beetje van duikschool tot duikschool, maar duurt over het algemeen 3-5 dagen en kost meestal 250-300 euro. Tijdens de cursus leer je verschillende vaardigheden, maar er komt uiteraard ook een stukje theorie bij kijken. Wanneer je dit alles met goed gevolg aflegt, krijg je het wereldwijd erkende PADI Open Water brefet. (Er zijn meer orgsnisaties die wereldwijd erkent worden, maar PADI is de bekendste.)
Als je nog geen duikdiploma hebt, is het ook mogelijk om met een instructeur een zgn proefduik te maken. Die duik heeft een diepte van max 9 meter ofzo, en geeft je ook de mogelijkheid lekker te duiken, zij het onder begeleiding.
weet jij misschien wat duiksclen in el gouna?
Hoi Nikita
ik duik zelf en heb bijna het brevet van divemaster, is een opleiding binnen Padi ( amerikaans).
brevet reeds in Belgie behaald. Dit kan ik je ten zeerste aanraden om dit ook al te doen, je beginnersbrevet behalen in Nl of Be.
waarom:[ul]
[li]hier bij ons is het zicht niet te vergelijken met het zicht dat je in egypte hebt. De dieptes van de meren zijn niet zo diep als op sommige plaatsen in de rode zee, mss ga je der niet naar toe maar toch. als je hier in Be of Nl je duikbrevet: openwater (Padi) of 1sters (CMAS), welke vergelijkbaar zijn, denk ik ben je ietsje meer zeker van jezelf.[/li][li]uit ervaring spreek ik dat het veranderen van wat je kunt zien in de rode zee buiten hier bij ons in de meeste gevallen, invloed op je heeft. je zal veel rustiger zijn als je weet dat je de vaardigheden bezit.[/li][li]je kan jezelf nt vgl met iemand die honderden duiken heeft maar in belgie of nl je brevet halen heeft toch zo zijn voordelen[/li][li]mss wel het belangrijkste argument: ga je terwijl je op vakantie bent 5 dagen verknallen door sâ avonds eventueel je handboek door te lezen+ overdag les te volgen[/li][li]als je reeds je brevet hebt kan je je meer ontspannen in het water+ je mag ook al iets dieper gaan. weet niet juist wat het verschil in diepte is[/ul]HAAL IN BE OF NL. JE BREVET, je doet er zeker een voordeel mee [/li]BIJ EEN DUIKSCHOOLniet bij een -club, is voor nadien om je skills op niveau te houden
heb je nog vragen, stel ze gerust maar dan mss in een pb
www.duikforum.nl: forum van en voor duikers
www.duiken.be: links met verschillende clubs; duikscholen
zijn best interessante websites, dient je wel aan te melden
grtz els
Anders gewoon nog een keertje proberen, want bij mij ging het gewoon goed.
HAAL IN BE OF NL. JE BREVET, je doet er zeker een voordeel mee
Hangt van je ambities af⊠Mân eerste 25 duiken waren in Indonesie en Vietnam. Pas daarna ben ik begonnen met duiken in Nederland. Waarom zou je jezelf blootstellen aan watertemperaturen onder de 10 graden en zeer beperkt zicht wanneer je alleen in tropische wateren wilt gaan duiken?
Duiken in Nederland kan altijd. Zorg alleen dat je een ervaren buddy hebt (lees: ervaren in Nederland) die je kan helpen verder te leren.
En eerlijk is eerlijk, nog steeds lig ik liever met 22-27 graden in de Rode Zee dan met 5 graden in de Maarsenveense plassen. (Heel bizar, er lag gewoon ijs op het water waarin we vanmorgen gedoken hebben!)
kan er mij iemand adressen geven van goede duikcentrums vlakbij mubarak 6 in hurghada
moet niet bij een hotel zijn daar wij in een woning in mubarak 6 verblijven.
vriendelijk dank
Je kan ook gewoon bij een duikschool bij een hotel zijn wanneer je niet in het desbetreffende hotel verblijft hoor!
Vrienden van me waren zeer te spreken over http://www.voodoodivers.com/
@ jenny
Duik ook liever in tropische wateren dan bij ons maar vindt onze wateren de beste om te leren, als je een beetje vertrouwen hebt dat je de basis kan ga je automatisch ontspannen duiken+ wil je dagen vakantie opofferen om te studeren/ in een lokaal ne video te bekijken + 's avonds nog ne keer in uw boek
@tsyen
www.blueparadise.be
www.aquanaut.net
www.emperordivers.be
deze ken ik niet uitgezondert Blue Paradise, op en top verzorgd!
Hallo allemaal! Ik heb er even een centraal âduiken in Egypteâ topic van gemaakt en sticky gemaakt in het Egypte Reisforum