Duikmaatje Egypte gezocht

Hey allemaal,
Ik ben catfeet,33, vrouw, en ben op zoek naar een duikmaatje m/v, die net als ik van plan is ,om over een tijdje naar Egypte te vertrekken, om daar de instructeursopleiding te gaan volgen.
Ik ben momenteel rescuediver.
Het zou leuk zijn als we een appartementje kunnen delen,als het klikt!
Ik hoor het wel!

duikgroetjes! :zon02:
Catfeet :dag:

Dag Catfeet,

Zoek zelf een buddy voor half october, maar wil ong. 10 dagen uit en thuis naar de Philippijnen, Oasis resort, Bohol. Ben divemaster. Als je je plannen wilt wijzigen, dan hoor ik je graag.
Duikgroet
Claire

Hallo Catfeet,

Ik ben ook rescue diver , in opleiding voor divemaster en wil volgend jaar in het buitenland mijn instructeursbrevet halen. Jij geeft aan dat je naar Egypte wil voor je brevet. Bewuste keuze ?Heb je ervaringen gehoord? I.p maakt het mij niet zo veel uit waar ik de opleiding kan volgen als deze kwalitatief maar goed is (en betaalbaar). Afgelopen zomer in Egypte gedoken. Ervaringen met de Belgische duikschool waren super. De ervaringen van nachtduik met de Egyptische duikschool slecht .Ben nu aan het uitvissen waar ik de instructeursopleiding kan gaan volgen.Als je adviezen hebt hoor ik ze graag en wie weet gaan we volgend jaar wel samen naar Egypte!
Hou je er overigens wel rekening mee dat de DM opleiding in nederland bijna altijd ongeveer 1 jaar is?

Duikersgroet,
Karin

Hoi Karin,

Een DM opleiding kan je in het buitenland in 2-4 weken voltooien… Zelfs als je nog geen rescue hebt! Maar of je met slechts 60 duiken een goede en ervaren master bent, is natuurlijk een heel ander verhaal :frowning:

Ik wil volgend jaar mijn rescue in NL halen (slecht zicht, moeilijke omstandigheden), iemand daar nog tips voor?

Jenny

Hallo jenny,

Aantal duiken is geen probleem, zit ik ver boven.
Ben op zoek naar tips waar ik het beste in het buitenland de opleding kan gaan volgen.
Alle overige opleidingen heb ik in Nederland gevolgd (incl de DM)
M.b.t de rescue opleiding: Heeft zeker meerwaarde om deze in Nederland te volgen met name als je veel in Nederland duikt.
Het is een pittige opleiding die veel van je conditie vraagt.Opleiding is verder goed te doen. Ik heb in de praktijk geen hinder ondervonden van het t.o.v het buitenland mindere zicht. Door rustig de procedures uit te voeren heb je daarnaast zelf invloed op het zicht wanneer je een reddingsprocedure op een zandbodem moet doen!

Succes met je opleiding

Karin

Hoi jenny,

vervolg, las je reactie nog eens over.Je hebt het over de DM opleiding in het buitenland volgen, ik wil de instructeursopleiding gaan doen. Ben nu halverwege met mijn DM

Groet,
Karin

Hallo

Ik zoek een duikmaatje om begin november mee te gaan duiken (1, 2 of 3 weken). het land maakt me niet zo uit. Ik wil als het kan m’n advanced-open-water gaan halen. misschien dat dit te combineren valt met iemand?

groetjes,
dave