Alleen met vakantie?

:smile:Goedeavond iederen,ik zal graag willen weten,is het gevaarlijk om als vrouw in je eentje naar hurghada te gaan?graag tips

Hoi ik ga ook alleen naar hurghada in september heb wel de raad gekregen om niet alleen buiten hotel te gaan. Ik ben in juni daar geweest heb wat mensen leren kennen die mij aangeboden hebben om met mij de stad in te gaan. Als ik graag wil gaan hoef ik maar te vragen. Maar aan de andere kant denk ik ook dan zou je nergens meer heen kunnen gaan denk ook dat het aan jezelf ligt hoe je je opstelt. Het hotel waar ik heen ga zit midden in het centrum gezellige boel dus. Ik heb ook een oproep geplaats voor reisgenote gezocht maar het maakt me ook niet uit om alleen te gaan. Groetjes Anne

Hoi Anne Bedankt voor jou reactie,wat ook gapig is,ik was ook in juni daar geweest samen met mijn dochtertje van 10 we zatten op minamark hotel ik vond egypte prachtig,ik heb niet zo veel contacten gemaakt alleen met de medewerkers van de hotel en ook mischien omdat ik had gezegd dat ik getrouwd was terwijl niet zo is,het was mij verteeld door onze gids om dat niet te doen zo dat ik niet lastig gevalen zou worden,volgende jaar in mei wil ik ook gaan maar dan alleen,ik wens jou een heele moie vacantie in hurghada als je terug bent ik zal leuk vinden als jij ,mij verteel hoe is jou mee gevalen als singel op vacantie gaan. ps:hoe kom jij aan je nick neem echt spaans net als de mijne .groetjes Pepita

He pepita ja mijn nickname is mijn paard El Fuego ja toeval he die spaanse naam het is een arabisch paard. Ik ben in juni met mijn moeder geweest en het is me zo goed bevallen heb hele lieve mensen ontmoet daar ene zit diep in mij hart maar hij is jong en dit heeft geen toekomst maar wil hem heel graag weer zien. Daarbij zit ik dagelijks op de chat met egypte een werknemer uit het hotel hij is een vriend voor het leven geworden. Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen want ja ben toch alleen ,maar gelukkig weet ik mijn mannetje te staan. Heb voor dat ik op vakantie ging heel veel verhalen gehoord maar mij is het meegevallen heb me heel erg in de cultuur verdiept en in de mensen en het viel me op door dat ik me in hun interesseerde ze zich anders gingen gedragen tegenover mij en mijn moeder. Zou het leuk vinden om in contact te blijven met jou pepita. Groetjes anne

Hoi Anne volgens mij hebben we etzelefde verhaal,ik moest even gaan denken toen je zei hij is jong en dit heeft geen toekomst,gek zeg ik heb ook dat mee gemakt met iemand van de hotel hij was heel correct met elisa en met mij,en zo als jou ik had ook van die rare verhalen gehoord over egypte,maar mijn ervaring was totaal anders,weet jij waarom ik je vroeg over de nieckname ik ben zelf spaans en ik dacht,mischien heb je spaanse ouders of zo,zou jij leuk vindenom elkaar te emailen,dan krijg jij mijn email zo niet geen probleem ik begrijp het wel.fijne avond ik vond het heel leuk dat jij jou verhal met mij heeft gedeeld fijne avond groetjes pepita

Hoi pepita zou het heel leuk vinden om met jou te mailen mijn adres is [EMAIL=“fuegoprimos@home.nl”]fuegoprimos@home.nl dit zijn de namen van mijn paarden. Groetjes Anne

Ben net 1 dag terug van 2 weken Egypte.
Waaronder 1 week Hurghada, ben alleen geweest en het was echt super.
Je leert al snel mensen kennen.
En of je lastig word gevallen hangt echt van je eigen instelling en karakter af.
Als je duidelijk nee zegt of nee schud dan was het bij mij ook klaar en werd ik
niet lastig gevallen.

Verders vond ik de mensen erg vriendelijk en gastvrij.

Groeten Kiki

Goed om te lezen dat het allemaal zo goed bevallen is.
Hoe vond je Hurghada springgeit? Ik zou er best een paar maanden willen werken namelijk, maar ben erg benieuwd hoe de plaats is. Is er veel te doen? Voelde je je er veilig? Maak je er makkelijk contacten, etc, etc.

Hey Rachelle86,

Ik voelde me er absoluut veilig maar ik zat ook op een resort daar.
Ik vond de mensen erg aardig en sociaal ook personeel en iedereen had
daar zoiets van als je Hurghada in wil ga ik desnoods mee om je te helpen.

Hurghada is echt puur op de toeristen gebouwd gewone egyptenaren komen er ook niet in als je niks voor het toerisme komt doen kom je er ook niet in.

Je moet wel gewoon heel duidelijk zijn.
Ik heb geen problemen gehad omdat nee bij mij nee is en dat ik ook duidelijk daarin ben.
Als je onzeker of verlegen bent of te lief dan kan het je lastig gemaakt worden.

Maar ik vond het er super en zou zo terug willen, denk wel dat het heel erg afhangt waar je wil gaan werken en wat voor werk.

Succes iig.

Goedeavond Rachelle,ik was met mijn dochter gegaan dus het is wel totaal anders dan als jij alleen gaat,ik personlijk vond ik een gezellige stad heel vrindelijke mensen,wel moet je rekening houden met het opdringen van mannen ze hebben allemaal wat aan jou te bidden,verkopen,maar als je weet dat ze een heel lager inkomen hebben en ze moeten overleven,veel van ze komen oorspronkelijk van andere gebied maar ze gaan aan de kust werken om hun families te ondersteunen,het is aan jou hoe veilig het is,wees discreet ik praat als vrouw en ik bedoel niet verkeerd maar je bent niet in nederland hou rekening mee met hun geloof warden en normen,niet te korte rokjes en niet te bloot shirts,nee is nee.ze begrijpen dit ook,spreek altijd een prijs van te voren vooral als jij een taxi neem,in de hotels iederen is heel behulpzaam dus wees niet bang om vragen te stellen,ik personlijk zou ik daar willen verhuizen maar ja ik heb andere verantwood nu en ze komt eerst,ik zal in october nog een keer gaan maar deze keer ga ik alleen.Rachelle wees gewoon je zelf en geniet ze!!!

*Ja, zeer gevaarlijk. Ik heb gehoord dat veel vrouwen die terug vanuit Egypte komen ineens een ring rond hun vinger hebben.

*

Echt niet!!,hoe naíef kan iemand zijn om dit te laten geburen,trouwens dit kan overaal geburen ook in Nederland.spanje,zuid america etz.het is aan de person,denk: we hebben altijd de eerste woord,maar ja dat is mijn mening naturlijk,ik heb een vriendin ze gaat 25 september naar hurghada alleen,ik ga 21 october ook in mijn eentje en ik zal zekker vertellen hoe het ging als alleen reizende,:slight_smile:

Dankjulliewel voor de reacties! Heel fijn om te lezen.
Hier heb ik wel wat aan, dank!

Het klopt ook volledig wat jullie zeggen. Geef je eigen grenzen aan, wees duidelijk en ga niet op alles & iedereen in als ze aan je ‘trekken’.

Hallo Pepita,
Niet direct ontkennen wat U-nes zegt. Hij/zij bedoelt eigenlijk: Als je je niet inlaat met Egyptische mannen, dan is het wèl veilig. Doe je het wel, dan zet je behoorlijk wat op het spel. Ga eens kijken op het forum ‘Relatie met een Egyptenaar’, en doe het VOORDAT je verliefd wordt daar op een lokale inwoner.
De gevaarlijke situaties in Egypte komen uit een hoek die je niet verwacht…
Veel plezier en succes,
Rob

Nou hier moet ik toch ff op reageren op wat rob wessels zegt dit slaat gewoon nergens op. Niet met egyptische mannen inlaten ik vind dat de egyptenaren wel heel slecht worden neer gezet op deze manier sorry hoor maar waar kunnen we dan wel op vakantie gaan. In ieder land worden mensen verliefd en het ligt natuurlijk nog altijd eraan hoe ver je er zelf in mee gaat. En hoe je je opstelt. Ik ga volgende week alleen naar hurghada. HOu jullie op de hoogte van mijn ervaringen. Groetjes Anne

Hoi Anne,ik zat gister aan jou te denken,inderdaad is bijna zo ver,ik vind zo jammer dat ik niet mee kan deze keer,maar ik weens jou een heel fijne vakantie toe,geniet er van ik hoor het wel als je terug bent tot gauw pepita:zon: