Pas op! Ga niet naar Egypte!

Ik kom net uit Egypte (Hurgada en Sharm el Sheikh.) en heb me er nog nooit zo akelig en onveilig gevoeld. Paar weken geleden is een Nederlandse man beroofd en vermoord (door de bewaker van het resort) terug gevonden en een week daarvoor een Zwitsers stel op brute wijze verkracht, vermoord en in de tuin van hun vakantiehuisje begraven. Egypte is sinds de staatsgreep van het leger een hel op aarde geworden. Vooral de vrouwen zijn er zeer onveilig door de wetteloosheid die er geldt momenteel. Verkrachtingen vinden overdag. En midden op straat en strand plaats door mannen en jongens en niemand doet er wat tegen. Ze verzamelen zich er allemaal omheen en kijken toe of doen mee. Je weet niet wat je ziet, het is te walgelijk voor woorden. Toen Morsi aan de macht was vorig jaar heb ik er nog een uitstekende winter doorgebracht met mn vriendin en kind. Ik raad iedereen aan ondanks wat de reisbureaus zeggen over de stabiliteit er niet heen te gaan voor vakantie. Juist nu er zo weing toeristen zijn in Egypte ben je een makkelijke prooi en niemand die je beschermt. Lees dit verhaal maar van Iris Hannema http://www.hpdetijd.nl/2013-07-01/egypte-het-meest-vreselijke-vakantieland-ter-wereld/

1 like

er worden hier elke dag mensen vermoord rare , en die man die vermoord is in hurghada in megawish ja dan moet die niet vluchten uit nederland 15 jaar geleden en dan moet die niet id de troep gaan zoals hasjies in egypte ja dan kan het gebeuren he gebeurt in amsterdam dagelijks en wat betreft dat zwitsers echtpaar die woonde daar al jarennnnnnnnnnn in moubarak 7 ja je weet dat je daar geen vreemden mee naar huis moet nemen en die je klusjes moet laten doen dit zijn een malige incidenten die daar gebeuren maar voel mij veiliger in hurghada dan in amsterdam , ik nodig iedereen uit om op mijn groep te komen en daar antwoorden te krijgen van lokale mensen die daar wonen en werken nederlanders dus Nederlanders, Belgen en egyptenaren met een liefde voor Egypte

A nice Dutch facebook group of Dutch people and Dutch speaking Egyptians with a love for Egypt This page is only in Dutch

1 like

Ik woon al twee jaar voor het grootste deel in Egypte,voornamelijk in Luxor,als alleenstaande vrouw! Ik was er tijdens de laatste revolutie! Ik heb mij geen enkel moment echt onveilig gevoeld! Ik ga en sta waar ik maar wil…leef echt tussen de bevolking! Ga 's avonds weg wanneer ik wil! Ik ben veel meer bang wanneer ik hier in Belgie ben!!! Sorry,maar ik vind Egypte nog steeds veiliger dan vele europese landen!!!

2 likes

Sunny Boy, lid geworden van het Wereldforum op 25 januari 2014 (hoe symbolisch) en in 4 verschillende topics dit bericht geplaatst.
Verder niets… voor mij is deze persoon er duidelijk op uit Egypte in een kwaad daglicht te stellen. En haalt er van alles bij.

Vandaag is een speciale dag voor Egypte, het is de dag waarop de demonstraties tegen Mubarak begonnen.
De dag die uiteindelijk heeft geleid tot het vertrek van Mubarak. Egypte viert op deze dag feest (en wellicht doen ze dat met gemengde gevoelens).

2 likes

2014 het jaar waarop de toeristen terug komen naar egypte en waar het veilig is , veiliger als menig ander land

Geachte Sonny Boy,

Wat raar dat je je zo akelig en onveilig hebt gevoeld, was je al wel eerder in het buitenland geweest?
Trouwens, als je iets schrijft en wereldkundig wilt maken is het handig als je de werkelijke feiten beschrijft en niet een raar verhaal uit je duim zuigt.
Ja, er is een Nederlandse man vermoord, maar dat had niets te maken met roof, ten tweede woonde hij niet op een resort en is dat niet gebeurd door de bewaker van het resort, logisch als je niet op een resort woont kun je ook niet door de bewaker daarvan zijn vermoord. Dit betrof een moord door 3 mannen, waarvan 1 er het een en ander op zijn kerfstok had en de Nederlandse man van wist, en hem is het zwijgen opgelegd op een drastische wijze. Ze hebben wat spullen meegenomen om het op een roofmoord te laten lijken. De politie was heel snel met hun onderzoek en de 3 daders zijn gepakt. Kom daar in het veilige en plezierige Nederland maar eens om!
Ten tweede de Zwitser zijn niet op brute wijze verkracht, deze mensen waren zo naief om 3 weken voor hun dood iemand in een koffieshop aan te nemen als klusjesman en hem een machtiging te geven om hun huis te verkopen. Deze knaap zag zijn kans om zich eigenaar van een huis te maken en heeft de Zwitsers vermoord en in hun eigen tuin begraven, dat laatste is dus correct, alhoewel ook deze mensen hier al jaren woonden, evenals de Nederlander. En nee, geen van de twee gevallen hadden plaats in een resort, maar in een woonwijk…

Egypte een hel op aarde. Nou, een bijzondere uitspraak, ik woon al 10 jaar in die door jou zogenoemde hel, en heb de 2 revoluties en alles er om heen meegemaakt.
In al die jaren, ook de laatste 3 jaar ben ik nog niet verkracht. Ik geloof dat je een heleboel dingen gehoord hebt, maar alles als waar heb aangenomen, want ik heb hier ook heel wat vriendinnen en vrouwelijk kennissen, zowel Egytische als Nederlandse (en Britse, Russische, Duitse, noem maar op) en niemand van al die mensen die ik ken is verkracht, ook niet in het donker of op afgelegen plekken… Heb jij zelf een groepsverkrachting meegemaakt, je schrijft alsof je er zelf ook bij hebt staan kijken?

Toen Morsi aan de macht was, tja, weet je, toen was jij waarschijnlijk gezellig met je vriendin en kind op het resort, en heb je niets gehoord en gezien. Want in die tijd gebeurde er ook van alles, wat wij als hier wonende en levende mensen allemaal wel hoorden en zagen.

Dat het stabiel is zou ik niet durven zeggen, dat kun je van geen enkel land zeggen, in Nederland gebeurt er van alles, bijna dagelijks een moord, de hoeveelheid berovingen en inbraken zijn niet bij te houden en daar is het oplossingspercentage nihil. Over veiligheid gesproken!!
Ik werk niet in het toerisme, heb er geen inkomsten uit, heb ook geen relatie met een egyptenaar, ik woon hier dus al die jaren al met plezier (behalve in de tijd van Morsi, resp. de Brotherhood) en ja er zijn wat spannende tijden geweest.

ā€˜Gemakkelijke prooi’ schrijf je en ā€˜niemand die je beschermt’, sorry ik heb meer vertrouwen in de politie hier dan die in Nederland, want daar blijft alles gewoon op straat lopen, want ze hebben geen tijd of geen zin om daders op te pakken en als ze al opgepakt worden staan ze zo weer op straat. De door jouw genoemde moorden waren binnen een paar dagen opgelost en de daders komen nooit meer op straat…

Het door jouw aangehaald verhaal van Iris Hannema, mevrouw Hannema heeft het gewoon nergens naar haar zin als ik het goed begrijp, Er zijn altijd mensen die liever zwart zien en verspreiden dan kleur.

Weet je wat de reden is dat ik verhuisd ben naar Egypte? Omdat ik me daar niet meer zo veilig voelde en het grauwe, grijze, natte klimaat zat was, en ook het gestress en het klagen.
En mensen zoals jij, die kunnen beter thuis blijven misschien en blijven geloven in de eigen wereld.
Trouwens, nog een tip, Egypte heeft meer te bieden dan strand en zon, maar ja, dat is aan zowel mevrouw Hannema als aan jou blijkbaar niet besteedt.
Ik wens je een veilig leven in Nederland!

1 like

helemaal goed gezegd dutchee , en zo is het ook gegaan met dat zwitsers echtpaar en die man maar ja hier in nederland gebeurt nooit wat ? nou ik voel mij eigen in egypte veiliger dan in nederland dat weet ik wel

1 like

Sonny boy , mischin was dit voor jou de eerste x in Egypte.
Ik reis er al 20jaar naartoe, en voel me ook niet minder onveilig of pakweg Brussel- Rotterdam enzov.
Dutchee , ja hier is het altijd stressen en klagen , maar hetgene Mevr. Hannema schrijft klopt ook.
Ga es al ā€˜toerist op een strand waar enkel lokalen zijn… je word verkracht met je ogen, ze komen naast je staan terwijl je een boek leest(ongevraagd), word gevolgd tot in het water waar ze inderdaad niet veel vis zien, vaak met aanrakingen ., niemand die je beschermt klopt dan ook weer niet’'meestal neemt de oudere bevolking het wel op door’ongepast gedrag jeges toeristen(die het niet zelf) uitlokken.
In Cairo werd ook mijn mede toerist beroofd, en zeer agressief benaderd- die vrouw kwam voor de 1x en het was meteen haar laatste x.(paspoort -geld)alles weg., en verkrachtingen dat zuigt Sonny niet uit haar duim.Ik weet niet waar u zich bevind Dutchee, maar bent u vandaag op het 'tahrirplein geweest, veel rooskeurigheid is er niet, en in Nederland is het geweld zo extreem niet toch??? , bommen, schiete, demonstraties met bloed…als ik in Egypte ben, wil ik ook niet naar de strand-zon resorts(pffft, dat is egypte niet) maar juist lekker naar Cairo…, laatst in juni-juli heb ik me niet onveilig gevoeld maar doch heel waakzaam. om nu te zeggen dat het De HEL is , ja waar niet tegewoordi, hoor je ook over Afrika zo verhalen toch.
nb Ron u bent een man…dat is nferme streep voor in Egypte.
en ook ik wil ooit weg hier! inderdaad de grauw-grijs klaagwereld.,hoop dat Egypte op mijn pad komt , ik ga er in ieder geval ooit voor lange periode heen als de ā€˜stabiliteit terug is’'inshallah.

egypte zal alleen maar beter uit de strijd komen en ik kom er ook al 20 jaar en reis over al in egypte maar ik voel mij veiliger in egypte dan in Nederland dat kan ik wel zeggen ben pas terug van 4 heerlijke weken ben in luxor geweest en qena en sohag met mijn vriendin totaal nergens geen last van gehad en ik reis met een taxi chauffeur die ik al wat jaartje kent ik slaap zelfs gewoon bij hem in qena ik zeg egypte heerlijk land en veilig wat vandaag in cairo is gebeurt en in alexadrie ja is ook niet goed te praten met zoveel doden maar ja om het kwade uit te bannen en egypte weer op de rails te krijgen is het een noodzaak , maar ik heb alle hoop dat het zeer zeker goed komt met egypte en dat Sisi het goed zal doen

1 like

Oreintally, naar een ā€˜local beach’ ga ik in weinig landen, dat is vragen om gedoe. Als je zo wat de wereld afreist als vrouw ga je het niet opzoeken, toch?
Tuurlijk denken die mannen aan sex, paspoort en geld, in welke volgorde dan ook.
Mij aanraken, ze mogen het proberen ik gil alles bij elkaar en zal ook fysiek ā€˜terugslaan’. Ik kom regelmatig in Cairo, maar ook in allerlei landen waar gewaarschuwd wordt voor beroving, hoeveel berovingen vinden er plaats in Nederland, dagelijks? Ik kijk af en toe opsporing verzocht en zie dat het een behoorlijke plaag is. Ik ben (even afkloppen) nog nooit beroofd, niet in Cairo, noch in de rest van Egypte. Ik zal niet zeggen dat het niet gebeurt, maar sommige mensen vragen er om of wat dan ook, tas goed bij je houden, fier rechtop lopen en waakzaam zijn, waar je ook bent.
En nee, ik ga niet op dagen zoals dit naar het Tahrirplein, dat zou ik ook geen enkele buitenlandse vrouw aanraden. Hoewel ik er ergens wel graag was geweest. Nogmaals, je kunt dingen opzoeken of mijden.
Geweld niet zo extreem in Nederland? Er vinden nogal wat gewelddadige roofovervallen plaats, moorden enz. en dat in een klein, welvarend westers land. Er worden hele dorpen en wijken afgestroopt door bepaalde elementen die vervolgens met bussen vol de grens weer over gaan, ben je toevallig thuis dan is het aardig gewelddadig, of de kranten in nl. moeten onzin schrijven.

En ja, je hebt gelijk, er is hier nog steeds een bepaalde groepering (met diverse namen) die zich niet neer kunnen leggen bij hun nederlaag en door middel van aanslagen en gewelddadige demonstraties met vechtpartijen en wapens proberen hun zin te krijgen. Dat is een minderheid die weinig schuwt, en die zich ook in Nederland en de rest van Europa bevindt.
Ik weet niet of je de beelden ziet van wat er in Europa gebeurt, ook daar gaat het er soms heel heftig aan toe. Maar dat krijg je op de Nederlandse tv niet te zien. Het is overal een beetje chaos, of aan het worden. Ik ben benieuwd hoe het op 8 maart in Nederland gaat aflopen… Hopelijk zonder geweld.

Ik heb heel wat in Egypte afgereisd, ook de afgelopen 3 jaar, en mij is nergens iets overkomen, heb me ook zelden of nooit onveilig gevoeld. En in al mijn reizen, in 2012 was ik in Kenya, in Tanzania, in Nepal, in Oman, Dubai en Abu Dhabi, op allerlei plekken, toch een aantal landen waar ook voor gewaarschuwd wordt, gelukkig niets gebeurd en prachtige dingen gezien en gedaan. Ook heb ik toen een trip door alle oases in de westelijke woestijn van Egypte gedaan, op allerlei afgelegen gebieden geweest en in Luxor. Misschien heb ik altijd geluk, geen idee, maar ik ben overal op mijn hoede, ook in Nederland, Spanje, in welk vakantieland dan ook. Vorig jaar in Alexandrie, diverse keren in Cairo, en westelijke woestijn + een Nijltrip en Luxor, dus tja, ik weet het niet hoor.
Volgende maand ga ik naar Aswan, Abu Simbel en en nijltrip op een boot, in maart als het goed is naar Gilf Kebir, dat is het gebied waar Egypte grenst aan Soedan en Lybie en in april naar de Witte Woestijn (westelijke woestijn). Ondanks alle gedoe hier en dat doe ik dus al jaren.
Ik woon hier met plezier, reis hier met plezier en ik zal niet zeggen dat er nooit iets gebeurt of dat het vandaag een geweldige dag was, of gisteren, of vorig jaar, maar het ongenuanceerde van Sonny Boy en mevr. Hannema, dat klopt gewoon van geen meter.
Feiten zijn feiten, gevoelens zijn gevoelens. Ik voel me niet veilig in Nederland, gek he?
En oreintally, mocht je hier kunnen komen wonen, en hier passen, dan hoop ik dat je net zo gaat genieten als ik!

mooi zo dutchee ik hoop dat mensen wat zullen leren van jou woorden en niet alles zo negatief inzien , hier in europa word of is het al een zooitje er er is van alles aan de hand , maar dat willen de mensen niet zien of horen maar het is wel zo , maar ik kom graag in egypte en zal er ook altijd blijven komen ook !! laat mij door niemand weg houden uit egypte omdat ik weet hoe het daar is beter als hier dus !!

Nou ja , bij mij is het ook zo!
Ik voel me daar niet minder veilig .Veel Europese bestemmingen zijn ook niet echt wat je veilig noemt.
Dutchee ā€˜girlpower’’ , bij mij is het ook gillen -ze moeten niet proberen! fysiek niet durf ik niet(alhoewel ik 1x ooit speekelde naar 1; die begon
me zonder aanleiding uit te kafferen.
Op de rails krijgen dat heeft tijd nodig, doet een land soms jaren over met altijd veel slachtoffers.
Dutchee hoelang woont u daar al?.
ik hoop in ieder geval snel terug te komen.

Spijtig dat ondanks sommigen van jullie in Egypte wonen niet inzien hoe walgelijk 90% van de Mannen daar in elkaar steekt. En ook jammer dat sommigen doen alsof ik die wreedheden waar ik helaas getuige van moest zijn uit mijn duim zuig omdat ik niks beters te doen heb.
Ik weet dondersgoed waar ik over praat en heb al 30+ landen bezocht op alle continenten van de wereld. Je bent als vrouw in Egypte gewoon niet veilig!

Struggling with Sexual Harassment by Egyptian Men

Ironically, before I went outside today, I was determined to write another 'Things I’ve Learned…" post about the dangers of all/none statements that can lead to prejudice. I wanted to reflect on 2 young, Egyptian men I’d met at AUC and their struggles with love in a Muslim country. One had spent his life in boarding schools and is now agnostic and the other is a Christian who had grown up in Bahrain. Both were well traveled, sweet, sensitive, and complete gentlemen with heartbreaking love stories. I wanted to highlight their stories as a breath of fresh air to contrast the negative way I’ve discussed my interactions with Egyptian men. I have been struggling with my own growing aversion to Egyptian men and trying not to assume they were all walking monuments to depravity. Therefore, the post was going to be a reminder to myself that one can never generalize all or none of any group. Then I went outside and met the average Egyptian men and now that other post AIN’T GONNA HAPPEN…

I threw on my usual Cairo uniform of wrinkled t-shirt and jeans to go grocery shopping today. As I walked back from the fruit stand 2 blocks from my apartment, I noticed two teenage boys following me. One kept walking behind me and trying to whisper perversion into my ear. When that failed, he walked a couple paces ahead of me and kept looking back while the other walked behind me. In no mood to be bothered, I tried my usual techniques for avoiding street harassers 1) I slowed down and 2) walked over to a cop. The guys walked off quickly so I took the oppurtunity to cross the street and continue home. Out of nowhere, the 2 crossed over to me and began making lewd gestures. Nearing my apartment, 3) I walked into a store and pretended to admire scarves s that they wouldn’t know where I live. Usually, most men would get bored and walk off by then but these 2 lingered outside.

I was running out of patience with them so I walked outside again , quickening my step. When one approached me and tried to reach for me, 4) I yelled loudly in English and flayed my arms for him to go away. He was momentarily surprised and confused so I hurried to my apartment building. To my dismay, he tried to follow me into the building! At this point, I flipped out, cursed him out, and shoved him back out the door. He had the nerve to raise his hand as if to slap me! Prepared to murder him in broad daylight if he dared, I stared him down until he lowered his arm and walked back outside.

Quite frankly, I find it hard not to completely despise Egyptian men right now. The constant sexual harassment, disrespect, and lack of regard for a woman’s most basic right to walk from Point A to Point B in peace is disgusting. Unlike in other countries where a man will occasionally pull up in his car and flirt, someone will gawk at you or try to touch your hair, or a woman will have to endure a few amusing marriage proposals, harrasment in Egypt is ceaseless, viscous, and psychologically draining. In a report by Reuters, 2/3 of Egyptian men admited to sexually harassing men. The forms of harassment reported by Egyptian men include touching or ogling women, shouting sexually explicit remarks, and exposing their genitals to women. Contrary to popular belief, this BBC interview highlights that it has nothing to do with what a woman is wearing. Even women in full burqas and niqabs are sexually harassed. In my observation, harassment seems to be a means of inflicting discomfort in order to assert some form of power over a woman. The many shiftless,unemployed and sexually repressed young men are bothered by seeing most women moving about in public with a purpose to their step and money in their pockets. Harrasment is a way to ensure that a woman ā€œknows her proper placeā€ in society.

Reuter also said that 83 percent of Egyptian women reported having been sexually harassed. Nearly half of women said the abuse occurred daily. 98 percent of foreign women saying they had experienced harassment in the country…The survey said most of the Egyptian women who told of being harassed said they were dressed conservatively, with the majority wearing the Islamic headscarf. The Egyptian government has half-heartedly tried to adress this widespread issue but nothing concrete has come out of their efforts.The harassment is to the degree that, the one time I went outside and no one was in the street to sexually harass me, I was genuinely taken aback! My roommates and I almost ran outside and played and skipped in the street with joy! None of us could figure out what was going on. It was right after Passover and Easter…Had God struck down all the first born sons again?! The next day, my instructor informed me that the day before was Sham El-Nisem and most Egyptians were at the park with their families.

While sexual harrasment seems harmless on the outside, it leads to a break down of the moral fabric of society. It’s a bit hypocritical to impose a way of dress on women based on Islamic views of modesty when men whip out their penises to the first blonde that walks by. The objectification of women in public is also perpetuated by the next generation of young boys. I’ve seen boys as young as 10 make perverted grinding motions to women walking by (gee, I wonder where they learned that?!) and call them things that no little boy should ever repeat. Furthermore, what begins as lewd gestures can quickly turn into violence against women. Most importantly, it serves to further silence women in the Middle East and push them back into the shadows. Although, there are arbitrary penalties for harrasment, only 2.6 percent of women report it to the police. In actuality, sometimes it’s the police doing the harassing, making it difficult to find someone to speak to. Once, a woman does report harassment, she must then endure a long legal process in the slight hopes that something is actually done.

I’ve found myself completely avoiding lower-class Egyptian men. There is an internal debate going on inside me where one side continues to warn me against the dangers of blanket generalization and stereotyping groups and the other side bluntly points out that I get sexually harassed, have lewd and/or racist comments and gestures made towards me, or someone tries to touch me inappropriately everyday and if I’m not on guard, I may get seriously hurt one day. Thus, my survival instincts are winning out at this point and I view all Egyptian men in the street with suspicion and disgust. I’m determined to be a part of that 2.6% that reports each and every pervert from now on even if nothing comes out of it. Sexual harrasment in Egypt goes beyond just an annoyance, it’s a violation of your most basic rights, personal space and safety.

You might also like:
"Cairo is filled with daily, unnecessary inconveniences.You …
Egyptian Men Stalk You With the Stealth of Elmer Fudd
La Vida Cairo
Scum of the Earth!
Egyptian Women Fight Harassment
Linkwithin
Posted by Frenchie at 4:26 PM ShareThis
Labels: harassment

Ik vind het heel erg wat je hebt meegemaakt en dat je laatste bezoek tegen gevallen is, maar je standpunt is nu wel duidelijk. Net als de standpunten van alle anderen die hier in dit draadje staan. Eens worden jullie (we) het toch niet, dus deze discussie kan beter gestaakt worden.

Wat een Onzin!

Kom al jaren in Egypte, in december j.l geweest, en gevaarlijk is het zeker niet!!, denk als je in Amsterdam loopt dat je meer risico loopt!
Ga gewoon naar buiten, ook alleen, en ze praten tegen je, en zeg ik nee hoor dank je wel, en er is niks aan de hand!
En hoe stel je je daar op, denk dat jij zo type bent die mensen als een hond behandeld, en verkrachtingen hou op hoor, geloof totaal geen woord wat je hier rond bazuind!
Van de zomer met mijn dochter van 21 jaar op vakantie geweest, tuurlijk ze zien een mooie meid 'n zeggen wat, maar dat is alles ook!
Denk dat je een spiegel moet voor houden!!

Via Wereldwijzer app

Sonny Boy, ik snap dus niet welke wreedheden jij gezien hebt, was je op het Tahrir? Heb je verkrachtingen in Hurghada of Sharm gezien op het strand of midden op straat? Heb je de moorden zien plaatsvinden?
Je schrijft een heleboel, maar over de moorden bijvoorbeeld een heleboel onwaarheden die bepaalde suggesties wekken.
Dat je Egypte een onplezierig en voor jou zelfs gevaarlijk vakantieland vindt, dat mag en kan, maar het is niet netjes om dingen te schrijven die niet waar zijn.
Ik heb me aardig verdiept in ā€˜sexual harassment’ en ja, dat is een plaag, maar sexual harassment is ook fluiten, of je dingen toeroepen wat in Nederland ook gebeurt. De aanrakingen enz. of erger dat is idd walgelijk, maar dit gebeurt niet alleen in Egypte, ook in India en andere vakantielanden (vooral de islamitische) worden vrouwen aangerand en verkracht, helaas. Maar midden op straat, of op het strand, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Daarbij kan ik stellen dat er ook bepaalde groepen vrouwen naar Egypte, vooral de badplaatsen, komen op zoek naar een jonge man die zij dan betalen voor bepaalde diensten, daar kan ik wel eens onpasselijk van worden, als je dan die oude, vaak dikke dames ziet die met zo’n ventje van in de 20 paraderen. En begrijp me goed, ik verdedig de mannen hier niet, ik moet er ook niets van hebben, nooit gehad ook, maar ieder verhaal kan twee kanten hebben en wat jij neerzet is een heel eenzijdig beeld, met nog onjuiste informatie ook.
Maar goed, wat vaak zo is, mensen of houden van egypte, of vinden er helemaal niks aan en blijkbaar hoor jij bij die laatsten en er zijn gelukkig genoeg andere landen om naar toe te reizen, wel minder zonzeker op die korte reisafstand, maar een wereld vol mogelijkheden.

Ik snap jullie manier van redeneren niet! Het IS veilig WANT er is mij nooit iets gebeurd. Als JOU wel iets gebeurd is, ZAL DAT JE EIGEN SCHULD wel zijn. Ergens worden hier kapitale denkfouten gemaakt mensen! Er is sprake van losstaande gebeurtenissen waaraan ten onrechte verbanden worden gelegd. De (on)veiligheid van vrouwen in Egypte is BEWEZEN. Door onderzoeken en door statistieken. Ze worden bevestigd door de eigen regering en waarschuwingen staan op alle websites van iedere ambassade die in Egypte gevestigd is. Dat een individuele vrouw nooit lastig gevallen is, zegt niets over de veiligheid in het algemeen. (Misschien wel over de vrouw :slight_smile: ) Vraag het de vrouwen en zij zullen zeggen dat er sprake is van misdragingen op grote schaal. Zowel Egyptische als buitenlandse…

Hoi allen,

Sorry sunny Boy,

Hoe kom dat je lid hier vanaf januari 2014 en 4 berichten geplaatst …Nederlanders kennen Egypte goed en weten dat Egypte is een veilig land.

Ik vraag u om uw berichtje te verwijderen. want alle mensen zoals u leest niet akkoord met u gaat.

Egyptenaren die gelukkig uw mooie taal begrijpt.
Namens alle Egypteren ik nodig alle Nederlanders en belgen uit om weer naar Egypte te reizen.

Want wij hebben jullie nu echt nodig
Hartelijke groeten,
Ahmed khalil:NETHERLAN:BELGIUM::egypt:

Nederlanders, Belgen en egyptenaren met een liefde voor Egypte

A nice Dutch facebook group of Dutch people and Dutch speaking Egyptians with a love for Egypt This page is only in Dutch

1 like

Ga fietsen joh, Sunny Boy!
Ik ben vrouw, jong blond en alleen. Ik woon en werk in Egypte en NOOIT heb ik me hier ook maar een moment onveilig gevoeld. Bah wat een in en in triest bericht wat je hier plaatst. Kom maar eens een dagje met mij mee lopen, dan piep je wel anders.
Ik kan hier zo boos om worden. Wat een onzin bericht zeg!

1 like