duikmaster worden en lesgeven

Beste reisfanaten,

Graag zou ik ervaringen willen horen van mensen die in Egypte een duikopleiding hebben gevolgd tot uiteindelijk duikmaster en/of instructor en die daarmee hebben gewerkt en les hebben gegeven op een duikschool in Egypte.
Ik weet dat er rampenverhalen bestaan over slechte duikscholen, maar wat zijn de ervaringen met deze dingen bij de betere duikscholen?

Alvast bedankt!
Groet Angela

Hallo Angela,

Je weet toch zeker wel dat je als divemaster geen les mag geven ? als divemaster mag je assisteren bij het lesgeven…en alle andere klusjes doen in een duikcentrum of boot.

Er zijn goede en slechte duikscholen in egypte…als je als vrouw een DM of een owsi opleiding wilt volgen, doe het dan bij een duikschool onder europees of amerikaans management…hurgahda, sharm el sheil e.d. zit er vol van.

succes.

Het handigste is om goede referenties te hebben, of mensen die goede ervaringen hebben (gehad) bij duikscholen in Egypte. Vaak zijn de duikscholen onder de leiding van PADI goed en is het er ook gezellig, leuk en vooral verantwoord duiken. Ik ken een PADI duikschool in Dahab. Het hoort bij het Pinguin Hotel en er wordt goed lesgegeven. Meestal als je van open water naar divemaster gaat bij een duikschool, dan kom je bij de school zelf er ook achter hoe alles in elkaar zit en kan je aanvoelen of het goed en verantwoord is! Veel succes en plezier, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat duiken in de Rode Zee heeeeeeeel erg mooi is!