werken bij een duikbasis??

Goede dag.

Ik heb mijn open water en advanced gehaald. Op korte termijn wil ik in Hurghada gaan wonen. Ben al op zoek naar werk. Zijn er in Hurghada ook mogelijkheden om bij een duikschool te gaan werken. In de tijd dat ik er werk verder kan gaan voor de specialties, rescuediver en divemaster. Weet iemand een duikschool daar die nog iemand nodig heeft. Ik spreek nederlands, duits en engels.

Greets mij

je kan een internship doen bij één van de duikscholen. Niet betaald, hard werken maar je kan veel duiken en je divemaster behalen.

Probeer bij de Nederlandse duikscholen: Voodoodivers heeft me dit bvb ooit aangeboden.

1 like

Thnx Mark.

Ik heb vannacht wat rondgekeken.

Greets mij

Betaald werk vinden in Egypte bij een duikschool lijkt me vrij lastig op het moment. Er zijn nog altijd minder toeristen, en veel Egyptische gidsen staan op straat. Bij veel duikscholen zullen zij eerder aangenomen worden dan een buitenlander.

Als instructeur zul je betere kansen hebben. Die opleiding duurt weliswaar niet zo lang, maar hij is wel vrij prijzig. Bovendien moet je daar eerst een hoop ervaring voor op doen. Officieel heb je als instructeur maar 100 duiken nodig, maar eigenlijk is dat veel te weinig…

1 like

Hallo,

Ik vrees dat Jenny gelijk heeft.

Alsook zou ik momenteel niet vertrekken naar Egypte om daar te gaan wonen, één omdat er veel minder toeristen zijn en 2 je weet niet welke kant het uit gaat met het toerisme. (= als ze vrouwen en mannen op 2 verschillende stranden gaan laten liggen, alsook de bikini’s gaan verbieden en geen alcohol “ingevoerd of eigen productie” meer voor de toeristen.

Veel van mijn Egyptische vrienden zeggen dat alles goed is maar heb er sterk mijn bedenkingen bij.

Moeten het zeggen, willen ze een inkomen hebben.

Ik was gisteren op de Duikvaker in Utrecht. Ik heb met verschillende duikscholen gesproken. De meeste van hen zijn blij als ze dit jaar geen verlies draaien en de mensen in vaste dienst niet hoeven te ontslaan. Om dat te kunnen verwezenlijken krijgen werknemers verplicht ‘onbetaald verlof’/meer vakantie dan normaal.

Je kan alleen bij een duikcentrum werken als je divemaster of instructeur bent maar nu zal ik er even mee wachten want er is nu geen werk in.
Gelukkig komen langzamerhand de toeristen weer terug

Houd ook de vacaturepagina’s van de verschillende duikorganisaties in de gaten, dan kun je ook per land kijken waar welke mogelijkheden zijn :slight_smile: