Onzeker om te reizen als vrouw alleen met kind

Is het betrouwbaar om alleen als vrouw met 2 kinderen rond 13 jaar naar egypte op vakantie te gaan.

Ja.
Je zult wat meer aandacht krijgen van de de mannen dan dat je misschien gewend bent, maar voor de rest prima te doen!

Ben zelf net weer terug uit Sharm ( Egypte ) en weet niet waar jij heengaat ( welke plaats ) en als je voor de eerste keer naar Egypte gaat ??

Ik ben meerdere keren in Egypte geweest en heb toch wel wat dingen gezien en gehoord, die niet zo leuk waren!!

Meestal is het zolang je een beetje aanpast qua kleding en niet altijd denkt op de Nederlandse manier, wel te doen als vrouw alleen.

Pas wel op met taxichauffeurs, deze kunnen erg a-sociaal en grof ( seksueel gefrusteerd ) zijn.

Mocht je wat meer willen weten, dan kun je me een pb sturen.

Groetjes Hadiya :zon02:

Ik (19 jr.) ben afgelopen zomer naar Luxor geweest, weliswaar met een groep, maar het waren allemaal onbekenden in mijn groep en ik liep ook regelmatig gewoon alleen. Inderdaad een hoop aandacht van de mannen, er werd zelfs onderhandeld of ik 10 kamelen en een ferrari waard was, en ik werd vergeleken met iedere denkbare oud-Egyptische godin, maar het was allemaal alleen maar grappig. Ik heb het totaal niet als bedreigend o.i.d. ervaren. Het is lang niet zo erg als wat er soms gezegd wordt.

Da’s natuurlijk onzin, he. Als je de ervaring van een persoon tijdens een vakantie op een bepaalde plaats als maatstaf gaat nemen voor alles en iedereen, dan ben je verkeerd bezig. Er zijn voldoende onderzoeken geweest, van nationale én internationale organisaties, die iets anders beweren, de meerderheid van Egyptische én buitenlandse vrouwen heeft andere ervaringen. Het is leuk dat je een fijne tijd hebt gehad, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat al die andere mensen overdrijven…

Ik zei ook ‘soms’ :wink:

1 like

Beste Marians

Voor mij een lastige vraag om antwoord op te geven omdat ik geen beeld heb van wat voor soort vakantie je voor ogen hebt…
Daarnaast weet ik niet precies wat je bedoeld met ‘betrouwbaar’ .
Zijn er specifieke zaken waar je onzeker over bent?

De eerste keer dat ik met mijn zoon alleen naar Egypte ging (hij was toen 14) is zeer goed bevallen. (we zijn oa gaan duiken)

Groetjes
Pit:dag: